Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TRENURILE SOARELUI 2021: Cum poți ajungi la mare pe calea ferată în această vară. Lista trenurilor spre litoral

Publicat

CFR Călători și patru companii private introduc în zilele următoare trenuri către stațiunile de pe litoral, iar cel mai lung parcurs este de 1.050 km și de peste 19 ore.

Cele mai multe trenuri de foarte lung parcurs au viteze medii de 50-55 km/h către litoral, din cauza numeroaselor restricții din rețeaua națională.

De la Alba Iulia, spre exemplu, până la Constanța trenurile fac în medie 10-12 ore. Prețul unui bilet la clasa a 2-a cu loc este între 100 și 135 de lei iar la clasa I în jur de 150 lei.

Trenurile soarelui 2021: sunt mai multe trenuri către mare

Potrivit Hotnews, în acest an vor fi mai multe trenuri spre litoral. CFR Călători are cele mai multe, dar sunt prezenți și privații. Astra TC și Regio Călători au trenuri București – Mangalia, Softrans are trenuri dinspre Brașov și București, iar Transferoviar va avea în premieră tren București – Constanța și Buzău – Mangalia.

Regio Călători are tren Brașov – Mangalia (7.20 – 13.45), via București Băneasa. La întoarcere plecarea din Mangalia este la 14.25 și sosirea în Brașov este la 20.37.

După 25 iunie, când intră în vigoare programul complet, vor fi aproximativ 20 de trenuri pe zi între București și Constanța, de la 5 companii diferite, cele mai rapide făcând 118-120 minute.

Astfel, două trenuri CFR Călători rulează fără oprire și cu viteze medii de 115 km/h și maxime de 160 km/h: cel care pleacă la 9.25 din București și cel care pleacă la 16.00.

Un tren privat al Regio Călători face 2 ore și 4 minute de la București Băneasa la Constanța.

La întoarcere două trenuri CFR fac o oră și 58 de minute, plecând la Constanța la orele 13.00, respectiv 17.00. Nouă trenuri pe zi pe sens vor trece și prin gara Băneasa, în direcția Constanța.

Între Brașov și Constanța vor fi opt trenuri directe pe zi, de la 3 companii și cel mai rapid este Tomis Expres care face 4 ore și 20 de minute pe 391 km. Este cel mai rapid tren de lung distanță, rulând cu 90 km/h în medie și oprind doar la Predeal și Gara de Nord.

Tomis Expres a fost introdus în decembrie 2020

IR 1688 Brașov (7.05) – Constanța (11.25)

IR 1686 Constanța (17.00) – Brașov (21.23)

De la Constanța la Mangalia sunt 11 trenuri în extrasezon, iar după 25 iunie se va ajunge la 16 trenuri pe zi pe sens. Cele mai multe fac peste 80 de minute pe 43 km, în timp ce un tren al CFR este cel mai lent, 101 minute cu 8 opriri.

Cel mai rapid este un tren al Astra care face 57 de minute.

În extrasezon nu există niciun tren direct între București și stațiuni precum Eforie sau Costinești, în timp ce din 12 iunie vor fi trei trenuri directe și din 26 iunie vor fi patru trenuri.

Transferoviar introduce în premieră și un tren Buzău – Constanța (din 14 iunie) și parcursul va fi prelungit până la Mangalia din 26 iunie. Trenul face 4 ore și 18 minute pe 251 km.

CFR Călători și Trenurile Soarelui 2021

Unele trenuri circulă începând cu 11 iunie, altele din 24 sau 25 iunie, ultima zi de circulație fiind pentru majoritatea 4 sau 5 septembrie.

Satu Mare – Mangalia IR 1946, 1.050 km, 19 ore și 29 minute, Plecare Satu Mare (17.00) – Mangalia (12.29) Perechea sa, IR 1947 pleacă din Mangalia la 13.52 și ajunge la Satu Mare la 9.05. Trenul circulă între 11 și 24 iunie.

Acest tren care va circula în următoarele două săptămâni are cel mai lung traseu: 1.050 km. Iată câteva ”borne” de pe traseu: Satu Mare (km 0) – Oradea (km 133) – Cluj (km 285) – Brașov (km 616) – București (km 782) – Constanța (km 1007).

Perechea IR 1947 pleacă din Mangalia la 13.52 și ajunge la Satu Mare la 9.05

Timișoara Nord – Mangalia, IR 1992, 793 km, 14 ore și 46 minute, Plecare Timișoara (18.02) – Mangalia (8.48). Perechea IR 1991 pleacă la 19.40 din Mangalia și ajunge la 10.48 la Timișoara. La Caransebeș sunt atașate vagoane de la Reșița Sud ce sunt aduse de trenul R 9170. Circulă din 25 iunie.

Satu Mare – Mangalia, IRN 1944, 944 km, 19 ore. Plecare Satu Mare (13.20) – Mangalia (8.20). Trenul principal IR 1944 primește o grupă de vagoane de la Tg Mureș care sunt atașate la Deda (din trenul IR 1948) și o grupă de vagoane de la Cluj care sunt atașate trenului principal IRN 1944 la Dej.

Acele vagoane fac parte din componența trenului RE 4306 între Cluj și Dej.

Perechea IR 1945 pleacă din Mangalia la 15.08 și ajunge la Satu Mare la 9.47. O grupă de vagoane ajunge la Tg Mureș și alta la Cluj. Circulă din 25 iunie.

Arad – Mangalia IR 1922, 872 km, 16 ore și 25 minute/ Plecare Arad (18.15) – Mangalia (10.40). Perechea IR 1921 pleacă din Mangalia la 19.10 și ajunge la Arad la 11.40 via Craiova – Tg Jiu. Între 12 – 18 iunie și 21-26 iunie NU circulă între Arad și Simeria din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV.
Oradea – Mangalia IR 1932, 909 km, 17 ore și 24 minute. Plecare Oradea (16.22) – Mangalia (9.46). Trenul nu trece prin București Nord, ci prin gara Băneasa. Perechea IR 1931 pleacă din Mangalia la 16.00 și ajunge la 9.17 în Oradea. Circulă din 25 iunie.

Iași – Mangalia IR 1962, 530 km, 9 ore și 23 minute. Plecare din Iași (21.25) – Mangalia (6.48). Perechea IR 1961 pleacă din Mangalia la 20.30 și ajunge la Iași la 6.16. Circulă din 25 iunie. Din 11 iunie până în 24 iunie între cele două orașe circulă trenul IR 1964 cu plecare din Iași la 22.30 și sosire la Mangalia la 8.36.

Sibiu – Constanța via Brașov IR 1928, 540 km, 9 ore și 6 minute Plecare din Sibiu (3.50) – Constanța (12.56). Perechea IR 1929 pleacă din Constanța la 14.00 și ajunge la Sibiu la 22.35.

Sibiu – Mangalia, IR 1924 via Râmnicu Vâlcea, 660 km, 13 ore și 28 minute. Trenul pleacă la 18.10 din Mangalia cu rang R E și număr 8006, iar la București Nord își schimbă rangul și numărul, devenind IR 1923. La întors, IR 1923 pleacă la 18.30 din Sibiu și ajunge la 7.47 în Mangalia. Circulă din 11 iunie.

Suceava Nord – Mangalia IR 1952, 573 km, 9 ore și 15 minute. Plecare Suceava Nord (20.32) – Mangalia (5.47). Perechea IR 1953 pleacă din Mangalia la 21.35 și ajunge la Suceava la 6.56. Circulă din 25 iunie.

Baia Mare – Mangalia, IR 1942, 892 km, 17 ore și 16 minute Plecare Baia Mare (17.50) – Mangalia (11.06). Perechea IR 1941 pleacă la 16.00 din Mangalia și ajunge la 9.20 în Baia Mare. Circulă din 11 iunie în 24 iunie.

Trenurile de lung parcurs ale CFR Călători au în compunere vagoane de dormit și cușetă, iar vagoane restaurant sau vagoane prevăzute cu bar se află în compunerea trenurilor IR 1944/ IR 1948 şi IR 1945/ IR 1949 Satu Mare – Mangalia şi retur, IR 1994 și IR 1993 Craiova – Mangalia și retur, IR 1983 și IR 1984 București Nord – Mangalia și retur, IR 1686 și IR 1688 „Tomis Expres” Brașov – Constanța și retur.

Trenurile Soarelui 2021: prețuri bilete

La trenurile CFR Călători cea mai scumpă călătorie costă 324 lei de la Satu Mare la Mangalia în compartiment single, în timp ce un loc pe scaun la clasa a 2 a costă 117 lei, iar un loc în cușeta cu 6 locuri costă 153 lei. De la Sibiu la Constanța un loc pe scaun la clasa a 2 a costă 86 de lei, iar la clasa 1 este 132 lei.

De la Brașov la Constanța un bilet costă 68 de lei la Clasa 2, iar de la București la Constanța un bilet la clasa a 2 a costă 51 de lei, iar la clasa 1 este 76 de lei.

De la Mangalia la Iași cel mai ieftin bilet este 86 de lei, iar în cușetă cu 6 paturi tariful este 122 lei.

De la Timișoara la Mangalia prețul este 102 lei la clasa a 2 a pe scaun, la cușetă de 6 locuri se adaugă 36 de lei, iar în vagon de dormit cu două paturi în compartiment un loc costă 226 lei.

La Softrans biletul costă 34 de lei de la București la Constanța, iar la Regio Călători și Transferoviar este 33 de lei.

La Astra Transcarpatic un drum de la București la Mangalia costă 66 de lei, iar la Transferoviar călătoria Buzău – Mangalia va costa 39 lei.

Cum ajungi la mare din Alba Iulia

De la Alba Iulia spre mare sunt puține trenuri directe. Detalii AICI

Prețul unui bilet la clasa a doua este între 100 si 135 de lei iar pentru clasa I poate ajunge și la 155 de lei

surse: hotnews.ro, cfrcalatori.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Noi reguli de siguranță pentru autovehicule în Uniunea Europeană, din 6 iulie. Dotări obligatorii pentru omologarea mașinilor noi

Publicat

Noul Regulament privind siguranța generală a vehiculelor se aplică de miercuri, a anunțat Comisia Europeană. Acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistență pentru șofer și stabilește cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate și complet autonome în UE.

Potrivit unui comunicat al CE, noile măsuri de siguranță vor contribui la o mai bună protecție a pasagerilor, a pietonilor și a bicicliștilor din întreaga UE, salvând, potrivit estimărilor, peste 25 000 de vieți și evitând cel puțin 140 000 de vătămări grave până în 2038.

De asemenea, CE anunță că va prezenta în această vară norme tehnice pentru omologarea vehiculelor complet autonome, care vor contribui la creșterea încrederii cetățenilor, la stimularea inovării și la îmbunătățirea competitivității industriei europene a autovehiculelor.

Noi măsuri obligatorii în UE pentru autovehicule

Începând de miercuri, noile măsuri care introduc funcții de siguranță pentru asistarea conducătorului auto includ:

-Pentru toate vehiculele rutiere (și anume, autoturisme, camionete, camioane și autobuze):

  • asistență inteligentă pentru controlul vitezei,
  • avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori,
  • avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto,
  • dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele
  • semnal de oprire de urgență;

-Pentru autoturisme și camionete:

funcții suplimentare, cum ar fi sistemele de menținere a benzii de circulație și frânarea automată;

-Pentru autobuze și camioane:

  • tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor unghiuri moarte,
  • avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști
  • sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

De când se aplică noul regulament pentru siguranța autovehiculelor

Normele se vor aplica mai întâi noilor tipuri de vehicule, începând de miercuri, și ulterior tuturor vehiculelor noi, începând cu 7 iulie 2024.

Unele dintre noile măsuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029.

„Tehnologia ne ajută să îmbunătățim nivelul de siguranță al autoturismelor noastre. Noile funcții avansate de siguranță obligatorii vor ajuta în continuare la reducerea numărului de victime ale accidentelor.

Totodată, astăzi facem ceea ce este necesar pentru a ne asigura că normele noastre ne permit să introducem în condiții de siguranță vehiculele autonome în UE, într-un cadru care pune siguranța persoanelor pe primul loc”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă și comisar responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală.

foto: arhiva, caracter ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Violență la Blaj: femeie agresată de partenerul de viață. Ce au făcut polițiștii după apelul la 112

Publicat

O femeie din Blaj a sesizat poliția la 112, marți, 5 iulie, cu privire la faptul că a fost victima unei agresiuni. Polițiștii au emis ordin de protecție și i-au deschis dosar penal bărbatului cu care aceasta locuia.

Potrivit IPJ Alba, marți seara, în jurul orei 23.30, polițiștii din Blaj au primit apelul unei femei din municipiu, care a reclamat faptul că a fost agresată de concubin.

Din primele cercetări efectuate de polițiști a rezultat că, în timp ce se aflau în locuința comună, bărbatul, în vârstă de 48 de ani, și-ar fi amenințat și agresat partenera.

Față de bărbat, polițiștii au emis un ordin de protecție provizoriu (i-au interzis să se apropie de concubina sa) și au întocmit dosar penal, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de violență în familie și amenințare.

sursa foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Educaţia financiară, inclusă în pregătirea elevilor de gimnaziu, începând cu anul şcolar 2022-2023. Ce spune președintele ADR

Publicat

Educaţia financiară va fi inclusă în pregătirea elevilor din ciclul gimnazial începând cu anul şcolar 2022 – 2023, a declarat, miercuri, vicepreşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Octavian Oprea, într-o conferinţă de specialitate.

„Începând cu anul 2022 – 2023, în ciclul gimnazial va fi introdusă educaţia financiară, o educaţie care din păcate ne lipseşte cu desăvârşire multora dintre noi, cetăţenii români, pentru că uitându-ne în piaţă, uitându-ne la ceea ce se întâmplă la adopţia soluţiilor de digitalizare şi bineînţeles soluţii digitale care ajută în zona financiară, în zona fiscală, ne dăm seama că au trecut destul de mulţi ani după căderea comunismului în care în aceste domenii nu s-a făcut mare lucru şi cetăţenii, aşa cum ne stă nouă din păcate, celor care trăim în Balcani, unde nu suntem obligaţi şi nu suntem împinşi de la spate, nu venim cu foarte multă proactivitate”, a spus Oprea.

lulian Popescu, secretar de stat în Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, a afirmat că instituţia are mai multe programe de educaţie în tot ceea ce înseamnă dobândirea de „skill-uri avansate” pentru companii, cum ar fi blockchain, tehnologiile emergente – big data, inteligenţă artificială.

Potrivit acestuia, ministerul „are parteneriate şi cu zona de skill-uri digitale în administraţia publică”.

Membrii comunităţii academice ai Universităţii Româno-Americane, alături de o serie de reprezentanţi ai statului şi ai mediului de business implicaţi în procesul de transformare digitală. au discutat miercuri despre viitorul educaţiei financiare, în cadrul unei de dezbateri cu tema „Educaţia financiară în era digitalizării”.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Un bărbat din Alba a comandat prin telefon câteva găleți cu tutun. Ce surpriză a avut când a deschis coletul

Publicat

Un bărbat din Alba care a comandat de pe internet mai multe găleți de tutun, a devenit victimă într-un dosar de înșelaciune ce a fost instrumentat de procurorii din Aiud. 

Mai exact, bărbatul a comandat tutun, de pe internet, dar când a mers și a ridicat coletul a avut parte de o surpriză, surpriză neplăcută ce l-a costat aproape 400 de lei. 

Un dosar penal a fost înregistrat pentru înșelăciune, dar în data de 29 iunie 2022, procurorii din Aiud au cerut confirmarea renunțării la urmărirea penală, cerere care a fost admisă de magistrați.

Potrivit motivării instanței, ”în dimineața zilei de 31.01.2022 persoana vătămată a efectuat mai multe apeluri către postul telefonic, pentru a achiziționa 3 găleți de tutun marca Kent a câte un kilogram fiecare.

Întrucât nu a răspuns nimeni la apelurile telefonice, conversația între persoana vătămată și făptuitor s-a purtat prin intermediul mesajelor. În acest sens, persoana vătămată s-a înțeles cu făptuitorul să îi transmită 3 găleți de tutun marca Kent, în cuantum de 100 RON fiecare, plus încă una gratis.

În dimineața zilei de 03.02.2022 persoana vătămată a ridicat coletul, plătind suma totală de 379,85 RON, din care 300 RON ramburs și 79,85 contravaloarea transportului.

Cu ocazia verificării coletului, s-a constatat că acesta nu conținea produsele comandate, ci o sticlă cu suc de 1,5 litri și una de 2 litri apă minerală, ambele legate cu bandă adezivă transparentă”, se arată în motivarea instanței.

Între timp procurorii au cerut renunțarea la urmărirea penală, fapt admis de magistrații Judecătoriei Aiud. Decizia judecătorilor a fost definitivă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax