Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Traseul centurii ocolitoare de nord a municipiului Alba Iulia, modificat. O porțiune a fost relocată. PUZ, în consultare publică

Publicat

Traseul centurii ocolitoare de Nord a municipiului Alba Iulia a fost modificat, pe o porțiune de peste un kilometru, pornind din zona intersecției cu giratoriul aflat la ieșirea din oraș spre Cluj-Napoca.

Practic, porțiunea a fost relocată spre Sud, din cauza structurii înclinate a reliefului terenului și pentru a evita astfel eventuale alunecări de teren ce pot apărea în zonă. 

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 7 iunie, în consultare publică, elaborarea Planului Urbanistic Zonal – „Modernizare traseu drum de ocolire pe latura de nord a municipiului Alba Iulia, între KM 0+032 și 1+208, modificare traseu reglementat prin PUZ aprobat cu HCL nr. 445/11.2021”.

Publicul este invitat să transmită observații asupra documentelor expuse/disponibile la avizierul Primăriei Alba Iulia, Calea Moților, nr. 5A, în perioada 7 iunie  – 1 iulie 2022 (25 zile) între orele 07:30 – 16:00.

Potrivit documentației, secțiunea de drum cuprinsă între KM 0+032 și 1+208, este singura porțiune a traseului centurii ocolioare de Nord care a suferit modificări ulterioare PUZ-ului anterior aprobat prin HCL NR. 445/11.2021.

Modificările s-au realizat atât datorită structurii înclinate a reliefului terenului (declivităților) pe porțiunea menționată, cât și a unor constatări la fața locului.

S-a optat pentru a se reface traseul pe bucata menționată anterior, reamplasându-se / relocându-se spre direcția cardinală Sud.

Modificările de traseu au fost realizate în zone fără rețele edilitare sau zone de protecție a acestora.

Locația a fost aleasă ținând cont de toate avizele tehnice obținute la faza PUZ anterioară prin HCL NR. 445/11.2021.

„Această interventie este menită să protejeze investiția de eventualele alunecări de teren ce pot apărea în zonă, dar și să faciliteze fluidizarea fluxurilor de-a lungul arterei”, se precizează în memoriul de arhitectură.

Lungimea totală a culoarului centurii de ocolire pe latura de Nord va fi de 6.010,36 ml, din care 1.742,07 ml pe raza comunei Ighiu și 4.268,29 ml pe raza municipiului Alba Iulia.

Traseul centurii ocolitoare de Nord a municipiului Alba Iulia

Zona în care urmează să fie dezvoltată șoseaua de centură este situată la ieșire din Șard, înspre Alba Iulia, și în prezent este total nedezvoltată și suburbanizată.

Caracterizată de terenuri arabile și cursuri de apă, zona este folosită în prezent pentru agricultură și petrecere a timpului liber însă neamenajată în acest sens.

Zona este compusă dintr-o serie de suprafețe de teren cu specificitate diferită, și anume:

Plecând din giratoriul propus pe DN 74, zona tranzitată de viitoarea centură ocolitoare a muninicpiului Alba Iulia, pe teritoriul administrativ al comunei Ighiu se compune din:

  • Terenuri arabile
  • Albia minoră a râului Ampoi – considerată și zona inundabilă cu probabilitate de 5%
  • Albia majoră a râului Ampoi
  • Râul Ampoi + intersecție cu râul Ighiu
  • Terenuri arabile – dupa albia râului Ampoi

Teritoriul administrativ al municipiului Alba Iulia se compune din:

  • Linia de cale ferată Alba Iulia – Zlatna – Linia 224; neelectrificată – pasaj suprateran – propunere avizată de SNCFR ; Regionala Brașov
  • Zona Nordică a platformei – Saturn SA
  • Terenuri arabile – traseu până în zona giratoriului existent al centurii Alba Iulia
  • Finalul traseului în giratoriul existent – racord avizat de CNAIR

Zona intersecției dintre DN 74 și viitoarea centură este situată în teritoriul intravilan al comunei Ighiu, satul Șard. Restul traseului se desfășoară în extravilan. La o distanță de cca. 750 m de intersecție, centura va traversa râul Ampoi.

Ulterior traversării, traseul centurii va avea o serie de viraje, mergând în paralel cu cursul apei, până în zona teritoriului administrativ al municipiului Alba Iulia.

Traseul centurii va urmări cursul apei, până în zona Liniei Cf Alba Iulia – Zlatna, Saturn, terenuri arabile și zona de intersecție a centurii existente a municipiului Alba Iulia.

Consecințele economice și sociale ale investiției

Din punct de vedere al traficului rutier, centura va rezolva în totalitate problema traficului greu dinspre Șard și spre Ighiu – Apuseni. Se vor scurta distanțele și timpii de trafic pentru toate legăturile cu autostrada a locuitorilor comunei Ighiu și nu numai. Aceștia nu vor mai parcurge traseul prin Micești – zona Stadion – Ampoi – Bărăbanț – Nod Autostrada A10, ci o vor putea accesa direct prin nodul rutier aflat în zonă.

Din punct de vedere al investițiilor, șoseaua nou creată va asigura accesibilitatea terenurilor limitrofe, care, cu timpul, vor atrage dezvoltatori, crescând necesarul locurilor de muncă din zonă.

Din punct de vedere al mediului, scurtarea timpilor de legătură și relocarea traficului greu din zonele locuite, vor asigura o ameliorare substanțială a calității vieții.

Culoar dezvoltare centura ocolitoare de Nord a municipiului Alba Iulia

Lățimea culoarului total al șoselei propuse este de 30 m, atât pentru zonele unde circulația se va construi în rambleu (partea de sus a unui taluz artificial) cât și pentru porțiunea de șosea aferentă malului râului Ampoi, unde există o declivitate accentuată dar naturală a terenului ce urmează a fi expropriat,

Se propune astfel realizarea unei centuri ocolitoare care să fie formată din:

  • benzi de circulație rutieră: 2 x 3,50 m = 7 m
  • două benzi de încadrare: 2 x 0,75 m = 1,50 m
  • două acostamente: 2 x 0,75 m = 1,50 m
  • două taluzuri variabile dar care nu vor depăși în plan: 2 x 4,50 m = 9 m
  • În zona malurilor de apă, sau a declivităților mari, se vor realiza ziduri de sprijin care să mențină traseul, acestea acomodându-se din punct de vedere tehnic în spațiul ocupat de unul din taluzuri
  • două șanțuri de preluare a apelor pluviale (inclusiv protectia acestora): (2 x 1,50 m) + (2 x 1 m)  = 5 m
  • două drumuri de exploatare agricolă: 2 x 3 m = 6 m

Pasaj suprateran traversare – C.F.R. Linia 224 – Alba Iulia Zlatna

Centura ocolitoare a municipiului Alba Iulia va traversa suprateran linia de cale ferată 224 Alba Iulia – Zlatna.

Începand din giratoriul de acces al centurii din zona de ieșire a municipiului Alba Iulia, la km 2 + 845 m, centura ocolitoare va supratraversa linia CFR 224 Alba Iulia – Zlatna prin intermediul unui pasaj suprateran.

Lungimea totală estimată a pasajului suprateran este de aproximativ 170 m.

Acesta va fi realizat din beton armat pretensionat, pentru a putea asigura deschiderile majore necesare trecerii trenurilor. Șoseaua de centură va traversa linia CFR sub un unghi de 90 grade, astfel că deschiderile inferioare, respectă gabaritele de trecere ale trenurilor.

Vezi AICI memoriul de arhitectură și regulamentul de urbanism. 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    miercuri, 08.06.2022 at 21:42

    O adunătură de prosti s-au reunit şi au pus de o centură ocolitoare ! Apoi, au venit specialiştii şi le-au arătat că au bătut din gură deageaba, că au calificare de politruc habarnist. Ca peste tot, unde s-au angajat lipitori de afişe.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Secțiile de Neonatologie și Ginecologie de la Spitalul din Alba Iulia vor fi modernizate și dotate. Lucrările propuse

Publicat

Secțiile de Neonatologie și Obstetrică Ginecologie de la Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia vor fi modernizate și dotate. Reprezentanții unității medicale au lansat marți o licitație pentru servicii de proiectare. 

Spitalul Județean de Urgență din Alba Iulia a lansat marți, 5 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru servicii de proiectare – elaborare proiect tehnic + detalii de execuție pentru proiectul „Modernizare și dotare Secția Neonatologie și Secția Obstetrică Ginecologie”.

Valoarea totală a serviciilor este estimată la 136.592,44 de lei, fără TVA.

Potrivit memoriului tehnic, secțiile propuse pentru modernizare și dotare se află la etajul 2 din corpurile A – B. Cele două secții sunt, în cea mai mare parte, din punct de vedere al finisajelor interioare și al instalațiilor, la nivelul de la darea în folosință a spitalului, în anul 1973.

Până în acest moment, secțiile respective au beneficiat doar de reparații locale curente, astfel încât spațiile actuale nu se ridică la nivelul corespunzător de calitate și siguranță din punct de vedere sanitar, respectiv de asigurarea circuitelor funcționale în cadrul secțiilor.

Se impune astfel refacerea integrală a finisajelor și instalațiilor acestora, pentru creșterea gradului de confort al pacienților, reducerea costurilor în exploatare a spitalului cât și pentru încadrarea unității spitalicești în normele tehnice actuale din punct de vedere sanitar.

Potrivit documentației, se propun următoarele:

  • realizarea de spații în conformitate cu noile cerințe din punct de vedere sanitar și medical, în vederea asigurării unui circuit sanitar corespunzător între funcțiunile secției medicale
  • înlocuirea integrală a instalațiilor interioare (sanitare, termice, electrice, fluide medicale, etc.)
  • realizarea de sisteme noi de instalații pentru semnalizare, detecție și stingere incendiu
  • lucrări de înlocuire integrală a tâmplăriei interioare, respectiv uși metalice medicale pentru spațiile medicale și tâmplărie din aluminiu cu panel pentru spațiile anexe (grupuri sanitare comune, depozite, deșeuri, s.a.)
  • refacerea integrală a finisajelor interioare cu materiale corespunzătoare din punct de vedere sanitar și medical, respectiv zugrăveli sanitare antimicrobiene la pereți și tavane, faianță la pereți (băi și grupuri sanitare), gresie și covor PVC pentru spațiile sanitare, la pardoseli

Din punct de vedere al instalațiilor, se impune:

  • înlocuirea completă a instalațiilor interioare (electrice, sanitare, termice, fluide medicale)
  • realizarea instalațiilor de ventilare / climatizare
  • realizarea de instalații noi de detecție, semnalizare și stingere incendiu
  • realizarea de instalații de semnalizare și apelare asistente

Din punct de vedere constructiv:

Pentru asigurarea unor circuite funcționale corespunzătoare se impune realizarea locală a unor recompartimentări interioare nestructurale, respectiv realizarea unor goluri nou propuse în elementele structurale (diafragme din beton armat monolit), care se vor rigidiza prin realizarea unor cămăsuieli din beton armat monolit.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

(P) ANUNȚ PUBLIC privind decizia etapei de încadrare SC BOSCH AUTOMOTIVE SRL, Blaj

Publicat

SC BOSCH AUTOMOTIVE SRL, Blaj, titular al proiectului ”Montare Sisteme de Panouri Fotovoltaice”, anunță publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către APM Alba, în cadrul procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, pentru proiectul, ”Montare Sisteme de Panouri Fotovoltaice”  propus a fi amplasat pe acoperisul cladirii BljP 110, str.Aurel Vlaicu, nr.2, Blaj.

Proiectul deciziei de încadrare și motivele care o fundamentează pot fi consultate la sediul autorității competente pentru protecția mediului Alba, din Alba Iulia str. Lalelelor nr. 7B, în zilele de luni – joi, între orele 09.00 – 14.00 si vineri intre orele 09.00 – 13.00, precum și la următoarea adresă de internet apmab.anpm.ro.

Publicul interesat poate înainta comentarii/observații la proiectul deciziei de încadrare în termen de 10 zile de la data publicării anunțului pe pagina de internet a autorității competente pentru protecția mediului.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: A început amenajarea unui skate park la Aiud. Spații de agrement cu dotări de ultimă oră și WIFI

Publicat

Municipiul Aiud va avea un skate park, grație unui proiect european obținut de primărie, în valoare de 6,8 milioane de lei. 

”Iubitorii de skate ne-au solicitat în repetate rânduri amenajarea unui Skate Park la Aiud, cu piste și rampe specifice, iar noi ne bucurăm să le comunicăm faptul că pe strada Avram Iancu (zona fostului cartodrom) se pregătește peretele de rezistență a pistei de skateboard, iar în paralel, au fost comandate elementele care țin de amenajarea skate parkului” au transmis reprezentanții primăriei.

Proiectul este finanțat din fonduri europene, iar în cadrul acestuia vor fi amenajate două zone de agrement în municipiul Aiud – pe str. Avram Iancu și pe str. Ecaterina Varga.

Suprafața zonelor verzi din municipiul Aiud va crește cu 1,3 hectare, mai spun reprezentanții primăriei.

Vor fi create spații publice de agrement și recreere dotate într-o manieră modernă, eco-eficientă și protectivă, accesibilă publicului larg și celui cu dizabilități diverse, cu următoarele categorii de mobilier urban: suporți pentru biciclete, cișmele de apă potabilă, ecran de proiecție, zona de labirint, pistă pentru role, patinoar, scenă, pistă skate, pistă bicicliști, loc de joacă pentru copii, sistem artezian, bănci, WIFI etc.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și are o valoare totală de 6.870.194,26 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

O porțiune de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni va fi asfaltată printr-o investiție de peste 5,6 milioane de lei

Publicat

Un tronson de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni, ce face legătura cu DN 75, spre Mihoiești, urmează să fie modernizat și asfaltat. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 5,6 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Câmpeni a lansat marți, 5 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de modernizare a străzii Horea – drum Mihoiești, din cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității vieții populației din orașul Câmpeni”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 5.695.941,58 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, lucrarea vizează modernizarea unei porțiuni de 2 km din strada Horea, de la km 1+275 până la km 3+275. Strada are originea în intersecția străzii Calea Turzii cu strada Revoluția 1848 – DC 96 și a fost modernizată anterior de la km 0+000 până la km 1+275.

Tronsonul strada Horea – drum Mihoiești urmează să fie asfaltat, soluția tehnică proiectată fiind următoarea:

  • lățimea părții carosabile: între 4 și 5,5 metri
  • ampriza medie a străzii: 7,2 metri
  • accese auto: 531 mp
  • lățimea trotuarelor: între 0,3 – 2 metri
  • zid de sprijin din beton armat: 18 metri
  • parapet direcțional semigreu: 453 metri
  • parapet pietonal: 254 metri
  • fundație adâncită de parapet: 160 metri
  • podețe: 3 bucăți cu lungimea între 6,2 și 6,3 metri, cu diametrul de 600 mm
  • rigolă carosabilă: 13 metri

Pentru evitarea exproprierilor, traseul străzii existente se păstrează în plan. Acesta este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente și curbe, viteza de proiectare luată în calcul fiind de 25 km/h.

Structura rutieră propusă este următoarea:

  • 4 cm strat de uzură BA16
  • 6 cm strat de legătură BAD22,4
  • 16 cm strat de bază din piatră spartă
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 7 cm strat de nisip cu rol de separație și anticontaminant

Se propune realizarea de trotuare, pe ambele părți ale străzii, unde este posibil. Acestea urmează să fie separate de partea carosabilă prin borduri de beton.

Structura trotuarului este următoarea:

  • 6 cm strat de uzură din pavele autoblocante
  • 4 cm strat de egalizare din nisip
  • 10 cm strat din piatră spartă
  • 15 cm strat de balast

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax