Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Transportatorii de marfă şi persoane, verificaţi de poliţiştii de la Serviciul Rutier Alba. Amenzi de peste 15.000 de lei


Publicat

pol

Polițiști din cadrul Serviciului Rutier a IPJ Alba au desfășurat, timp de 3 zile, mai multe acțiuni care au avut drept scop verificarea legalității transportului public de persoane și de marfă.

Au fost vizate autovehicule având masa totală maxim autorizată mai mare de 3,5 tone, precum şi verificarea modulul în care conducătorii acestor autovehicule respectă timpii de odihnă.

În cadrul acestor acțiuni desfășurate pe Drumul Național 1 și Drumul Național 7  au fost controlate 46 de autovehicule, iar pentru neregulile constatate s-au aplicat 19 sancțiuni contravenționale în valoare de 15. 634 de lei, dintre care 9 pentru nerespectarea programului de conducere și odihnă așa cum prevede legea, iar restul pentru alte nereguli privind circulația pe drumurile publice.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

INCENDIU la Aiud. Pompierii intervin pentru stingerea flăcărilor ce au cuprins un teren din municipiu

Publicat

Pompierii din Aiud au fost chemați să intervină pentru stingerea unui incendiu de vegetație izbucnit pe raza municipiului.

Din primele date, incendiul se manifestă pe strada Gheorghe Doja, în zona releului, potrivit ISU Alba.

Revenim cu amănunte.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Bani adevărați pentru Podul Minciunilor de la Blaj. Proiectul a primit 7 milioane de lei de la Guvern, după aprobarea bugetului

Publicat

Primarul din Blaj, Gheorghe Valentin Rotar, a anuțat pe contul său de Facebook că un proiect al orașului a primit 7 milioane de lei de la bugetul de stat. Este vorba despre reabilitarea și modernizarea „Podului Minciunilor”.

”Deputatul Florin Roman își ține promisiunile față de Blaj! Parlamentul României a aprobat Anexa nr. 7/03 din proiectul Bugetului de Stat pe anul 2021, prin care se alocă suma de 7 milioane de lei Municipiului Blaj, pentru finanțarea obiectivului de investiții „Pasaj superior km 377+131 – Podul Minciunilor”!

Valoarea totală a investiției este estimată la 15 milioane de lei.

În acest moment, SF-ul proiectului este finalizat, în baza unui concurs de soluții organizat în anul 2020, iar proiectul tehnic și execuția lucrării urmează să fie licitate în perioada următoare.

Lucrările vor începe în luna august 2021, finalizarea noului pod fiind estimată pentru luna iunie 2022.
Noul pod va avea 5 benzi de circulație rutieră și 2 benzi pentru circulația pietonală (trotuare acoperite și încălzite) și va fi una dintre cele mai spectaculoase construcții din România, cu soluții arhitecturale contemporane care respectă patrimoniul existent în zonă!” a scris acesta pe Facebook.

FOTO: Schiță desen cu „Podul Minciunilor” de la Blaj

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Spirit civic la Alba Iulia: Un tânăr a găsit un portmoneu cu bani și acte și l-a dus la poliție

Publicat

Un tânăr din Alba Iulia a predat poliţiei un portmoneu în care era suma de 1.331 de lei și acte, pe care l-a găsit pe stradă. Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba îi adresează domnului Uță Raul Bogdan felicitări pentru spiritul civic de care a dat dovadă.

Potrivit IPJ Alba, la data de 2 martie 2021, la Poliția Municipiului Alba Iulia s-a prezentat domnul Uță Raul Bogdan, de 27 de ani, din Alba Iulia, care a predat un portmoneu în care se afla suma de 1.331 lei, carduri și documente. Tânărul a declarat că a găsit portmoneul pe partea carosabilă, în zona unei intersecții din cartierul Ampoi al municipiului Alba Iulia.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au identificat persoana care pierduse portmoneul, un tânăr din Câmpeni, căruia urmează să îi fie restituit.

Polițiștii îi adresează, în mod public, felicitări domnului Uță Raul Bogdan, care a dat dovadă de un spirit civic desăvârșit.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Impozite și taxe pe clădiri la Sebeș. Ce trebuie să facă proprietarii unor imobile, în martie, pentru calcularea impozitului

Publicat

sebes

Primăria Sebeș anunță proprietarii de spații cu scop de utilizare nerezidențial sau cu destinație mixtă că au o serie de obligații, cu termen limită în luna martie. Dacă nu sunt respectate aceste termene limită, impozitele vor fi mai mari.

Pentru contribuabilii – persoane fizice – proprietari de spații utilizate în scop nerezidențial

Raportul de evaluare pe baza căruia a fost calculat impozitul în perioada 2016-2020 a depășit termenul de 5 ani prevăzut de lege, fapt pentru care este necesară întocmirea unui raport de evaluare a imobilului aflat proprietate, transmite Direcția de Impozite și Taxe Sebeș.

Potrivit sursei citate, raportul de evaluare trebuie depus la Direcția Venituri, Piața Primăriei, nr.1, până la data de 31 martie 2021 inclusiv și va face referire la situația imobilului la data de 31 decembrie 2020.

Dacă raportul de evaluare va fi depus după data de 31 martie 2021, acesta va produce efecte începând cu data de 1 ianuarie 2022, iar cota de impozit va fi 2% (față de 0,2%, dacă raportul este depus până în 31 martie):

Conform art. 458 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, impozitul pe aceste clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii care poate fi:

a) valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă. În situaţia depunerii raportului de evaluare după primul termen de plată din anul de referinţă, acesta produce efecte începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor;

b) valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;

c) valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă. În situaţia în care nu este precizată valoarea, se utilizează ultima valoare înregistrată în baza de date a organului fiscal.

Pentru contribuabilii – persoane fizice – proprietari de spații cu destinație mixtă (folosite în scop rezidențial și în scop nerezidențial) la care cheltuielile cu utilitățile nu sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică

Nu este obligatorie depunerea rapoartelor de evaluare sau a celorlalte documente prevăzute la pct.1, lit. a), b) și c) de mai sus de persoanele fizice, care dețin în proprietate spații cu destinație mixtă, conform art.459 din Codul fiscal, în situația în care sunt îndeplinite cumulativ următoarele cerințe:

  • se depune o declarație pe propria răspundere de către proprietarul spațiului în care se menționează suprafața, în mp., folosită în scop nerezidențial;
  • cheltuielile cu utilităţile să nu fie înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică.

Declarația pe propria răspundere se depune la organul fiscal local Direcția Venituri, Piața Primăriei, nr.1, până la data de 15 martie 2021 inclusiv.

În situația în care sunt îndeplinite cumulativ cerințele de mai sus și declarația pe propria răspundere este depusă până la data de 15 martie 2021 inclusiv, impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii impozabile folosită pentru spațiile nerezidențiale.

Dacă declarația pe propria răspundere nu este depusă până la data de 15 martie 2021 inclusiv, impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 0,3% aplicată asupra valorii impozabile folosită pentru spațiile nerezidențiale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate