Administrație
Transalpina de Apuseni. Cât va costa modernizarea DJ 107I, după reluarea lucrărilor pe ambele loturi
Consiliul Județean Alba actualizează valoarea investiției de modernizare a DJ 107I, Transalpina de Apuseni, după finalizarea procedurilor de achiziție publică.
În aprilie, a fost semnat contractul de lucrări, pentru restul de executat, și pentru lotul 2. Constructor este tot Elis Pavaje, ca și pe lotul 1.
În ședința din 25 aprilie, consilierii județeni au de aprobat actualizarea devizului general pentru investiţia ,,Modernizare drum judeţean DJ107I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Râmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti -Bârleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti -Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN74 (Cerbu)” în vederea implementării proiectului în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
De asemenea, se actualizează și actul adiţional la contractul de finanţare.
”Ţinând cont de valoarea contractelor de execuţie lucrări încheiate pentru restul de executat Lot 1 şi Lot 2 în urma finalizării procedurilor de achiziţie publică, este necesară actualizarea devizului general şi a indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei”, se arată în proiect.
Valoarea investiției, actualizată:
- Lot 1 – 113.691.643,26 lei, fără TVA
- Lot 2 – 116.101.872,98 lei, fără TVA
- 358.794.939,90 lei (inclusiv TVA), echivalent 73.223.457,12 euro; din care lucrări construcții-montaj 314.588.773,16 lei (inclusiv TVA), echivalent 64.201.790,44 euro
- valoarea totală eligibilă 293,234,755.33 lei
- asistenţă financiară nerambursabilă solicitată: 287,370,060.22 lei
- contribuția proprie în proiect a Județului Alba: 71.168.302,75 lei
- durata de execuție estimată: 52 luni
- lungimea totală a drumului modernizat: 78,42 km
- șanțuri de pământ: 16.255 m
- șanțuri de beton: 73.885 m
- rigola ranforsată: 3.525 m
- parapet metalic: 27.545 m
- consolidări (ziduri de sprijin, zid de gabioane, fundații adâncite parapet): 23.356 m
Lotul 1 are termen de finalizare data de 1 decembrie 2023, iar lotul 2 luna martie a anului viitor. Pe lotul 2 trebuie construite 14 poduri.
- Contract lot 1 (contract de lucrări nr. 25883/2330/6.12.2022) – Aiud-Ponor – încheiat între CJ Alba și Elis Pavaje SRL
- Contract lot 2 (contract de lucrări nr. 7771/860/4.04.2023) – 36,5 km Ponor – Mogoș – Bucium – intersecția cu DN 74 – încheiat între CJ Alba şi Elis Pavaje
Proiectul – lucrări prevăzute
Drumul judeţean DJ107I are originea în centrul municipiului Aiud şi străbate culmile Munților Trascăului și Metaliferi, traversând teritoriul administrativ al municipiului Aiud şi al comunelor Rîmeţ, Ponor, Mogoş şi Bucium, cu finalizarea traseului în drumul naţional DN74, în partea de est a oraşului Abrud.
Principalele lucrări prevăzute în cadrul proiectului de modernizare a drumului judeţean DJ107I cuprind:
- lucrări de modernizare structură rutieră
- lucrări de colectare şi evacuare ape pluvial
- lucrări de consolidare cât şi lucrări de reabilitare/înlocuire a podurilor existente
Lucrări pe sectoare
Sector I: km 0+000 – km 3+350
- lungime drum județean modernizat conectat la TEN-T: L = 3,350 km
- piste de biciclete construite: 6.700 mp
- suprafața trotuare modernizate/ realizate: 11.910 mp
- stații transport public: 2 buc.
Sector II: km 3+350– km 24+540
- lungime drum modernizat conectat la TEN-T: L = 21,190 km
- suprafața trotuare modernizate/ realizate: 530 mp
- stații transport public: 5 buc.
- podețe tubulare: 37 buc
- pod nou (podeţ dalat L=5m): 1 buc.
- poduri reabilitate: 1 buc.
Sector III: km 24+540 – km 43+510
- lungime drum modernizat conectat la TEN-T: L = 18,970 km
- suprafața trotuare modernizate/ realizate: 170 mp
- stații transport public: 2 buc.
- podețe tubulare: 60 buc.
- podeţ dalat L=5m: 2 buc.
- poduri noi: 1 buc.
Sector IV: km 43+510 – km 56+310
- lungime drum modernizat conectat la TEN-T: L = 12,800 km
- stații transport public: 2 buc.
- podețe tubulare: 27 buc
- podeţ dalat L=5m: 2 buc.
- poduri noi: 3 buc.
Sector V: km 56+310 – km 78+420
- lungime drum modernizat conectat la TEN-T: L = 22,110 km
- stații transport public: 10 buc.
- podețe tubulare: 60 buc.
- poduri reabilitate: 1 buc.
- podeţ dalat L=2m: 9 buc.
- podeţ dalat L=3m: 3 buc.
- podeţ dalat L=5m: 1 buc.
- poduri noi: 9 buc
Istoric – contractele reziliate
Având în vedere complexitatea lucrărilor cuprinse în cadrul proiectului precum şi lungimea pe care acestea se desfăşoară, documentaţia tehnico-economică la nivel de proiect tehnic a fost elaborată pe două loturi, fiind încheiate în acest sens în iulie anul 2019 două contracte de lucrări, ambele cu asocierea Operes SRL – Societatea de Construcții Napoca SA – Cosedil S.P.A.
Contractele de lucrări au fost reziliate în 2022, pentru ambele loturi, ca urmare a lipsei garanţiei de bună execuţie certe din partea Antreprenorului în baza notificării de reziliere emise de Beneficiar UAT Judeţul Alba (Lot 1), respectiv ca urmare a încălcării repetate a contractului de către Antreprenor şi a eşecului acestuia de a se conforma notificărilor Beneficiarului (Lot 2), se arată în documentație.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News