Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Tot ce trebuie să știți despre lăzile și combinele frigorifice (P)


Publicat

Ce au în comun combine frigorifice și hârtia igienică? Amândouă au fost mărfuri epuizate de la sfârșitul lunii martie anul trecut.

Pe măsură ce coronavirusul s-a răspândit în întreaga lume, cumpărătorii au intrat în panică în legătură cu disponibilitatea alimentelor, s-au îngrijorat că magazinele alimentare se vor închide și au încercat să limiteze numărul de ori în care trebuiau să iasă din casă pentru a face cumpărături.

Ca răspuns, mulți oamni au ieșit în oraș (sau pe internet) în căutare de lăzi sau combine frigorifice, pentru a păstra cantități mari de alimente. Și apoi, așa cum au vrut cererea și oferta (împreună cu complexitatea importurilor internaționale în timpul unei pandemii globale), acestea s-au epuizat aproape peste tot!

Încet-încet, încep să fie reaprovizionate și, având în vedere că unii dintre noi se întreabă dacă nu cumva vom vedea o a doua serie de comenzi în primăvară, ne-am gândit că acum ar fi un moment bun să aruncăm o privire mai atentă.

Ce este o ladă frigorifică și cine ar trebui să își ia una?

Este ca un cufăr mare cu comori. O ladă sau combină frigorifică congelator uriaș care se deschide de sus și are loc pentru o mulțime de alimente. Aveți nevoie de una? Nu, dacă vă place să faceți cumpărături des și mâncați în principal alimente proaspete.

Dar dacă faceți cumpărături în cantități mari (fie pentru a economisi bani, fie pentru a vă asigura că nu vă veți trezi niciodată spunând „nu mai este nimic în frigider pentru cină”), aceste combine frigorifice pot fi un mare confort.

Cu unul dintre aceste congelatoare în subsol sau în garaj, puteți investi într-o întreagă halcă de carne de vită și să o împărțiți în porții de mărimea cinei sau să cumpărați un sac de porumb vara și să îl congelați pentru a-l mânca iarna.

Vânătorul sau pescarul din gospodăria dumneavoastră poate aduce acasă captura zilei pentru a o depozita pe termen lung.

Cel mai bun lucru la lăzile frigorifice, spre deosebire de modelele de combine frigorifice verticale, care au o ușă care se deschide ca un frigider și rafturi în interior (și care, de asemenea, au înregistrat o creștere a cererii în primăvară), este că pot conține mult mai multe alimente.

Ele au destul de multe spații mari, larg deschise, cu excepția, poate, a câtorva coșuri suspendate detașabile sau separatoare.

Cu toate acestea, țineți cont de faptul că acest lucru înseamnă că pot fi greu de organizat. Acea pungă de fasole congelată despre care știți că se află undeva în ladă poate fi îngropată în partea de jos, unde este atât greu de găsit, cât și de ridicat. Atunci când aveți o ladă frigorifică, trebuie să marcați bine alimentele și să dezvoltați un sistem de organizare.

Avantajele și dezavantajele lăzilor frigorifice

  • Sunt relativ ieftine: Puteți cumpăra una mică pentru câteva sute de lei.
  • Vor avea un impact mai mic asupra facturii de electricitate decât cele de tip vertical.
  • Alimentele sunt mai puțin susceptibile de a dezvolta arsuri de îngheț într-o ladă frigorifică, față de un alt tip de congelator.
  • Lăzile frigorifice au o amprentă mare. Este puțin probabil ca una să încapă ușor în bucătăria dvs. și probabil că va trebui să găsiți loc în subsol sau chiar în garaj.
  • Ele pot fi greu de organizat.
  • Nu au cicluri de dezghețare automată. Deși acest lucru le ajută să rămână foarte reci, înseamnă că, ocazional, va trebui să le dezghețați, ceea ce cu siguranță nu este o sarcină amuzantă.

3 lucruri de luat în considerare, înainte de a cumpăra o ladă frigorifică

  • Unde o veți păstra? Probabil că nu o puteți ține în bucătărie. Dacă plănuiți să depozitați lada frigorifică în cămară sau pe hol, luați în considerare nu numai cât spațiu va ocupa, ci și cum va arăta. Dacă intenționați să îl puneți într-un garaj neîncălzit sau într-un subsol fără aer condiționat, verificați specificațiile aparatului pentru a afla care sunt limitările de temperatură; multe dintre ele vor fi marcate cu mențiunea „Gata pentru garaj”, ceea ce înseamnă, în general, că pot rezista la temperaturi cuprinse între -17° și 40° C.
  • Care sunt caracteristicile de siguranță? Vă recomandăm să cumpărați un congelator cu un sistem de închidere de siguranță, pentru a ține copiii afară. Gândiți-vă ce s-ar putea întâmpla dacă un puști s-ar duce să scotocească după o înghețată care este ascunsă în partea de jos a lăzii. O altă caracteristică de siguranță foarte bună este o alarmă de temperatură care sună dacă ușa a fost lăsată deschisă sau dacă temperatura a depășit pragul de îngheț, punând în pericol alimentele.
  • Are vreo caracteristică organizatorică? Pentru a împiedica lada să devină un sertar de gheață cu gunoaie, căutați una care are coșuri (cel puțin două) care vă pot ajuta să depozitați alimentele. O lumină interioară este, de asemenea, binevenită, deoarece vă permite să vedeți în interior pentru a aranja lucrurile și a scoate ceea ce aveți nevoie.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, reinfectat cu COVID-19. A ieșit ”pozitiv” după ședința de plafonare a prețurilor din energie

Publicat

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunţat, miercuri, că are rezultat pozitiv pentru COVID-19. Popescu are o formă uşoară de boală şi s-a izolat la domiciliu. În noiembrie 2020, acesta a mai fost infectat cu Covid-19 și a avut o formă ușoară a bolii care nu a necesitat spitalizare.

Virgil Popescu a participat marţi, la şedinţa de Guvern, iar apoi la conferinţa de presă unde a prezentat ordonanţa de urgenţă privind plafonarea preţurilor la energie şi gaze naturale.

„De dimineaţă nu m-am simţit foarte bine, aşa că am decis să fac un test rapid. Rezultatul a fost pozitiv. În urmă cu câteva minute am primit şi rezultatele la testul RT-PCR, care a confirmat că sunt infectat cu COVID – 19”, a anunţat, miercuri seara, Virgil Popescu.

Ministrul energiei a scris pe Facebook că are o formă uşoară a bolii, este izolat la domiciliu şi ia tratamentul prescris de medici.

„Am făcut mai multe teste în ultima perioadă, ieri (marţi – n.r.) am avut test negativ”, a mai spus Popescu.

El le-a transmis românilor sănătate, să aibă grijă de ei şi de cei dragi, să păstreze regulile de distanţare socială, să poarte mască şi să se protejeze.

De asemenea, Popescu recomandă în continuarea vaccinarea şi afirmă că este încrezător că în acest fel vom reuşi să scăpăm de acest virus.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Modernizarea DN 14B, între Blaj și Teiuș: Parteneriat între CJ Alba, Blaj, Teiuș, Mihalț, Crăciunelu de Jos și CNAIR

Publicat

Consiliul Județean Alba împreună cu municipiul Blaj, orașul Teiuș și comunele Mihalț și Crăciunelu de Jos vor încheia un parteneriat cu CNAIR pentru modernizarea drumului național DN 14B Teiuș – Blaj. Proiectul prevede și realizarea unor poduri peste calea ferată, la Teiuș și Crăciunelu de Jos. 

Consilierii județeni din Alba vor vota în ședința de luni, 31 ianuarie, aprobarea încheierii unui parteneriat între Consiliul Județean Alba, municipiul Blaj, orașul Teiuș, comuele Mihalț și Crăciunelu de Jos cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR, în vederea implementării în comun a proiectului „Modernizare DN14 B + poduri (peste CF M200-Teiuș și CF M300 Crăciunel) (+creșterea siguranței)”.

Potrivit documentației, la nivelul județului Alba, drumul naţional DN 14B, între Teiuş și Blaj, cu o lungime estimată de aproximativ 23,7 km, este subdimensionat ca lăţime şi se află într-un proces de degradare care impune reabilitarea și modernizare lui astfel încât să asigure condiţii optime de exploatare în condiţii de siguranţă a circulaţiei rutiere.

Acest drum face parte din rețeaua rutieră secundară, rețea care are rolul de a conecta reședințele de județ la rețeaua primară într-o manieră rapidă și sigură, pentru populație și mediul de afaceri.

Rețeaua rutieră secundară funcționează ca sursă care alimentează rețeaua rutieră rapidă, crescând astfel atracvitatea invesțiilor.

Potrivit raportului de specialitate, pentru realizarea invesțiilor în infrastructura de transport, este general acceptat faptul că acestea trebuie ghidate după o strategie de dezvoltare a sectorului. Planul Invesțional al Ministerului Transporturilor dezvoltă o strategie a asigurării finanțării necesare pe cei 10 ani de implementare plecând de la corelarea principalelor surse de finanțare disponibile României: PNRR, POT, CEF 2.0 și bugetul național.

Asfel pentru a se realiza acest obiectiv de investiții este necesară încheierea unui parteneriat avut în vedere este unul de interes regional și urmărește stabilirea drepturile şi obligaţiile părţilor, contribuţia financiară proprie a fiecărei părţi la bugetul proiectului, precum şi responsabilităţile ce le revin în implementarea activităţilor aferente pregătirii proiectului “Elaborare Studiu de Fezabilitate, PAC si elaborare Proiect Tehnic pentru „Modernizare DN 14 B + Poduri (peste CF M200-Teiuș și CF M300 Crăciunel) (+creșterea siguranței)”. Proiectul va fi depus în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020, pe Axa Prioritară 2 Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient – Obiectivul Specific 2.2 Creşterea accesibilităţii zonelor cu o conectivitate redusă la infrastructura rutieră a TEN-T.

Scopul proiectului “Elaborare Studiu de Fezabilitate, PAC si elaborare Proiect Tehnic pentru „Modernizare DN 14 B + Poduri(peste CF M200-Teiuș și CF M300 Crăciunel) (+creșterea siguranței)” este acela de a elabora documentația tehnico – economică aferenta obiectivului de investiții de infrastructură rutieră de interes local/județean, ce urmează a fi depus spre finanțare în perioada de programare 2021-2027 și anume : „Modernizare DN 14 B + Poduri(peste CF M200-Teiuș și CF M300 Crăciunel) (+creșterea siguranței)”.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Apelul Papei Francisc pentru evitarea războiului în Ucraina: „Vă rog, fără război! Omenirea merită pace”

Publicat

p

Papa Francisc a făcut miercuri un apel pentru pace și pentru evitarea războiului în Ucraina, acolo unde tensiunile dintre Rusia și Occident au atins un punct critic. Amintind de cel de-al Doilea Război Mondial, Suveranul Pontif a spus că „oamenii au suferit de foame, de atât de multă cruzime! Merită pace.”

Papa Francisc s-a rugat pentru ca Ucraina „să se dezvolte în spiritul frăției și ca toată durerea, fricile și neînțelegerile să fie depășite”, potrivit Vatican News.

„Fie ca aceste rugăciuni să ajungă la inimile conducătorilor de pe Pământ pentru ca ei să facă astfel încât dialogul să prevaleze şi ca binele tuturor să fie pus înaintea intereselor partizane”, a continuat Papa Francisc. „Vă rog, fără război vreodată!”

„Am vorbit mai devreme despre Holocaust: gândiţi-vă că peste cinci milioane de persoane au fost ucise!”, a reamintit Suveranul Pontif în cadrul audienţei sale generale săptămânale la Vatican, scrie Agerpres.

Papa Francisc: Rugați-vă pentru Ucraina!

„În timpul războiului, oamenii au suferit de foame, de atât de multă cruzime. Merită pace”, a adăugat Papa Francisc, făcând apel la credincioşi „să se roage pentru pace în Ucraina”, în special în cursul zilei de astăzi, pe care a dedicat-o acestei ţări.

Duminică, Papa Francisc a declarat că urmăreşte „cu îngrijorare tensiunile tot mai mari care riscă să afecteze pacea din Ucraina şi să pună sub semnul întrebării securitatea continentului european”.

Tensiunile dintre Moscova şi Washington sunt puternice în legătură cu Ucraina, în contextul în care Rusia este acuzată că a concentrat peste 100.000 de militari la frontiera ţării, existând temeri că o invazie este iminentă.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Prețul carburanților a explodat: Benzina și motorina se vând în țară la cele mai mari prețuri din istorie

Publicat

scumpiri

Românii simt puternic creșterea prețului la carburanți, scumpire ce a avut loc încă din primele două săptămâni ale anului. Benzina și motorina au atins valori record la prețul pe litru în România, după ce începutul de an a adus noi creșteri semnificative.

În prezent, potrivit datelor Peco-online.ro, prețul mediu al benzinei la data de 25 ianuarie era de 6,59 lei pe litru, în timp ce prețul mediu al motorinei era de 6,52 lei pe litru. Miercuri, în municipiul Alba Iulia, cel mai mic preț la benzina standard era de 6,52 lei litrul, la motorina standard – 6,49 lei litrul iar la GPL – 3,82 lei litrul. 

Un preț asemănător în cazul benzinei a mai fost atins în 23 iulie 2014, când un litru de carburant standard se vindea cu 6,39 de lei pe litru, potrivit Ziarul Financiar. Totodată, recordul anterior în ceea ce privește motorina a fost atins pe 6 octombrie 2021, când prețul mediu pentru un litru era de 6,39 lei. Anterior, motorina mai atinsese un record pe 1 aprilie 2014, când un litru se comercializa cu 6,36 lei pe litru.

Creșterile înregistrate în 2021 și 2022 vin după o perioadă în care prețurile atât pentru benzină, cât și pentru motorină, scăzuseră puternic. În 2020, benzina atinsese minimul ultimilor 10 ani, în timp ce motorina nu se mai vânduse la un preț atât de redus din 2017.

În prezent, cele mai mici prețuri disponibile în România sunt de 6,39 lei pentru benzină, într-o stație din Bihor, și 6,35 lei pentru motorină, într-o stație de alimentare din Bacău.

Față de luna trecută, prețul mediu al unui litru de benzină a crescut cu 9,8%, în timp ce în cazul motorinei creșterea a fost de 8,8%, ceea ce înseamnă că un plin de benzină (50 de litri) s-a scumpit cu 29,5 lei, iar un plin de motorină cu 26,5 lei.

Cât costă benzina și motorina în marile orașe

Potrivit Peco-online.ro, cea mai ieftină benzină în București costă 6,47 lei pe litru, iar cea mai ieftină motorină 6,48 lei pe litru. GPL se vinde cu cel puțin 3,72 lei pe litru.

În marile orașe din România, prețurile carburanților le depășesc uneori pe cele București:

– Alba Iulia: 6,52 lei litrul de benzină, 6,49 litrul de motorină, 3,82 lei litrul de GPL

– Cluj Napoca: 6,47 lei litrul de benzină, 6,40 litrul de motorină, 3,79 lei litrul de GPL

– Sibiu: 6,53 lei litrul de benzină, 6,48 litrul de motorină, 3,79 lei litrul de GPL

– Timișoara: 6,48 lei litrul de benzină, 6,43 litrul de motorină, 3,72 litrul de GPL

– Iași: 6,49 lei litrul de benzină, 6,43 lei litrul de motorină, 3,83 litrul de GPL

– Constanța: 6,50 lei litrul de benzină, 6,41 litrul de motorină, 3,80 litrul de GPL

Preţul ţiţeiului se apropie de maximul ultimilor 7 ani

Preţul ţiţeiului a urcat miercuri spre 90 de dolari pe baril, aproape de cel mai ridicat nivel din ultimii şapte ani, în urma escaladării tensiunilor dintre Ucraina şi Rusia şi a limitării producţiei, transmite Reuters.

La bursa ICE Futures, cotaţia barilului de petrol Brent din Marea Nordului cu livrare în luna martie a urcat cu 0,61 dolari, sau 0,70%, la valoarea de 88,81 dolari. În 20 ianuarie, cotaţia atinsese 89,50 dolari, cel mai ridicat nivel din octombrie 2014. La bursa New York Mercantile Exchange (Nymex), cotaţia barilului de petrol ‘light sweet crude’ cu livrare în luna martie a scăzut cu 0,25 dolari, sau 0,3%, la 85,85 dolari.

„Evoluţiile pe piaţă sunt limitate de escaladarea tensiunilor dintre Rusia şi Ucraina şi de ameninţările cu care se confruntă Emiratele Arabe Unite”, a apreciat Hiroyuki Kikukawa, de la Nissan Securities.

Investitorii de pe pieţe aşteaptă şi eventualele măsuri ce ar urma să fie anunţate după reuniunea Comitetului de politică monetară al Rezervei Federale a SUA. Analiştii estimează că Fed va indica că intenţionează să majoreze dobânda în martie, în contextul inflaţiei ridicate. De asemenea, investitorii aşteaptă şedinţa din 2 februarie a grupului OPEC+ (compus din Organizaţia Statelor Exportatoare de Petrol şi alţi mari producători), care ar putea lua în considerare o altă majorare a producţiei.

Preţurile ţiţeiului au crescut cu 50% anul trecut, pe fondul deficitului de cărbune şi gaze, iar tendinţa va continua şi anul acesta, conform aprecierilor analiştilor, iar lipsa capacităţilor de producţie şi investiţiile limitate din sector ar putea duce cotaţia barilului de ţiţei Brent peste nivelul de 100 de dolari.

Preţul barilului de petrol Brent, de referinţă în Europa, s-a apreciat în 2021 cu 52% şi a încheiat anul la 77,78 dolari, în timp ce preţul petrolului intermediar Texas a crescut cu 55%, la 75,21 dolari.

sursa: digi24.ro, peco-online.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate