Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Transportatorii rutieri, în grevă japoneză, pe drumurile din Alba. Traficul a fost îngreunat din nou, pe DN1, zona Alba Iulia – Sebeş


Publicat

camioane Transportatorii rutieri au început manifestările de protest sub forma grevei japoneze prin care circulă zilnic o oră cu 30 km/h oriunde se află în România, nemulţumiţi de tarifele RCA. În judeţul Alba, după ora 11.00, camioanele au îngreunat traficul rutier şi aşa aglomerat între Alba Iulia şi Sebeş, dar şi pe autostradă, până la Cunţa. Acţiuni similare au avut loc şi săptămâna trecută.

Protestatarii au anunţat că vor continua acţiunile până când asigurarea obligatorie auto ajunge la nivelul maxim de 4.907 lei/an.

Dumitru Blaga, reprezentantul Asociaţiei operatorilor de transport rutier Apulum, a precizat pentru Alba 24 că la protest au participat câteva zeci de autovehicule. „S-a mers cu viteză de 10 km/h între Sebeş şi Alba Iulia, pe DN1 şi cu până la 30-40 km/h pe autostradă până la Cunţa. Astfel vrem să atragem atenţia asupra situaţiei grave din cauza tarifelor RCA care există în ultima perioadă”, a spus Blaga.

O acţiune similară s-a desfăşurat şi marţi, 16 august, pe DN1, între Alba Iulia şi Sebeş. Şi atunci, traficul a fost îngreunat.

Vezi şi TRAFIC îngreunat pe DN1, între Alba Iulia şi Sebeş. Autovehiculele de marfă au circulat cu viteză redusă, în semn de protest faţă de scumpirea RCA

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) atrage atenția Guvernului, Parlamentului și Președinției României că transportatorii rutieri s-au săturat de lipsa de măsuri a autorităților față de criza din piața RCA, după ce tarifele pentru camioane la clasa B0 s-au dublat, ajungând la peste 22.000 de lei pe an.

Astfel, până când primele RCA vor fi reduse la valorile maximale conforme cu datele cuprinse în raportul întocmit anul acesta, pentru perioada 2013 – 2015, de către compania de consultanță Milliman la cererea ASF, vor circula cu viteză redusă.

New PictureTransportatorii rutieri care participă la greva japoneză au avut în parbrizul autovehiculelor afiş cu mesajul ”Protest RCA – Merg o oră pe zi cu 30 km/h – Vreau să trăiesc”, mesaj care indică falimentul în care sunt aruncați transportatorii de către Guvern, Parlament, Președinție, ASF și asigurători, potrivit unui comunicat de presă.

Pe lângă această grevă japoneză, UNTRR împreună cu celelalte asociații patronale din transporturile rutiere vor organiza în data de 15 septembrie 2016 un mare protest la nivel național, după ce situația transportatorilor rutieri a devenit extrem de critică. Majoritatea operatorilor de transport sunt aduși la faliment, după ce tarifele de primă pentru transportul comercial de marfă și persoane s-au majorat cu peste 300% față de anul precedent și cu peste 500% față de anul 2014. Astfel, o poliță RCA pentru un autotractor – clasa B0 a ajuns în acest moment la prețul de 22.000 lei pe an față de 4.000 lei în 2014.

Totodată, UNTRR atrage atenția asupra dezastrului care există în firmele de asigurare care nu sunt interesate de reducerea riscurilor, ci vor doar să pună pe spatele transportatorilor rutieri ineficiența lor având costuri de administrare extrem de mari deduse în special din încasările RCA. Practic, piața asigurărilor a ajuns un ”vest sălbatic”, unde fiecare firmă de asigurare își stabilește tarifele fără a lua în calcul riscurile și sustenabilitatea, iar ASF este în stare doar să trimită asigurătorii în faliment.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, COTAR, ARTRI, APTE 2002, APULUM solicită de urgență Guvernului să intervină prin Legea concurenței nr. 21/1996 care la articolul 4, alineatul 3, prevede soluția de emitere a unei Hotărâri pentru blocarea tarifelor de primă RCA pentru o perioadă de minimum 9 luni, timp în care Guvernul poate dispune măsuri urgente pentru reechilibrarea pieței.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cinci șoferi au rămas fără permise joi, după ce s-au angajat în depășiri neregulamentare pe drumurile din Alba

Publicat

Cinci conducători auto au rămas joi fără permis pentru că s-au angajat în depășiri neregulamentare. În urma unor astfel de manevre, în anul care a trecut, în județul Alba, și-au pierdut viața 3 persoane, iar 8 au fost rănite grav. Activitățile polițiștilor pentru creșterea siguranței rutiere continuă. La sfârșitul acestei săptămâni se va acționa pentru combaterea excesului de viteză și a conducerii sub influența alcoolului.

Potrivit IPJ Alba, joi, 21 ianuarie, polițiștii rutieri din județul Alba, sprijiniți de polițiștii de ordine publică au acționat, în principal, pentru depistarea conducătorilor auto care au pus în pericol siguranța traficului rutier prin faptul că s-au angajat în depășiri în zone în care această manevră este interzisă și semnalizată prin marcaje și indicatoare rutiere.

Polițiștii au depistat 5 conducători auto care au efectuat această manevră fără să țină seama de interdicții și i-au sancționat cu amenzi cuprinse între 580 și 725 de lei, iar complementar a fost luată măsura suspendării permiselor de conducere pentru o perioadă de 30 de zile.

În anul 2020, în județul Alba, depășirea neregulamentară a fost cauza de producere a 8 accidente grave de circulație în urma căra 3 persoane și-au pierdut viața, 8 au fost rănite grav, iar 9 au fost rănite ușor.

La sfârșitul acestei săptămâni polițiștii vor acționa pentru combaterea excesului de viteză și a conducerii sub influența alcoolului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Șoferul surprins pe contrasens pe autostrada A3 acum câteva zile, a făcut accident la câteva secunde după ce a fost filmat

Publicat

Șoferul care mergea pe contrasens acum câteva zile,pe autostrada A3, Gilău-Turda, a făcut accident la câteva secunde după ce a fost filmat. Asociația Pro Infrastructură cere implicarea autorităților.

Bărbatul a intrat greșit pe autostrada, între Gilău şi Turda  și-a continuat drumul pe banda a doua, chiar dacă de mai multe ori a fost la un pas de accident.

Potrivit Asociației Pro Infrastructură se pare că șoferul a făcut accident cu o mașină care circula regulamentar, la câteva secunde după ce a fost filmat.

 

Menținându-și sensul de mers pe banda a doua iar un alt șofer care circula regulamentar l-a ocolit în ultimul moment, evitând un accident cu consecințe grave.

La câteva secunde după ce a fost surprins pe filmare, șoferul inconștient a implicat într-un accident. Bărbatul a intrat în coliziune frontală cu o altă mașină. Din fericire nu au fost consecințe grave.

 

Asociația Pro Infrastructura cere intervenția autorităților, explicând pe pagina oficială de Facebook aceste fenomen, care se pare că este des întâlnit pe autostrăzile din România.

,,Circulația pe contrasens pe autostradă nu este un fenomen specific românesc: mulți șoferi ajung din greșeală în această situație chiar și în Germania sau SUA.

 

Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect conștient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!”

 

Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect constient, nu din neatentie, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze.

La prima vedere autoritățile nu au ce face ca să evite astfel de cazuri, că doar nu putem lua măsuri pentru fiecare șofer care încalcă legea în mod grosolan.

Dar acești șoferi pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară. Cerem așadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă.

Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!

Asociația Pro Infrastructura cere Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere sa revizuiască semnalizarea rutieră în noduri.

De asemenea cerea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante. Este important ca societatea să înțeleagă magnitudinea și gravitatea acestui fenomen.

Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară și o campanie de sensibilizare a publicului la consecințele circulației pe contrasens pe autostrăzi” se arată în postarea celor de la Pro Infrastructură.

Sursa: Facebook/ Asociația Pro Infrastructură

Flavius Lazăr

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Economiei promite ZERO TAXE pe salariul minim, din 2022. ”Românii fac salariul aproape jumi-juma cu statul”

Publicat

România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim, angajaţii făcând salariul aproape jumi-juma cu statul, de aceea, din 2022, va începe aplicarea măsurii privind zero taxe pe salariul minim în diferite sectoare ale economiei, afirmă ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Mediului de Afaceri, Claudiu Năsui.

“Primesc zilnic mesaje şi comentarii care întreabă despre măsura pe care deja o promovăm de mai bine de doi ani, respectiv #zerotaxepesalariulminim.

Vezi și Ministrul Economiei: Casele de marcat puse în funcțiune sunt deductibile din impozit. Măsura se aplică pe perioada 2018-2021

Am vorbit constant despre asta: cea mai mare problemă economică a României este sărăcia. Povara fiscală mare asupra celor mai mici salarii este una dintre cauzele majore ale gonirii românilor de pe piaţa oficială a muncii şi chiar din ţară.

România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim din UE

Prea mulţi oameni trăiesc în sărăcie cu toate că muncesc 40 de ore pe săptămână. România are cea mai mare povară fiscală pe salariul minim din UE, românii făcând salariul aproape jumi-juma cu statul. La fiecare leu câştigat, statul opreşte aproape 45 de bani.

Acest lucru ar fi mai uşor de tolerat dacă serviciile oferite în schimb ar fi unele impecabile, însă adevărul este că, pe lângă taxarea dureroasă a muncii, românii mai plătesc şi TVA, accize şi alte taxe şi impozite.

Citește și Ministrul Economiei: Introducem IMPOZIT ZERO pe salariul minim din agricultură. Măsura ar putea fi aplicată începând din 2021

Acestea sunt câteva din motivele pentru care ne-am luptat să cuprindem această măsură în programul de guvernare. Ceea ce am obţinut nu este ideal, dar este un început: din 2022 vom începe aplicarea măsurii în diferite sectoare ale economiei”, a scris ministrul, joi seara, pe pagina sa de Facebook.

Claudiu Năsui: “Suntem campionii din Uniunea Europeană” la sărăcia în muncă

El a adăugat că “suntem campionii din Uniunea Europeană” la sărăcia în muncă (procentul de oameni care, deşi au un salariu, nu se ajung cu banii de la o lună la alta) şi pe al doilea loc la numărul de oameni aflaţi în sărăcie sau risc de sărăcie, la mică diferenţă faţă de Bulgaria.

“Lucrurile acestea nu se rezolvă reinventând roata şi testând iar soluţii care au eşuat în trecut. De asemenea, soluţia nu este creşterea salariilor din pix prin decrete de stat.

Pentru a avea cu adevărat un impact pozitiv, trebuie să venim cu reforme curajoase ce pun contribuabilul pe primul loc. Netaxarea primilor 2.230 de lei (sau cât este salariul minim) pentru fiecare angajat este un mare pas în asigurarea bunăstării tuturor românilor”, a explicat Năsui.

sursa: agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Mesaj alarmant de la Centrul European pentru Controlul Bolilor: pregătiți-vă şi pentru un număr crescut de pacienţi în spitale

Publicat

„Mesajul esenţial este vă vă pregătiţi pentru o escaladare rapidă de la rigoarea măsurilor (pentru a contracara virusul) în săptămânile care vin cu scopul de a menţine capacităţi de îngrijire, precum şi de a accelera campaniile de vaccinare.

Dat fiind că populaţiile responsabile de transmitere nu vor fi vaccinate pentru încă câteva luni, este recomandat ca statele membre să fie prudente înainte de a le relaxa măsurile de restricţie„, a transmis Centrul European pentru Controlul Bolilor (ECDC), în actualizarea evaluării riscurilor în Uniunea Europeană.

Din cauza dovezilor contagiozităţii semnificativ mai mari a noilor variante care îngrijorează, autorităţile naţionale ar trebui să fie pregătite să ia măsuri şi mai stricte şi să încurajeze populaţia să le respecte„, a mai avertizat Agenţia europeană, care recomandă ca statele să se pregătească şi pentru un număr crescut de pacienţi în spitale.

ECDC, care cuprinde cele 27 de ţări ale Uniunii Europene, precum şi Marea Britanie, Norvegia şi Islanda, a apreciat la „crescut/ foarte crescut” evaluarea privind riscurile sanitare asociate noilor variante, faţă de „crescut” în prima evaluare de la sfârşitul lui decembrie.

Pentru varianta aşa-numită britanică („VOC 202012/01” ou „B.1.1.7”), ECDC a recenzat marţi 1.300 de cazuri în ţările sale membre în afară de Marea Britanie, unde tulpina domină.

Pentru varianta sud-africană („501Y.V2”), 27 de cazuri au fost depistate în zece ţări din zona ECDC, între care Germania, Franţa şi Belgia, potrivit bilanţului din 19 ianuarie.

Aşa cum a solicitat deja Organizaţia Mondială a Sănătăţii, Agenţia europeană cu sediul la Stockholm a cerut membrilor săi să-şi consolideze capacităţile de testare şi mai ales secvenţierea pentru a putea detecta mai bine noile aşa-numite variante britanică, sud-africană sau braziliană.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate