Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2020: Modificări de ultimă oră la concursul din acest an. Peste 500 de candidați din Alba, așteptați în 2 centre


Publicat

examen

Ministerul Educației a modificat intervalul orar în care candidații vor avea acces, miercuri, în sălile de examen pentru Titularizare 2020. Proba scrisă va începe de la ora 9.00.

Din județul Alba, sunt înscriși 537 de candidați, iar examenul va fi organizat în două centre, pentru 52 de discipline, potrivit datelor transmise pentru Alba24.ro, de către inspectorul școlar general adjunct Dan Cherecheș. Majoritatea sunt educatori și învățători.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Comparativ, anul trecut, erau 487 candidați.

”Accesul candidaților în sălile de concurs în data de 29.07.2020 este permis în intervalul orar 7.00 – 8.15, iar proba scrisă a concursului național începe, în data de 29.07.2020, la ora 9.00”, a anunțat IȘJ Alba.

„Având în vedere prognoza meteo pentru data de 29 iulie 2020 și contextul epidemiologic actual, lund în considerare și faptul că toate probele scrise susținută de elevi în cadrul examenelor naționale au început la 9:00, în data de 29 iulie 2020 proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din unitățile de învățământ preuniversitar, sesiunea 2020, se va desfășura tot începând cu 9:00”, potrivit unui document MEC citat de edupedu.ro.

AICI, lista candidaților înscriși din județul Alba.

Anul acesta sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total. Vezi AICI lista posturilor în Alba.

Proba scrisă a concursului naţional de ocupare a posturilor didactice se desfăşoară în data de 29 iulie 2020 în următoarele două centre de concurs, potrivit IȘJ Alba – inspector resurse umane Constantin Negucioiu:

Centrul de Concurs Nr. 1: Colegiul Naţional „Horea, Cloşca și Crişan” Alba Iulia – 315 candidați arondați (Bd. 1 Decembrie 1918, nr.11, Alba Iulia, Telefon: 0258 835 164, Fax: 0258 835 165

Disciplinele de concurs arondate Centrului nr. 1:

Biologie

Chimie

Consiliere Psihopedagogică

Cultura Civica Si Educatie Sociala

Educație Muzicală

Educație Muzicală Specializată: Arta Vocală

Educație Muzicală Specializată: Muzică Instrumentală

Filosofie și Logică, Argumentare și Comunicare

Fizică

Fizică – în Limba Maghiară

Geografie

Geografie – în Limba Maghiară

Informatică și Tehnologia Informației

Istorie

Istorie – în Limba Maghiară

Limba Germană Modernă

Limba și Literatura Engleză

Limba și Literatura Franceză

Limba și Literatura Germană Maternă

Limba și Literatura Română, Lb. și Lit. Germană Maternă și Metodica Predării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii

Limba și Literatura Română, Lb. și Lit. Maghiară Maternă și Metodica Predării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii

Limba și Literatura Română, Pedagogia Preșcolară și Metodica Desfășurării Activităților Instructiv-Educative în Grădinița de Copii

Matematică

Psihopedagogie Specială

Religie Ortodoxă

Terapia Educațională Complexă și Integrată

Centrul de Concurs Nr. 2 Colegiul Tehnic „Apulum” Alba Iulia – 222 candidați arondați (str. Gheorghe Pop de Băseşti, nr.2, Alba Iulia,  telefon: 0258 834 102 / 0258 834 097, fax: 0258 834 102)

Disciplinele de concurs arondate Centrului nr. 2:

Agricultura – Horticultura

Alimentatie Publica

Alimentatie Publica (Maistri Instructori)

Arte Vizuale (Educatie Plastica / Educatie Vizuala)

Comert

Comert (Maistri Instructori)

Confectii Textile – Tricotaje – Finisaj Textil (Maistri Instructori)

Economic, Administrativ, Posta

Economie și Educatie Antreprenoriala

Educatie Fizica și Sport

Electrotehnica, Electromecanica, Energetica (Maistri Instructori)

Industrie Alimentara

Limba și Literatura Romana

Limba și Literatura Romana, Elemente De Pedagogie Scolara Si Elemente De Didactica Generala Aplicate Disciplinelor Din Invatamantul Primar

Limba și Literatura Romana, Met. Pred. Lb. Si Lit. Rom., Lb. Si Lit. Maghiara Mat. Si Met. Pred. Lb. Si Lit. Maghiare Mat.; Institutori/Invatatori

Limba și Literatura Romana, Met. Pred. Lb. Si Lit. Rom., Lb. Si Lit. Germana Mat. Si Met. Pred. Lb. Si Lit. Germane Mat.; Institutori/Invatatori

Mecanica

Mecanica (Maistri Instructori)

Prelucrarea Lemnului (Maistri Instructori)

Profesori Documentaristi

Protectia Mediului

Silvicultura

Transporturi (Maistri Instructori)

Turism (Maistri Instructori)

Turism Si Servicii

Zootehnie

Proba scrisă se susține pe baza subiectelor elaborate de Centrul National de Politici şi Evaluare în Educație, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educației şi cercetării.

Vezi și TITULARIZARE 2020: Modele de subiecte și bareme de corectare pentru examen. Detalii pentru candidați

Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1.

CALENDAR TITULARIZARE 2020:

29 iulie 2020 – desfășurarea probei scrise

4 august 2020 – comunicarea rezultatelor inițiale

4-5 august 2020 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare;

Notă: contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/ adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

5-10 august 2020 – soluționarea contestațiilor;

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale.

ŞEDINŢELE DE REPARTIZARE

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

6-7 august 2020 – candidații care solicita repartizarea pe posturi didactice/ catedre vacante/rezervate în alt județ sau în municipiul București, în care nu a susținut proba scrisă, depun cereri în acest sens, la inspectoratul școlar din județul/municipiul București în care solicită repartizarea şi informează, în scris, inspectoratul școlar din județul în care au susținut proba scrisă.

Un candidat se poate înscrie pentru repartizare, într-un singur județ sau numai în municipiul București. Datele din fişa de înscriere a candidaților sunt introduse în sistemul informatic.

Posturile didactice/catedrele vacante/ rezervate publicate pentru concurs se repartizează de comisia județeană de organizare şi desfășurare a concursului, conform precizărilor Ministerului Educației şi Cercetării.

Repartizarea posturilor/catedrelor se realizează în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afișată pentru concurs, cu respectarea condițiilor Metodologiei.

În cazul notelor egale la proba scrisă se aplică prevederile art. 63 din Metodologie.

Repartizarea candidaților se realizează în baza datelor existente în sistemul informatic, în ordine, astfel:

12 august 2020 – repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durată de viabilitatea postului catedrei care a obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, pe posturile didactice/ catedrele pe care sunt angajate în anul şcolar 2019-2020, conform art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – repartizarea candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/ catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea condițiilor Metodologiei; situațiile excepționale se soluționează cu avizul MEC;

14 august 2020 – repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) din Metodologie, respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei ramase cu norma didactica incompletă, conform Metodologiei;

– repartizarea prin transfer sau detașare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluționată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate;

– repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante complete, indiferent de viabilitatea acestora, a candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular şi a cadrelor didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat şi particular, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2020, şi au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor şi cu respectarea condițiilor Metodologiei; situațiile excepționale se soluționează cu avizul MEC.

Candidații care au susținut proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, într-un anumit judeţ, depun, la inspectoratul școlar unde doresc să fie repartizați, în perioada prevăzută în Calendar, o cerere însoțită de copii ale actelor de studii şi grade didactice, autentificate de unul dintre secretarii comisiei județene/a municipiului București de organizare şi desfășurare a concursului.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

20-21 august 2020 – repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020:

Repartizarea în ședință, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

– cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

– cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

– cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

– cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

– candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie;

Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră se face în perioada 14-21 august 2020.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de furtuni în ALBA și alte județe din țară. Averse, descărcări electrice, vijelii, grindină

Publicat

Județul Alba și alte zone din țară se află și astăzi sub atenționare Cod Galben de furtuni.

Între orele 12.00 și 23.00, la munte, în jumătatea de nord a Olteniei și a Munteniei, precum și în sud-vestul Transilvaniei și al Moldovei vor fi perioade cu instabilitate atmosferică accentuată ce se va manifesta prin averse ce vor avea și caracter torențial, descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, vijelii și grindină.

Cantitățile de apă vor depăși 20-25 l/mp și izolat 40-50 l/mp.

Manifestări de instabilitate atmosferică se vor semnala pe arii restrânse și în restul țării.

sursă: meteoromania.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LISTA serviciilor medicale prestate la Centrul Multifuncțional de Sănătate Ocna Mureș. Consultațiile, pe bază de programare

Publicat

La centrul Multifuncțional de Sănătate Ocna Mureș sunt prestate servicii medicale în specialitățile medicină internă, pediatrie și obstetrică-ginecologie, în regim de ambulatoriu și/sau internări de zi, cu respectarea obligatorie a măsurilor de protecție în actualul context epidemiologic.

Serviciile medicale prestate în cadrul Centrului Multifuncțional de Sănătate Ocna Mureș

Servicii obstetrică – ginecologie

În regim de ambulator:

– Consultație de specialitate;

– Consultație infertilitate sau investigații;

– Ecografie ginecologică abdominală sau endovaginală;

– Ecografie sarcină trimestrul I, II si III;

– Ecografie sarcină gemelară trimestrul I, II și III;

– Ecografie 3D, 4D;

– Ecografie Doppler trimestrul III;

– Monitorizarea ovlației;

– Cardiotocografie;

– Inserție DIU;

– Extracție DIU;

– Examen citologic Babes Papanicolau;

– Culură secreție vaginală;

– Cultură cervicală.

În regim de spitalizare de zi:

Evaluarea gravidei pentru infecții cu risc pentru sarcină cuprind urmatoarele investigații:

– Consultație de specialitate;

– Analize de laborator: anti HIV;

– Anticorpi anti HCV;

– Ag Hbs;

– IgG anti CMV;

– IgG anti Rubeolă;

– IgG anti Toxoplasmă;

– IgM anti CMV;

– Ig M anti Rubeolă;

– Ig M anti Toxoplasmă;

Îngrijiri acordate mamei pentru cicatrice uterină din cauza unei intervenții chirurgicale anterioare cuprind următoarele investigații:

– Consultație de specialitate

– Analize de laborator: APTT; Creatinina, Uree serică;

– Examen complet de urină;

– Examen din secreții vaginale;

– Fibrinogenemie;

– Glicemie;

– Grup sangvin ABO, Rh;

– Hemoleucograma;

– Sideremie;

– Testare HIV;

– TGO/TGP;

– Timp Quick+INR;

– VDRL;

Investigații imagistice:

– Ecografie pelvis;

– Ecografie endovaginală;

– Cardiotocografie.

Îngrijiri acordate gravidelor cu Edem gestational, cuprind următoarele investigații:

– Consultație de specialitate

– Analize de laborator: APTT;

– Creatinina , Uree serică;

– Examen complet de urină;

– Examen din secretii vaginale;

– Fibrinogenemie;

– Glicemie;

– Proteine totale;

– Hemoleucograma;

– TGO/TGP;

– Timp Quick+INR.

– Cardiotocografie;

– Investigatii imagistice: Ecografie sarcina.

– Polipectomie la nivelul colului uterin;

– Chiuretaj cu biopsie de col uterin;

– Colposcopie cu biopsie de col uterin;

– Chiuretaj cu biopsie de endometru;

Servicii Medicină Internă

În regim de ambulator

În cadrul Ambulatoriul de Medicină Internă sunt acordate următoarele servicii:

– Consult medical acordat de medic specialist;

– Monitorizare T A -Examinare fizică generală;

– Electrocardiograma;

– Pulsoximetrie;

– Recomandări pentru investigaţii de specialitate (ecografii, radiografii, CT…);

– Recomandare pachet minim de analize de specialitate;

– Consulturi interdisciplinare;

– Prescrierea tratamentelor (Rp) ambulatoriu;

– Dirijarea in UPU a cazurilor acute, pentru internare;

– Programarea cazurilor cornice.

Pediatrie

Servicii medicale în asistenţa medicală ambulatorie pentru copiii in varsta de 0 – 18 ani, cuprinde următoarele:

1. servicii medicale curative – consultaţii pentru afecţiuni acute, subacute şi acutizări ale bolilor cronice, fără a fi necesar prezentarea biletului de trimitere de la medicul de familie/specialist pe perioada starii de alertă, ulterior cu bilet de trimitere:

– anamneza, examenul clinic general, examenul clinic specific, stabilirea protocolului de explorări şi/sau interpretarea integrativă a explorărilor şi a analizelor de laborator disponibile, în vederea stabilirii diagnosticului;

– unele manevre specifice pe care medicul le consideră necesare;

– stabilirea conduitei terapeutice şi/sau prescrierea tratamentului medical şi igienodietetic, precum şi instruirea în legătură cu măsurile terapeutice şi profilactice;

– recomandare pentru îngrijiri medicale la domiciliu, după caz;

– recomandare pentru dispozitive medicale, după caz;

– bilet de internare, după caz;

– bilet de trimitere către alte specialităţi, după caz;

– bilet de trimitere pentru investigaţii paraclinice, după caz;

– eliberare de concediu medical pentru apartinator, după caz;

2. supravegherea bolilor cronice

– evaluare clinică şi paraclinică, prescrierea tratamentului şi urmărirea evoluţiei bolnavilor cu afecţiuni cronice, în limita competenţelor, trimestrial sau, după caz, lunar, conform prevederilor legale în vigoare;

– bilet de trimitere către alte specialităţi/internare, după caz;

– eliberare de concediu medical, după caz.

3. servicii diagnostice şi terapeutice

– analize de laborator (sange, scaun, urina, secretii diverse);

– ECG standard;

– Pulsoximetrie;

– Otoscopie;

– extragere capuse/insecte.

4. servicii de monitorizare a nou-nascutilor: curbe de creștere în lungime, greutate și perimetru cranian pe grupe de vârstă și sex

Servicii medicale de tipul Spitalizare de zi, asigurate copiilor în varsta de 0 – 18 ani, pentru urmatoare diagnostice:

– Infecția bacteriană nespecificată;

– Anemia prin carența de fier;

– Malnutriția protin-calorica moderată;

– Obezitatea cauzată unui exces caloric;

– Urticaria alergică;

– Diareea și gastroenterocolita probabil infecțioase;

– Gastrita cronică nespecificată;

– Infecția tractului urinar;

– Ganglioni limfatici măriți;

– Astmul cu predominanță alergică;

– Pneumonia acută;

– Amigdaliata acută;

– Hepatita reactivă nespecifică;

– Alta durere abdominala nespecificată;

– Diabet zaharat tip 1.

Consultațiile în cabinetele medicale se vor acorda doar pe baza programării prealabile.

Dacă doriți o consultație la unul dintre cabinetele noastre, vă rugăm să sunați înainte la cabinetul medical în care doriți să fiți consultat, la numărul de telefon din lista de mai jos.

Cabinet – telefon

Recepție – 0258/401544 , 0258/401545 , 0258/401546

Cabinet Obstetrică – Ginecologie – 0786473091, 08:00-15:00

Cabinet Medicină Internă – 0765983296, 08:00-15:00

Cabinet Pediatrie – 07644532278, 08:00-15:00

Pe lângă cele trei specialități, în cadrul Centrului Multifuncțional de Sănătate Ocnca Mureș există și un punct de recoltare analize medicale (laborator – cu servicii medicale gratuite).

Activitatea medicală de la Centrul Multifuncțional de Sănătate Ocna Mureș este organizată de către Spitalul Județean de Urgență Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Vicepreședintele CJ Alba, Marius Hațegan, nervos pe Facebook: ”Nu avem nevoie de votul dv. Pe noi ne votează 60% din cetățeni”

Publicat

Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, care este și secretarul general al PNL, i-a transmis unei femei cu care a avut o conversație în contradictoriu pe pagina sa personală de pe o rețea de socializare, că nu are nevoie de votul ei pentru că pe liberali îi votează 60% dintre cetățenii județului. 

Totul a pornit de la o postare a lui Hațegan, pe Facebook: ”Mihalt…localitatea natală, o comuna tot mai aproape de standarde europene”, la care oamenii au început să reacționeze în legătură cu un utilaj despre care au spus că blochează parcarea în curți. Apoi discuția a deviat cu privire la statului de drum județean sau comunal al tronsonului respectiv.

”… în calitate ce cetatean al acestei comune nu as consuma nici tusul de la tamponul de vot ,pt a vota cu astfel de persoane!
Fiecare avem opinii si pareri diferite care trebuiesc respectate” a scris o femeie cu care Hațegan a intrat în conflict prin intermediul mesajelor.

Până la urmă Marius Hațegan pare a se fi enervat și i-a transmis acesteia că nu are nevoie de votul ei.

”Sunteți pe pagina mea nu a primăriei(deși nu ar trebui sa fiți pt ca nu suntem prieteni pe fb) ..pe mine ma-ați întrebat…și eu v-am răspuns…nu avem nevoie de votul dv…pe noi ne voteaza aproape 60% din cetățenii județului pt ca am făcut ceva pt ei…eu reprezint CJ Alba cea mai respectata instituție din județ și nu îmi permit sa dau informatii eronate”.

Marius Hațegan este cel care conduce campania electorală a PNL Alba, pentru alegerile locale din 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Omul de afaceri din Alba Iulia, Dragoș Feisan, trimis în judecată de DNA, după șase ani de anchetă. Pentru ce este este acuzat

Publicat

Omul de afaceri, Dragoș Ionuț Feisan, a fost trimis în judecată pentru infracțiuni de corupție. Dosarul a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Alba, în 11 august 2020, la mai bine de 6 ani de când acesta a fost acuzat pentru mai multe fapte. 

Omul de afaceri este acuzat că a schimbat destinaţia unor fonduri europene primite prin intermediul Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale, potrivit adevărul.ro.

Afaceristul a primit banii pentru a construit un centru de fitness într-o zonă rurală, însă, prin deturnarea fondurilor şi falsificarea de documente, a derulat proiectul în municipiul Alba Iulia.

VEZI ȘI: După șase luni de arest preventiv, omul de afaceri din Alba Iulia, Dragoș Feisan a fost ELIBERAT

DNA nu a furnizat date despre cazul în care a fost implicat Feisan, singurele informații fiind transmise la cererea adevărul.ro, în 2014.

DNA a comunicat atunci că Dragoş Ionuţ Feisan este acuzat de constituirea de grup infracţional organizat, conflict de interese, dare de mită, trafic de influenţă, complicitate la evaziune fiscală, complicitate la spălare de bani, folosire sau prezentare cu rea-credinţă de documente ori declaraţii false, inexacte sau incomplete dacă fapta are ca rezultat obţinerea pe nedrept de fonduri din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de aceasta ori în numele ei, schimbarea, fără respectarea prevederilor legale, a destinaţiei fondurilor obţinute din bugetul general al Uniunii Europene sau din bugetele administrate de aceasta ori în numele ei, înşelăciune, complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Feisan a stat în arest preventiv șase luni, de la sfârșitul lunii decembrie 2014, și până în luna iunie a anului 2015.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate