Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Târgul de Fete, cea mai mare sărbătoare populară din România, deschis de cântecul unic al tulnicăreselor


Publicat

tulnice

Târgul de Fete, cea mai mare şi cea mai cunoscută sărbătoare populară din România, a fost deschis oficial, sâmbătă, la Avram Iancu, localitate din apropierea Muntelui Găina. Startul manifestărilor cultural artistice a fost dat de tulnicăresele din Munţii Apuseni şi de cântecul unic al tulnicelor, instrument simbol al Târgului de Fete dar şi al Ţării Moţilor. După un spectacol de muzică populară autentică desfăşurat în centrul comunei Avram Iancu, participanţii au început urcarea pe Muntele Găina, aşa cum făceau şi înaintaşii lor cu sute de ani în urmă. Aici târgul va continua până duminică seara, perioadă în care sunt programate spectacole folclorice cu nume mari ale muzicii populare româneşti, concerte de muzică folk şi muzică uşoară, focuri de artificii şi petreceri în aer liber.

„Târgul de Fete de pe Muntele Găina este mai mult decât o sărbătoare populară, este o parte din identitatea oamenilor din Apuseni, este dovada că, indiferent cât de mult se schimbă societatea, tradiţiile autentice româneşti rămân vii şi puternice. An de an, Târgul de Fete adună laolaltă oameni din Apuseni dar şi turişti veniţi din întreaga ţară fiind pe drept cuvânt o sărbătoare populară autentică în care sunt promovate tradiţiile, portul românesc, meşteşugurile şi muzica populară. Cei care au urcat pe Muntele Găina s-au îndrăgostit incurabil de aceste locuri, iar celor care doar au auzit de această sărbătoare le recomandăm să vină să se bucure de tradiţii dar şi de o relaxare în mijlocul naturii”, a spus Alexandru Pal, managerul Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba.

Târgul de Fete a debutat, sâmbătă, în jurul orei 13:00, în Avram Iancu, cea mai apropiată localitate de Muntele Găina, unde în zona terenului de fotbal au avut loc demonstraţii meşteşugăreşti, iar de la ora 14:00 a fost deschisă o expoziţie de fotografie etnografică semnată Vasile Sârb și elevii săi de la Clasa de Arte Vizuale Moderne din cadrul Centrului de Cultură „Augustin Bena”. De la ora 15:00 cei mai mici participanţi s-au bucurat de activităţi educative şi de divertisment pentru copii cu Valiza Fermecată.

La ora 15:30 în centrul comunei Avram Iancu a avut loc deschiderea oficială a manifestărilor, startul fiind dat de tulnicăresele din Munţii Apuseni şi de cântecul unic al tulnicelor, instrument simbol al Târgului de Fete dar şi al Ţării Moţilor. A urmat apoi un spectacol folcloric în care au evoluat: Ansamblul Folcloric „Plaiuri Noşlăcane” din Noşlac, Ansamblul Folcloric „Dor Teiuşan” din Teiuş, Grupul vocal „Doruri Sibiene” Sibiu, Grupul folcloric „Obârşia” din Blaj, Ansamblul Folcloric „Brădeana” din Sohodol, Codruţa Tomuş, Ansamblul folcloric din  Anenii Noi (Republica Moldova) dar şi Ansamblul Folcloric „Augustin Bena” al Judeţului Alba dirijat de Alexandru Pal. În cadrul spectacolului şi-au dat concursul şi ansamblul de dansuri coordonat de Alexandra Oargă și Flaviu Mârza din cadrul Centrului de Cultură „Augustin Bena” Alba dar şi soliştii vocali invitaţi: Oana Venţel, Mara Bogdan, Alexandru Bărăştean, Bianca Şuşman, Ioan Ciorea, Alina Secăşan şi Veta Biriş. La ora 19,30 a avut loc un foc de artificii în Avram Iancu şi apoi participanţii au început să urce pe Muntele Găina.

Sâmbătă seara – Târgul de Fete s-a mutat pe Muntele Găina, unde de la ora 21,00 a avut loc un concert extraordinar de muzică folk şi country rock cu DESPERADO, Cătălin Condurache şi Sandi Deac, Vali Şerban şi Florin Săsărman. La ora 23,00 a fost programat un concert extraordinar Nicoleta Nucă, iar petrecerea a continuat pe Muntele Găina până târziu în noapte cu discotecă în aer liber, focuri de tabără şi focuri de artificii.

Duminică – Târgul de Fete debutează, la ora 10:00, cu un ceremonial solemn la Crucea Iancului de pe Muntele Găina, unde va fi arborat drapelul naţional, va avea loc o slujbă Te Deum şi oficialităţile prezente la eveniment vor depune coroane de flori. Momentul solemn va fi accentuat de Tulnicăresele din Avram Iancu și Fanfara Augustin Bena a Județului Alba. La ora 10,30 va fi deschis Târgul Meşterilor Populari la care meşteri iscusiţi îşi vor prezenta roadele muncii lor respectiv obiecte tradiţionale pe care continuă să le fabrice prin tehnici vechi de sute de ani.

La ora 11:00 va începe un spectacol extraordinar de folclor în care vor evolua Ansamblul Folcloric „Doina Mureșului din Arad, Grupul focloric tradiţional „Mărişana” din Mărişel (Cluj), Ansamblul Folcloric „Muguri şi Mlădiţe de Tezaur” al Casei de Cultură din Beiuş, Ansamblul Folcloric din Anenii Noi (Republica Moldova), Ansamblul Folcloric „Augustin Bena” al judeţului Alba, dirijor Alexandru Pal dar şi ansamblul de dansuri coordonat de Alexandra şi Flaviu Mîrza. Programul va fi întregit de soliştii vocali Nicolae Plută, Dorina Nariţa, Maria Filimon, Floricica Moga, Nicolae Tuhuţ, Cătălin Haşa dar şi solişti vocali invitaţi : Mariana şi Adriana Anghel, Marius Ciprian Pop, Mirela Mănescu, Felicia Stoian, Mădălina Artem, Roxana Bădescu, Ancuţa Matei, Nicolae Flaviu Cristea dar şi Alexandra Chira, câştigătoarea trofeului emisiunii concurs TVR – „Vedeta populară”.

Târgul de Fete de pe Muntele Găina este organizat de Consiliul Judeţean Alba, Centrul de Cultură „Augustin Bena” Alba, Primăria şi Consiliul Local Avram Iancu, în parteneriat cu grupurile locale „Pe Mureş şi pe Târnave” şi „Drumul Iancului”.

Târgul de Fete de pe Muntele Găina – cea mai mare sărbătoare românească în aer liber

Târgul de Fete de pe Muntele Găina este pe drept cuvânt un brand al României, manifestarea fiind cunoscută ca şi cea mai mare sărbătoare populară în aer liber. Târgul se desfăşoară atât în Avram Iancu, la poalele Muntelui Găina, cât şi pe un platou montan la o altitudine de aproape 1.500 de metri, într-o zonă pitorească şi perfectă pentru iubitorii de natură. Târgul de Fete de pe Muntele Găina se organizează, în fiecare an, din vremuri străvechi, în cea mai apropiată duminică de 20 iulie, ziua Sfântului Ilie. Această manifestare etno-culturală a fost menţionată prima dată în documente în 1816.

La Târgul de Fete se adunau locuitorii din Munţii Apuseni pentru a face schimb de produse dar era şi un prilej pentru întâlnirea şi căsătoria tinerilor din zone îndepărtate, care veneau aici cu părinţii. Pregătirile pentru urcatul pe munte se făceau cu câteva zile înainte iar duminica cu noaptea in cap se urca pe munte în poiana unde avea loc târgul. Se spune că fetele veneau cu zestrea încărcată pe cai, iar cununia se făcea pe loc de către preoţii care participau la acest eveniment. Ceremonia era însoţită de cântece şi schimb de jocuri cu „strigături”, iar fetele „se luau”, nu se cumpărau. Această manifestare etno-culturală a fost menţionată prima dată în documente în 1816.

În decursul timpului la Târgul de Fete au participat, potrivit relatărilor istorice, personalităţi importante precum împăratul austriac Franz Joseph I, în timpul unei vizite în Transilvania, în 1852, primul-ministru al României din perioada interbelică Ionel I. C. Brătianu, pentru vizita acestuia fiind amenajată o tabără de corturi, sau regele României Ferdinand I, în 1924, în prezenţa căruia s-a sfinţit „Crucea Iancului”.

Astăzi, Târgul de fete de la Găina s-a transformat într-o mare sărbătoare folclorică, la care îşi dau concursul locuitorii din zona Munţilor Apuseni, din judeţele apropiate şi chiar din ţinuturi mai îndepărtate ale ţării. Târgul de Fete se organizează, al fel ca şi în vechime, în cea mai apropiată duminică de 20 iulie, ziua Sfântului Ilie. Deschiderea o fac vestitele tulnicărese de la Avram Iancu, după care urmează programul artistic al participanţilor care durează până spre seară. Începând din 2006 Târgul de Fete de pe Muntele Găina este marcă înregistrată a Consiliului Judeţean Alba şi are ca slogan chemarea: „Hai pe Muntele Găina, hai pe muntele dragostei!”

Accesul pe platoul de pe Muntele Găina, unde se desfăşoară manifestările, este posibil pentru autoturisme şi microbuze de până la 20 de locuri. Pe drumul judeţean DJ 762 se ajunge în comuna Avram Iancu, localitatea cea mai apropiată de Muntele Găina, iar de aici drumul se continuă pe un drum pietruit şi practicabil pentru mijloacele auto până pe platoul unde au loc manifestările. Pe munte este amenajată o zonă de campare, există cisterne cu apă şi zone cu curent electric pentru cei care vor să petreacă două zone minunate în natură.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Dezorganizare și haos în derularea Programului ”Casa Eficientă Energetic”, la câteva zile după ce a fost lansat. ZERO COMUNICARE

Publicat

Programul ”Casa Eficientă Energetic” a început în data de 15 septembrie, însă instituția care o gestionează se zbate într-o dezorganizare deplină. Mai mult, comunicarea cu publicul este inexistentă iar aplicarea proiectului în întregime poate fi pusă sub semnul întrebării.

De fapt, programul în valoare de 430 de milioane de lei este inaplicabil, iar motivele țin de modul în care (nu) a fost gândit de la început, de birocrația excesivă și de modul de organizare al angajaților de la Administrația Fondului de Mediu

Beneficiarii s-au putut înscrie online din data de 15 septembrie, urmând ca ulterior să transmită și dosarul pe hârtie, prin poștă. Majoritatea celor care s-au înscris au aflat însă, în scurt timp că au făcut-o degeaba.

Motivul este acela că toate documentele dosarului trebuiau să fie datate anterior înscrierii, pentru a fi ”valabile”, iar acest lucru nu a fost precizat foarte clar.

Altfel spus, dosarele ar fi trebuit să fie complete la momentul înscrierii, ceea ce, spun beneficiarii, este anormal, în condițiile în care acesta presupune o serie de cheltuieli de bani și de timp pe care ar fi trebuit să le facă în avans, fără garanția că se și pot înscrie.

  • Deși după înscriere au la dispoziție 15 zile pentru a transmite dosarul, documentele trebuiau să conțină date anterioare înscrierii. Altfel spus, fără să știe dacă vor mai prinde un loc la înscriere, oamenii ar fi trebuit să facă un dosar care să conțină: certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, cerere de finanțare, certificat de performanță energetică, raport de audit energetic al clădirii și multe alte documente).

Astfel, după ce s-au înscris, oamenii au aflat că dacă nu și-au făcut dosarele în avans, ele nu sunt valabile. Mai mult, AFM i-a anunțat că trebuie să solicite INVALIDAREA înscrierii, pentru a se putea înscrie din nou.

„Solicitanții care s-au înscris în aplicația informatică și care au constatat că documentația NU este valabilă și/sau completă la data înscrierii (ex. certificatul de atestare fiscală, extrasul de carte funciară, etc., nu erau în posesia solicitantului sau nu erau valabile), sunt invitați să transmită un e-mail, la adresa cee@afm.ro, prin care solicită invalidarea înscrierii.

În solicitare vă rugăm sa specificați CNP solicitant și codul unic de identificare primit la înscriere.
Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă”.

Administratia Fondului pentru Mediu, zero comunicare cu publicul

Doar că, la emailurile care solicită invalidarea pentru o nouă înscriere nu răspunde nimeni și nu se operează invalidarea zile în șir, așa cum nimeni nu răspunde nici la numerele de telefon puse la dispoziție pentru beneficiari.

”Vă rog să verificați de ce la NICIUN număr de telefon afișat pe site-ul https://www.afm.ro nu răspunde NIMENI la telefon.

În total am numărat cel puțin 10 numere de telefon, însă la nici unul nu răspunde nimeni. Cei aflați în această situație se pot înscrie din nou în aplicație la momentul la care au documentația completă și valabilă” este reclamația transmisă către AFM de un beneficiar din Alba.

Răspunsul primit în final a fost acela că doar 4 oameni se ocupă de program, dintre care doar unul răspunde la emailurile care solicită invalidarea. Iar numărul acestora depășește 1.500.

Datele proiectului

Buget: 430 de milioane de lei

Beneficiari 9.000 de proprietari care își vor putea eficientiza energetic locuințele

Primă energetică: 15.000 de euro

Finanțarea nerambursabilă decontează 60% din costul unor astfel de lucrări, dar nu mai mult de suma menționată, respectiv 15.000 de euro.

Finanțarea nerambursabilă este acordată celor care vor să izoleze termic locuința, să schimbe tâmplăria exterioară, să instaleze sau să modernizeze sistemele de încălzire și de furnizare a apei calde, să modernizeze sistemul de iluminat locuința, prin folosirea de becuri cu LED și a senzorilor de mișcare, și să monteze obloane ori jaluzele exterioare.

Finanțarea se acordă o singură dată, doar pentru cheltuieli efectuate în cadrul locuințelor existente și nu se acordă finanțare imobilelor aflate în construcție.

De asemenea, pentru a putea primi bani de la stat, beneficiarul trebuie să instaleze echipamente și aparate electronice noi.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului Casa Eficientă Energetic

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu lucrările de reabilitare termică a elementelor de anvelopă a clădirii privind: înlocuirea tâmplăriei exterioare existente, cu tâmplărie termoizolantă;

· izolarea termică a elementelor de construcție exterioare opace (pereți exteriori, terase, învelitoarea șarpantei și alte elemente similare);

· izolarea termică a planşeului peste sol și/sau peste ultimul nivel al clădirii;

b) cheltuielile cu lucrările de instalare/reabilitare/modernizare a sistemelor de încălzire și de preparare și utilizare a apei calde de consum:

cazane cu condensare; pompe de căldură, cu excepția aparatelor de tip aer-aer (aparate de aer condiționat);

· panouri solare termice;

· izolarea termică a conductelor de distribuție și a unităților de acumulare;

· dotarea cu dispozitive de reglare pentru încalzirea și preparea apei calde de consum;

· înlocuirea, reablitarea componentelor instalației interioare (corpuri de încălzire, conducte, robinete, boilere, schimbătoare de căldură și alte elemente similare din componența instalației de încălzire și preparare a apei calde de consum);

c) cheltuielile pentru achiziționarea și montarea de sisteme de ventilare mecanică cu recuperare a căldurii (eficiența minimă de recuperare a căldurii 75%);

d) cheltuielile cu lucrările de reabilitare/modernizare a sistemului de iluminat aferent clădirii; acestea pot consta în:

· înlocuirea corpurilor și/sau surselor de iluminat fluorescent și incandescent cu corpuri/surse cu tehnologie LED;

· utilizarea senzorilor de mișcare/prezență, acolo unde aceștia se impun pentru economia de energie (poduri, mansarde, debarale) și dispozitive pentru reglarea nivelului de iluminat;

· programatoare orare pentru comanda instalațiilor de încălzire și răcire;

e) cheltuielile aferente implementării de elemente de tâmplărie cu vitraj cu control solar sau sisteme de umbrire exterioară (obloane, jaluzele etc.) cu reglare manuală sau cu reglare automată inteligentă;

f) cheltuieli aferente altor intervenții ocazionate de implementarea măsurilor menționate la lit. a)-e):

·  creșterea etanșeității la aer a anvelopei clădirii și la montarea tâmplăriei termoizolante;

· asigurarea continuității stratului etanș la nivelul îmbinărilor sau străpungerilor în anvelopa clădirii;

· repararea acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv repararea sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă;

· demontarea instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa clădirii, precum şi montarea/remontarea acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie;

· refacerea finisajelor interioare în zonele de intervenţie;

· repararea trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura clădirii;

g) manopera și profitul, inclusiv TVA aferentă

h) cheltuielile pentru elaborarea certificatului de performanță energetică și efectuarea auditului energetic înainte de intervenție, elaborarea certificatului de performanță energetică și elaborarea raportului de implementare după intervenție; Autoritatea decontează pentru toate aceste cheltuieli până la 1.500 lei;

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ioana Câmpeanu – USR PLUS: Administrația locală nu a avut ca prioritate accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (P)

Publicat

Se apropie sezonul rece, ziua devine mai scurtă, iar noi, părinții, trebuie să găsim variante pentru a le umple timpul copiilor noștri, fie ei mici sau mai măricei, cu diverse activități/jocuri adaptate vârstei lor.

În apropierea sezonului rece, îmi doresc, și sunt sigură că mulți părinți sunt în asentimentul meu, un spațiu de joacă închis în Alba Iulia, unde să putem merge împreună cu copiii noștri.

De exemplu, anul trecut făceam „naveta” la spațiile de joacă din alte orașe apropiate (Cluj Napoca sau Sibiu) în weekend-uri și sincer mi-aș dori ca aceste deplasări să dispară și să avem un loc de joacă închis și în orașul nostru.

Spații pentru construcția unui astfel de loc ar fi, ca exemplu centralele termice de cartier dezafectate, care se pot moderniza și utiliza pentru interesul public al cetățenilor.

Dar administrația locală de până acum nu a avut ca prioritate acest aspect și nu a făcut nimic pentru a facilita accesul copiilor la joacă, socializare și dezvoltare (motorie și psiho-motorie), și în anotimpurile mai puțin prielnice.

Toate aceste lucruri sunt posibile prin crearea unui spațiu de joacă în interior, iar prin diversele activități și joculețe gândite și puse în aplicare de personalul existent la acel loc de joacă, copiii se pot bucura și în sezonul rece de magia jocului.

Un alt avantaj în sprijinul ideii de a exista un astfel de spațiu de joacă în orașul nostru constă în crearea de noi locuri de muncă (supraveghetori, psihologi pediatrici, educatori etc.), dar și micșorarea ratei șomajului la nivel local.

Totodată în acest spațiu se pot organiza și diverse întâlniri, destinate copiilor din oraș, cu ocazia zilei de 1 iunie, spre exemplu, sau de Crăciun, când Moșu’, atât de mult așteptat de către toți micuții, dar mai ales de copiii fără posibilități financiare, poate face daruri, aducând astfel bucurie în sufletele și pe fețele celor mici și mari, deopotrivă.

Obsevăm astfel necesitatea unui de spațiu de joacă și petrecere a timpului liber în interior, care să nu-i priveze pe micuții albaiulieni de distracție.

Acesta este un alt proiect pentru care militez, pe lângă cel al suplimentării locurilor în creșe și grădinițe, întrucât este important pentru dezvoltarea armonioasă a copiilor noștri.

Dacă sunteți de acord cu acest proiect, vă aștept la vot pe 27 septembrie 2020, pentru a fi parte din schimbare! Votați Gabriel Pleșa pentru Primăria Alba Iulia, Mihail David pentru Președinția Consiliului Județean Alba împreună cu echipele de consilieri locali și județeni USR PLUS!

Ioana Câmpeanu, candidat al alianței USR – PLUS la Consiliul Local Alba Iulia.

Acest articol a fost comandat de Partidul Uniunea Salvați România – Organizația Județeană Alba, parte a alianței electorale “Alianța USR PLUS”,

Cod mandatar financiar: 21200251

Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat PNL Alba: MobilityWeek sărbătorită de liberalii din Cugir. „Pedalează pentru un oraș curat”

Publicat

Săptămâna europeană a mobilității (European mobility week) a fost sărbătorită la Cugir printr-un marș simbolic pe biciclete a echipei PNL, alături de primarul Adrian Teban. Sub sloganul „Pedalează pentru un Cugir curat”, acțiunea a avut loc duminică pe străzile din centrul orașului, Râul Mic, Turnul de apă, Cindeni și Arena Cugir.

Obiectivul principal este acela de a promova formele de mobilitate prin mijloace de transport ecologic care ajută la reducerea poluării aerului concomitent cu susținerea unui stil de viață sănătos.

Odată cu această acțiune dorim să readucem în atenția dumneavoastră faptul că avem deja semnat un proiect de mobilitate pe fonduri europene pentru reducerea emisiilor de carbon.

Investiția totală este în valoare de peste 10 milioane de euro și presupune lucrările de modernizare a străzilor pe care circulă autobuzele: artera Principală din Vinerea, Victoriei, Stadionului, Ion Budai Deleanu, Mihai Viteazul, ”1 Decembrie 1918”,Rozelor, Ion Creangă, pe traseele 1 și 2, Tineretului, Alexandru Sahia, pe traseul 2, Nicolae Bălcescu, Griviței și Râul Mic.

De asemenea, se va introduce o nouă rută de transport public local în Cindeni, denumită “Linia T3. Proiectul prevede și reabilitarea și extinderea trotuarelor pe o suprafaţă totală de 46.085 mp şi amenajarea de piste pentru biciclete, în suprafaţă totală de 28.026 mp, pe străzile supuse modernizării.

O altă componentă a proiectului contractat de administraţia liberală cugireană prevede achiziționarea a 6 autobuze cu propulsie hibridă, modernizarea a 8 de stații de autobuz existente și construirea a 41 de stații noi, instalarea unor sisteme de afișaj date călători pentru transportul în comun, precum și a unor sisteme e-ticketing care include automate de eliberare bilete și reîncărcarea cardurilor de călătorie.

Nu în ultimul rând, vor fi achiziționate 70 de biciclete, care vor fi puse la dispoziția locuitorilor pentru utilizare cu titlu gratuit, dar și șapte standuri cu 20 porți, pentru găzduirea bicicletelor și software-ul aferent sistemului de bike-sharing.

În momentul de faţă este în deşăşurare licitația pentru proiectare tehnică și execuție, lucrările fiind preconiozate a începe anul viitor.

Echipa PNL Cugir a marcat „Săptămâna europeană a mobilității”, sărbătorită de statele U.E. în fiecare an între 16-22 septembrie, având încredere că la Cugir SE POATE reduce emisiilor de carbon prin creşterea mobilităţii urbane.

Partidul National Liberal Cugir

Comandat de Partidul Național Liberal, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro, cod unic mandatar financiar coordonator 21200012.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nelu Tătaru la Alba Iulia: Cred că ține de noi dacă vom mai avea un lock-down sau nu. Declarații

Publicat

Ministrul Nelu Tătaru s-a aflat marți la Alba Iulia unde nu a exclus varianta unui nou lock-down, termenul consacrat în timpul pandemiei la nivel mondial pentru ”închidere”, mai precis pentru noi restricții. 

Întrebat cu privire la plafonul estimat de noi cazuri zilnice, la începutul lunii octombrie, la două săptămâni de la începrea școlii, acesta a evitat întrebarea, dar a lansat ideea unor noi potențiale restricții:

”Să nu ne gândim la previziuni sumbre, trebuie să ne gândim la rspectarea regulilor (…) Cred că ține de noi dacă vom mai avea un lock-down sau nu” a spus Tătaru.

Reporter Alba24: Deci pentru luna octombrie, cea mai sumbră previziune ar fi de 2.000 de cazuri pe zi?

Nelu Tătaru: Eu zic să nu ne gândim la previziuni sumbre. Să ne gândim că fiecare dintre noi trebuie să respectăm precauțiile. Evaluarea școlii o putem face la sfârșitul lunii septembrie, începutul lunii ocotmbrie. Evaluăm cele 7 și apoi cele 15 zile de la începutul școlii. Cred că trebuie să ne gândim în primul rând la reguli… Suntem totuși într-un an pandemic pe care trebuie să îl gestionăm, un an diferit față de alți ani.

Încercăm să menținem acel platou și dacă reușim, spre a doua jumătate a lunii octombrie să ne gândim și la o scădere a cazurilor noi, de la o zi la alta. Să nu uităm, vine sezonul rece, vine sezonul gripei, avem o campanie de vaccinare și în acest context trebuie să acționăm ca atare.

Reporter: După alegerile locale vă gândiți la un lock-donw parțial?

Nelu Tătaru: Întâi trebuie să respectăm regulile și precauțiile. Haideți să vedem ce putem face ca să nu avem o creștere a numărului de cazuri (…) Cred că ține doar de noi dacă vom avea un lock-down sau nu. Din punctul meu de vedere și al Ministerului Sănătății, atâta timp cât suntem vigilenți, respectăm niște reguli… Dar revin la ce spuneam de multe ori: nu în spitale se tranșează aceste spitale, se tranșează în prespital. Respectând reguli, avem o transmitere comunitară restrânsă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate