Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Horea și-a bătut mama de două ori într-o singură zi. Polițiștii l-au reținut după trei zile


Publicat

Un bărbat din Horea și-a bătut mama de două ori într-o singură zi. După trei zile, polițiștii l-au reținut și l-au trimis în fața magistraților pentru a se lua o măsură legală față de bărbat.

Potrivit IPJ Alba, la data de 08 martie 2021, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni au luat măsura reținerii, pentru 24 de ore, față de un bărbat de 33 de ani, din comuna Horea, care este cercetat pentru violență în familie și încălcarea de către o persoană, împotriva căreia a fost emis un ordin de protecție provizoriu, a oricăreia dintre măsurile prevăzute și dispuse prin acesta.

În sarcina acestuia s-a reținut faptul că, în ciuda interdicțiilor de a nu se apropia de mama sa, prevăzute în ordinul de protecție provizoriu emis de către polițiștii din Horea, la data de 05 martie 2021, urmare a faptului că ar fi agresat-o, în noaptea de 05/06 martie acesta s-ar fi deplasat la locuința femeii și ar fi agresat-o din nou.

În cursul zilei de azi, 09 martie, bărbatul va fi prezentat în fața magistraților din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Câmpeni, pentru dispunerea măsurilor legale.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Ministrul Muncii: Ministerele au termen 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public

Publicat

Memorandumul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice a fost adoptat în şedinţe de Guvern, iar ministerele au la dispoziţie 30 de zile să transmită propunerile privind politica de salarizare în sistemul public, a declarat ministrul Muncii, Raluca Turcan.

„Astăzi, în şedinţa de Guvern, a fost aprobat memo-ul care stabileşte principiile care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Citește și MODIFICĂRI majore la salarizarea bugetarilor: Plafonarea sporurilor, grilă pentru administrația locală, spor de performanță

Acest memorandum a fost semnat de către toate ministerele şi reprezintă practic angajamentul pe care ministerele îl iau ca într-o perioadă de 30 de zile să prezinte propriile soluţii, propria viziune pentru familiile ocupaţionale pe care le coordonează, astfel încât să reaşezăm sistemul de salarizare pentru personalul plătit din fonduri publice.

Există o intenţie clară de a provoca tensiuni sociale minţind că Guvernul şi Ministerul Muncii vor tăia veniturile oamenilor. Şi aceasta este o intoxicare şi, de obicei, prinde pentru că sunt mulţi oameni nelămuriţi, mulţi oameni îngrijoraţi de veniturile pe care le au.

Dar în acelaşi timp să ştiţi că sunt foarte mulţi oameni convinşi că în această perioadă sunt şi oameni politici şi alţi amatori care din asta trăiesc, din intoxicare”, a spus Raluca Turcan, scrie Agerpres.

De asemenea, ea a menţionat că, în calitate de ministrul al Muncii şi membru al Guvernului, are datoria să lămurească orice „intoxicare apare în spaţiul public” şi va răspunde de fiecare dată cu condiţia să i se solicite un punct de vedere, „ceea ce de multe ori nu s-a întâmplat până în acest moment”.

„Ca atare, în această conferinţă de presă vreau să afirm apăsat, aşa cum a făcut şi primul ministru, că prin memorandumul pe care l-am adoptat astăzi (joi, n.r.) nu punem bazele niciunei măsuri de scădere a veniturilor în România, ci dimpotrivă.

Prin acest memoradum intenţionăm să creştem acele salarii care au fost mereu lăsate în urmă prin inechităţile legislaţiei adoptate în trecut. Şi, de asemenea, salarizarea în sectorul public va deveni unitară, predictibilă, echitabilă şi va fi de asemenea în corelaţie cu eficienţa instituţiilor publice.

 Ministrul Muncii: e de datoria noastră să aducem echitate în societatea românească

Acest guvern şi-a asumat încă de la începutul mandatului să demareze mai multe măsuri esenţiale nu doar pentru beneficiari, ci ne-am asumat o reformă a marilor sisteme publice, ceea ce înseamnă de fapt ca statul să fie pe de o parte capabil să susţină servicii publice de calitate, dar în acelaşi timp să garanteze şi egalitate sustenabilitate, predictibilitate şi echitate în salarizarea publică şi în sistemul de pensii”, a afirmat Raluca Turcan.

Ea a precizat că a văzut că există foarte multă patimă în spaţiul public atunci când se vorbeşte de pensii sau de salarizare sau chiar de beneficii sociale.

„Convingerea mea este că dincolo de orice interpretare în mandatul meu de ministru şi mandatul guvernului din care fac parte un lucru este simplu: este o datorie a noastră să aducem echitate şi în societatea românească, iar oamenii să ştie că legea şi instituţiile le protejează drepturile şi nu îi nedreptăţesc.

Ne propunem aşadar să facem statul să funcţioneze corect şi nu haotic pentru că toate aceste inechităţi pe care şi dumneavoastră le-aţi semnalat, pe care mulţi dintre dumneavoastră le resimţiţi pe propria piele, au fost create într-un sistem care trebuie să reprezinte legea şi trebuie să asigure corectitudine pentru cetăţenii acestei ţări.

Am fi de condamnat dacă nu am face nimic şi întotdeauna există şi varianta să nu faci nimic, dar ne-am propus să arătăm că se poate ca într-adevăr statul să funcţioneze şi eficient, să aibă şi servicii publice de calitate şi să-şi ajute oamenii şi să-i încurajeze să creadă că legea poate fi şi bună şi în avantajul lor”, a spus Raluca Turcan.

Ministrul Muncii a menţionat că prin acest memorandum în 30 de zile ministerele de linie vor transmite propunerile privind politica de salarizare în sistemul public.

Ministrul Muncii: unele sporuri vor intra în salariile de bază

Raluca Turcan a explicat, în context, că sunt reanalizaţi coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională, iar unele sporuri vor intra în salariile de bază.

„Principiile pe care le-am stabilit sunt simple şi nu conduc în niciun fel la afectarea veniturilor. Practic, reanalizăm coeficienţii de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare şi unele sporuri vor intra în salariile de bază. De asemenea, acele sporuri care pot fi acordate în sumă fixă vor fi date în sumă fixă.

Sporurile care vor rămâne după includerea unora în salariile de bază nu vor depăşi 20% din salariul de bază plătit individual. Mai este un lucru extrem de important. Salariul în plată de bază să fie acelaşi pentru toată lumea.

Este inadmisibil ca pe o lege să ai unii angajaţi în sistemul public plătiţi la nivelul de salarizare din 2019 şi alţii la un nivel de salarizare posibilă în anul 2022. Vom include de asemenea în grila de salarizare şi alte activităţi care în momentul de faţă nu sunt pe grila de salarizare în sistemul public şi care creează puternice inechităţi. Şi dau exemplu administraţiei publice locale.

Acestea sunt principiile de bază ale acestui memorandum şi practic întăresc ideea că am intrat în linie dreaptă prin asumarea completă a tuturor ministerelor a reuşitei unei reforme în sistemul de salarizare pentru funcţionarii sau angajaţii plătiţi din fonduri publice”, a mai declarat Raluca Turcan.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Servicii medicale gratuite, timp de doi ani, pentru 165 de vârstnici din Blaj. O nouă licitație, lansată în SEAP

Publicat

165 de persoane vârstnice din Blaj aflate în risc de excluziune socială și grade diverse de dependență vor beneficia de servicii medicale gratuite, pe o perioadă de doi ani.

Prin proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”, vârstnicii vor beneficia de servicii de telemedicină, consultații de specialitate și analize medicale. 

Primăria Blaj a lansat miercuri, 14 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), a doua licitație pentru achiziția unui pachet servicii medicale pentru 165 persoane vârstnice, în cadrul Proiectului „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă”.

Prima licitație a fost lansată în luna februarie, procedura fiind anulată după ce au fost depuse numai oferte inacceptabile și/sau neconforme.

Valoarea totală estimată este de 152.519,4 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, proiectul „O viață mai bună pentru seniorii din Mica Romă – municipiul Blaj, județul Alba” reprezintă un demers ambițios al administrației locale de a crea și consolida, într-o manieră integrată, inovatoare și calitativă, o capacitate administrativă de abordare pe termen mediu și lung a principalelor probleme de vulnerabilitate cu care se confruntă persoanele vârstnice din Blaj, care au împlinit vârsta de minim 65 de ani.

Este initiativa consistenta, gandita pe termen mediu si lung, de structurare a unei capacitati institutionale care sa raspunda provocarilor sociale, economice si psiho-socio-demografice cu care se confrunta persoanele varstnice din Municipiul Blaj.

Proiectul este implementat de UAT Blaj, furnizor acreditat de servicii sociale (anexat acreditarea) prin SAS subordonat, în spații aflate în proprietatea domeniului public municipal, în clădiri aflate în proprietatea UAT (a se vedea anexat) sau al altor institutii publice, respectiv la domiciliul seniorilor din GT.

Serviciile medicale/de sănătate solicitate vor fi prestate sub forma unui pachet de servicii medicale/persoană/an timp de 24 de luni.

Pachetul de servicii medicale pentru vârstnici constă în următoarele servicii:

  • Servicii de telemedicină – permanent pentru fiecare persoană
  • Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică – 1 consult/persoană/an
  • Consultație optometrie-optică medicală – 1 consult/persoană/an
  • Servicii de evaluare neurocognitivă – 1 consult/persoană/an
  • Analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP – 1 set/persoană/an

Serviciile de telemedicină vor fi prestate printr-o Platforma Clinică Virtuală, ce poate coordona, monitoriza și interveni în timp real. În cadrul acestui serviciu se vor presta următoarele activități:

  • telemonitorizarea parametrilor biologici: temperatură, saturație oxigen, ritm respirator
  • posibilitatea de intervenție mai rapidă în cazul unei situații critice comparativ cu situația existentă
  • șansa de a identifica preventiv și interveni eficient în cazul unor situații de risc, chiar dacă persoana locuiește singură
  • posibilitatea de a identifica nevoile persoanei asistate și de a personaliza serviciile oferite în funcție de nevoile reale ale acesteia.

Consultație de specialitate: generală, nutriție – dietetică medicală, reumatologie, recuperare fizică. Se vor efectua anual, în scopul monitorizării, consilierii, îmbunătățirii stării de sănătate și a calității vieții persoanelor vârsnice.

Consultație optometrie-optică medicală: se va efectua o evaluare fiecărei persoane asistate, pentru determinarea dioptriilor și tipului corecției necesare (ochelari, lentile de contact) pentru rezolvarea problemelor de acuitate vizuală, care apar datorită tulburărilor de refracție, și educației pacientului prin recomandări privind sănătatea oculară și vederea, cu scopul de a încuraja obiceiurile sănătoase în viața de zi cu zi.

Servicii de evaluare neurocognitivă: se va efectua fiecărei persoane asistate o mini-evaluare a stării mentale, testul orologiului, scorul activităților cotidiene, scala Depresiei Geriatrice Yesavage (GDS) forma prescurtată pentru detectarea simptomelor depresive; evaluarea echilibrului static și dinamic (Tinetti): pentru diagnosticarea bolilor neuro-degenerative; evaluarea stadiului clinic al tulburărilor de memorie și a fragilității cognitive.

Fragilitatea este o condiţie clinică, asociată cu procesul de îmbătrânire patologică, şi reprezintă un risc major în apariţia afecţiunilor cronice netransmisibile. În cazul persoanelor cu vârsta peste 65 de ani, funcţia cognitivă este influenţată de numeroşi factori biologici, psihologici şi sociali care contribuie la dezvoltarea afecţiunilor neurodegenerative. Declinul cognitiv joacă un rol fundamental în sindromul de fragilitate la vârstnici, ceea ce a determinat apariţia unui nou concept – fragilitatea cognitivă. Cu ajutorul unor intervenţii specifice în procesul de apariţie şi a factorilor infuenţabili, fragilitatea, spre deosebire de majoritatea bolilor neurodegenerative, poate fi parţial reversibilă.

Un set de analize medicale uzuale: Hemoleucogramă, glicemie, colesterol, trigliceride, uree, creatinină, TGO TGP. Recoltarea probelor se va realiza de către personal medical autorizat/calificat.

Transportul probelor către laborator se va realiza cu vehicule autorizate conform legislației în vigoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Consiliile judeţene trebuie să reducă numărul adulților cu dizabilităţi din centrele speciale. Situația din Alba

Publicat

directia de asistenta sociala alba

Consiliile judeţene trebuie să finalizeze până la sfârşitul anului planurile de reorganizare a centrelor pentru persoane adulte cu dizabilităţi cu mai mult de 50 de beneficiari.

Acestea urmează să fie desfiinţate, a precizat, miercuri, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan, în cadrul discuţiei pe care a avut-o cu reprezentanţii consiliilor judeţene.

O altă variantă posibilă este aceea de a reduce numărul de beneficiari la sub 50.

Situația de la Alba 

Directorul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, Valentin Frăcea, spune că în județ există un singur centru de acest fel, la Galda de Jos.

Acolo sunt în prezent 153 de persoane. Valentin Frăcea a declarat că până la sfârșitul anului, situația va fi rezolvată.

Acesta a mai precizat că instituția are în vedere acest lucru încă din 2018, când au apărut reglementările în acest sens.

În acest sens, în prezent este în lucru un centru de recuperare în orașul Ocna Mureș, unde vor fi mutați o parte dintre pacienți.

Turcan: planurile de reorganizare trebuie finalizate până la sfârșitul anului

„Una dintre priorităţile discutate este desfiinţarea centrelor pentru persoane adulte cu dizabilităţi cu mai mult de 50 de beneficiari şi identificarea de soluţii alternative pentru aceşti oameni, iar acest obiectiv nu mai poate fi amânat.

Am pus în vedere tuturor consiliilor judeţene ca până la sfârşitul acestui an să finalizeze planurile de reorganizare a acestor centre, iar Ministerul Muncii va veni cu soluţii de sprijin”, a menţionat Raluca Turcan, pe Facebook.

Ministrul Muncii a confirmat că la nivelul consiliilor judeţene există o presiune financiară puternică în ceea ce priveşte finanţarea serviciilor sociale.

„Ştiu că la nivelul consiliilor judeţene există o presiune puternică din punct de vedere financiar, într-o perioadă deja foarte dificilă, în ceea ce priveşte finanţarea serviciilor sociale.

Atunci când vorbim de servicii sociale trebuie să ne gândim întotdeauna la faptul că în spatele acestor servicii sunt de fapt oameni care, uneori, sunt în situaţii extrem de vulnerabile şi pentru care trebuie să asigurăm creşterea calităţii serviciilor oferite, precum şi măsuri integrate de sprijin.

Am pus astăzi acest subiect pe masa discuţiilor împreună cu preşedintele ANDPDCA, Florica Cherecheş, şi cu domnul secretar de stat Peter Makkai, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanţii consiliilor judeţene, pe care i-am asigurat de sprijinul nostru în dezvoltarea serviciilor şi creşterea calităţii acestora”, a afirmat Raluca Turcan.

Ministrul Muncii le-a recomandat reprezentanţilor consiliilor judeţene să acceseze fonduri europene, prin PNRR, pentru finanţarea serviciilor sociale.

„De asemenea, plecând de la rezultatele campaniei naţionale de verificare a beneficiarilor de venit minim garantat, am cerut consiliilor judeţene mai multă implicare în rural, acolo unde primăriile sunt depăşite şi nu au capacitatea să asigure nici măcar servicii minimale pentru a susţine nevoile persoanelor vulnerabile.

Aceşti oameni, care trăiesc în condiţii extrem de dificile, au nevoie de servicii integrate, care să le asigure accesul la asistenţă medicală, socială, consiliere educaţională, consiliere psihologică, pentru a putea în timp ca unii dintre ei să iasă din această stare de vulnerabilitate şi de dependenţă de sistemul social.

Iar acest lucru este posibil prin parteneriate reale între consilii judeţene, primării şi agenţiile judeţene de ocupare a forţei de muncă, precum şi prin accesarea fondurilor europene pe care le avem la dispoziţie prin PNRR şi prin programele operaţionale.

Consiliile judeţene au imaginea de ansamblu a fiecărui judeţ şi cred că au un rol-cheie în ceea ce înseamnă dezvoltarea de servicii sociale adaptate nevoilor fiecărei comunităţi şi pentru creşterea ocupării, inclusiv prin activarea beneficiarilor de ajutor social apţi de muncă”, a notat Raluca Turcan.

sursa: agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba: Noi măsuri restrictive pentru diminuarea cazurilor de COVID în Câmpeni, Teiuș, Cenade, Gârbova, Șibot și Stremț

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis sâmbătă măsuri ce trebuie respectate în orașele Câmpeni, Teiuș și comunele Cenade, Gârbova, Șibot și Stremț. Acestea intră în vigoare de duminică, 18 aprilie, ora 00:00.

HOTĂRÂREA nr. 106 din 17.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza orașelor Cîmpeni și Teiuș, comunelor Cenade, Gârbova, Șibot și Stremț

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 17.04.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 17.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art. 2 (1) La nivelul comunelor Șibot și Stremț unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în zilele de 23 aprilie 2021 și 30 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul orașelor Câmpeni și Teiuș, comunelor Cenade și Gârbova unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3/1.000 de locuitori, începând cu data de 18.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;
g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2200, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2200;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4 Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5 Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7 Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate