ECONOMIE
TRANSAVIA – 2013 cel mai bun an din istoria companiei. Cea mai mare producție de carne, cifră de afaceri și profituri record
2013 – an istoric pentru Transavia. „În anul 2013 am obținut cea mai mare cantitate de carne, cifră de afaceri și profit din istoria companiei. Am realizat parametri tehnici excepționali, recunoscuți și pe plan internațional printre care și premiul Aviagen oferit pentru cel mai bun sector de reproducție păsări din Europa“, declară Ioan Popa, directorul general Transavia.
Transavia a obţinut, tot în acest an, la Cluj-Napoca, premiul „Campioni în business – Transilvania și Banat“, în cadrul proiectului susţinut de Ziarul Financiar, în parteneriat cu fondul de investiţii Enterprise Investors, BCR, firma de audit şi consultanţă PwC şi Fundaţia Triple Helix.
Compania Transavia a făcut în acest an investiții majore, suma bugetată, de 8 milioane euro, fiind suplimentată cu 5 milioane de euro pentru achiziționarea de utilaje și mașini agricole pentru extinderea diviziei vegetale în județele Alba și Cluj.
Pariul pe agricultură
Încercând să obțină un control total al lanţului de producţie, Transavia a înfiinţat în 2011 divizia vegetală prin care se asigură producerea în sistem propriu a cerealelor folosite la hrana păsărilor, o premieră în rândul marilor producători de carne de pui în România. În prezent, compania exploatează în arendă peste 10.000 de hectare de teren agricol, iar pentru 2014 ținta este cultivarea a peste 15.000 ha teren pentru asigurarea în proporție de 100% a necesarului de cereale pentru hrana păsărilor. Ioan Popa a declarat miercuri, în cadrul conferinței de presă, că deocamdată nu se gândește să și cumpere respectivele terenuri, preferând arenda.
Proprietarul Transavia nu se teme că se vor scumpi terenurile agricole pentru că, spune el „străinii puteau să cumpere și până acum teren în România. În prima fază se vor scumpi terenurile însă nu vor da năvală cumpărătorii. Se sperie lumea degeaba.”
Transavia își propune să își încheie investițiile în dezvoltare în primăvara lui 2014 inclusiv în unitatea de la Brașov și să se concentreze pe consolidarea profitului. Compania va ajunge anul viitor la un număr total de 1.600 angajați din care 1.100 în Alba. Grupul extins în cinci județe realizează cea mai mare producție de carne din România.
„N-am nicio greutate. În România managementul defectuos este vinovat de eșecuri”
Întrebat care sunt problemele de care se lovește, omul de afaceri albaiulian a spus, spre surprinderea jurnaliștilor, că „N-am nici o greutate. Mă adaptez la toate. Singura problema este instabilitatea. Totul se schimbă de la o zi la alta. E ca și când nu ar exista reguli. Însă adevăratul manager e cel care se poate descurca și în condiții grele”.
Ioan Popa, care în trecut a cochetat și cu politica pentru o scurtă perioadă de timp, a spus că acest domeniu nu îl mai interesează deloc, asta deși a primit și primeşte în continuare propuneri, unele chiar de ordin ministerial. „Businessul și politica nu se pot amesteca în România. Prefer să fac ce mă pricep mai bine” a fost concluzia lui Ioan Popa în această privință.
Transavia nu este de vânzare
Întrebat dacă s-a gândit vreodată să vândă compania, Ioan Popa a declarat că propuneri a primit în acest sens însă Transavia nu este de vânzare. La insistențele noastre, Popa și-a evaluat totuși compania la peste 200 de milioane de euro. „Voi munci până închid ochii. Eu nu o să mănânc pensie” a mai spus Popa care ne-a dezvăluit că își pregătește fiica să lucreze alături de el în Transavia. „Dupa sărbători, îi fac fiicei mele birou la Transavia să învețe alături de mine”.
Campanii media si proiecte sociale
În premieră față de anii precedenți, Transavia a investit într-o campanie media pentru brandul comercial Fragedo, principalul brand de carne de pui din România. Campania TV “Întoarcerea la natural- Din natură, pentru viitor” este prima acțiune de acest gen din 2008. De asemenea, managerul Transavia spune că „vom lua în considerare și combaterea campaniilor publicitare nereale privind carnea de pui“.
Transavia se va implica şi în 2014 în proiecte de responsabilitate socială continuând campania educațională în școli cu ajutorul nutriționistilor.
În Alba Iulia, compania va organiza cu ocazia sărbătorilor un eveniment în Piaţa Cetăţii destinat copiilor care vor primi 1.000 de pachete cadou. Evenimentul va include şi un concert cu Elena Gheorghe. Totul se va întâmpla pe 21 decembrie începând cu ora 16.00.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.