Connect with us
Publicitate

Educație

Telefoanele mobile la școală: este o idee bună utilizarea lor în timpul orelor? Ce spun specialiștii

Publicat

Studenții de astăzi sunt ceea ce îndeobște se numește ”nativi digitali”. Aproape trei din patru adolescenți au acces la un telefon inteligent și tot atât de mulți elevi îl iau la școală în fiecare zi.

Pentru unii profesori, probabil că este mai neobișnuit să vadă un elev fără smartphone, decât un elev cu un asemenea obiect.

Iubite sau urâte de profesori, smartphone-urile au devenit o parte integrantă a vieții noastre de zi cu zi. Dar ar trebui lăsate în afara sălii de clasă?

De la început, trebuie precizat că vorbim despre prezența lor în sala de clasă cu scopul de a le utiliza la învățare, nu pentru rețele sociale, streaming sau altele.

Părerile sunt cu siguranță împărțite, mulți oameni spunând că elevii ar trebui să fie învățați cum să-și folosească telefoanele în mod responsabil, arată BBC într-un articol dedicat fenomenului.

Mulți părinți și chiar educatori consideră telefonul absolut necesar la clasă și-l consideră o resursă educațională.

„Interzicerea telefoanelor se bazează pe o idee veche că elevii ar trebui să stea liniștiți în fața profesorilor. Nu ar trebui să existe o deconectare.

La locul de muncă adaptăm procesul de învățare la cel care învață. Ideea de a scăpa a smartphone-urilor este despre conformitate” spune tată a două fete de 13 și 18 ani, citat de publicație.

Și o profesoară de engleză este de acord cu el și consideră telefonul un instrument de învățare: ”Copiii au o putere imensă în mâinile lor”.

O voluntară a unei asociații implicate în educație consideră însă că telefoanele nu ar trebui să facă parte din viața școlară a copilului, așa cum nici adulții nu au voie cu ele la serviciu.

Totuși, trendul pare a fi mai degrabă în favoarea utilizării lor.

Siteul educațional Resilient Educator face un inventar al motivelor pentru care copiii trebuie lăsați în clasă cu telefoanele.

Printre acestea, amintește că elevii învață într-un mod în care se simt confortabil.

Smartphone-urile sunt intuitive pentru tineri. Din ce în ce mai mulți elevi știu să le folosească, iar aceștia devin „instrumentul” cel mai folosit de adolescenți.

Elevii pot primi rapid răspunsuri. Smartphone-urile oferă posibilitatea de a obține răspunsuri foarte rapid.

În unele situații, un student poate să nu solicite clarificări la o întrebare pe care o are într-o clasă deschisă, deoarece își poate folosi smartphone-ul pentru a obține răspunsul pe care îl caută.

Materialele audio și video pot da viață învățării. Capacitățile audio și video ale smartphone-urilor pot adăuga un plus unor lecții istorice, de exemplu și le permite studenților să asculte muzica lui Chopin la ora de muzică.

Totuți criticii utilizării lor mai spun că acestea îi pot determina pe elevi să trișeze, le distrag atenția și îi privează de o comunicare mai directă cu ceilalți elevi.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate