Connect with us
Publicitate

Actualitate

Trei societăți de asigurare, în topul reclamațiilor adresate CSA, anul trecut: Euroins, Carpatica Asig și Astra

Publicat

Anul trecut, trei societăţi de asigurare au înregistrat cumulat 60,15% din numărul total de reclamaţii adresate CSA. Este vorba despre Euroins – 27,65%, Carpatica Asig – 16,96% şi Astra – 15,54%. De asemenea, la CSA au fost înregistrate anul trecut un număr de 163 de reclamaţii depuse de unităţi de reparaţii auto, din care 136 au fost finalizate prin plată de către companiile de asigurări.

„Dinamica reclamaţiilor înregistrate în anul 2011, raportat la anul 2010, arată că societăţile Euroins şi Astra au înregistrat creşteri de 58,44% şi, respectiv, de 18,91%, în timp ce societatea Carpatica Asig a înregistrat o scădere cu 33,71%”, se arată în raportul anual la instituţiei. Potrivit documentului, CSA a constatat că cel mai mare procentaj (82,66%) de reclamaţii soluţionate în favoarea petenţilor a fost înregistrat de către Euroins.

Ca urmare a intervenţiei CSA, Euroins a finalizat majoritatea dosarele de daună prin plata imediată a despăgubirilor cuvenite petenţilor.

„Carpatica Asig a înregistrat cea mai mare pondere a reclamaţiilor constatate ca neîntemeiate, respectiv 73,05% dintr-un total de 1.281 de reclamaţii şi sesizări. Analizând motivele care au stat la baza respingerii de la plată a dosarelor de daună în speţă s-a constatat că 570 reclamaţii, reprezentând 60,77% din total, au la bază concluziile rapoartelor de investigaţii proprii, precum şi pe cele de expertiză tehnică extrajudiciară, efectuate la solicitarea Carpatica Asig”, se mai spune în raport.

Potrivit CSA, structura numărului de petiţii înregistrat pe fiecare dintre cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale – 7.268 (96,01%) şi asigurări de viaţă – 302 (3,99%), a rămas similară celei înregistrate în anul 2010.

„Astfel, ponderea importantă au deţinut-o reclamaţiile şi sesizările înregistrate pentru clasa asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) şi Carte Verde şi pentru asigurările facultative CASCO, care deţin cumulat 89,79% din total, de la 91,52% în 2010”, se precizează în document.

Pe segmentul asigurărilor RCA, cele 5.460 reclamaţii înregistrate şi soluţionate reprezintă aproximativ 0,09% din numărul total de contracte încheiate şi 1,75% din numărul total al dosarelor de daună avizate.

Din totalul reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate pe clasele de asigurări generale, cele aferente RCA au înregistrat o creştere relativ redusă, de 2,96%, iar cele pentru asigurările facultative tip CASCO au marcat o scădere de 17,46%.

Pentru alte forme de asigurări generale s-au înregistrat 471 de reclamaţii şi sesizări, în urcare cu 54,43% faţă de anul 2010. Potrivit datelor din raport, Comisia a soluţionat în mod favorabil petenţilor un număr de 3.732 de reclamaţii şi sesizări, ceea ce reprezintă 49,30% din totalul înregistrat în 2011. În acelaşi timp, CSA a constatat că 3.838 de reclamaţii şi sesizări au fost neîntemeiate, respectiv 50,70% din total.

Sursa: Money.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate