Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TOP localități din Alba după incidența cazurilor COVID în ultimele 14 zile. Situația actualizată în 7 noiembrie


Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a prezentat, sâmbătă, situația actualizată a incidenței cazurilor de COVID-19 în județ, pentru perioada 24 octombrie – 6 noiembrie. Este situația cazurilor noi în intervalul ultimelor 14 zile, raportate la mia de locuitori.

La nivelul județului Alba, incidența cazurilor noi de COVID-19 în ultimele 14 zile este de 5,24 (anterior 5,09), potrivit DSP.

Vezi și ALBA: 194 cazuri de COVID, confirmate în ultimele 24 de ore. LISTA localităților din județ în care au fost infectări noi

În perioada 24 octombrie – 6 noiembrie 2020, la nivelul județului Alba s-au înregistrat 1.987 infectări noi cu coronavirus (anterior 1.932).

Cea mai mare incidență a cazurilor noi este la Alba Iulia – 8,87 (anterior 8,41), urmată de Blaj –  8,04 (anterior 7,31), apoi Cugir – 7,93 (anterior 8,20), Sebeș –  7,84 (anterior  7,69), Abrud5,46 (anterior 3,96), Teiuș4,24 (anterior 3,28), Ocna Mureș4,19 (anterior 4,34), Aiud cu 4,11 (anterior 4,42).

Zlatna are 2,74 (anterior 2,99), Baia de Arieș2,60 (anterior 2,60) și Câmpeni2,40 (anterior 2,67).

TOP localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile (județul Alba):

Mediul urban – 1.586 cazuri noi în perioada 24 octombrie – 6 noiembrie / rata incidenței COVID – 6.95

Localitate – cazuri în perioada 24 octombrie – 6 noiembrie – incidența cazurilor COVID-19

Alba Iulia – 681 cazuri  8,87

Blaj – 167 cazuri – 8,04

Cugir – 205 cazuri – 7,93

Sebeș 259 cazuri – 7,84

Abrud – 29 cazuri –  5,46

Teiuș – 31 cazuri – 4,24

Ocna Mureș – 59 cazuri – 4,19

Aiud – 105 cazuri – 4,11

Zlatna 22 cazuri –  2,74

Baia de Arieș – 10 cazuri – 2,60

Câmpeni – 18 cazuri – 2,40

Mediul rural – 399 cazuri noi în perioada 24 octombrie – 6 noiembrie / rata incidenței COVID – 2,64

Localitate – cazuri în perioada 24octombrie – 6 noiembrie – incidența cazurilor COVID-19

Cut – 12 cazuri – 9,34

Ciugud – 28 cazuri –  8,56

Cricău – 14 cazuri – 6,94

Roșia Montană – 16 cazuri –5.84

Livezile – 7 cazuri – 5.65

Cergău – 9 cazuri – 5,52

Câlnic – 11 cazuri – 5,49

Săsciori – 33 cazuri – 5,08

Șibot – 12 cazuri – 4,92

Vințu de Jos – 27 cazuri –  4,88

Valea Lungă – 14 cazuri – 4,39

Doștat – 4 cazuri –  3,91

Meteș – 11 cazuri – 3,89

Daia Română – 12 cazuri – 3,82

Mihalț – 12 cazuri – 3,61

Albac – 7 cazuri – 3,49

Sântimbru – 10 cazuri – 3,29

Ceru-Băcăinți – 1 caz – 3,19

Șona – 14 cazuri – 3,19

Șpring – 8 cazuri – 3,00



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

O nouă categorie de angajați, inclusă în categoria condiţiilor speciale de muncă. Se vor putea pensiona mai repede cu 13 ani

Publicat

Camera Deputaţilor a adoptat recent, în calitate de cameră decizională, un proiect de lege care prevede includerea angajaților din industria de armament în categoriile grupei I de muncă. Proiectul va merge la președintele Klaus Iohannis spre promulgare.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 108/2020 pentru completarea Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a fost adoptată de Camera Deputaților în 24 noiembrie.

Potrivit documentului, persoanele care lucrează în anumite activități din industria de armament vor beneficia de pensie pentru limita de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani, pentru un stagiu de cotizare de cel puţin 25 de ani realizat în aceste activităţi.

Activităţile din industria de armament prevăzute în proiect sunt:

  • fabricarea, manipularea, transportul nitroglicerinei, explozivilor, pulberilor negre, pulberilor fără fum, produselor pirotehnice în unităţile de producţie a explozivilor precum şi fabricarea nitrocelulozelor şi a celuloidului în aceleaşi unităţi de producţie a explozivilor;
  • fabricarea muniţiilor şi a elementelor de muniţii, locurile de muncă în care se execută operaţii cu exploziv de iniţiere, exploziv cu caracteristică de sensibilitate mare, precum şi locurile de muncă în care se execută operaţii cu explozivi aromatici, la care angajaţii vin în contact direct cu aceştia;
  • operaţii de distrugere a muniţiilor încărcate şi a elementelor de muniţii încărcate, a pulberilor, a explozivilor şi a produselor pirotehnice;
  • delaborarea muniţiilor şi a elementelor pirotehnice încărcate cu substanţe explozive sau incendiare.

Potrivit proiectului, persoanele care au avut activitate la locurile de muncă menţionate mai sus „beneficiază de pensie pentru limita de vârsta cu reducerea vârstei standard de pensionare cu 13 ani, pentru un stagiu de cotizare de cel puţin 25 de ani realizat în aceste activităţi“.

Proiectul adoptat și de Senat, acum și de Camera Deputaţilor, va fi trimis spre promulgare președintelui.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prezentare video de 60 de secunde, în loc de CV pe hârtie. Cum ar putea fi organizate interviurile de angajare

Publicat

Angajatorii se adaptează noilor condiții și iau din ce în ce mai mult în calcul varianta interviurilor video, în locul celor față în față și cu CV pe hârtie.

Cei care își caută un loc de muncă vor trebui, în viitor să le trimită posibililor angajatori un o înregistrare în care povestesc, în 60 de secunde, despre abilitățile și experiențele care îi califică pentru postul dorit, scrie digi24.ro.

Despre această variantă, părerile sunt împărțite. 47% dintre cei care sunt în căutarea unui loc de muncă sunt de părere că un CV în format video ar fi un avantaj. Totodată, 34% spun că așa se pot exprima mai creativ decât în scris, potrivit unui studiu realizat de o firmă de recrutare.

Ana Visian, reprezentant al unei companii de recrutare online: „Video CV-ului  i-am dat un cadru – maximum 60 de secunde – să povestești despre tine.

Se înregistrează fie pe platformă, fie urcă un video existent. Recomandăm să își facă un aranjament acasă, un set-up, să aibă un background, să aibă un outfit potrivit, să devină creativi, să aibă un citat motivațional după care se ghidează. Dacă jobul necesită o limbă străină, să facă video în limba respectivă. Cred că video CV-ul vine ca un instrument prin care ne autodepășim, trecem de trac, de orice ar însemna greutatea de a te expune”.

Psihologii spun însă că nu ar fi o soluție bună pentru toți candidații.

Carmen Stanciu, psiholog: „În fața camerelor e anxietatea anticipativă. Cum arăt? Cum arăt? Cum mă simt? Ce se întâmplă acolo? Există și la cei profesioniști acest trac de cameră care îi poate bloca să își exprime foarte bine calitățile. Este stresant. În 60 de secunde trebuie să pui o viață și să îți vinzi o imagine”.

39% dintre viitorii angajați consideră că în timpul celor 60 de secunde trebuie să vorbești cât mai mult despre aptitudinile tale, 21% spun că e util să menționezi și obiectivele profesionale, iar 9% consideră importantă și menționarea pasiunilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Crește capacitatea de testare COVID-19 în Alba. Laboratorul DSP are în dotare încă un aparat RT-PCR, al patrulea

Publicat

Un al patrulea aparat Real Time – PCR pentru depistarea COVID-19 a intrat azi în dotarea Laboratorului DSP Alba, în urma finalizării procedurii de achiziție publică desfășurată prin SEAP, transmite instituția, într-un comunicat de presă.

Achiziția în valoare de 260.000 de lei, care include și un extractor automat, va crește semnificativ capacitatea de testare în județ, în prezent în Laboratorul DSP funcționând 4 linii de testare RT-PCR.

Vezi și GRAFIC: Ultimele 3 zile de carantină la Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud. EVOLUȚIA incidenței în ultimele 10 zile

Prin punerea în funcțiune a celei mai recente achiziții, aici se vor putea realiza până la 1500 de teste zilnic, număr de teste comparabil cu cel efectuat în orașe și județe mai mari.

”Pot spune că, la această oră, Laboratorul DSP Alba dispune de o dotare optimă, de ultimă generație, pentru depistarea COVID-19. De la un aparat primit în comodat la începutul pandemiei, în luna martie, am ajuns acum să deținem patru aparate RT-PCR. Este un progres remarcabil pe care DSP Alba l-a realizat prin forțe proprii și prin multă multă muncă. Dotările pe care le avem în laboratorul nostru nu numai că aduc plus-valoare întregului județ dar, în primul rând, ne ajută să continuăm lupta cu acest virus la capacitate maximă”, a declarat Alexandru Sinea, director executiv DSP Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum va fi sărbătorit Crăciunul în acest an. Precizări de la Secretariatul Guvernului despre slujbele religioase

Publicat

Secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase, anunță că slujbele de Crăciun se pot desfășura atât în interiorul, cât și în afara bisericilor cu respectarea măsurilor de protecție sanitară. Tănase a mai spus că autoritățile caută soluții pentru respectarea măsurilor anti-Covid.

„Am vorbit săptămâna aceasta cu reprezentanții Secretariatului de Stat pentru Culte și cu cei ai Departamentului pentru Situații de Urgență. Identificăm împreună soluții prin care Crăciunul să poată fi sărbătorit creștinește la biserică. Reprezentanții cultelor religioase susțin şi ei că trebuie să se respecte toate măsurile de combatere a pandemiei, deoarece suntem cu toții conștienți de nevoia de a proteja sănătatea românilor. Astfel, cu respectarea măsurilor de protecție sanitară, slujbele de Crăciun se pot desfășura atât în interiorul, cât și în afara bisericilor. Doamne ajută”, a postat pe Facebook de secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase.

Reprezentanţii cultelor religioase au susţinut, într-o întâlnire de lucru, în format videoconferinţă, organizată de Secretariatul de Stat pentru Culte, că trebuie menţinute măsurile dispuse de către autorităţi prin care slujbele religioase se pot desfăşura simultan atât în interiorul, cât şi în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară specifice.

Potrivit unui comunicat de presă al SGG, la întâlnirea desfăşurată miercuri, cu sprijinul Secretariatului General al Guvernului şi al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, au participat conducători şi reprezentanţi ai cultelor religioase şi ai autorităţilor publice centrale cu atribuţii în combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2.

„Reuniunea şi-a propus ca prin dialog deschis să fie găsite soluţiile cele mai bune care să răspundă atât nevoilor de protejare a sănătăţii publice, cât şi a celor religioase ale credincioşilor. Astfel, pentru perioada anotimpului rece, perioadă în care se celebrează una dintre cele mai importante sărbători creştine, Naşterea Domnului, reprezentanţii cultelor religioase au susţinut că trebuie menţinute măsurile dispuse de către statul român prin care slujbele religioase se pot desfăşura simultan atât în interiorul, cât şi în afara lăcaşurilor de cult, cu respectarea măsurilor de protecţie sanitară specifice”, se arată în comunicat.

În ceea ce priveşte campania de informare asupra măsurilor dispuse de către autorităţi, reprezentanţii cultelor şi-au reafirmat disponibilitatea de a sprijini activităţile de informare publică, deoarece numai prin solidaritate şi exemplu personal se poate trece cu bine peste această perioadă de pandemie, conform comunicatului.

În context, secretarul de stat Raed Arafat a apreciat implicarea cultelor religioase în ceea ce priveşte respectarea măsurilor sanitare specifice acestei perioade marcate de răspândirea virusului SARS-CoV-2, iar în ceea ce priveşte anumite chestiuni punctuale, referitoare la unele măsuri dispuse de autorităţile locale şi unele practici medicale din anumite localităţi, a adresat cultelor religioase rugămintea ca acestea să-i fie transmise prin intermediul Secretariatului de Stat pentru Culte.

În comunicat se arată că, la rândul său, secretarul general al Guvernului, Antonel Tănase, a exprimat şi de această dată grija Guvernului şi a premierului Orban pentru aprofundarea dialogului cu reprezentanţii cultelor şi pentru comunicarea eficientă a măsurilor dispuse în această perioadă, în consultare permanentă cu aceştia.

Totodată, Secretarul de Stat pentru Culte Victor Opaschi a mulţumit reprezentanţilor cultelor religioase pentru disponibilitatea de a fi implicate activ prin susţinerea unor acţiuni comune cu autorităţile publice în vederea limitării răspândirii virusului SARS-CoV-2 şi a dat asigurări că Secretariatul de Stat pentru Culte îşi va pune şi în continuare întreaga expertiză în slujba garantării şi protejării libertăţii religioase a cetăţenilor şi persoanelor rezidente de pe teritoriul României.

Nu în ultimul rând, s-a convenit ca următoarea reuniune dintre reprezentanţii cultelor religioase şi ai autorităţilor publice centrale să aibă loc săptămâna următoare, în vederea analizării propunerilor de măsuri ce vor fi adoptate în perioada imediat următoare.

surse: agerpres.ro, Facebook (Antonel Tănase), stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate