Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

UEFA a eliminat regula golului marcat în deplasare. Echipele nu vor mai fi departajate prin această metodă


Publicat

Comitetul Executiv UEFA a decis în ședința de joi, 24 iunie 2021, să elimine regula golului marcat în deplasare din toate competițiile intercluburi ale forului european (masculin, feminin și juniori) începând cu fazele de calificare ale competițiilor 2021/2022.

Regula golului în deplasare a fost aplicată pentru a determina echipa câștigătoare în cazul unei egalități în dulbă manșă.

În astfel de cazuri, echipa care a marcat numărul mai mare de goluri în deplasare era considerată câștigătoarea egalității și se califica în următoarea rundă a competiției.

Dacă cele două echipe ar fi marcat același număr de goluri acasă și în deplasare la sfârșitul timpului regulamentar de joc, s-ar fi jucat prelungiri, urmate de lovituri de departajare, dacă egalitatea se menținea.

Odată cu decizia Comitetului Executiv al UEFA de a elimina această regulă, echipele nu vor mai fi departajate în funcție de golurile marcate în deplasare.

În caz de egalitate se vor juca două reprize suplimentare de câte 15 minute și în cazul în care egalitatea se menține, se va trece la lovituri de departajare.

Deoarece golurile din deplasare nu ar mai avea o greutate suplimentară pentru a decide egalitatea, ele ar fi, de asemenea, eliminate ca și criteriu principal pentru a determina clasamentul atunci când două sau mai multe echipe sunt la egalitate de puncte în faza grupelor.

Acestea nu vor fi eliminate din criteriile suplimentare aplicate tuturor meciurilor din grupă, dacă echipele rămân egale (număr mai mare de goluri marcate în deplasare în toate meciurile de grupă), pentru a păstra un număr maxim de criterii sportive.

Mai mulți factori au determinat eliminarea acestei reguli. Impactul pe care-l are calitatea gazonului, infrastuctura stadionului, tehnologia VAR, acoperirea TV mai largă și mai sofisticată a meciurilor, condiții de călătorie mai confortabile, un calendar comprimat care dictează rotația echipei și schimbările în formatele de competiție sunt toate elementele care au afectat modul în care se joacă fotbalul și au estompat liniile dintre jocul acasă și în deplasare.

“Regula golurilor în deplasare a fost o parte intrinsecă a competițiilor UEFA de când a fost introdusă în 1965.

Cu toate acestea, problema eliminării sale a fost dezbătută la diferite întâlniri UEFA în ultimii ani.

Deși nu a existat unanimitate de opinii, mulți antrenori, fani și alte părți interesate din fotbal au pus la îndoială corectitudinea și au exprimat preferința ca regula să fie eliminată.

Impactul regulii este acum contrar scopului său inițial, deoarece, de fapt, descurajează acum echipele gazdă – în special în primele etape – să atace, deoarece se tem să nu primească un gol care să ofere adversarilor un avantaj crucial.

Există, de asemenea, critici privind nedreptatea, în special în timpul prelungirilor, de a obliga echipa gazdă să înscrie de două ori când echipa oaspeților a marcat.

Este corect să spunem că avantajul acasă nu mai este în zilele noastre la fel de semnificativ ca odinioară”, a declarat președintele UEFA, Aleksander Čeferin.

Sursă: frf.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

BAAR: Șoferii din România nu vor mai fi obligați să prezinte Cartea Verde la intrarea în Muntenegru și Marea Britanie

Publicat

Conducătorii autovehiculelor din România nu vor mai fi obligaţi, din 2 august, să prezinte documentul Carte Verde la intrarea în Muntenegru şi Marea Britanie, informează Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România, printr-un comunicat.

„Prin Decizia de punere în aplicare (UE) 2020/1358 2021/11145 a Comisiei din 30 iunie 2021 privind aplicarea Directivei 2009/103/CE a Parlamentului European
şi a Consiliului începând cu data de 02 august 2021, autorităţile din statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia,
Serbia, Elveţia se vor abţine de la controlul asigurării de răspundere civilă pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în Marea Britanie şi Muntenegru”, se arată în comunicat.

Totodată, în mod reciproc, autorităţile din Marea Britanie şi Muntenegru trebuie să procedeze la fel pentru autovehiculele înmatriculate/înregistrate în statele membre UE şi cele din Andorra, Bosnia şi Herţegovina, Islanda, Liechtenstein, Norvegia, Serbia, Elveţia începând cu aceeaşi dată.

„Cu toate acestea, sunt permise controale nesistematice ale acestei asigurări efectuate de autorităţile competente, cu condiţia să nu fie discriminatorii şi să aibă loc
în cadrul controalelor care nu urmăresc exclusiv verificarea asigurării”, menţionează sursa citată.

Pe lângă eliminarea controlului obligatoriu al asigurării RCA, în cazul automobiliştilor români asigurările RCA emise de asiguratorii care au dreptul să practice această formă de asigurare pe teritoriul României vor avea acoperire, în mod obligatoriu, în baza unei prime unice inclusiv pe teritoriul celor două state.

Biroul Asigurătorilor din România recomandă totuşi automobiliştilor să aibă asupra lor documentul internaţional de asigurare tip Carte Verde emis pe suport hârtie chiar şi în cazul în care călătoresc în statele pentru care controlul acestui document nu mai este obligatoriu.

BAAR este o asociaţie profesională, de drept privat, independentă şi autonomă a tuturor societăţilor de asigurare, indiferent de forma de organizare şi de statul în care îşi au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule (asigurători RCA) şi care îndeplineşte atribuţiile de birou naţional auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum şi alte atribuţii conferite prin lege.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Județul Alba va pierde aproape un sfert din populație până în 2050. Studiu Eurostat: Situația din România

Publicat

Județul Alba va pierde aproape un sfert din populație până în 2050, arată un raport Eurostat. În același timp, România rămâne pe un trend drastic de descreștere a populației. 

Țara a intrat în cel de-al 32-lea an de declin al populației alimentat prin scădere naturală și prin migrație externă netă negativă.

În anul 2020, România a pierdut 143.000 de locuitori, arată o analiză realizată de Vasile Gheţău, directorul Centrului de Cercetări Demografice „Vladimir Trebici“ al Academiei Române, bazată pe datele Eurostat.

Scenariul arată că populația României va ajunge de la 19,4 milioane de persoane în 2019 la 15,5 milioane de persoane în 2050.

Sursă: Eurostat

În România, cea mai drastică scădere a populației va fi la Teleorman.

În județul Alba, scăderea va ajunge la aproximativ 24 %.

Județele cu declin mai redus, sub 15 la sută, sunt fie județe mai dezvoltate și care atrag migrație internă, fie județe, nu multe, în care dimensiunea scăderii naturale este mai moderată, prin natalitate și mortalitate încă neafectate la cotele cele mai mari.

Este și cazul Clujului, al Sibiului și al Timișului, unde scăderea va fi moderată.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cât de mult a plouat în zilele cu inundații catastrofale din Apuseni. Bilanțul precipitațiilor căzute în perioada 15 – 21 iulie

Publicat

Echipele Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Alba continuă, de mai bine de o săptămână, intervențiile, cu forțe umane și mecanizate, pentru degajarea albiilor colmatate și deblocarea podurilor și a podețelor în urma inundațiilor din Munții Apuseni.

Se acționează susținut pentru înlăturarea blocajelor, inclusiv prin igienizarea cursurilor de apă afectate. Totodată, sunt recalibrate albiile în vederea refacerii secțiunilor de scurgere a apelor râurilor Ocoliș și Sohodol (afluenții ai râului Arieș).

Potrivit reprezentanților SGA Alba, aceste operațiuni sunt necesare pentru restabilirea stării inițiale a cursurilor de apă și a funcționalității infrastructurii esențiale de acces, afectate de evenimentele hidrometeorologice care au avut loc în județ.

Astfel, în intervalul 15 – 21 iulie, s-au produs precipitații însemnate cantitativ pe râurile:

– Arieș (la stațiile hidrometrice: Arieșeni – 92,8 l/mp, Albac- 108,9 l/mp, Scărișoara – 136 l/mp, Câmpeni – 235,4 l/mp, Baia de Arieș – 142,8 l/mp)

– Abrud (la stația hidrometrică Abrud – 145,4 l/mp)

– Poșaga (la stația hidrometrică Poșaga – 164,3 l/mp)

– Geoagiu (la stația hidrometrică Valea Mânăstirii – 112, 3 l/mp)

– Neagra (la stația hidrometrică Vadu Moților – 103,5 l/mp)

– Arieșul Mic (la stația hidrometrică Ponorel – 103,5 l/mp)

Cea mai mare cantitate de precipitații s-a înregistrat pe Valea Ierii, la stația hidrometrică Ocoliș când, într-un interval de 12 ore, au căzut 250 l/mp.

Precipitațiile torențiale, în intervale scurte de timp, au generat scurgeri însemnate de pe versanți, torenți și pâraie. În același timp, au antrenat și transportat aluviuni, bolovani și material lemnos.

Potrivit SGA Alba, aceste fenomene cu caracter sever au produs eroziuni accentuate de mal și colmatări ale albiilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

TRAFIC ÎNGREUNAT pe DN1, pe raza localității Sântimbru, după ce un TIR s-a defectat

Publicat

Traficul rutier este îngreunat marți, 27 iulie, pe DN 1, pe raza localității Sântimbru, în jurul orei 18.00, din cauza unui TIR care s-a defectat și a rămas pe carosabil.

Potrivit IPJ Alba la fața locului sunt prezenți polițiști rutieri care fluidiează traficul.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate