Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE 2014: LISTA cadrelor didactice din judeţul Alba care susţin cele trei probe pentru posturile vacante. CALENDARUL examenului


Publicat

Până în 27 iunie, profesorii din Alba care s-au înscris la concursul de titularizare vor desfăşura probele  practice/orale şi inspecţiile speciale la clasă pentru concursul de ocupare a posturilor didactice din sesiunea 2014. Un număr de 305 cadre didactice care s-au înscris la centrul de la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” şi alte 298 din evidenţele centrului de la Colegiul Tehnic „Apulum” din Alba Iulia vor susţine inspecţiile speciale la clasă. Pentru această sesiune au fost scoase la concurs 655 de posturi vacante, dintre care 367 pentru care cadrele didactice s-au putut înscrie la Colegiul HCC şi 288 la Colegiul Tehnic „Apulum”.

Proba practică  va susţinută de 10 profesori la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan”, iar la Colegiul Tehnic „Apulum” sunt organizate examenele pentru 12 candidaţi. În cadrul probei orale pentru limba de predare, la Colegiul HCC vor da examen patru profesori, respectiv trei la Colegiul „Apulum”.

LISTA candidaţilor înscrişi la centrul de concurs de la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan”

LISTA candidaţilor înscrişi la centrul de concurs de la Colegiul Tehnic „Apulum”

Potrivit Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2014-2015:

„Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială la clasă sau la proba practică minimum nota 5 (cinci) nu pot participa la proba scrisă. Candidaţii care nu obţin la inspecţia specială în profilul postului la clasă sau la proba practică în profilul postului minimum nota 7 (şapte) nu pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.

Cadrul didactic care a obţinut cel puţin media 8 (opt) la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, pentru angajare pe perioadă nedeterminată sau determinată.

Cadrul didactic care a obţinut cel puţin media 5 (cinci) la inspecţiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2014, poate folosi acest rezultat şi în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, pentru angajare pe perioadă determinată, pentru posturile didactice/catedrele care nu necesită probă practică/orală.

În situaţia în care candidatul optează şi pentru susţinerea inspecţiei speciale la clasă în cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2014, la media finală a concursului se ia în calcul nota obţinută la inspecţia specială la clasă în cadrul concursului”.

Centrul de concurs nr. 1  Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan”

LISTA candidaţiilor care vor desfăşura inspecţii speciale la clasă

LISTA candidaţiilor care vor desfăşura proba practică

LISTA candidaţiilor care vor desfăşura proba orală pentru limba de predare

Centrul de concurs nr. 2, Colegiul Tehnic „Apulum”

LISTA candidaţiilor care vor desfăşura inspecţii speciale la clasă

LISTA candidaţiilor care vor desfăşura proba practică

LISTA candidaţiilor care vor desfăşura proba orală pentru limba de predare

Calendarul Titularizării sesiunii 2014 continuă cu:

21 iulie 2014: desfăşurarea probei scrise

25 iulie 2014: afişarea rezultatelor

25-26 iulie 2014: înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare şi transmiterea acestora la centrele de evaluare

28-29 iulie 2014: rezolvarea contestaţiilor

30 iulie 2014: afişarea rezultatelor finale.

Etapa I de repartizare

Termen: 31 iulie 2014

– repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7,00 (şapte) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate în vederea angajării pe perioada nedeterminată:

– repartizarea în şedinţă publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media 7,00 (şapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată.

Termen: 1 august 2014: repartizarea, în şedinţă publică, a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 58 alin. (9) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul centrelor de concurs în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă sau în alte centre de concurs în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor

Termen: 2 august 2014: transformarea posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă nedeterminată rămase neocupate, în posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă determinată şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă determinată;

6-29 august: emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră.

Etapa a II-a de repartizare4-5 august 2014:

– repartizarea în şedinţă publică, la nivel de centru de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 5,00 (cinci) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (10) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate pentru angajare pe perioadă determinată:

– repartizarea în şedinţă publică, la nivelul centrului de concurs/unitate de învăţământ, a candidaţilor care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul din sesiunea 2014, conform art. 58 alin. (10) din Metodologie, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe posturile didactice/catedrele vacante/rezervate publicate în vederea angajării pe perioadă determinată;

5 august 2014:

– transmiterea, la inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete reactualizate, a listei candidaţilor repartizaţi şi a listei candidaţilor rămaşi nerepartizaţi;

publicarea, la inspectoratele şcolare, a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate, a listei candidaţilor repartizaţi şi a listei candidaţilor rămaşi nerepartizaţi.

6-29 august: emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Jumătatea de Est a țării, sub cod portocaliu de vreme rea. Alertă de COD ROȘU de inundații în 5 județe

Publicat

Meteorologii au extins avertizarea Cod portocaliu de vreme rea pentru toată partea de est a țării, valabilă până luni la ora 2.00. Meteorologii consideră că responsabil pentru fenomenele meteo extreme este ciclonul din Marea Neagră, care a pătruns în România. 

Județul Alba rămâne deocamdată sub cod galben.

Se vor semnala averse abundente, descărcări electrice şi izolat vijelii şi grindină. Cantităţile de apă vor depăşi 40-50 l/mp şi pe arii restrânse 60-80 l/mp.

„Manifestări de instabilitate atmosferică accentuată vor fi pe alocuri şi în celelalte judeţe din Transilvania”, au mai transmis meteorologii.

De asemenea, până luni dimineaţă, va fi Cod galben în cea mai mare parte a Transilvaniei, în Maramureş, local în Muntenia, în nordul Olteniei şi la munte.

„Vor fi perioade cu instabilitate atmosferică temporar accentuată. Se vor semnala averse ce vor avea şi caracter torenţial, descărcări electrice şi intensificări ale vântului, vijelii şi grindină”, a transmis ANM.

În 5 județe este cod roșu de inundații: Tulcea, Bacău, Vrancea, Brăila și Galați.

Cantitățile de apă din zonele respective pot ajunge la 100 de litri pe metrul pătrat.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Proprietarii de centrale de apartament, vizați de o nouă taxă. Revenirea la sistemul centralizat, imposibilă la Alba Iulia

Publicat

Proprietarii centralelor de apartament riscă să fie taxaţi în câţiva ani cu sume importante. Cel care a readus în discuție acest lucru este președintele PSD, Marcel Ciolacu. 

Taxa despre care se discută neoficial este de aproximativ 150-200 de euro pe an pentru o centrală individuală, dar suma ar putea fi adaptată pentru fiecare țară, prin legislația națională, la fel cum se întâmplă la taxele pentru autoturisme.

Statele Uniunii Europene încearcă să dezcurajeze centralele individuale pe gaze, sub pretextul poluării.

În această vară se discută ținta de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2030.

Printre măsurile discutate sunt inclusiv cele legate de centralele de apartament.

O alternativă ar putea fi centralele de bloc sau de cartier.

Introducerea unui alt sistem de încălzire în România este nu doar costisitor, dar și greu de gestionat.

București vs. orașele mici

Spre exemplu, la București unde oamenii au fost împiedicați să își instaleze centrale și sunt dependenți de centralele de cartier, sistemul este complet nefuncțional.

Sute de mii de locuitori ai Capitalei nu au avut căldură și apă caldă în perioada iernii, iar costurile cu gigacaloria au ajuns la cote istorice.

Acest lucru nu s-a întâmplat în orașele din provincie, spre exemplu la Alba Iulia.

”Centralele de apartament sunt folosite doar atunci când ai nevoie, centralele de cartier funcționează non-stop.

Sunt curios dacă cineva poate pune la dispoziție niște studii care să arate că e mai eficient așa și că merită investiția.

Dacă este vorba doar despre taxe, atunci e clar” a spus Marius B., proprietarul unei firme care vinde centrale de apartament din Alba Iulia.

Dumitru Chisăliță, de la Asociația Energia Inteligentă, ia în considerare și alte soluții:

„Cred că trebuie să avem în vedere că România, în ultimii 30 de ani, a avut o politică puternică pro-instalare gaz pentru încălzire.

O posibilitate pentru cei care stau la casă reprezintă pompele de căldură, respectiv centralele pe peleti. Sistemul care rămâne este încălzirea electrică, dar este mult mai scumpă”.

La Alba Iulia, revenirea la un sistem centralizat ar fi extrem de dificilă, dacă nu imposibilă. Asta cel puțin din punct de vedere al costurilor.

Centralele de cartier au fost dezafectate de mult, iar rețelele de distribuție din canale s-au deteriorat odată cu trecerea timpului.

Ultimii albaiulieni au renunțat la încălzirea centralizată acum 9 ani, în 2012.

Oamenii folosesc centralele individuale, multe dintre ele eficiente și extrem de confortabile din punct de vedere al vieții de zi cu zi.

La fel se întâmplă și în alte orașe din țară, unde oamenii e puțin probabil să fie dispuși să renunțe la ele.

Ce se întâmplă la nivel european

Brian vad Mathiesen este un cercetător universitar, specializat în sisteme inteligente de energie, la Universitatea Aalborg, Danemarca.

El a spus că centralele pe gaz au o viață de 12-15 ani, astfel încât orice interdicție ar trebui stabilită în următorii câțiva ani pentru a face diferența – și pentru a pregăti cetățenii pentru o nouă paradigmă.

Brian vad Mathiesen spune că acest lucru nu ar trebui să fie decis de Comisie. Ar trebui să solicite statelor membre să decidă și să aibă o dezbatere la nivel național, astfel încât fiecare țară să poată veni cu propriul ei termen.

Cercetătorul crede că soluția ar fi extinderea sistemelor de încălzire centralizată, alături de folosirea noilor tehnologii pentru încălzire, și anume pompele de căldură, care au devenit accesebile pentru mare parte populație, combinate cu folosirea panourilor fotovoltaice.

Noua directivă europeană revizuită pentru energia regenerabilă, care ar urma să fie adoptată la jumătatea acestei veri descurajează puternic folosirea gazelor pentru încălzire, pe viitor, scrie euractiv.

Va fi descurajată utilizarea gazelor naturale pentru încălzire și, mai mult, s-ar putea chiar impune ținte temporale pentru a se renunța la actualele sisteme de încălzire cu gaze care sunt deja în funcțiune.

Foarte pe scurt spus: va fi descurajată inclusiv montarea centralelor termice individiuale pe gaze, utilizarea celor actuale și, pe viitor, ele s-ar putea chiar interzice, pe baza unui calendar.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Câți români au fost informatori ai fostei Securități, în România comunistă. Marius Oprea: Au fost preluați de noile structuri

Publicat

Peste o jumătate de milion de români au fost informatori ai Securității în perioada comunistă, potrivit cercetătorului Marius Oprea. 

Acesta citează date din arhiva lui Constantin Ticu Dumitrescu, cel care s-a ocupat intens de această problemă și care a creat și o lege care îi poartă numele.

Potrivit lui Oprea, CNSAS nu a avut acces la cartoteca fostei Securități, care conținea evidența informatizată a ”rețelei informative”, care a fost preluată din mers de noul SRI.

Citește și: VIDEO: Cum erau ascultați ambiental cetățenii din Alba Iulia, în comunism. Documente inedite din arhiva fostei Securități

Câți au fost

”Informatorii Securităţii au fost mulţi: în total, peste jumătate de million de oameni (mai precis, există 507.003 ”dosare de reţea” arhivate).

Dintre aceştia, 144.289 erau activi şi furnizau informaţii Securităţii în 1989, dosarele lor fiind ”în lucru” la ofiţeri. Deci, în total 651.302 de informatori despre care ”se ştia”.

Ei n-au rămas de izbelişte: au fost preluaţi de noile ”strucruri de informaţii”, în special de SRI – cum s-a întâmplat şi cu securiştii care-i recrutaseră.

Aşa s-a făcut că numărul doarelor acestora care au ajuns la Consilul Naţional pentru Studierea Arhivelor Securităţii a fost mult mai mic” arată cercetătorul Marius Oprea, într-un articol publicat de Mediafax.

Categorii de informatori, potrivit lui Marius Oprea:

Prima categorie, aşa-zisele gazde, erau cei care, cu voie sau de nevoie (adică în urma unui şantaj), îşi puneau locuinţa periodic la dispoziţia unui ofiţer de Securitate.

Acesta din urmă îşi putea întâlni astfel sursele de informaţii în condiţiile de conspirativitate prevăzute de regulament.

A doua categorie o constituiau colaboratorii Securităţii, care erau cam jumatăte din totalul celor înregistraţi în evidenţele reţelelor informative. Ei aveau întâlniri ocazionale cu securiştii, oferindu-le informaţii semnate.

Cei care acceptau compromisul până la capăt, deveneau informatori. În acel moment, declaraţiile anterioare sau orice document care cuprindea datele lor de identitate, excluzând angajamentul si registrul de evidenţă erau distruse, pentru a se asigura protecţia reţelei informative.

După ce, printr-un acord scris, informatorul primea un pseudonim operativ, colaborarea lui cu Securitatea lua un caracter organizat, întâlnirile cu ofiţerul de legătură devenind mai mult sau mai puţin periodice.

Ultima categorie la care registrele reţelei informative a Securităţii fac referinţă o constituie rezidenţii. Ei erau oameni în care Securitatea avea deplină încredere, fiind capabili să-şi dezvolte chiar o mini-reţea informativă proprie şi chiar să treacă la iniţiative, în postura unor ofiţeri de Securitate sub acoperire.

Fiind lunar plătiţi pentru activitatea lor, rezidenţii erau consideraţi un fel de securişti cu jumătate de normă.

De altfel, foarte mulţi dintre ei erau capabili prin poziţie socială şi pregătire de o colaborare la un asemenea nivel cu Securitatea.

O categorie aparte au fost membrii de partid folositi în “munca de Securitate”, numiţi în documentele  operative “persoane de sprijin”.

După 1968, conform ordinelor date de Ceauşescu personal, un comunist nu putea fi racolat de Securitate ca informator, decât cu avizul forurilor de partid locale, cerut expres şi nominal de către şeful inspectoratului Securităţii. Acordul nu era niciodată refuzat.

Evidenţa acestor informatori mai de soi era ţinută de primul secretar al judeţului, de ofiţerii care îi aveau în reţea şi de şeful Inspectoratului, care emitea adresele în vederea aprobării către primul secretar.

Ceea ce se poate reconstitui mai greu, dar totuşi se poate, prin cercetarea dosarelor celor urmăriţi de ei (pentru că delaţiunile nu li se păstrau în mape nominale), este activitatea de turnător a fiecăruia. Cum s-a întâmplat cu Traian Băsescu…

Ofițerii de Securitate aveau obligația de serviciu de a racola minim 40 de informatori.

Sursă: Marius Oprea – Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Românii se vor putea trata în spitale private, de la 1 iulie. Cum va funcționa sistemul bazat pe ”contribuția personală

Publicat

Românii se vor putea trata în spitalele private, o parte din bani fiind suportați de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Măsura intră în vigoare de la 1 iulie. 

Fiecare asigurat va primi înaintea acordării serviciilor medicale un deviz cu costurile estimative, valabil 5 zile lucrătoare.

În acest interval, beneficiarul  poate căuta şi alte oferte pentru tratamentul necesar, a explicat, vineri seara, la Digi24, șeful Casei Naționale a Asigurărilor de Sănătate, Adrian Gheorghe.

De la 1 iulie, va fi introdusă „contribuția personală” pentru pacienți, care este o chestiune diferită de coplată.

„Contribuția personală” reprezintă, în cazul unei spitalizări, diferența dintre tariful decontat din Fondul național unic al asigurărilor sociale de sănătate pentru rezolvarea cazului și tariful perceput de furnizorul privat pentru rezolvarea aceluiași caz.

Pacientul se va prezenta la spitalul privat, va primi în primă fază ceea ce se cheamă un „deviz estimativ”, care i se va prezenta transparent: cât decontează Casa din Fond pentru intervenția pe care urmează să o suporte pacientul asigurat și cât percepe în plus spitalul privat pentru rezolvarea cazului – detaliat, pe categorii de cheltuieli (resursă umană, medicamente, materiale sanitare etc), conform unui model standard, care se găsește în normele de aplicare ale contractului-cadru, a explicat Adrian Gheorghe.

Acest „deviz” este de fapt o ofertă, care va fi valabilă 5 zile lucrătoare. Pacientul are astfel la dispoziție 5 zile să se gândească dacă să accepte oferta sau să meargă la alte spitale private pentru a obține oferte similare, să le compare și să ia cea mai bună decizie pentru situația în care se află.

Alte detalii pe: Digi24

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate