Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Taxe modificate de Primăria Alba Iulia, după schimbările în legislaţia naţională, pentru debirocratizare. Care sunt noile cuantumuri


Publicat

taxe si impozite albaDupă modificările în legislaţia privind taxele extrajudiciare de timbru, Primăria Alba Iulia a operat modificări în regulamentul local. Proiectul de hotărâre a fost aprobat în şedinţa Consiliului Local de marţi, 26 iulie.

Vezi şi Fără cazier judiciar, fără copii legalizate și fără taxa extrajudiciară de timbru. Măsuri privind debirocratizarea, adoptate de Guvern

Astfel, au fost eliminate prevederile privind taxele extrajudiciare de timbru de 2 lei pentru „eliberarea de către organele administraţiei publice centrale şi locale, de alte autorităţi publice, precum şi de instituţii de stat, care, în exercitarea atribuţiilor lor, sunt în drept să certifice anumite situaţii de fapt, a certificatelor, adeverinţelor şi a oricăror alte înscrisuri prin care se atestă un fapt sau o situaţie, cu excepţia acelor acte pentru care se plăteşte o altă taxă extrajudiciară de timbru mai mare”, „eliberarea certificatelor de proprietate asupra animalelor, pe cap de animal”, „eliberarea certificatelor de atestare fiscală”, “eliberarea, la cerere, a certificatelor medico-legale şi a altor certificate medicale folosite în justiţie”, “eliberarea, la cerere, a certificatelor de cazier judiciar”,  “înregistrarea, la cerere, în actele de stare civilă a desfacerii căsătoriei”, „transcrierea, la cerere, în registrele de stare civilă române, a actelor de stare civilă întocmite de autorităţile străine”, “reconstituirea şi întocmirea ulterioară, la cerere, a actelor de stare civilă”, “eliberarea altor certificate de stare civilă în locul celor pierdute, sustrase, distruse sau deteriorate si a extraselor multilingve şi altele”.

Se păstrează însă taxa pentru certificarea (transcrierea) transmisiunii proprietăţii asupra animalelor, pe cap de animal, în bilete de proprietate pentru animale peste 2 an, de 5 lei.

La capitolul Taxe pentru eliberarea sau preschimbarea actelor de identitate şi înscrierea menţiunilor în acestea, precum şi pentru eliberarea permiselor de vânătoare şi de pescuit, au fost operate următoarele modificări:

Au fost eliminate “viza anuală a carnetelor de identitate ale cetăţenilor străini şi ale persoanelor fără cetăţenie – 6 lei” şi “eliberarea sau viza anuală a permiselor de pescuit: 2 lei”

Se aplică “preschimbarea actelor de identitate pentru cetăţenii români, precum și înscrierea mențiunilor privind schimbarea domiciliului sau a rețedinței cetățenilor români: 5 lei”.

Se introduce:

„- eliberarea actului identitate la schimbarea domiciliului, schimbare denumire stradă, renumerotare imobil: 7 lei şi taxă extrajudiciară de timbru 5 lei

– înscrierea în actul de identitate a menţiunii privind reşedinţa (flotant) – se percepe taxă extrajudiciară de timbru 5 lei

– eliberarea cărţii de identitate provizorie cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate care locuiesc temporar în România: taxă de carte identitate provizorie 1 leu şi taxă extrajudiciară de timbru 5 lei

– act de identitate la schimbarea domiciliului din străinătate în România: taxă carte identitate 7 lei şi taxă extrajudiciară de timbru 5 lei

– preschimbarea buletinelor de identitate: taxă carte identitate 7 lei şi taxă extrajudiciară de timbru 5 lei

– eliberare certificat atestare cetăţenie şi domiciliu: taxă extrajudiciară de timbru de 5 lei

– cerere divorţ prin acordul părţilor: taxă 500 lei

– eliberare extrase multilinvgistice: taxă extrajudiciară de timbru 2 lei

– rectificare acte stare civilă: taxă extrajudiciară de timbru 2 lei

– schimbare nume familie pe cale administrativă: taxă extrajudiciară de timbru 15 lei

– eliberare livret familie la cerere: taxă extrajudiciară de timbru 2 lei

– eliberare adeverinţe celibat: taxă extrajudiciară de timbru 2 lei”.

Taxele vor fi percepute de Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor Alba Iulia.

AICI, taxele înainte de modificarea în legislaţie.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Ministerul Muncii propune un Registru Electronic special în care să fie cuprinși salariaţii din sectorul bugetar

Publicat

Ministerul Muncii propune înfiinţarea unui registru electronic denumit Reforma, care să cuprindă şi salariaţii din sectorul bugetar. Acesta va fi dezvoltat şi administrat de Inspecţia Muncii, potrivit unui proiect de Ordonanţă lansat în dezbatere publică.

„Prezentul proiectul de act normativ are ca obiect de reglementare centralizarea şi gestionarea evidenţelor tuturor formelor de desfăşurare a activităţii într-o relaţie de muncă prin înfiinţarea Registrului electronic naţional de evidenţă al Forţei de Muncă angajate din România.

Registrul cuprinde întreg personalul plătit din fonduri publice conform Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, atât personalul contractual, funcţionarii publici, cât şi personalul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi personalul din cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, precum şi personalul încadrat cu contract individual de muncă din mediul privat”, se precizează în Nota de fundamentare care însoţeşte proiectul de act normativ.

Potrivit sursei citate, categoriile de personal avute în vedere îşi pot desfăşura activitatea prin contract individual de muncă, contractul de mandat, contract de management, contract de activitate sportivă, convenţie individuală de muncă prevăzută de Legea nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, decizie/ordin de numire în funcţie, raport de serviciu sau în baza actului de numire.

În acest context, ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat că excepţie de la înregistrarea în Reforma vor face cei care lucrează în cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, sectoare unde evidenţa personalului se ţine prin registre proprii.

„Tot ce înseamnă salariu, indemnizaţie, de fapt toţi cei plătiţi din bani publici trebuie să fie, alături de angajaţii din sistemul privat, într-un singur registru electronic. Propun Reforma, o variantă completă a evidenţei angajaţilor/a celor care lucrează în România, a persoanelor plătite din bani publici. Dezvoltăm Revisal.

Registrul va include salariaţii din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, din cadrul regiilor autonome şi a societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi a societăţilor comerciale cu capital social deţinut integral sau majoritar de stat.

Am inclus, totuşi, câteva excepţii: cei care lucrează în cadrul sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională; aici evidenţa personalului se ţine prin registre proprii”, a scris ministrul Muncii, joi seara, pe pagina sa de Facebook.

Aceasta a explicat că orice modificare de contract trebuie evidenţiată într-un registru unic pentru a avea o imagine completă asupra tuturor evoluţiilor din piaţa muncii.

„Am avut multe discuţii pe această temă de la momentul în care am luat decizia transformării actualului Revisal. Ba că nu se poate (din zeci de motive), ba că există la ANFP nişte evidenţe (exclusiv ale funcţionarilor şi strict în scop de urmărire a carierei acestora, lucru care trebuie făcut), ba că există la Ministerul Finanţelor alte evidenţe.

Orice modificare de contract (orice tip ar fi) trebuie evidenţiată într-un unic registru pentru a putea avea o imagine completă, în timp real, asupra tuturor evoluţiilor/modificărilor în piaţa muncii. Bănuiesc că nu va avea nimeni nimic împotriva transparenţei. Cine nu are ceva de ascuns nu are de ce să se teamă”, a arătat Violeta Alexandru.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

STUDIU: O simplă răceală poate pregăti sistemul imunitar pentru a ataca COVID-19

Publicat

Infecţiile anterioare cu virusurile care provoacă răceli pot antrena sistemul imunitar pentru a recunoaşte şi ataca virusul SARS-CoV-2, conform unui nou studiu publicat în revista Science, potrivit Agerpres.

Acest studiu a ajuns la concluzia că celulele imunitare T (limfocitele T), care recunosc coronavirusurile care produc răcelile obişnuite, recunosc şi părţi din virusul SARS-CoV-2 – inclusiv părţi ale deja „celebrei” proteine în formă de coroană prin care noul coronavirus se ataşează şi pătrunde în celulele umane.

Această memorie a sistemului imunitar poate explica de ce unii oameni se confruntă cu forme uşoare ale infecţiei cu COVID-19 prin comparaţie cu alţii. Autorii studiului au subliniat însă că ipoteza lor este „speculativă” şi este nevoie de mai multe studii pentru a o confirma. Şi aceasta pentru că încă nu se ştie cu exactitate cât de important este rolul jucat de limfocitele T în lupta organismului cu noul coronavirus – limfocite T, celule cu un rol central în imunitatea mediată celular, sunt doar o parte a arsenalului imunitar complex cu care este dotat organismul uman.

„Am demonstrat acum că, în cazul anumitor oameni, memoria preexistentă a limfocitelor T faţă de coronavirusurile care produc banala răceală poate recunoaşte părţi din SARS-CoV-2 sau chiar structura sa moleculară exactă”, susţine într-un comunicat unul dintre coordonatorii acestui studiu, Daniela Weiskopf, profesor asistent la Institutul pentru Imunologie La Jolla din La Jolla, California.

Este posibil ca această „reactivitate imună să asigure diferite niveluri de protecţie” în faţa COVID-19, susţine şi celălalt coordonator al studiului, Alessandro Sette, profesor la acelaşi institut. „Dacă ai un răspuns imunitar din partea limfocitelor T, poţi beneficia de o reacţie mult mai rapidă şi mai puternică a organismului în faţa acestei boli”, a adăugat el.

Studii anterioare au arătat că până la 50% dintre oamenii care nu au fost niciodată expuşi la COVID-19 au celule T care recunosc virusul SARS-CoV-2. Această abilitate a fost observată la oameni din diferite părţi ale lumii, în Olanda, Germania, Marea Britanie sau Singapore. Oamenii de ştiinţă au avansat ipoteza că această imunitate preexistentă poate fi rezultatul infecţiilor anterioare cu alte virusuri din familia coronavirusurilor, în special cu cele care produc răcelile comune.

În noul studiu, cercetătorii au analizat mostre de sânge recoltate de la oameni în perioada 2015 – 2018, cu mult înainte de apariţia primelor cazuri de COVID-19 la Wuhan, în China.

Aceste mostre de sânge conţin limfocite T care au reacţionat la peste 100 de zone specifice ale SARS-CoV-2. Cercetătorii au arătat că aceste limfocite T reacţionează similar şi la întâlniri cu patru coronavirusuri diferite care produc răceli comune.

„Acest studiu oferă dovezi moleculare directe foarte puternice conform cărora memoria limfocitelor T poate detecta secvenţe foarte similare între coronavirusurile care produc răceala comună şi SARS-CoV-2”, a mai susţinut Alessandro Sette.

Pe lângă proteina care produce coroana noului coronavirus, limfocitele T au recunoscut şi alte proteine virale ce aparţin noului coronavirus.

În prezent, majoritatea vaccinurilor candidate împotriva COVID-19 au drept ţintă această proteină care produce coroana, însă noul studiu deschide posibilitatea includerii şi a altor proteine în vaccin, proteine care pot atrage reactivitatea încrucişată a celulelor T şi pot implicit să crească eficienţa vaccinurilor, conform cercetătorilor care au reamintit că este nevoie de studii suplimentare pentru a demonstra cu precizie acest lucru.

Autorii au mai notat că descoperirea lor privind reactivitatea încrucişată cu limfocitele T este diferită de ceea ce s-a observat la nivelul anticorpilor – o altă armă a sistemului imunitar care blochează infectarea celulelor de către un agent patogen. Anticorpii formaţi împotriva virusurilor care produc răceala banală sunt specializaţi doar pe aceste virusuri şi nu prezintă o reactivitate încrucişată cu SARS-CoV-2, conform unor studii anterioare, au mai susţinut ei.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

AFM: Aproape 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul programului Casa Verde Fotovoltaice. Marți, consultare publică online

Publicat

Aproximativ 14.000 de proiecte au fost aprobate în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, iar rezultatele pentru toate contestaţiile depuse în aplicaţia informatică vor fi publicate în cel mai scurt timp, anunţă Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă.

De asemenea, oficialii instituţiei menţionează că miercuri, 12 august, va avea loc prima consultare publică în cadrul Programului Naţional „Casa Verde Fotovoltaice”, în mediul online.

„În cadrul programului avem aproximativ 14.000 de proiecte aprobate. Îi invităm pe toți beneficiarii să depună ATR-urile la instalatorii validați care le vor genera contractele de finanțare nerambursabilă, de la semnarea cărora au un termen de 8 luni pentru realizarea investițiilor. Rezultatele pentru toate contestațiile depuse în aplicația informatică aferentă Programului Casa Verde Fotovoltaice vor fi publicate pe site-ul instituției noastre – www.afm.ro, în cel mai scurt timp.

Având în vedere volumul foarte mare de documente și raportat la situația actuală a stării de alertă decretată la nivel național, care presupune anumite restricții, precum și la capacitatea instituțională limitată, am depus eforturi consistente, însă soluționarea acestora a presupus mai mult timp”, a transmis președintele AFM, Andreea Kohalmi – Szabo.

Cetățenii sunt invitați ca până luni, 10 august 2020, să transmită sugestii cu privire la Programul Național Casa Verde Fotovoltaice la adresa de e-mail: propunerifotovoltaice@afm.ro.

„Îmi doresc ca pe lângă constatările noastre cu privire la desfășurarea programului, să primim și punctele de vedere ale factorilor interesați, astfel încât în sesiunea din toamnă lucrurile să aibă un parcurs simplificat, atât în ceea ce privește procesul de înscriere, cât și de evaluare a proiectelor.

De asemenea, propunerile primite vor fi dezbătute în cadrul unui eveniment online pe platforma Webex organizat miercuri, 12 august 2020, ora 11:00.

Cei care doresc să participe la evenimentul online se vor înregistra printr-un e-mail la adresa presa@afm.ro, urmând ca link-ul de conectare în platformă să le fie transmis ulterior pe adresa de e-mail”, a mai declarat preşedintele AFM.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Aparat de radiologie modern, cu prindere în tavan, instalat în premieră la Spitalul Municipal din Aiud

Publicat

Continuă modernizarea Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală (LRIM) din cadrul Spitalului Municipal Aiud. Potrivit reprezentanților instituției, a fost finalizată pregătirea spațiului și instalarea aparatului de radiologie Didital DRGEM Co (Corea de Sus), model GXR-82 SD cu prindere în tavan. 

Aparatul digital cu prindere în tavan, o premieră în cadrul LRIM, oferă multiple avantaje operatorilor și permite un diagnostic mai rapid și mai precis.

„Telediagnosticul devine astfel o opțiune nu doar în ceeea ce privește diagnosticul prin Tomografia Computerizată dar și prin Radiodiagnosticul digital.

Sistemul integrat PACS permite transmiterea rapidă a informațiilor către secțiile și specialiștii care au solicitat examinarea din cadrul spitalului sau în afara la instituțiile cu care se colaborează. Documentația pentru obținerea autorizației a fost trimisă la CNCAN conform procedurii urmând ca în scurt timp aparatul să fie efectiv dat în folosință.

Chiar și în această perioadă dificilă încercăm să continuăm dezvoltarea serviciilor medicale pentru a fi la înălțimea chemării pe care o trăim zi de zi”, au transmis reprezentanții instituției medicale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate