Connect with us
Advertisement

Actualitate

Tarife nediferenţiate pentru convorbirile în alte reţele mobile. Cosmote, Orange, RCS&RDS şi Vodafone vor taxa egal apelul indiferent de reţea

furt telefon mobil

Publicat

S-au dus de mult timp vremurile în care utilizatorii telefoanelor mobile se plângeau de lipsa de minute, iar acum pentru a facilita convorbirile între reţele, Cosmote, Orange, RCS&RDS şi Vodafone vor avea parte de  lansarea unei oferte prin care clienţii vor putea apela utilizatorii altor reţele la tarife nediferenţiate pentru a elimina „îngrijorările” Consiliului Concurenţei cu privire la un posibil abuz de poziţie dominantă practicat de operatori în propria reţea.

Angajamentele celor patru operatori de telefonie mobilă sunt prezentate într-un document prezentat de Consiliul Concurenţei.

Fiecare dintre operatorii de telefonie mobilă din România deţine o poziţie de monopol pe piaţa serviciului de terminare a apelurilor în propria reţea de telefonie. Pe site-ul instituţiei au fost publicate angajamentele propuse de Cosmote, Orange, RCS & RDS şi Vodafone pentru înlăturararea îngrijorărilor concurenţiale ce au condus, în 2011, la declanşarea din oficiu a investigaţiei referitoare la o posibilă discriminare în ceea ce priveşte nivelul tarifului pentru serviciul de terminare a apelurilor la punctele mobile ale reţelei individuale (a fiecărui operator mobil)”, se arată într-un comunicat al Consiliul Concurenţei.

Potrivit Consiliului Concurenţei, cei patru operatori practică tarife diferenţiate de terminare a apelurilor în funcţie de originea acestora (apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea, respectiv apeluri iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea).

Diferenţa dintre tarifele pentru apeluri iniţiate şi terminate în aceeaşi reţea şi cele pentru apelurile iniţiate într-o reţea şi terminate în altă reţea este excesivă, se spune în comunicat.

„Acest lucru poate conduce la prejudicierea consumatorilor, care vor plăti tarife mai mari şi poate afecta mediul concurenţial din acest domeniu prin limitarea dezvoltării reţelelor mai mici, menţinerea artificială a cotelor pe piaţa de retail, afectarea migrării utilizatorilor către alte reţele„, se mai spune în comunicat.

După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor.

Angajamentele părţilor sunt monitorizate pe o perioadă stabilită prin decizie a Consiliului Concurenţei, verificarea îndeplinirii acestora fiind realizată de către autoritatea de concurenţă sau de către un mandatar desemnat în acest sens.

În cazul neîndeplinirii angajamentelor, compania poate fi sancţionată cu amendă de până la 10% din cifra de afaceri.

Pe parcursul procedurii Consiliul Concurenţei poate redeschide la cerere sau din oficiu investigaţia, dacă se constată anumite nereguli.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate de acţiunile operatorilor investigaţi pe pieţele relevante să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de aceştia până la 30 august.

sursa: mediafax

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement