Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TITULARIZARE 2018: REZULTATELE concursului, publicate de Ministerul Educaţiei. Contestaţii, până miercuri


Publicat

invatator

Ministerul Educației a publicat marţi, 17 iulie, rezultatele la concursul de titularizare în învățământ, ediţia 2018. Rezultatele finale vor fi cunoscute în 24 iulie.

Vezi AICI notele candidaţilor din judeţul Alba şi AICI situaţia generală pe judeţ.

Contestaţiile la rezultatele obţinute de candidaţi la proba scrisă a concursului se depun la sediul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba, după afişarea rezultatelor, în zilele de 17 iulie, până la ora 21.00, respectiv 18 iulie, până la ora 15.00. În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii: judeţul; denumirea centrului de concurs; numele, iniţiala tatălui, prenumele; codul numeric personal; denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului; nota contestată; fişei de înscriere la concurs. Se foloseşte tipizatul (model – contestaţie) existent la secretariatul ISJ Alba.

Reamintim că, dintre cei 447 de candidaţi din Alba înscrişi pentru proba scrisă în cadrul examenului de Titularizare 2018, trei au fost eliminaţi din examen, după ce au încercat să copieze, potrivit IŞJ Alba. De asemenea, 61 au absentat şi 33 s-au retras din examen.

În judeţ sunt disponibile 889 de posturi, din care vacante 712, complete 234 şi titularizabile, adică pe perioadă nedeterminată, 85, potrivit datelor IŞJ Alba.

Vezi lista posturilor scoase la concurs: Posturi_19_04_2018

Ca şi în anii trecuţi, majoritatea posturilor sunt pentru educatoare şi învăţători.

Pentru a fi angajaţi pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică şi inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică şi inspecţia specială.

Vezi integral: Metodologie_mobilitate_2018_2019

Proba scrisă s-a desfăşurat miercuri, la Alba Iulia, în două centre organizate la Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” (239 candidaţi înscrişi) şi Colegul Tehnic „Apulum” (208 candidaţi înscrişi).

Trei candidaţi care au dat proba scrisă la centrul de la Colegiul HCC au fost eliminaţi din examen, pentru tentativă de fraudă (au încercat să copieze). Au rămas 350 de lucrări ce vor fi transmise pentru corectare la un centru de evaluare din ţară.

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Contestaţiile se depun la sediile inspectoratelor şcolare judeţene în zilele de 17 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 18 iulie, până la ora 15:00. Rezultatele finale se afişează la sediile inspectoratelor şcolare judeţene şi pe site-ul http://titularizare.edu.ro, în data de 24 iulie.

Şedinţele de repartizare pe posturi

Potrivit IŞJ Alba, în perioada 25-26 iulie 2018 se derulează etapa de repartizare a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor specifice din Metodologie.

Lista cuprinzând candidaţii, ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018, respectiv 26 iulie 2018.

Programul repartizărilor pe discipline de concurs, din cadrul centrului de concurs, se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate, până la data de 20 iulie 2018, prin afişare la inspectoratul şcolar şi postare pe pagina de web a inspectoratului şcolar, domeniul Resurse Umane.

Repartizarea candidaţilor se realizează în baza datelor existente în sistemul informatizat. Şedinţele de repartizare se realizează utilizând obligatoriu aplicaţia informatică „TITULARIZARE 2018″.

Condiţii de repartizare:

– datele candidaţilor trebuie să existe în sistemul informatic;

– se va realiza corespondenţă între datele candidatului şi datele postului solicitat – repartizarea va fi posibilă numai dacă nu apar motive de invalidare;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante publicate pentru concurs care necesită probă practică/orală, candidaţii trebuie să fi promovat această probă;

– pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită atestate/avize suplimentare, candidaţii trebuie să posede atestatele/avizele necesare, depuse la dosarele de înscriere ale candidaţilor în perioadele de înscriere şi validare a fişelor, conform Calendarului; excepţie fac avizele eliberate de conducerile unităţilor de învăţământ particular, pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din aceste unităţi de învăţământ care pot fi prezentate şi în timpul şedinţelor de repartizare; alte situaţii excepţionale se rezolvă numai cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale;

– este obligatorie prezenţa acestor candidaţi la şedinţele de repartizare sau a persoanelor împuternicite prin procură notarială în original de către candidaţi. În cazul în care candidatul nu este prezent personal sau printr-un împuternicit la şedinţele de repartizare, cererea acestuia nu se soluţionează.

În data de 25 iulie 2018 se realizează repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte) pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs.

Lista cuprinzând candidaţii ierarhizaţi în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, se face publică, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării: 25 iulie 2018.

La şedinţele de repartizare organizate de inspectoratele şcolare din data de 26 iulie 2018 participă:

– cadrele didactice titulare a căror restrângere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer, la nivelul localităţii/municipiului Bucureşti şi al judeţului, conform art. 48 alin. (1) din Metodologie, precum şi cadrele didactice care au intrat în restrângere de activitate după etapa de soluţionare a restrângerilor de activitate, care au depus cereri în vederea soluţionării restrângerii de activitate prin detaşare în interesul învăţământului, până la data de 23 iulie 2018;

– cadrele didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018 şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizate pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, pe discipline de concurs, cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologie.

În data de 26 iulie 2018, posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se ocupă în ordine, astfel:

Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată, înregistrate la nivelul inspectoratului şcolar până la data de 23 iulie 2018. în următoarea ordine:

– în cadrul unităţii/unităţilor de învăţământ în care cadrul didactic este titular, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul consorţiului şcolar, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul aceleiaşi localităţi, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– la nivelul judeţului, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului;

– soluţionarea restrângerii de activitate în alte judeţe, cu respectarea prevederilor prevăzute în Notă, în ordinea descrescătoare a punctajului.

La ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante, ca urmare a soluţionării cererilor de detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată, în situaţiile prevăzute la punctul 2.1. lit. b)-e), au prioritate cadrele didactice care sunt titulare în specialitatea postului/catedrei solicitat(e) conform documentului de numire/transfer/repartizare în învăţământ.

Repartizarea cadrelor didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au participat la concursul naţional – sesiunea 2018, şi au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), calculată conform art. 53 alin. (8) din Metodologie cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 66 alin. (4) – (7) din Metodologic, pe posturi didactice/catedre vacante indiferent de viabilitatea acestora.

În cadrul acestei etape, cadrele didactice titulare pot opta şi pentru ocuparea de catedre vacante constituite în 2-3 unităţi de învăţământ şi/sau din 2-3 discipline.

Astfel, se pot face asocieri între datele unui candidat şi 2-3 catedre vacante incomplete, fără a depăşi 20 de ore pentru profesori, respectiv 24 de ore pentru profesori de instruire practică/maiştri instructori. În situaţia repartizării pe o catedră vacantă constituită din 2-3 discipline, disciplina/disciplinele cu ponderea cea mai mare de ore în catedră trebuie să fie în concordanţă cu disciplina de concurs.

Listele cuprinzând cadrele didactice titulare ierarhizate în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare/punctajelor, pe discipline de concurs, se fac publice, prin afişare la sediul centrului de repartizare, doar în ziua repartizării, 26 iulie 2018.

CALENDAR TITULARIZARE 2018:

10 mai-29 iunie: organizarea și desfășurarea inspecțiilor speciale la clasă şi a probelor practice/orale pentru concursul naţional.

5-9 iulie: Validarea înscrierii la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice, prin semnătură, de către absolvenții promoției 2018 /absolvenţii 2018 ai programelor de pregătire psihopedagogică

11 iulie: proba scrisă

17 iulie: comunicarea rezultatelor

17-18 iulie: depunerea contestaţiilor

24 iulie: comunicarea rezultatelor finale

25 iulie: Repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

26 iulie: Repartizarea candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare anterior înscrierii la concurs, care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturi didactice/catedre vacante, indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular.

27 iulie: şedinţă de repartizare – soluționarea cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ şi a cererilor de pretransfer prin schimb de posturi

30 iulie-1 august: Înregistrarea, în mod excepţional pentru candidaţii care nu au depus dosare în perioada 20 aprilie – 3 mai 2018, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, pentru angajare pe perioadă determinată

31 iulie: Validarea de către consiliul de administrație al inspectoratului școlar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care a avut calitatea de titular, care nu a depășit cu 3 ani vârsta de pensionare raportată la data de 1.09.2018 și care a solicitat reîncadrarea în funcția de personal didactic.

2 august: Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor ocupate ca urmare a soluționării, în ordine, a:

– cererilor de pretransfer consimțit între unitățile de învățământ;

– cererilor de reîncadrare în anul școlar 2018-2019 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular;

– cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2018-2019, pentru suplinitorii calificaţi care se încadrează în prevederile art. 81 din Metodologie.

Până în 3 august: Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră în urma şedinţelor din 25-26 iulie 2018. (27 iulie – 3 august 2018)



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Viituri în Apuseni- la Gârda de Sus și în Șureanu- la Dobra. Apele au rupt un drum și au inundat mai multe case

Publicat

Ploile torențiale căzute vineri în județul Alba au format viituri în Munții Șureanu și în Munții Apuseni, fiind afectate localitățile Dobra, din comuna Șugag și Gârda Seacă, din comuna Gârda de Sus.

UPDATE: Potrivit ISU Alba, pentru decolmatare și extragerea apei din gospodăriile afectate de viitură în localitatea Dobra acționează pompierii de la Garda de intervenție Sebeș în cooperare cu cei de la SVSU Șugag.

”Pana la momentul actual s-a procedat la extragerea apei din 4 gospodării din 6 existente și decolmatarea străzii principale. Nu sunt victime”, precizează reprezentanții ISU Alba.

Știrea inițială: Potrivit primarului comunei Șugag, Constantin Jinar, viitura venită dinspre Sibiu a umflat pârâul din localitatea Dobra, apa a trecut peste șosea și a inundat aproximativ 5 gospodării.

”A făcut dezastru. Apa a fost de un metru înălțime pe șosea. A venit cu putere și a distrus tot ce am făcut aici împreună cu Apele Române, după inundațiile de săptămâna trecută. Apa a venit cu și mai mare putere, a rupt drumul și a afectat tot gospodăriile inundate atunci. În prezent lucrăm cu pompierii de la SVSU Șugag și cu cei de la ISU Alba pentru a evacua apa din curți și pivnițe”, a declarat primarul Constantin Jinar.

În urma ploii puternice de la Dobra a fost blocat și DN 67C, fiind aduse de pe versanți bucați mari de lemne și cantități importante de pământ.

De asemenea, în imaginile trimise de cititori se poate vedea drumul din zonă, inundat și încărcat de aluviunile aduse de apă.

Și în Apuseni, la Gârda Seacă, viitura a făcut prăpăd. Drumul a fost blocat cu pietriș și crengi aduse de ape, iar în prezent se lucrează la curățarea acestuia.

Primarul Comunei Gârda de Sus, Marin Vârciu, a postat pe Facebook imagini cu dezastrul lăsat de viitură.

”În urma unei ploi torențiale în satul Gârda Seacă – Gârda de Sus, 03 07 2020”, a scris acesta pe pagina de socializare.

Contactat de reporterul Alba24, acesta a explicat că în localitate nu au fost afectate gospodării, însă viitura a umflat pârâul, iar aluviunile aduse de apă au blocat drumul pe o lungime de aproximativ 50 de metri.

”Drumul nu a fost distrus, doar blocat de aluviuni. Am acționat imediat pentru curățare, iar acum se poate circula pe el”, a declarat primarul Marin Vârciu.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Haos după decizia CCR prin care izolarea și carantinarea au fost SUSPENDATE. Ordinul MAI a ajuns în toate județele

Publicat

vela

Măsura izolării la domiciliu și carantinării instituționalizate s-a suspendat temporar pentru toate persoanele, inclusiv pentru cele aflate deja în cele două situații, în urma publicării în Monitorul Oficial a deciziei CCR care a stabilit că internarea și carantinarea obligatorie sunt neconstituţionale, potrivit unui Ordin transmis de MAI tuturor Inspectoratelor Județene de Poliție din țară.

Potrivit documentului citat, suspendarea se face până la modificarea cadrului legislativ.

”Având în vedere Decizia Curții Constituționale a României nr. 458 /2020, publicată în Monitorul Oficial în 02.07.2020, prevederile legale privind izolarea la domiciliu și carantinarea se suspendă temporar, pentru o perioadă în care Parlamentul și Guvernul trebuie să pună în acord aceste prevederi cu dispozițiile Constituției.

Astfel, Ordinul ministrului sănătății nr. 414/11.03.2020 privind instituirea măsurii de carantină pentru persoanele aflate în situația de urgență de sănătate publică internațională determinată de infecția cu COVID-19 și stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii și limitării efectelor epidemiei, în baza căruia s-au instituit măsurile de carantină / izolare, se suspendă de drept, începând cu data de 02.07.2020 până la modificarea cadrului legislativ.

În consecință, măsura izolării la domiciliu/carantinării instituționalizate se suspendă temporar pentru toate persoanele, inclusiv persoanelor pentru care s-a aplicat această măsură anterior datei de 02.07.2020”, se arată în Ordinul de la MAI.

Astfel, începând cu data de 6 iulie 2020, cadrele Inspectoratelor de Poliție vor notifica persoanele aflate în carantină, respectiv medicii de familie vor informa telefonic persoanele aflate în autoizolare la domiciliu, asupra modificărilor legislative.

Referitor la această situație, ministrul Sănătății, Nelu Tătaru, a precizat, vineri, că vor fi câteva zile de vid legislativ în ceea de privește izolarea și carantina cetățenilor români din UE.

”Astăzi, s-a constituit un grup de lucru, care luni și marți se va întâlni la Guvern pentru a face un proiect de lege în acest sens. N-am putut face acest lucru până acum, deoarece nu am avut motivarea CCR. Vor rămâne câteva zile descoperite. Înțeleg că toate legile trebuie amendate, dar nu în timp de război, ci în timp de pace. Politicul a venit prea devreme. Vom vedea dacă politicul este mai important decât sănătatea românilor sau interesul național”, a declarat ministrul Sănătății, la Digi24.

Totodată, senatorul PNL de diaspora Viorel Badea a scris pe pagina sa de Facebook că ”începând de astăzi, românii din Diaspora pot reveni acasă, indiferent de țara de domiciliu sau reședința, fără a mai fi supuși izolării sau carantinării”.

”Mi-a confirmat ministrul sănătății că nu va mai fi izolat nimeni”, a specificat senatorul Badea în dialogul pe care l-a avut pe Facebook, cu români din diaspora.

Contact de Libertatea, senatorul Viorel Badea a nuanțat: ”N-am zis că Nelu Tătaru mi-a spus că se va renunța la izolare și la carantină, în niciun caz. Eu m-am consultat cu domunul ministru referitor la decizia CNSU. Mi-a spus care este decizia și după aceea eu am extrapolat pe decizia CCR. este opinie personală. Am drepul, sunt parlamentar”, a spus Badea.

Ministrul Nelu Tătaru a atras atenţia că, deşi CCR a declarat neconstituţională instituirea izolării şi carantinei, există încă, în legislaţie, “acel articol din Codul Penal privind zădărnicirea combaterii bolilor”.

În acest context, Comitetul Național pentru Situații de Urgență (CNSU) a stabilit o nouă regulă pentru excepția de la izolare sau carantină la sosirea în România. Concret, pe lista excepțiilor vor intra țările din UE și Spațiul Economic European care au o rată a cazurilor noi de COVID-19 din ultimele 14 zile, raportat la 100.000 de locuitori, mai mică sau egală cu a României, în perioada similară.

Surse: libertatea.ro; digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Teste COVID-19 la intrare în Grecia: Ce se întâmplă dacă ești diagnosticat cu coronavirus în timp ce ești în concediu

Publicat

Peste 6.500 de teste pentru COVID-19 s-au făcut în aeroporturile din Grecia, miercuri, în prima zi după ce țara și-a redeschis granițele pentru turiști, iar autoritățile au anunțat că primele 250 au rezultate negative. Ce se întâmplă, însă, dacă sunteți diagnosticați cu coronavirus în timp ce sunteți în concediu în Grecia?

Potrivit ghidului întocmit de Organizația Națională de Sănătate Publică și ministerul Sănătății, se aplică următoarele reguli:

Dacă un vizitator nu se simte bine, acesta va anunța managerul hotelului care la rândul său va notifica doctorul cu care colaborează hotelul sau un medic din localitate. Dacă niciunul nu este disponibil, va fi notificată o unitate medicală desemnată la care vizitatorul va fi transferat.

Dacă pacientul necesită îngrijire imediată, el va fi transferat către cea mai apropiată unitate medicală fiind clasificat ca ”suspect de COVID-19”. Dacă unitatea este indisponibilă sau nu are resursele să gestioneze un caz grav, pacientul va fi transferat în regim de urgență către cel mai apropiat centru medical

În cazul unor simptome ușoare, vizitatorul va fi testat și este obligat să rămână în camera sa până la primirea rezultatului. În acest timp nu va fi permisă nicio interacțiune cu personalul hotelului, iar în cazul în care aceasta este absolut necesară un angajat va fi desemnat exclusiv pentru camera respectivă

Dacă rezultatul este pozitiv managerul responsabil de sănătate va declara în mod oficial incidentul către Organizația Națională de Sănătate Publică pentru a fi înregistrat în registrul instituției. Pacientul va fi nevoit să se izoleze la un hotel special de carantină sau va fi transferat către un spital desemnat dacă prezintă simptome severe

Dacă rezultatul este negativ, doctorul hotelului sau un medic din localitate va fi chemat pentru a-l diagnostica și a-i oferi tratament și instrucțiuni.

Orice persoană care acompaniază persoana infectată (membru al familiei, partener, părinte), va fi nevoit să furnizeze informații, să poarte o mască tot timpul și să respecte regulile de igienă.

Normele Organizației de Sănătate Publică stipulează că dacă un vizitator sau angajat a intrat în contact cu o persoană confirmată cu COVID-19 acesta va fi nevoit să se autoizoleze, să nu folosească facilitățile pentru public, să ia masa în propria cameră și să urmeze ghidul de testare descris mai sus.

Vizitatorii sunt îndemnați să respecte măsurile de igienă, mențină distanțarea socială și să fie atenți.

Sursa: hotnews.ro

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Incendiu într-o gospodărie din Blaj. A luat foc bucătăria de vară

Publicat

Pompierii din Blaj intervin, vineri seara, pentru stingerea unui incendiu izbucnit într-o gospodărie din Blaj, de pe strada Gutuiului.

Potrivit ISU Alba, arde o bucătărie de vară de aproximativ 20 mp.

 

”Incendiul este localizat, se lucrează la stingerea acestuia. Nu sunt victime și nu este pericol de propagare la alte anexe sau gospodării”, au informat reprezentanții ISU Alba.

Revenim cu amănunte.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate