Connect with us
Publicitate

Eveniment

Traseul centurii ocolitoare de nord a municipiului Alba Iulia, modificat. O porțiune a fost relocată. PUZ, în consultare publică

Publicat

Traseul centurii ocolitoare de Nord a municipiului Alba Iulia a fost modificat, pe o porțiune de peste un kilometru, pornind din zona intersecției cu giratoriul aflat la ieșirea din oraș spre Cluj-Napoca.

Practic, porțiunea a fost relocată spre Sud, din cauza structurii înclinate a reliefului terenului și pentru a evita astfel eventuale alunecări de teren ce pot apărea în zonă. 

Primăria Alba Iulia a lansat marți, 7 iunie, în consultare publică, elaborarea Planului Urbanistic Zonal – „Modernizare traseu drum de ocolire pe latura de nord a municipiului Alba Iulia, între KM 0+032 și 1+208, modificare traseu reglementat prin PUZ aprobat cu HCL nr. 445/11.2021”.

Publicul este invitat să transmită observații asupra documentelor expuse/disponibile la avizierul Primăriei Alba Iulia, Calea Moților, nr. 5A, în perioada 7 iunie  – 1 iulie 2022 (25 zile) între orele 07:30 – 16:00.

Potrivit documentației, secțiunea de drum cuprinsă între KM 0+032 și 1+208, este singura porțiune a traseului centurii ocolioare de Nord care a suferit modificări ulterioare PUZ-ului anterior aprobat prin HCL NR. 445/11.2021.

Modificările s-au realizat atât datorită structurii înclinate a reliefului terenului (declivităților) pe porțiunea menționată, cât și a unor constatări la fața locului.

S-a optat pentru a se reface traseul pe bucata menționată anterior, reamplasându-se / relocându-se spre direcția cardinală Sud.

Modificările de traseu au fost realizate în zone fără rețele edilitare sau zone de protecție a acestora.

Locația a fost aleasă ținând cont de toate avizele tehnice obținute la faza PUZ anterioară prin HCL NR. 445/11.2021.

„Această interventie este menită să protejeze investiția de eventualele alunecări de teren ce pot apărea în zonă, dar și să faciliteze fluidizarea fluxurilor de-a lungul arterei”, se precizează în memoriul de arhitectură.

Lungimea totală a culoarului centurii de ocolire pe latura de Nord va fi de 6.010,36 ml, din care 1.742,07 ml pe raza comunei Ighiu și 4.268,29 ml pe raza municipiului Alba Iulia.

Traseul centurii ocolitoare de Nord a municipiului Alba Iulia

Zona în care urmează să fie dezvoltată șoseaua de centură este situată la ieșire din Șard, înspre Alba Iulia, și în prezent este total nedezvoltată și suburbanizată.

Caracterizată de terenuri arabile și cursuri de apă, zona este folosită în prezent pentru agricultură și petrecere a timpului liber însă neamenajată în acest sens.

Zona este compusă dintr-o serie de suprafețe de teren cu specificitate diferită, și anume:

Plecând din giratoriul propus pe DN 74, zona tranzitată de viitoarea centură ocolitoare a muninicpiului Alba Iulia, pe teritoriul administrativ al comunei Ighiu se compune din:

  • Terenuri arabile
  • Albia minoră a râului Ampoi – considerată și zona inundabilă cu probabilitate de 5%
  • Albia majoră a râului Ampoi
  • Râul Ampoi + intersecție cu râul Ighiu
  • Terenuri arabile – dupa albia râului Ampoi

Teritoriul administrativ al municipiului Alba Iulia se compune din:

  • Linia de cale ferată Alba Iulia – Zlatna – Linia 224; neelectrificată – pasaj suprateran – propunere avizată de SNCFR ; Regionala Brașov
  • Zona Nordică a platformei – Saturn SA
  • Terenuri arabile – traseu până în zona giratoriului existent al centurii Alba Iulia
  • Finalul traseului în giratoriul existent – racord avizat de CNAIR

Zona intersecției dintre DN 74 și viitoarea centură este situată în teritoriul intravilan al comunei Ighiu, satul Șard. Restul traseului se desfășoară în extravilan. La o distanță de cca. 750 m de intersecție, centura va traversa râul Ampoi.

Ulterior traversării, traseul centurii va avea o serie de viraje, mergând în paralel cu cursul apei, până în zona teritoriului administrativ al municipiului Alba Iulia.

Traseul centurii va urmări cursul apei, până în zona Liniei Cf Alba Iulia – Zlatna, Saturn, terenuri arabile și zona de intersecție a centurii existente a municipiului Alba Iulia.

Consecințele economice și sociale ale investiției

Din punct de vedere al traficului rutier, centura va rezolva în totalitate problema traficului greu dinspre Șard și spre Ighiu – Apuseni. Se vor scurta distanțele și timpii de trafic pentru toate legăturile cu autostrada a locuitorilor comunei Ighiu și nu numai. Aceștia nu vor mai parcurge traseul prin Micești – zona Stadion – Ampoi – Bărăbanț – Nod Autostrada A10, ci o vor putea accesa direct prin nodul rutier aflat în zonă.

Din punct de vedere al investițiilor, șoseaua nou creată va asigura accesibilitatea terenurilor limitrofe, care, cu timpul, vor atrage dezvoltatori, crescând necesarul locurilor de muncă din zonă.

Din punct de vedere al mediului, scurtarea timpilor de legătură și relocarea traficului greu din zonele locuite, vor asigura o ameliorare substanțială a calității vieții.

Culoar dezvoltare centura ocolitoare de Nord a municipiului Alba Iulia

Lățimea culoarului total al șoselei propuse este de 30 m, atât pentru zonele unde circulația se va construi în rambleu (partea de sus a unui taluz artificial) cât și pentru porțiunea de șosea aferentă malului râului Ampoi, unde există o declivitate accentuată dar naturală a terenului ce urmează a fi expropriat,

Se propune astfel realizarea unei centuri ocolitoare care să fie formată din:

  • benzi de circulație rutieră: 2 x 3,50 m = 7 m
  • două benzi de încadrare: 2 x 0,75 m = 1,50 m
  • două acostamente: 2 x 0,75 m = 1,50 m
  • două taluzuri variabile dar care nu vor depăși în plan: 2 x 4,50 m = 9 m
  • În zona malurilor de apă, sau a declivităților mari, se vor realiza ziduri de sprijin care să mențină traseul, acestea acomodându-se din punct de vedere tehnic în spațiul ocupat de unul din taluzuri
  • două șanțuri de preluare a apelor pluviale (inclusiv protectia acestora): (2 x 1,50 m) + (2 x 1 m)  = 5 m
  • două drumuri de exploatare agricolă: 2 x 3 m = 6 m

Pasaj suprateran traversare – C.F.R. Linia 224 – Alba Iulia Zlatna

Centura ocolitoare a municipiului Alba Iulia va traversa suprateran linia de cale ferată 224 Alba Iulia – Zlatna.

Începand din giratoriul de acces al centurii din zona de ieșire a municipiului Alba Iulia, la km 2 + 845 m, centura ocolitoare va supratraversa linia CFR 224 Alba Iulia – Zlatna prin intermediul unui pasaj suprateran.

Lungimea totală estimată a pasajului suprateran este de aproximativ 170 m.

Acesta va fi realizat din beton armat pretensionat, pentru a putea asigura deschiderile majore necesare trecerii trenurilor. Șoseaua de centură va traversa linia CFR sub un unghi de 90 grade, astfel că deschiderile inferioare, respectă gabaritele de trecere ale trenurilor.

Vezi AICI memoriul de arhitectură și regulamentul de urbanism. 

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. pilu

    miercuri, 08.06.2022 at 21:42

    O adunătură de prosti s-au reunit şi au pus de o centură ocolitoare ! Apoi, au venit specialiştii şi le-au arătat că au bătut din gură deageaba, că au calificare de politruc habarnist. Ca peste tot, unde s-au angajat lipitori de afişe.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate