Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Testul de Sinceritate | Buglea: „Există copii cărora eu nu le dau nicio șansă de integrare”. Bumbu: „Bogația unui popor constă în copii”

Publicat

Ediția din această săptămână a talk show-ului Testul de Sinceritate i-a adus față în față pe Rareș Buglea și Gruia Bumbu, reprezentanții celor două „tabere” pro și contra ce s-au format în urma celebrei postări pe Facebook, de susținere a sterilizării femeilor rome. De la poluri opuse, aceștia s-au lansat în dezbaterea problemei, unul susținând în continuare ideea, iar celălalt invocând discriminarea și valorile umaniste, europene.

La întrebarea lui Gruia Bumbu, cum că „Sterilizarea înseamnă mutilarea corpului unei femei. Suntem noi stăpâni pe corpurile oamenilor?”, Rareș Buglea și-a continuat ideea, precizând că „există în societatea românească oameni, copii, cărora eu nu le dau nicio șansă să se integreze. Ca să îi ajutăm, trebuie să stopăm acel flagel. La fel ca și cu o rană, primul instinct este să oprești sângerarea. Eu vorbesc de o societate românească care suferă tot mai mult din cauza neintegrarii unor persoane”.

De cealaltă parte, Gruia Bumbu a opinat că „statul est responsabil pentru cetățenii lui” și s-a arătat deranjat de faptul că ideea a fost lansată din poziția unul lider al tinerilor, formator de opinie, pe un site de socializare, în mod extremist: „Trebuie să vedem în ce măsură respectăm anumite valori, drepturi fundalmentale ale omului, nu putem avea o abordare de tip extremist. Ca formatori de opinie, trebuie să ducem mesajul democrației și al valorilor europene, în ce măsură putem găsi soluția în limita unei normalități”.

Rămâneți pe Alba24 pentru a vedea ce soluții propun cei doi lideri la „problema romilor”, cum au tratat subiectul ajutoarelor sociale, „pentru care beneficiarii primesc pe zi mai puțini bani decât salariul minim pe economie”  și cum au răspuns la întrebările dumneavoastră. Emisiunea va fi difuzată pe site duminică.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

19 Comentarii

19 Comentarii

  1. Ema

    joi, 07.02.2013 at 13:52

    Rares, pe tine te-a intrebat cineva, cand te-ai nascut, ce mama si tata iti alegi? Pe acei copii crezi ca i-a intrebat cineva? Daca au avut (ne)sansa sa se nasca intr-o familie de romi saraci, sunt cu ceva vinovati? Nu e tot in folosul nostru, ca societate, sa ii educam (pe ei si familiile din care fac parte) si sa depunem eforturi sa ii integram, decat sa ajunga hoti ori criminali? Sunt nenumarate exemple de romi educati si foarte bine integrati in societatea in care traim si care pot fi exemple pentru mine, pentru tine si pentru multi altii.
    Se nasc in fiecare zi copii cu probleme grave de sanatate in familii „bune” si sunt operati sau trimisi la tratament pe bani grei (ai statului) in tari straine sau in clinici private. Ei de ce ar avea dreptul la a dobandi o sansa la o viata normala si cei mai sus precizati, nu? Cine are dreptul sa decida care dintre noi merita sa primeasca sansa de a fi integrat si care nu merita?

    • HaHaHa

      joi, 07.02.2013 at 22:44

      Nenumarate… adica nu stim cate. Sunt cateva cazuri nu nenumarate, in schimb sunt mult mai multe pe partea opusa. Ce a vrut buglea si ce a reusit bumbulet sa suceasca este ca acele mame ce nu sunt in stare sa creasca un copil cat de cat, nu sa-l abandoneze, nu ar trebui lasate sa faca copii in primul rand. Adaugand la asta faptul ca de multe ori ele nu au de ales oricum, nu are voie statul sa aleaga daca ele pot sau nu dar au betivii/nevoiasii de „algocalmin” – concubinii acest drept? Nu merge asa… cat despre ajutorul statului, problema este ca de la stat vrem multe insa la stat nu toti contribuim. Ei, eu, din contributia mea, doresc sa se faca ceva anume si nu integrarea acestor copii defavorizati… multi ii numesc rromi, si daca asa e, sunt destui rromi cu stare, chiar concurenta cu cea a celor mai bogati romani, sa puna ei pentru etnia lor. E foarte simplu sa arunci responsabilitatea in spinarea statului fara sa iti dai seama ce scarificiu implica si ce simplu iti mai este sa-i absolvi de vina pe acei „parinti”, daca pot sa-i numesc asa, cu suciri de genul „copilul ce vina are?”. Nu are, dar parintele are. Si asta, draga Ema, e ceea ce Buglea vrea sa zica. Vad ca frustrarile si ura fata de Buglea ii mahneste pe multi atat de tare incat uita sa gandeasca si sa prelucreze informatia pusa in presa.

    • Peteu Ana Cristina

      vineri, 08.02.2013 at 18:36

      Ema, ceea ce inteleg eu din acest subiect, este ca trebuie sa stopam, aducerea pe lume a unor copii care nu au nici o sansa! Sau, singura lor sansa este aceea de a ajunge , la varste fragede, sa cerseasca, sa fie filosoti de cei care i-au adus pe lume. Exista in Romania 70 000 de copii, care sunt folositi pe strazi, sa cerseasca.Marea majoritate de etnie roma.
      Acesti copii nu au ales sa vina pe aceasta lume.
      Ema, daca ar fi sa ajuti un copil care are un coeficient de inteligenta peste medie, dar starea financiara este precara, sau un copil orfan, ce alegi? Probabil ca o sa alegi sa ajuti un orfan…
      Cand eu am nascut, era in salon o fata de 23 ani, de etnie roma,care a ales, la a treia nastere sa i se lege trompele. A fost alegerea ei, dar un medic cu mintea ascutita i-a expus varianta asta. Si ea a ales. Ea facea parte dintr-o familie cu 10 frati, si mi-a spus ca ea nu vrea mai multti copii, pentru ca avazut ce greu le-a fost lor…
      Eu cred ca o campanie, in maternitati, facuta de cadrele medicale, poate ca ar ajuta…
      Sunt de acord cu ce a spus Rares: sunt copii care nu au nici o sansa…

  2. mircea

    joi, 07.02.2013 at 14:07

    da, dar sa nu traiesti pe spinarea lor ,ci sa-i alimentezi, sa-i scolarizezi, sa-i inveti sa-si castige existenta muncind ca majoritatea, nu sa urli toata ziua ca esti rom si sa ti respecte drepturile..sa trespectati legile ,sa va platiti impozitele, si sa nu mai acceptati sa vi se dicteze cu cine sa votezi …nu mai fiti paraztii si oti ….

  3. martha

    joi, 07.02.2013 at 14:18

    S-ar corecta aceasta deficienta a tiganilor,daca nu li s-ar da ajutoare sociale celor apti de munca.Este o realitate ca tiganii sunt consumatori si nu producatori si daca spui asta esti catalogat rasist.O familie normala ,cand aduce un copil pe lume ,dispune de niste conditii pentru a-l intretine,nu sa faci copii ca sa te intretina si pe tine.

  4. Ema

    joi, 07.02.2013 at 15:55

    @Mircea, ma insel sau m-ai incadrat in categoria romilor? Te inseli asta crezi. Provin dintr-o familie de romani, atat pe linie materna cat si pe linie paterna. Dar lucrez cu romi, mai exact, educ copii romi.
    @Martha, de acord cu tine, ar trebui sa se discearna mai bine cine si in ce conditii primeste ajutor social. Valabil si pentru veteranii de razboi, pensionatii de boala – unii sunt reali iar altii doar inchipuiti si alte categorii sociale.

  5. Happy

    joi, 07.02.2013 at 16:01

    Tigani,tigani si iar tigani! M-am saturat sa tot aud de ei si nimeni nu face nimic.Este adevarat,se inmultesc ca soarecii,dar dupa mine nu este numai vina lor.Au lideri care iau bani frumosi de la diferite fundatii si apar mai tot timpul la TV ,insa fara sa si faca ceva pentru educatia lor,ca doar asta le lipseste.Trebui invatati sa respecte legile tarii ca si noi.De ce li se permite sa comita infractiuni ca de exemplu:construiesc palate fara autorizatii (nu am vazut un astfel de palat demolat),
    fura tot ce pot.De ce li se permite sa blocheze cu cortegiile funerare artere importante prin localitati atata timp cat pentru noi,ceilalti locuitori ai aceste tari ne ducem mortii la capela???!!!
    Este strigator la cer cate li se permit si tot ei sar in sus de suparare
    Dl.Buglea a avut dreptate,doar ca nu a formulat bine ideea.Dupa ’89 eu am spus ca peste 20 de ani ne vor predomina tiganii. Se pare ca asta urmeaza daca nu se iau masuri de civilizare a acestei ednii.Nu sterilizarea femeilor este problema ci educatia lor sexuala.Liderii lor trebuie sa se ocupe mai mult de aceasta latura.
    Da,este adevarat ca sunt multe minti sclipitoare printre ei,dar ce folos daca nu fac nimic pentru semenii lor.
    Domnilor lideri ai acestei ednii,va rog reflectati la ce am comentat aici.
    Va doresc succes.

    • coco

      joi, 07.02.2013 at 21:45

      Da , ai dreptate in ceea ce zici. Eu cred ca nu isi doresc sa se educe .Le place asa. Nu au puterea sa se schmbe( chiar si ajutati). Nu au puterea pentru camajoritatea nu si-o doresc. E adevarat ca sunt si romi care isi doresc schimbarea, romi educati care inteleg ca natia lor ar trebui sa evolueze nu sa ramana asa sau mai rau sa involueze. Oricum dnul Buglea a avut mult curaj sa scrie ce a scris(asa beat cum era el ), ceva trebuie cu mai mult curaj , dar respectand legislatia si drepturile omului . E un semnal de alarma tras din nou si din nou

      • Alexandru

        joi, 07.02.2013 at 21:59

        @coco, eu zic ca nu este asa. il cunosc pe Gruia Bumbu si cred ca el este o dovada ca romii pot fi integrati, daca statul este interesat sa o faca, daca banii dati pentru asta ar fi atent si cau cap cheltuiti. Sunt sute de milioane de euro care vin de la UE pentru chestia asta. Dar banii astia sunt sifonati pe prostii, ca sa nu zic ca sunt practic furati de cei care ii gestioneaza. Nu cred ca un om de care te ocupi atent sa-l inveti sa se spele, sa citeasca, sa fie civilizat, dupa ce se va obisnui cu asta se va caca in mijlocul casei. Orice om, de orice natie sau etnie…Problema este ca nimeni nu se ocupa de ei serios, totul este o frectie pentru a da impresia ca banii au fost cheltuiti fara rezultate, ca mai trebuie si alti bani..

        • HaHaHa

          joi, 07.02.2013 at 23:14

          Ce cunosti tu este un neam de rromi ce o duc bine, pe Gruia nu-l cunosc personal dar cunosc alti Bubu, ce o duc la fel de bine. Nu se poate compara situatia si educatia lor cu cea a cazurilor despre care se discuta si nici nu poti sa faci din Bubu un exemplu ca „se poate”, asa si eu pot sa spun despre orice roman: „vedeti acei milionari in euro, se poate, dar nu vreti!” Idei moraliste aiurea… coco are destul de multa dreptate, azi a venit una la usa, 5 min mai tarziu copilul ei. Asta in timp ce un altul tot venea saptamanal, prima oara i-am dat, dar dupaia l-am trimis de la usa mea. Daca le dai moca, se invata si nu vor sa mai faca altceva. Cat despre ce nu crezi tu, e problema ta. Poate ai ocazia sa discuti cu un profesor de profesionala, dar unul sincer, sa vezi acolo cum copii de roamani, nu de rromi, se comporta la fel ca rromii iar profesorii cedeaza. „Nu ai cu cine” e replica mai tot timplu. De ce? E mai simplu sa nu vrea sa invete. Se pot trimite si miliarde de € ca tot degeaba. E drept ce ai zis tu, se chetuie aiurea pentru ca necesarul implica mult prea multa munca, chiar si pentru gruia si pakivul lui. E mai simplu sa faci lucruri simple pe bani multi iar fenomenul il vezi si la paem, speromax, chiar si la anofm. Ce crezi, ca macar de o parte din banii cu care se faceau recalificari nu se puteau organiza grupuri de agenti, trimis in toata lumea unde se ofera locuri de munca si se accepta romani, sa medieze angajari? In schimb anofm asteapta de la straini postarea de joburi pe eures, ce se fac doar pentru functii platite la ai lor cu 100mii€ sau peste iar pentru romani platite cu 20-50mii€… si pe langa asta acrediteaza tot felul de tepari ordinari ce fura de la oameni bani pentru, cica, intermedieri. Se pot face multe, dar e mai simplu sa faci un lucru slab si sa te lauzi in presa cu tot felul de numere, cum e de exemplu recentul raport ajofm in contradictie cu rata somajului in continua crestere. Pakiv nu o sa rezolve treaba… doar face gargara, iar acei rromi ce vor integrare o si primesc, problema e ca multi din ei nu vor. Punct.

  6. Ema

    joi, 07.02.2013 at 16:03

    @Mircea: Ne simtim atat de ofensati ca suntem discriminati de catre englezi, italieni si alte natii – si pe buna dreptate, ca nici mie nu mi-e totuna sa merg dincolo si sa se uite la mine ca la un rahat europenii, pentru faptele unora dintre reprezentantii natiei noastre dar tratam la randul nostru, cu aceeasi atitudine, toti tiganii. Haideti mai intai sa invatam sa fim noi oameni unii cu altii, ca apoi sa asteptam acelasi tratament de la altii.

    • HaHaHa

      joi, 07.02.2013 at 23:20

      Aiurea, hai mai intai sa vina ei cu vointa si fapta de a respecta tara si natia asta si dupaia sa se astepte la ajutorul nostru. Indiferent cum ne purtam noi cu ei, ei sunt cei ce au nevoie de ajutorul nostru, ei sunt cei ce trebuie sa se schimbe. Sau ca analogie, cand tu, ca si copil mic faceai ca o rasfatata, parintii tai se supuneau? Ma indoiesc, tu erai cea in nevoie de sprijinul lor si tu trebuia sa inveti ce sa faci sa obti acel sprijin.

    • Marius

      vineri, 08.02.2013 at 16:31

      Cei pe care i-ai enumerat se uita urat la tine căci sunt convinsi ca Roma este forma abreviata de la România si ca tiganii provin din România!!!Ti-o spun eu ,care am locuit 1o ani in Italia!!!Tiganii,cu ajutorul ‘cozilor de topor’ din Ro,ne-au furat numele nostru stravechi pt care s-au luptat stramosii nostri!!!In afara de tigani nu am văzut alta natie sa-si vândă plozii la bucata si sa-si prostitueze nevestele!!!

  7. mircea

    joi, 07.02.2013 at 20:06

    Am crescut ,am fost colegi la scoala cu tigani, nu aveau pretentia ca sunt romi,am fost prieteni si inca suntem in relatii amicale cand ne mai intalnim ; nu-mi amintesc sa fi avut ei probleme deosebite cu legea; au facut 4, 8, 12 clase cat au putut , dar s-au integrat in colectivitate prin munca ,si-au intemeiat familii ; se poate prin educatie , munca si conditii de trai omenesti !
    Iin societatea asta a capitalismului salbatic si a libertatii prost intelese nu se poate, cand cei care ne conduc ne sfideaza incalcand legiile , facute chiar de ei si ne trateaza ca pe niste robi.

    • coco

      joi, 07.02.2013 at 21:52

      Si eu cred ca doar prin educatie poti sa te schimbi. Si cred ca nu e de ajuns sa faci scoala doar cat poti( 4 , 8 clase…) . Romi trebuie sa fie constienti ca trebuie sa faca scoala ca si celelalte natii din Romania.

    • Popescu A.

      vineri, 08.02.2013 at 19:05

      Cand vorbin despre o etnie, ne referim la majoritate, nu la 10 persoane care sunt niste exceptii!

  8. Happy

    vineri, 08.02.2013 at 13:24

    Frumoase comentarii,dar oare le citeste cine trebuie?!

  9. Popescu A.

    vineri, 08.02.2013 at 19:03

    Da, rromi pot fi integrati….aste e ideea celor care nu intra in contact cu ei…dar ceilalti gandesc ca MAJORITATEA rromilor fura, ucid, te provoaca, te insulta….iar aceasta „meserie” se invata de la varste fragede. Daca vine o tiganca la cersit, si ii spui: Hai ajuta-ma la ceva prin curte…raspunsul va fi: merg in alta parte, ca altii imi dau…nu trebuie sa muncesc. Sa nu uitam de cazul celor 4 tigani care au omorat un batran de 74 ani din Gabud…..nu s-au multumit ca l-au furat, trebuia sa il si omoare.Mai terminati cu integrarea lor, sunt niste epave. Ei NU vor integrare. Ei vor bani, fara sa depuna vreun efort!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. Gruia Bumbu

    duminică, 10.02.2013 at 22:51

    Dragi colisteni,
    Va multumesc pentru comentari.Le am citit pe toate si am fost foarte atent la punctul dvs de vedere .Acestea ma ajuta sa inteleg mai bine complexitatea problemei si impreuna sa gasim solutii .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax