Eveniment
TikTok a eliminat trei campanii de influență în timpul alegerilor prezidențiale din România. Cine erau candidații vizați
Reprezentanții TikTok s-au prezentat marți în fața parlamentarilor europeni, pentru a răspunde acuzațiilor conform cărora rețeaua nu a gestionat corespunzător conținutul politic legat de alegerile prezidențiale aflate în desfășurare în România.
Primul tur, desfășurat pe 24 noiembrie, a dus la o victorie surprinzătoare a candidatului pro-rus Călin Georgescu, cu o prezență puternică pe TikTok.
Reprezentanții TikTok au transmis că au desființat recent mai multe rețele de conturi care au încercat să interfereze în alegerile din România. Unele dintre acestea au fost eliminate însă după primul tur al alegerilor, respectiv vineri, 29 noiembrie, scrie Politico.
TikTok a dezvăluit că a eliminat două campanii care vizau alegătorii români și o altă campanie cunoscută, pe care anterior a legat-o de instituția media Sputnik, susținută de Rusia, și care reapăruse pe platformă.
Potrivit TikTok, o rețea formată din 78 de conturi cu 1.781 de urmăritori a încercat să promoveze pe Călin Georgescu, iar o altă rețea, cu 12 conturi, a încercat să sprijine candidatura independentului Mircea Geoană.
Rețelele vizau un public românesc, a declarat Brie Pegum, șefa globală de produs pentru autenticitate și transparență la TikTok.
Campania legată de Sputnik includea 11 conturi cu aproape 140.000 de urmăritori. TikTok a afirmat că eliminarea acestei rețele a făcut parte dintr-o verificare de rutină și nu era neapărat legată de România. Sputnik a fost interzis pe platformă din cauza încercărilor de interferență, însă noi conturi sunt create regulat.
În septembrie, TikTok a eliminat o rețea de 22 de conturi care încerca să țintească publicul românesc cu dezinformări și „să promoveze narațiuni critice la adresa actualului guvern român,” a declarat compania la acel moment.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News