Economie
„Transavia”, una dintre companiile din România care „fac jocurile” pe piața cărnii
„Transavia” își confirmă încă o dată poziția de lider pe piața cărnii de pasăre din România. În clasamentul realizat de Ziarul Financiar privind cei mai mari jucători din economie, compania se regăsește și în acest an în top alături de o altă firmă aparținând unui om de afaceri din Alba Iulia, „Elit Cugir”.
Dacă piaţa de panificaţie sau morărit este împărţită de antreprenorii români cu grupurile internaţionale, pe piaţa românească a cărnii jucătorii mari din străinătate nu s-au înghesuit până acum să îşi facă simţită prezenţa.
Astfel, Transavia, Agricola Bacău, CrisTim, Elit Cugir sau Unicarm Satu Mare continuă să fie cinci dintre companiile care produc sau procesează carne şi care au fost construite de la zero de antreprenori români. Singura pată de culoare între jucătorii de pe această piaţă continuă să fie grupul Caroli Foods, un joint-venture între familia libaneză El Solh şi compania multinaţională Campofrio.
Într-o piaţă evaluată între 700 mil. euro şi 1 mld. euro, în scădere de trei ani ca urmare a consumului redus, jucătorii mari au căutat anul trecut debuşee de creştere. Una dintre soluţiile găsite de producătorii de carne au fost livrările la export în condiţiile în care aşteptările de la intern sunt în continuare foarte rezervate.
Despre Transavia
„Transavia”, societate pe acţiuni cu capital privat integral românesc, este liderul pieţei româneşti a cărnii de pasăre. Grupul „Transavia” produce în prezent peste 50.000 de tone de carne pe an în facilităţile sale de producţie din Transilvania. „Transavia” deţine 15 ferme de creştere pui de carne, două ferme de reproducţie şi două staţii de incubaţie, o fabrică de nutreţuri combinate, două abatoare performante de industrializare a cărnii şi o fabrică de procesare a cărnii, precum şi două ferme vegetale. Produsele „Transavia” sunt realizate în conformitate cu cele mai înalte standarde în domeniu, sub controlul autorităţilor sanitar-veterinare şi de mediu şi deţin certificările IFS (International Food Standard) şi BRC (British Retail Consortium). „Transavia” este prezentă pe piaţa internaţională prin exporturi în ţări din Comunitatea Europeană (inclusiv Franţa şi Marea Britanie), Africa şi Orientul Apropiat. In 2006, „Transavia” a fost distinsă cu titlul de furnizor al Casei Majestăţii Sale Regele Mihai I.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News