Eveniment
Tarife suplimentare pentru automobilele electrice importate din China, impuse de Uniunea Europeană. Valoarea taxelor
Comisia Europeană a început de miercuri, 30 octombrie, să impună o taxă compensatorie care vizează importurile de mașini electrice din China. Tarifele suplimentare variază de la 7,8% pentru automobilele Tesla, până la 35,3% pentru automobilele SAIC. Acestea se adaugă tarifelor standard de 10% impuse de UE pentru importurile de automobile.
Pentru Dacia Spring, mașina produsă de concernul chinez Dongfeng, taxele suplimentare vor fi de 20,7%.
Tarifele suplimentare au fost aprobate în mod oficial şi publicate, marţi, în Jurnalul Oficial al UE, iar de miercuri au intrat în vigoare.
Executivul comunitar susţine că aceste tarife sunt necesare pentru a contracara ceea ce a denumit subvenţii incorecte, inclusiv finanţare preferenţiale şi granturi precum şi terenuri, baterii şi materii prime la preţuri mai mici decât cele de pe piaţă.
Potrivit Comisiei, China are o rezervă de capacitate de producţie pentru trei milioane de automobile electrice pe an, dublu faţă de mărimea pieţei UE. Având în vedere tarifele de 100% aplicate de SUA şi Canada, cea mai evidentă piaţă pentru aceste automobile electrice este Europa.
Constructorii auto europeni se confruntă cu un aflux de automobile electrice ieftine din partea rivalilor chinezi. Comisia estimează că ponderea mărcilor chineze pe piaţa din UE a crescut până la 8%, de la mai puţin de 1% în 2019, şi ar putea ajunge la 15% în 2025. Potrivit Bruxelles-ului preţurile la automobile electrice chineze sunt, în mod frecvent, cu 20% sub cele ale modelelor produse în UE.
Taxa compensatorie definitivă instituită vizează importurile de vehicule electrice cu baterie noi, proiectate în principal pentru transportul a maximum nouă persoane, inclusiv șoferul, cu excepția vehiculelor din categoria L și a motocicletelor, propulsate (indiferent de numărul de roți puse în mișcare) exclusiv de unul sau de mai multe motoare electrice, inclusiv cele cu un sistem de mărire a autonomiei cu combustie internă (o unitate auxiliară de alimentare) și originare din Republica Populară Chineză.
Nivelurile taxei compensatorii definitive aplicabile prețului net, franco frontiera Uniunii, înainte de aplicarea taxei, se stabilește după cum urmează:
Grupul BYD: 17,0 %
- BYD Auto Company Limited
- BYD Auto Industry Company Limited
- Changsha BYD Auto Company Limited
- Changsha Xingchao Auto Company Limited
- Changzhou BYD Auto Company Limited
- Fuzhou BYD Industrial Company Limited
- Hefei BYD Auto Company Limited
- Jinan BYD Auto Company Limited
Grupul Geely: 18,8 %
- Asia Euro Automobile Manufacture (Taizhou) Company Limited
- Chongqing Lifan Passenger Vehicle Co., Ltd.
- Fengsheng Automobile (Jiangsu) Co., Ltd.
- Shanxi New Energy Automobile Industry Co., Ltd.
- Zhejiang Geely Automobile Company Limited
- Zhejiang Haoqing Automobile Manufacturing Company Limited
- Zhongjia Automobile Manufacturing (Chengdu) Co., Ltd.
Grupul SAIC: 35,3 %
- SAIC MAXUS Automotive Company Limited
- SAIC Motor Corporation Limited
- Nanjing Automobile (Group) Corporation
- SAIC Volkswagen Automotive Co., Ltd.
- SAIC GM Wuling Automobile Co., Ltd.
- SAIC General Motors Co., Ltd.
Tesla (Shanghai) Co., Ltd: 7,8 %
Alte societăți cooperante (anexă): 20,7 %
- Aiways Automobile Co., Ltd.
- Aiways Automobile Co., Ltd.
- Jiangxi Yiwei Automobile Manufacturing Co., Ltd.
- Anhui Jianghuai Automobile Group Corp., Ltd.
- Anhui Jianghuai Automobile Group Co., Ltd.
- Volkswagen (Anhui) Automotive Co., Ltd
- BMW Brilliance Automotive Ltd.
- BMW Brilliance Automotive Ltd.
- Brilliance Xinri New Energy Automobile Co., Ltd.
- Spotlight Automotive Ltd.
- Chery Automobile Co., Ltd.
- Chery Automobile Co., Ltd.
- Chery New Energy Automobile Co., Ltd
- China FAW Corporation Limited
- Audi FAW NEV Co., Ltd.
- Changan Mazda Automobile Corporation Ltd.
- China FAW Corporation Limited
- FAW Toyota Motor Co., Ltd.
- FAW-Volkswagen Automotive Co., Ltd
- Jiangsu Guoxin New Energy Passenger Car Co., Ltd.
- Chongqing Changan Automobile Company Limited
- Chongqing Changan Automobile Company Limited
- Chongqing Lingyao Automobile Co., Ltd.
- Hefei Chang ’an Automobile Co., Ltd.
- Nanjing Chang ’an Automobile Co., Ltd.
- Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
- Seres Auto (Hubei) Co., Ltd.
- Dongfeng Honda Automobile Co., Ltd.
- Dongfeng Liuzhou Motor Co., Ltd.
- Dongfeng Motor Company Ltd.
- Dongfeng Motor Group Co., Ltd.
- Dongfeng Peugeot Citroen Automobile Company Ltd.
- eGT New Energy Automotive Co., Ltd.
- Seres Auto Co., Ltd.
- Voyah Automobile Technology Co., Ltd.
- Great Wall Motor Company Limited
- Great Wall Motor Company Limited, Filiala Taizhou
- Hebei Changzheng Automobile Manufacturing Co. LTD
- Rizhao Weipai Automobile Co., Ltd.
- Leapmotor Automobile Co., Ltd.
- Leapmotor Automobile Co., Ltd.
- Nanjing Golden Dragon Bus Co., Ltd.
- Nanjing Golden Dragon Bus Co., Ltd.
- NIO Holding Co., Ltd.
- NIO (Anhui) Co., Ltd.
- NIO Co., Ltd.
- NIO Technology (Anhui) Co., Ltd.
- XPeng Inc.
- XPeng Inc.
- Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd.
- Zhaoqing Xiaopeng New Energy Investment Co., Ltd. Filiala Guangzhou
Toate celelalte societăți: 35,3 %
China nu este de acord cu decizia Comisiei UE
„China nu este de acord şi nici nu acceptă această decizie”, a informat Ministerul chinez al Comerţului într-un comunicat publicat miercuri.
Beijingul a lansat propriile sale anchete, în acest an, asupra importurilor de coniac, lactate şi produse de carne de porc din UE, ca represalii la tarifele Bruxelles-ului. De asemenea, China a contestat, la Organizaţia Mondială a Comerţului, măsurile provizorii anunţate de Bruxelles, transmite Reuters, citat de Agerpres.
Poziţia Uniunii Europene spre Beijing s-a modificat în ultimii cinci ani. UE vede China drept un potenţial partener în unele zone, dar şi ca un competitor şi rival sistemic, însă statele membre UE nu fac front comun cu privire la tarifele pentru automobilele electrice chineze.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News