Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE 2015 Alba: 37 de candidați au primit un post după ședința de luni. 22 de locuri au rămas neocupate


Publicat

titularizare 2014 alba iuliaLuni dimineața, de la ora 10.00, la sediul Inspectoratului Școlar Alba a avut loc ședința publică pentru repartizarea profesorilor pe posturile titularizabile. Din cele 59 de posturi, au fost ocupate 37. Cele rămase vor fi transformate în posturi de suplinitor și vor fi repartizate în următoarea ședință care va avea loc în data de 25 august.
Cadrele didactice sau absolvenții de studii superioare care au obținut note de peste 7 la examenul de titularizare s-au prezentat la ședința de luni pentru a fi repartizați pe un post de titular.

Potrivit inspectorului școlar Constantin Negucioiu, au rămas neocupate 22 de posturi. Acesta spune că deși au fost mulți candidați cu note peste 7, nu au existat posturi pe specializarea lor sau au existat cazuri în care postul a rămas liber din lipsă de candidat cu notă de trecere.

Potrurile rămase libere vor fi repartizate în ședința din data de 25 august când se vor prezenta toți candidații cu note peste 5 care vor un post de suplinitor.

Majoritatea celor care au participat în acest an la concursul naţional de Titularizare în Alba au dat proba scrisă pentru posturi de educatoare şi învăţători. Repartizările pe posturi, în şedinţele publice, se fac în ordinea descrescătoare a mediilor, în limita numărului de posturi didactice/ catedre vacante/ rezervate din lista afişată pentru concurs.

În urma examenului de titularizate în judeţul Alba, 148 au primit minimum nota 7 la examenul din 2015 și 126 note între 5 şi 6,99.

Posturile titularizabile în judeţul Alba, publicate de Inspectoratul Şcolar Judeţean:Posturi titularizabile ISJ ALba 2015

TITULARIZARE 2015, REZULTATE finale în ALBA: Încă şase candidaţi au primit minimum nota 7 şi au acces la posturi pe perioadă nedeterminată

CALENDAR TITULARIZARE 2015 în ALBA

Miercuri, 29 iulie 2015: Transformarea posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă nedeterminată rămase neocupate, în posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă determinată şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor.

Marţi, 25 august 2015: Şedinţă publică – repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concurs, sesiunea 2015, conf. Art. 61 alin. (9), în vederea încheierii unui contract pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Miercuri, 26 august 2015: Şedinţă publică

– soluţionarea cererilor de continuitate la suplinire în 2015-2016, conf. Art. 60 şi 85;

– repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concurs, sesiunea 2014 şi/sau 2013 în vederea încheierii unui contract pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Joi, 27 august 2015: Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în urma şedinţei publice din 26 august 2015.

Alte reguli din metodologia de concurs:

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, departajarea candidaţilor se face în ordine, după:

– domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

– gradul didactic;

– media de departajare calculată conform anexei nr. 15;

– media obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Candidaţii care nu prezintă documente privind mediile anilor de studii nu beneficiază de criteriul de departajare amintit.

În cadrul şedinţelor publice de repartizare, opţiunea fiecărui candidat se exprimă în scris, conform cererii tip şi se consemnează în procesul verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.

După consemnarea în procesul verbal a opţiunii făcute, comisia de organizare şi desfăşurare a concursului eliberează adresa de repartizare pe postul didactic/catedra solicitat(ă).

În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţa publică de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

Repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat, astfel:

– repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 61 alin. (8), pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii; situaţiile excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale;

– transformarea posturilor didactice/catedrele pentru angajare pe perioadă nedeterminată, rămase neocupate după repartizarea candidaţilor prevăzuţi la lit. a), în posturi pentru angajare pe perioadă determinată.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare numai după repartizarea candidaţilor la nivel judeţean, înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale.

Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală candidaţii trebuie să fi promovat aceasta probă. Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor publicate pentru concurs care necesită atestate/avize suplimentare candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, anexate la cererea de înscriere în perioada de înscriere conform Calendarului.

În învăţământul particular, validarea concursurilor şi angajarea pe post se fac de către conducerea unităţii de învăţământ particular şi se comunică, în scris, inspectoratului şcolar.

Candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ pot participa la etapa de repartizare atât timp cât, ulterior repartizării, mai îndeplinesc condiţiile legale de înscriere la examenul naţional de definitivare în învăţământ.

În baza situaţiei privind repartizarea candidaţilor, transmisă inspectoratului şcolar de către comisia judeţeană/municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare, începând cu 1 septembrie 2015.

În baza deciziei de repartizare, semnată de inspectorul şcolar general, directorul unităţii de învăţământ încheie cu candidaţii repartizaţi contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată sau determinată, după caz, începând cu 1 septembrie 2015, după cum urmează:

– contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată şi care au dobândit definitivarea în învăţământ;

– contract individual de muncă pe perioadă determinată, pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate şi care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, indiferent de statutul postului pe care au fost repartizaţi;

– contract individual de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii repartizaţi pe posturi vacante/rezervate pentru angajare pe perioadă determinată.

Pentru candidaţii care nu au dobândit definitivarea în învăţământ repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, consiliul/consiliile de administraţie al/ale unităţii/unităţilor de învăţământ la care au fost repartizaţi modifică durata contractului individual de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată, după promovarea examenului naţional de definitivare în învăţământ.

Candidaţii repartizaţi au obligaţia de a se prezenta la post/ catedră până cel târziu la data de 31 august 2015, în vederea încheierii contractului individual de muncă. În cazul neprezentării la post în termen de maximum 3 (trei) zile, de la data de 31 august 2015, pentru încheierea contractului individual de muncă, se revocă repartizarea. Sunt exceptate situaţiile de neprezentare la post din motive neimputabile candidaţilor: motive medicale, calamităţi naturale etc., care pot fi justificate cu documente.

Directorul unităţii de învăţământ transmite inspectoratului şcolar lista posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, lista candidaţilor rămaşi nerepartizaţi, precum şi lista candidaţilor repartizaţi.

Candidaţii rămaşi nerepartizaţi se repartizează în şedinţele publice organizate ulterior la nivel judeţean/al municipiului Bucureşti, conform prevederilor prezentei Metodologii.

Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate rămase neocupate, după operațiunile prevăzute la art. 74-75, se ocupă în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic.

În unităţile de învăţământ gimnaziale şi unităţile de învăţământ din mediul rural se pot constitui catedre vacante/rezervate formate din ore compuse din două discipline (limba română-limbă străină, limbă străină A-limbă străină B, geografie-limbă străină, istorie-limbă străină, matematică-fizică, fizică-chimie, chimie-biologie, istorie-geografie, geografie-istorie etc.), în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs. Pentru disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, cultură civică, studii sociale, economie aplicată, economie, educaţie antreprenorială, limba latină, limba greacă veche, limba neogreacă, educaţie muzicală, educaţie plastică, educaţie artistică, istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale, religie baptistă, religie adventistă, religie penticostală, religie reformată, religie unitariană, religie greco-catolică, religie romano-catolică, ştiinţe se pot constitui catedre vacante/rezervate pentru concurs în două sau mai multe unităţi de învăţământ sau din două sau mai multe discipline, pentru orice nivel de învăţământ, în concordanţă cu Centralizatorul, prima disciplină, având ponderea cea mai mare de ore în catedră, constituind şi disciplina de concurs.

Pentru ocuparea catedrelor vacante/rezervate constituite din două discipline, candidaţii trebuie să aibă specializarea/specializările corespunzătoare posturilor didactice/catedrelor respective conform Centralizatorului şi susţin în cadrul concursului proba scrisă la disciplina care are ponderea cea mai mare de ore în catedră.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Traian Berbeceanu, fostul șef BCCO Alba Iulia, validat în funcția de prefect al Capitalei. De două zile este funcționar public

Publicat

Comisarul Traian Berbeceanu, fostul șef al Brigăzii de Combatere a Crimei Organizate Alba Iulia și consilier al ministrului Marcel Vela, a fost validat în funcția de prefect al Capitalei. 

Hotărârea de Guvern prin care acesta a fost numit, cu caracter temporar, a fost publicată joi seara în Monitorul Oficial.

Domnul Berbeceanu Traian exercită, cu caracter temporar, în condițiile legii, funcția publică de prefect al municipiului București”, se arată în hotărârea de guvern publicată în Monitorul Oficial nr.977.

Premierul Ludovic Orban a anunțat joi că că îl va schimba pe actualul prefect al Capitalei, Gheorghe Cojanu, după declarațiile controversate privind rata de infectare din București, iar unul dintre posibilii înlocuitori este Traian Berbeceanu.

Berbeceanu este „un om corect, integru hotărât” și a demonstrat în actvitatea sa că își duce la îndeplinire obiectivele, a spus Orban.

Pentru a putea fi numit prefect, Traian Berbeceanu a fost angajat marţi ca funcţionar public la grupul deputaţilor PNL, devenind astfel, formal, funcţionar public. Prin acest artificiu a fost rezolvată problema faptului că acesta nu făcea parte din corpul funcţionarilor publici, lucru care era necesar pentru a putea fi numit în poziţia de prefect al Capitalei.

Întrebat dacă este corectă numirea, Berbeceanu fiind funcționar public de doar două zile, Orban a spus că atâta timp cât sunt îndeplinite condițiile legale nu sunt probleme, mai ales că activitatea fostului șef al BCCO Alba este cunoscută.

Orban a explicat de ce nu l-a demis imediat pe Cojanu.

„Încă de luni m-ați întrebat despre prefectul Capitalei. Nu puteam să anunț decizia mea de a schimba prefectul înaintea unei ședințe fundamentale conduse de prefectul Capitalei, a CMSU, și în condițiile în care trebuiau implementate deciziile din legislație. Astăzi pot să vă spun: da, am luat decizia de a-l schimba pe prefectul Capitalei. Joi, la ședința de Guvern vom opera această modificare”, a spus el.

sursa: digi24.ro, spotmedia.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comisia Europeană, somată să introducă vizele pentru americani din cauza românilor, bulgarilor, croaților și ciprioților

Publicat

sua

Eurodeputații din Parlamentul European solicită Comisiei Europene să ia măsurile prevăzute în legislația UE pentru a garanta reciprocitatea deplină a vizelor între UE și SUA, se arată într-un comunicat al Parlamentului European.

Parlamentul a adoptat joi cu 376 voturi pentru, 269 împotrivă și 43 abțineri o rezoluție prin care îndeamnă Comisia să prezinte un act juridic ce prevede suspendarea pentru o perioadă de douăsprezece luni a exonerării de obligația de a deține viză pentru cetățenii SUA, după cum este stabilit în așa-numitul mecanism de reciprocitate.

Grupul popularilor europeni, în care sunt membrii și Mircea Hava, Dan Motreanu și Rareș Bogdan, au votat contra rezoluției.

Cetățenii bulgari, croați, ciprioți și români au încă nevoie de viză pentru a intra în SUA. Comisia este obligată să propună suspendarea exonerării de obligația de a deține viză pentru cetățenii SUA; atât PE, cât și Consiliul o pot bloca.

Actul juridic care reintroduce obligația de a deține viză pentru resortisanții SUA ar fi trebuit depus cu mai mult de patru ani în urmă

Cetățenii bulgari, croați, ciprioți și români sunt în continuare obligați să dețină viză pentru a intra în SUA, în timp ce toți ceilalți cetățeni ai UE sunt exonerați de această obligație pentru șederile de scurtă durată (maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile), la fel ca si cetățenii americani atunci când vizitează Uniunea Europeană.

Discriminarea la care sunt supuși cetățenii bulgari, croați, ciprioți și români care călătoresc în SUA este inacceptabilă. Respectând principiul fundamental al solidarității între membrii UE, solicităm Comisiei să acționeze în conformitate cu legislația europeană și să prezinte o propunere de suspendare a exonerării de obligația de a deține viză pentru cetățenii SUA. Va fi apoi la latitudinea Parlamentului și a Consiliului să evalueze consecințele politice ale acestei acțiuni”, a declarat Juan Fernando López Aguilar (S&D, Spania), președintele Comisiei pentru libertăți civile și raportor.

În conformitate cu legislația UE, în cazul în care o țară terță nu elimină obligativitatea vizelor în termen de 24 luni de la data notificării oficiale a unei situații de lipsă de reciprocitate, Comisia trebuie să adopte un act juridic de suspendare a exonerării resortisanților săi de obligația de a deține viză pentru o perioadă de 12 luni. Atât Parlamentul European, cât și Consiliul ar putea formula obiecții cu privire la un astfel de act (articolul 290 alineatul (2) din Tratatul UE).

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Momentul istoric în care sonda Osiris-Rex ajunge pe suprafața asteroidului Bennu. Imagini în premieră de la NASA

Publicat

NASA a difuzat în premieră imagini cu momentul în care sonda Osiris-Rex ajunge pe suprafața asteroidului Bennu, aflat la 330 de milioane de kilometri distanță, pentru a colecta mostre de sol de suprafața acestuia.

Este „un moment istoric”, iar bucuria celor care au muncit la proiect este pe măsură.

Imaginile au fost filmate în 20 octombrie 2020 și arată câmpul vizual al camerei SamCam de pe sondă, în timp ce Osiris-Rex se apropie și atinge suprafața asteroidului Bennu.

Datele preliminare arată că brațul de eșantionare a atins suprafața asteroidului timp de aproximativ 6 secunde, după care sonda s-a îndepărtat de suprafață, potrivit NASA.

Scopul sondei a fost să colecteze cel puțin 60 de grame, poate chiar un kilogram din roca asteroidului.

Deoarece Bennu este un obiect spațial foarte primitiv, oamenii de știință spun că suprafața și praful ar putea deține indicii fascinante despre modul în care s-au format Soarele și planetele în urmă cu mai bine de 4,5 miliarde de ani.

Sonda Osiris-Rex, lansată în 2016, are dimensiunile unei furgonete. Ea va revenit pe pământ abia în 2023 cu materialele colectate.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

A crescut numărul de infecţii respiratorii acute. Câte persoane s-au vaccinat antigripal

Publicat

Vaccin, gripa

Numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute – gripă clinică, infecţii acute de căi respiratorii superioare (IIACRS) şi pneumonii – înregistrate la nivel naţional săptămâna trecută a fost de 47.636, cu 13,1% mai mare comparativ cu cel din săptămâna anterioară.

”Săptămâna 12 – 18 octombrie 2020 (S42/2020) – la nivel naţional, numărul total de cazuri de infecţii respiratorii acute (gripă clinică, IACRS şi pneumonii) a fost de 47.636, cu 42,7% mai mic comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent (83.076) şi cu 13,1% mai mare comparativ cu cel din săptămâna anterioară (42.121)”, precizează joi Institutul Naţional de Sănătate Publică.

În aceeaşi săptămână au fost raportate la nivel naţional 5 cazuri de gripă clinică, comparativ cu 20 de cazuri înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut (S 42/2019).

Nu s-au înregistrat cazuri confirmate de gripă, informează INSP.

INSP menţionează că din statistici lipsesc datele de la DSP Bucureşti.

Până la data de 18 octombrie au fost vaccinate antigripal 187.253 de persoane din grupele la risc, cu vaccin distribuit de Ministerul Sănătăţii.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate