Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

TRENURILE SOARELUI 2021: Cum poți ajungi la mare pe calea ferată în această vară. Lista trenurilor spre litoral


Publicat

CFR Călători și patru companii private introduc în zilele următoare trenuri către stațiunile de pe litoral, iar cel mai lung parcurs este de 1.050 km și de peste 19 ore.

Cele mai multe trenuri de foarte lung parcurs au viteze medii de 50-55 km/h către litoral, din cauza numeroaselor restricții din rețeaua națională.

De la Alba Iulia, spre exemplu, până la Constanța trenurile fac în medie 10-12 ore. Prețul unui bilet la clasa a 2-a cu loc este între 100 și 135 de lei iar la clasa I în jur de 150 lei.

Trenurile soarelui 2021: sunt mai multe trenuri către mare

Potrivit Hotnews, în acest an vor fi mai multe trenuri spre litoral. CFR Călători are cele mai multe, dar sunt prezenți și privații. Astra TC și Regio Călători au trenuri București – Mangalia, Softrans are trenuri dinspre Brașov și București, iar Transferoviar va avea în premieră tren București – Constanța și Buzău – Mangalia.

Regio Călători are tren Brașov – Mangalia (7.20 – 13.45), via București Băneasa. La întoarcere plecarea din Mangalia este la 14.25 și sosirea în Brașov este la 20.37.

După 25 iunie, când intră în vigoare programul complet, vor fi aproximativ 20 de trenuri pe zi între București și Constanța, de la 5 companii diferite, cele mai rapide făcând 118-120 minute.

Astfel, două trenuri CFR Călători rulează fără oprire și cu viteze medii de 115 km/h și maxime de 160 km/h: cel care pleacă la 9.25 din București și cel care pleacă la 16.00.

Un tren privat al Regio Călători face 2 ore și 4 minute de la București Băneasa la Constanța.

La întoarcere două trenuri CFR fac o oră și 58 de minute, plecând la Constanța la orele 13.00, respectiv 17.00. Nouă trenuri pe zi pe sens vor trece și prin gara Băneasa, în direcția Constanța.

Între Brașov și Constanța vor fi opt trenuri directe pe zi, de la 3 companii și cel mai rapid este Tomis Expres care face 4 ore și 20 de minute pe 391 km. Este cel mai rapid tren de lung distanță, rulând cu 90 km/h în medie și oprind doar la Predeal și Gara de Nord.

Tomis Expres a fost introdus în decembrie 2020

IR 1688 Brașov (7.05) – Constanța (11.25)

IR 1686 Constanța (17.00) – Brașov (21.23)

De la Constanța la Mangalia sunt 11 trenuri în extrasezon, iar după 25 iunie se va ajunge la 16 trenuri pe zi pe sens. Cele mai multe fac peste 80 de minute pe 43 km, în timp ce un tren al CFR este cel mai lent, 101 minute cu 8 opriri.

Cel mai rapid este un tren al Astra care face 57 de minute.

În extrasezon nu există niciun tren direct între București și stațiuni precum Eforie sau Costinești, în timp ce din 12 iunie vor fi trei trenuri directe și din 26 iunie vor fi patru trenuri.

Transferoviar introduce în premieră și un tren Buzău – Constanța (din 14 iunie) și parcursul va fi prelungit până la Mangalia din 26 iunie. Trenul face 4 ore și 18 minute pe 251 km.

CFR Călători și Trenurile Soarelui 2021

Unele trenuri circulă începând cu 11 iunie, altele din 24 sau 25 iunie, ultima zi de circulație fiind pentru majoritatea 4 sau 5 septembrie.

Satu Mare – Mangalia IR 1946, 1.050 km, 19 ore și 29 minute, Plecare Satu Mare (17.00) – Mangalia (12.29) Perechea sa, IR 1947 pleacă din Mangalia la 13.52 și ajunge la Satu Mare la 9.05. Trenul circulă între 11 și 24 iunie.

Acest tren care va circula în următoarele două săptămâni are cel mai lung traseu: 1.050 km. Iată câteva ”borne” de pe traseu: Satu Mare (km 0) – Oradea (km 133) – Cluj (km 285) – Brașov (km 616) – București (km 782) – Constanța (km 1007).

Perechea IR 1947 pleacă din Mangalia la 13.52 și ajunge la Satu Mare la 9.05

Timișoara Nord – Mangalia, IR 1992, 793 km, 14 ore și 46 minute, Plecare Timișoara (18.02) – Mangalia (8.48). Perechea IR 1991 pleacă la 19.40 din Mangalia și ajunge la 10.48 la Timișoara. La Caransebeș sunt atașate vagoane de la Reșița Sud ce sunt aduse de trenul R 9170. Circulă din 25 iunie.

Satu Mare – Mangalia, IRN 1944, 944 km, 19 ore. Plecare Satu Mare (13.20) – Mangalia (8.20). Trenul principal IR 1944 primește o grupă de vagoane de la Tg Mureș care sunt atașate la Deda (din trenul IR 1948) și o grupă de vagoane de la Cluj care sunt atașate trenului principal IRN 1944 la Dej.

Acele vagoane fac parte din componența trenului RE 4306 între Cluj și Dej.

Perechea IR 1945 pleacă din Mangalia la 15.08 și ajunge la Satu Mare la 9.47. O grupă de vagoane ajunge la Tg Mureș și alta la Cluj. Circulă din 25 iunie.

Arad – Mangalia IR 1922, 872 km, 16 ore și 25 minute/ Plecare Arad (18.15) – Mangalia (10.40). Perechea IR 1921 pleacă din Mangalia la 19.10 și ajunge la Arad la 11.40 via Craiova – Tg Jiu. Între 12 – 18 iunie și 21-26 iunie NU circulă între Arad și Simeria din cauza lucrărilor de pe Coridorul IV.
Oradea – Mangalia IR 1932, 909 km, 17 ore și 24 minute. Plecare Oradea (16.22) – Mangalia (9.46). Trenul nu trece prin București Nord, ci prin gara Băneasa. Perechea IR 1931 pleacă din Mangalia la 16.00 și ajunge la 9.17 în Oradea. Circulă din 25 iunie.

Iași – Mangalia IR 1962, 530 km, 9 ore și 23 minute. Plecare din Iași (21.25) – Mangalia (6.48). Perechea IR 1961 pleacă din Mangalia la 20.30 și ajunge la Iași la 6.16. Circulă din 25 iunie. Din 11 iunie până în 24 iunie între cele două orașe circulă trenul IR 1964 cu plecare din Iași la 22.30 și sosire la Mangalia la 8.36.

Sibiu – Constanța via Brașov IR 1928, 540 km, 9 ore și 6 minute Plecare din Sibiu (3.50) – Constanța (12.56). Perechea IR 1929 pleacă din Constanța la 14.00 și ajunge la Sibiu la 22.35.

Sibiu – Mangalia, IR 1924 via Râmnicu Vâlcea, 660 km, 13 ore și 28 minute. Trenul pleacă la 18.10 din Mangalia cu rang R E și număr 8006, iar la București Nord își schimbă rangul și numărul, devenind IR 1923. La întors, IR 1923 pleacă la 18.30 din Sibiu și ajunge la 7.47 în Mangalia. Circulă din 11 iunie.

Suceava Nord – Mangalia IR 1952, 573 km, 9 ore și 15 minute. Plecare Suceava Nord (20.32) – Mangalia (5.47). Perechea IR 1953 pleacă din Mangalia la 21.35 și ajunge la Suceava la 6.56. Circulă din 25 iunie.

Baia Mare – Mangalia, IR 1942, 892 km, 17 ore și 16 minute Plecare Baia Mare (17.50) – Mangalia (11.06). Perechea IR 1941 pleacă la 16.00 din Mangalia și ajunge la 9.20 în Baia Mare. Circulă din 11 iunie în 24 iunie.

Trenurile de lung parcurs ale CFR Călători au în compunere vagoane de dormit și cușetă, iar vagoane restaurant sau vagoane prevăzute cu bar se află în compunerea trenurilor IR 1944/ IR 1948 şi IR 1945/ IR 1949 Satu Mare – Mangalia şi retur, IR 1994 și IR 1993 Craiova – Mangalia și retur, IR 1983 și IR 1984 București Nord – Mangalia și retur, IR 1686 și IR 1688 „Tomis Expres” Brașov – Constanța și retur.

Trenurile Soarelui 2021: prețuri bilete

La trenurile CFR Călători cea mai scumpă călătorie costă 324 lei de la Satu Mare la Mangalia în compartiment single, în timp ce un loc pe scaun la clasa a 2 a costă 117 lei, iar un loc în cușeta cu 6 locuri costă 153 lei. De la Sibiu la Constanța un loc pe scaun la clasa a 2 a costă 86 de lei, iar la clasa 1 este 132 lei.

De la Brașov la Constanța un bilet costă 68 de lei la Clasa 2, iar de la București la Constanța un bilet la clasa a 2 a costă 51 de lei, iar la clasa 1 este 76 de lei.

De la Mangalia la Iași cel mai ieftin bilet este 86 de lei, iar în cușetă cu 6 paturi tariful este 122 lei.

De la Timișoara la Mangalia prețul este 102 lei la clasa a 2 a pe scaun, la cușetă de 6 locuri se adaugă 36 de lei, iar în vagon de dormit cu două paturi în compartiment un loc costă 226 lei.

La Softrans biletul costă 34 de lei de la București la Constanța, iar la Regio Călători și Transferoviar este 33 de lei.

La Astra Transcarpatic un drum de la București la Mangalia costă 66 de lei, iar la Transferoviar călătoria Buzău – Mangalia va costa 39 lei.

Cum ajungi la mare din Alba Iulia

De la Alba Iulia spre mare sunt puține trenuri directe. Detalii AICI

Prețul unui bilet la clasa a doua este între 100 si 135 de lei iar pentru clasa I poate ajunge și la 155 de lei

surse: hotnews.ro, cfrcalatori.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pleci în vacanță vara asta? GHID cu informații utile despre încheierea unei asigurări pentru călătorie

Publicat

Redeschiderea granițelor pentru turiști și relaxarea măsurilor de călătorie în mai multe țări presupun, totodată, riscuri specifice la care pot fi expuși turiștii, precum intervenții medicale, anularea călătoriilor, pierderea bagajelor sau a documentelor și multe altele. Pentru a veni în sprijinul celor care au în plan o călătorie, UNSAR a lansat, împreună cu ANAT – Patronatul Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România, un Ghid cu informații utile despre cum îți poți asigura o vacanță liniștită.

Indiferent de frecvența călătoriilor, o asigurare poate reduce riscul pierderilor financiare, în cazul în care lucrurile nu merg conform planului. Spre exemplu, în 2020, chiar și în contextul pandemiei de COVID-19, companiile de asigurare Membre UNSAR au plătit despăgubiri de peste 24,5 milioane lei, din care 22,6 milioane lei pentru cheltuieli medicale, iar restul pentru acoperirea unor riscuri precum anularea călătoriei (storno), problemele cu bagajele, răspunderea civilă, pierderea documentelor, întreruperea călătoriei etc.

Comparativ, în 2019 au fost achitate daune de aproximativ 32 milioane lei, dintre care peste 29,7 milioane lei pentru cheltuieli medicale. Astfel, chiar și în condițiile în care numărul polițelor încheiate de români s-a redus în 2020 față de 2019 (de la 485.210 polițe în 2019, la 370.428 în 2020 ), iar valoarea totală a primelor brute subscrise s-a înjumătățit, impactul riscurilor asupra turiștilor s-a menținut aproape constant.

„Aceste cifre ne arată cât de important este ca turiștii să încheie o asigurare medicală de călătorie care să poată absorbi anumite cheltuieli neplanificate. Fie că este vorba de un zbor pierdut, de o problemă medicală gravă în străinătate sau pe teritoriul României sau de ivirea unei situații imprevizibile care ne împiedică să plecăm în vacanță, asigurarea de călătorie poate reprezenta o plasă de siguranță pentru turiști. În același timp, le recomandăm tuturor să se informeze din surse sigure înainte de încheierea unei polițe de asigurare – demersul comun al UNSAR și ANAT reprezentând încă un pas înainte în ceea ce privește educația financiară”, a declarat Adrian MARIN, Președinte, UNSAR.

“Societățile de asigurare reprezintă în mod tradițional partenerii agențiilor de turism și, firește, ai turiștilor. Dacă agenția de turism asigură consultanță și buna derulare a pachetelor turistice, asigurările acoperă incidente neprevăzute care se pot întâmpla oricând, atât în timpul vacanțelor, cât și înainte de plecarea turistului. Ne bucură să constatăm că turiștii au înțeles importanța asigurărilor, în cele mai multe cazuri nemaifiind nevoiți să le recomandăm încheierea unor astfel de polițe, așa cum procedam în trecut. În plus, agențiile de turism au însă un mare atu, despre care încă puțini clienți știu: toate pachetele de servicii de călătorie oferite sunt garantate împotriva insolvenței – adică toți banii achitați în avans sunt asigurați”, a declarat Dumitru LUCA, Președinte, ANAT.

Există mai multe tipuri de asigurări de călătorie disponibile, de la polițe de bază care acoperă cheltuielile medicale pentru asistență medicală, consultații și tratamente medicale, intervenții în caz de urgență, până la polițe mai complexe care pot acoperi asigurarea documentelor, bagajelor, sporturi de agrement, rambursarea contravalorii pachetelor turistice în cazul anulării călătoriei etc.

De asemenea, pot fi acoperite și cheltuielile medicale și de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, conform condițiilor speciale agreate la nivelul fiecărei societăți de asigurare.

Ghid de călătorie – care vine în sprijinul celor care călătoresc înăuntrul și în afara granițelor țării și care conține informații necesare cu privire la riscurile acoperite de asigurarea de călătorie

1. Cine poate încheia o asigurare de călătorie în afara granițelor României?

Orice persoană fizică cetățean sau rezident român, în calitate de asigurat care călătorește temporar în afara granițelor României. Această asigurare poate fi încheiată atât de asigurat, cât și de alte persoane în calitate de contractanți, cum ar fi, de exemplu, angajatorul sau părintele.

Chiar și în cazul asiguraților cu o vârstă mai înaintată, aceștia pot primi oferte personalizate, în funcție de politica fiecărei companii de asigurare.

2. Când se poate încheia polița medicală de călătorie?

Polița de asigurare se încheie obligatoriu pe teritoriul României și anterior începerii călătoriei. Există tot mai multe variante de achiziție a polițelor și în varianta online – astfel, asiguratul își poate achiziționa polița în format electronic chiar înainte de a se îmbarca spre destinație / părăsi teritoriul României.

3. Care sunt tipurile de călătorii pentru care vă puteți asigura?

Asigurarea este valabilă pentru deplasări în străinătate efectuate în:

  • scop turistic,
  • business (călătorie în scop de afaceri),
  • de studiu (călătorii efectuate pentru o specializare teoretică, studii de masterat, doctorat, studii de aprofundare, cercetare științifică etc.)
  • sau de lucru (efectuarea de călătorii în străinătate în scopul desfășurării unei activități legale remunerate în baza unui contract de muncă emis în România sau în altă țară și cu respectarea perioadei de ședere în străinătate).

4. Care sunt riscurile pe care le poate acoperi o poliță de asigurare pentru călătorie?

Asigurarea pentru călătorie poate cuprinde, în general, cheltuielile pentru asistență medicală, consultații și tratamente medicale, servicii de ambulanță, intervenții în caz de urgență, spitalizare în spitale acceptate și recomandate de societatea de asigurări, plata cheltuielilor efectuate pentru produse farmaceutice, intervenții stomatologice (în cazul durerilor acute – până în limitele de despăgubire menționate în polița de asigurare), serviciul de repatriere medicală (în cazul în care asiguratul nu poate beneficia de servicii medicale adecvate în zona în care se află) sau chiar repatriere în caz de deces.

De asemenea, ar putea fi acoperite și cheltuielile medicale și de repatriere aferente îmbolnăvirii cu COVID-19, conform condițiilor speciale agreate la nivelul fiecărei societăți de asigurare. Pot fi incluse și acoperiri suplimentare (clauze), cum ar fi: anularea călătoriei din motive neimputabile persoanei asigurate (asigurare sau clauza storno), întreruperea / extinderea călătoriei, servicii de asistență rutieră, asigurarea de accidente persoane, răspundere civilă legală, asigurarea documentelor, asigurarea bagajelor, sporturi de agrement etc.

Citește și GHIDUL complet – „Cum să îți asiguri o vacanță liniștită – informații utile pentru vacanțe fără griji” (.PDF)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Anticorpii durează între 6 și 12 luni după infectare. Ce se întâmplă după vaccinare. Studiu

Publicat

Cercetătorii au descoperit că anticorpii continuă să evolueze timp de între 6 şi 12 luni, iar aceştia cresc atunci când o persoană care a trecut prin boală se vaccinează. Concluziile lor au fost că imunitatea împotriva COVID-19 ar putea fi astfel mai durabilă.

Anticorpii generaţi ca răspuns la o infecţie cu SARS-CoV-2 durează între şase şi 12 luni după contagiere, protejează împotriva diferitelor variante care circulă şi cresc după vaccinare, relatează EFE.

Este rezultatul unui studiu, realizat de o echipă internaţională de cercetători condusă de americanul Michel Nussenzweig, şef al Laboratorului de Imunologie Molecular al Universităţii Rockefeller şi cercetător la Institutul Medical Howard Hughes, ale cărui rezultate au fost publicate luni de revista Nature.

Michel Nussenzweig şi echipa sa au analizat mostre de sânge de la 63 de persoane care anul trecut au avut COVID-19.

Dintre acestea, 26 au primit deja cel puţin o doză dintre vaccinurile de la Moderna sau Pfizer-BioNTech. Ei au verificat că după o perioadă de între 6 şi 12 luni anticorpii produşi au crescut atât ca număr cât şi ca forţă.

Ulterior, când persoanele respective au fost vaccinate, organismele lor au produs anticorpi „cu o înaltă eficienţă” împotriva diferitelor variante de SARS-CoV-2 care circulă. La un an după infectare, activitatea neutralizatoare împotriva tuturor formelor ale virusului incluse în acest studiu era mai mică la persoanele care nu erau vaccinate, comparativ cu cele care se imunizaseră.

Rezultatele studiului arată astfel că vaccinarea sporeşte imunitatea celor care au suferit de COVID-19.

Cercetătorii au precizat că, dacă celulele evoluează în mod similar la persoanele vaccinate care nu au făcut boala, un vaccin de „întărire” programat în mod adecvat ar putea fi de asemenea capabil să genereze o imunitate protectoare împotriva variantelor noului coronavirus aflate în circulaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vot final asupra moțiunii simple a PSD împotriva ministrului Cristian Ghinea. Ce reproșuri i se aduc

Publicat

Camera Deputatilor, Parlament

Votul asupra moţiunii simple iniţiată de PSD împotriva ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, va fi exprimat marţi, 15 iunie, de plenul Camerei Deputaţilor.

PSD a susţinut în moţiune că se impune demiterea urgentă a ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Cristian Ghinea, pentru că acesta a dat dovadă de „diletantism managerial”, iar Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este „un dezastru” şi „distruge România pentru următorii cinci ani”, potrivit agerpres.ro

„Ce blestem pe această ţară ca tocmai cel care a îngropat fondurile europene în 2016 să aibă în pix miliardele de euro promise de Iohannis, pe care să le facă praf! Semnalele sunt clare: fiecare zi cu Ghinea la butoane înseamnă pierderi imense din fondurile europene şi scufundarea în abisul austerităţii. Absorbţia curentă este la pământ, Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă este un dezastru, iar programele din Cadrul Financiar 2021 – 2027 nu există nici pe hârtie. În fiecare zi, România pierde bani mulţi din cauza incompetenţei ministrului Ghinea”, susţine PSD.

Ministrul Cristian Ghinea a afirmat că textul moţiunii este un „banc prost”, susţinând că sunt „cinci mari minciuni” în document care se pot verifica uşor din informaţii publice.

„Am citit textul moţiunii. Este un banc prost. Am tot spus la dezbaterile din comisiile de afaceri europene că ar fi bine să discutam pe bune, serios, aşezat despre fondurile europene. Văd şi azi aici că nu am cu cine. Domnule Ciolacu, să nu publicaţi pe Facebook textul moţiunii că va suspenda contul pentru fake news. Sunt cinci mari minciuni în această moţiune pe care oricine le putea verifica uşor din informaţii publice. Trebuie doar să citiţi”, a declarat ministrul.

În opinia lui Cristian Ghinea, sunt opt motive pentru care „PSD fuge de PNRR ca dracu de tămâie”, menţionând, printre altele, examenul naţional pentru toţi funcţionarii publici pe baza meritocratică, reformarea companiilor de stat, tăierea accesului mafiei la păduri şi faptul că a prevăzut în plan „un sistem foarte strict de monitorizare şi prevenţie a fraudelor”.

„Haideţi să vorbim despre ce vă doare cu adevărat! Văd că sunteţi foarte supăraţi pe Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Adevărul este că după ce PNRR reuşeşte – şi va reuşi – partidul sărăciei, partidul subdezvoltării, partidul corupţiei, adică PSD, nu-şi va mai găsi locul şi menirea în România, pentru că PNRR înseamnă că vom repara România după ce aţi stricat voi. PNRR înseamnă opusul a ceea ce face PSD în România atunci când apucă să guverneze”, a declarat Ghinea.

Potrivit regulamentului, moţiunea simplă se aprobă cu votul majorităţii deputaţilor prezenţi.

Procedural, o moţiune simplă împotriva unui ministru nu are efect juridic şi, chiar dacă este adoptată de Parlament, acesta nu este automat demis.

sursă: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

SPAP Sebeș cumpără un buldoexcavator cu accesorii pentru întreținerea drumurilor și îngrijirea spațiilor verzi din muncipiu

Publicat

Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș cumpără un buldoexcavator și accesorii necesare întreținerii drumurilor, respectiv a amprizei acestora precum și îngrijirea spațiilor verzi din municipiu. 

SPAP Sebeș a lansat luni, 14 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui buldoexcavator cu accesorii.

Valoarea totală estimată este de 625.000 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se va achiziționa un buldoexcavator cu pneuri cu roți egale, nou, an de fabricație 2021, care va fi văzut prevăzut cu următoarele accesorii:

  • lamă de zăpadă articulată
  • cupă excavare pentru lucrări grele
  • cupă taluzare
  • picon
  • tocător vegetație

Buldoexcavatorul va contribui la asigurarea intervenției rapide și eficiente pentru realizarea activităților temporare și permanente de la nivelul SPAP Sebeș, respectiv:

  • reparația străzilor pietruite de pe raza municipiului Sebeș și din localitățile aparținătoare
  • tocat vegetație
  • diverse activități de reparații și întreținere
  • deszăpezirea străzilor în perioada sezonului rece din municipiul Sebeș și localitățile aparținătoare: Lancrăm, Petrești, Răhău
  • deblocarea drumurilor publice în caz de înzăpezire

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate