Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

TAXA AUTO 2017 ELIMINATĂ. Cum va restitui ANAF banii plătiți deja. Cererile vor fi soluționate în 45 de zile


Publicat

poza-taxa-autoPreşedintele Klaus Iohannis a promulgat, vineri, Legea ”Dragnea” pentru eliminarea a 102 taxe, după ce CCR a declarat-o constituţională, printre acestea se numără și taxa auto

Veste bună pentru românii care vor să-și cumpere o mașină second hand. Taxa auto a fost eliminată, începând din acest an.

ANAF a decis cum va restitui taxa auto, considerată, în baza normelor UE, că a fost percepută ilegal. Cererile de restituire a taxei auto vor fi soluţionate în maximum 45 de zile.

Banii, inclusiv dobânda, vor fi plătiţi în tranşe anuale, întinse pe durata a 5 ani, în contul bancar al proprietarului automobilului.

Noua taxă auto în 2018. Se va aplica tuturor proprietarilor de mașini, chiar dacă au plătit timbrul de mediu

Astfel, solicitarea de restituire trebuie depusă în termenul legal de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, şi anume 5 ani calculaţi de la 1 ianuarie 2016. Cererea se depune la Administraţia Financiară. Fiscul poate solicită documente suplimentare. Dacă acestea nu sunt depuse în cel mult 60 de zile, cererea de restituire va fi respinsă.

Cei care au plătit şi nu şi-au recuperat taxa auto ar urmă să meargă cu actele maşinii şi chitanţă la ANAF. Dacă nu au dovadă, această li se va elibera din baza de date ANAF.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

17 Comentarii

17 Comments

  1. DACA TAXA A FOST PLATITA SI MASIA A FOST VANDUTA CUM MAI SE RECUPEREAZA CACI SE CERE ACTEL CARTEA DE IDENTITATE IN ORIGINAL, EU AM PLATIT IN 2880 APROAPE 9600 RON SI IN 2016 OCT.AM VANDUT MASINA IAR IN DECMBRIE 2016 AM DEPUS LA ANAF PITESTI ACTELE DE PLAT

    sâmbătă, 07.01.2017 at 12:33

    Referitor la taxa, eu am luat masina pe firma in mai 2008 si am platit aproape 9600 ron avand capacitate de 3200 si in oct.2016 am vandut-o iar cand am depus la anaf pitesti sa-mi restiuie suma mi s-a raspuns ca nu pot sa o recuperez daca nu am talonul si cartea de identitate in original.In aceasta situatie nu stiu ce sa mai fac. CEL CARE A CUMPARAT-O A VANDUT-O LA O LUNA LA O FIRMA CARE A EXPEDIAT-O DIN TARA IN FRANTA , MASINA FIIND RADIATA DIN ROMANIA.CE POP SA FAC EU CARE AM PLATIT ACEASTA SUMA DESTUL DE MARE SI NU O POT RECUPERA.

    • Rika fara frica

      sâmbătă, 07.01.2017 at 21:12

      Ceri o copie la actele masinii la inmatriculari ?

    • ina

      marți, 24.01.2017 at 17:45

      mergeti in instanta. contactati un avocat

  2. Fara nume

    duminică, 08.01.2017 at 10:55

    Cine primeste acesti bani ? Cei care au platit in 2016? Restul care a platit inainte de 2016 se incadreaza? Icepand cu ce data de platire a taxei se restituie acesti bani?

  3. Florin

    miercuri, 01.02.2017 at 18:41

    Salut! am si eu o nedumerire..cel care a platit taxa de inmatriculare a vandut masina mai scump cu cateva sute de euro decat una identica dar neinmatriculata. Acum pe mine daca m-ar suna proprietarul care a platit taxa si mi-ar spune ca are nevoie de actele originale (teoretic vorbind, cartea mai are un proprietar in plus si talonul lui nu mai exista) nu i le-as da…sau ne-am intelege cumva…

  4. violeta matei

    duminică, 26.02.2017 at 18:30

    am platit taxa in anul 2010,nu o mai pot recupera?

  5. Maria

    luni, 03.04.2017 at 13:30

    Buna ziua ! Doar actele masinii si chitanta Anaf e nevoie pentru recuperarea taxei? Si unde trebuie depuse la Anaf ? Multumesc

  6. Simons

    duminică, 16.04.2017 at 20:41

    Buna ziua, am si eu o nelămuriri in legătură cu taxa auto. Am achitat în 2013, am avut sentință judecătorească care am prezentato la ANAF mi sau restituit bani spuneau in 5 ani in transe egale.Pina in prezent mi sau restituit 3 transe, si anul acesta 2017 mi sa spus la ANAF că pt moment legea sa sistat si sunt in așteptare, nu știu nimic în prezent.intrebarea mea este exista o posibilitate sa îmi recuperez cele 2 transe rămase? Ce trebuie sa mai fac precizez faptul că sentința de afla la ANAF si îmi spun că pt acum așteptăm.va mulțumesc anticipat simona

    • Nicoleta

      joi, 23.11.2017 at 14:27

      Sì eu am aceeasi problema! Mo s-a zi ca incepand de la 1 Ian 2018 o sa primim!

  7. CRISTIAN

    miercuri, 19.04.2017 at 20:29

    BUNA SEARA AM PLATIT SI EU TAXA IN 01-2016 CE TREBUIE SA FAC SI UNDE SA MA DUC SA O RECUPEREZ

  8. Nitulescu Marian

    marți, 25.04.2017 at 08:48

    Am plătit taxa in 2012 . Pot recupera taxa?? Mulțumesc !

  9. camelia martin

    joi, 04.05.2017 at 21:30

    a recuperat cineva anul asta taxa?si in ce luna sau dat ultimii bani.Acum zic ca nu au bani de loc.

    • Gigi Nenciu

      duminică, 21.05.2017 at 14:22

      Buna ziua.
      Ati primit un raspuns la intrebare?
      Eu am primit doar o rata din 5 cat erau trecute in graficul primit.

  10. Gabriela

    luni, 07.08.2017 at 22:12

    Dacă am vândut mașină, mai pot cere restituirea taxei? Dacă da, ce documente trebuie sa depun?

  11. Angels

    marți, 05.12.2017 at 00:41

    Buna ziua
    Subscriu acelasi subiect.
    Eu am primit doar o rata din 5 cat erau trecute in graficul primit.
    Normal primind o decizie si un grafic de rambursare/ restituure nu se mai respecta o decizie/hotarare legala?
    La nou se schimba legea in fiecare zi nemaitinind cont de o hotarare luata?
    Dincate stiu o lege are efecte de la data intrarii in vigoare si vizeaza pe cei care sunt in situatia data de la data aplucariu, nu si retroactiv in urma cu 10 ani….
    Asadar cum ramane cu celelalte transe stabilite cu data/ grafic si neonorate/ilegal.
    Noi nu mai avem drepturi, Doar obligatii? Este i grava incalcare a legii.

  12. Bucataru

    marți, 30.01.2018 at 10:37

    Daca sa stabilit ca se restitue banii in 5 transe iar pe 2017 nu sa dat nici un ban cum se va mai respecta graficul de rambursare?

  13. TOMA ION

    joi, 01.03.2018 at 10:06

    am primit numai o rata in 2016 din restituirewa taxei auto ce fac in continuare sa recuperez

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât costă lunar curățenia și întreținerea pasajului subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii din Alba Iulia

Publicat

Administrația locală din Alba Iulia plătește 10.000 de lei lunar, fără TVA, pentru curățenia și întreținerea pasajului care face legătura între Parcului Unirii și Bulevardul Transilvaniei din municipiu, pasaj deschis în urmă cu aproximativ trei săptămâni. 

Primăria Alba Iulia a cumpărat la sfârșitul lunii iulie, prin achiziție directă, servicii de curățenie și întreținere pentru grupul sanitar aflat în pasajul subteran dintre B-dul Transilvaniei și Parcul Unirii, servicii de curățenie a pasajului și a lifturilor. Ofertantul este Total Cleaning SRL din Alba Iulia, iar valoarea contractului este de 50.000 de lei, pentru o perioadă de cinci luni.

Vezi și VIDEO: Momentul în care trei minori vandalizează pasajul subteran din Alba Iulia, dat în folosință cu câteva ore înainte

Potrivit descrierii, curățenia grupurilor sanitare va fi asigurată de către trei angajați. Programul va fi zilnic, între intervalul orar 08:00 – 24:00.

Punctul de lucru va fi dotat cu aspirator, cărucior curățenie cu mopuri, detergenți profesionali, dezinfectanți aprobați de Ministerul Sănătății, hârtie igienică, prosoape de mâini, săpun lichid, dispensere pentru consumabile, saci menajeri și odorizant de toaletă.

Vezi și FOTO-VIDEO: Infiltrații după ploaie în pasajul subteran din Alba Iulia, recent inaugurat

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Gheorghe Beleiu: Solicit autorităților locale să își asume măsurile privind descurajarea infracționalității din Alba Iulia (P)

Publicat

Candidatul PRO România la Primăria din Alba Iulia, avocatul Gheorghe Beleiu, va sesiza, prin mijloace legale, autoritățile locale privitor la instalarea, cât mai rapid, a unor camere de supraveghere pe raza muncipiului.

„Aud, tot mai des, de faptul că persoane certate cu legea comit, pe raza municipiului Alba Iulia, diferite fapte penale, plecând de la cele cu violență până la intrări prin efracție sau sustragere de bunuri din diverse locații.

Solicit, imperativ, Primăriei și Consiliului Local să-ia în serios datoria, măcar morală, față de cetățenii pe care îi reprezintă și să găsească banii necesari pentru achiziția și amplasarea de camere de luat vederi.

Vă dau doar exemplul recent a unei firme al cărei sediu a fost spart de 3 ORI, în numai câteva săptămâni. E o dovadă de delăsare, ca să nu spun mai mult, să nu investești în siguranța albaiulienilor. Asta, ca să nu mai spun de faptul că munca de teren a polițiștilor ar fi mult ușurată dacă, la fel ca în lumea civilizată, am avea și noi niște camere de supraveghere. Sunt convins că un oraș ca Alba Iulia își permite costul unei astfel de investiții. Dacă actuala administrație nu e capabilă să implementeze un astfel de proiect, vă promit că, după alegeri, PRO România va arăta că se poate”, a transmis Gheorghe Beleiu, într-un comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate