EVENIMENT
Un drum județean care leagă comuna Avram Iancu de județul Hunedoara va fi asfaltat. Licitația pentru lucrări, lansată în SEAP
Un drum județean care leagă comuna Avram Iancu de județul Hunedoara va fi asfaltat, printr-o investiție de peste 21 milioane de lei. Tronsonul din DJ 762 propus spre modernizare are o lungime de 6,3 kilometri și pornește din satul Vidrișoara.
Consiliul Județean Alba a lansat pe 7 noiembrie, în SEAP, o licitație pentru execuția lucrărilor de modernizare și consolidare a drumului județean DJ 762 – Vidrișoara – limita cu județul Hunedoara.
Valoarea totală a investiției este estimată la 21.044.094,66 de lei, fără TVA.
Potrivit documentației, tronsonul de drum propus spre modernizare are o lungime de 6.324 metri. Acesta este cuprins între limita cu județul Hunedoara (km 40+600) și localitatea Vidrișoara din comuna Avram Iancu (km 46+925).
Tronsonul are două sectoare distincte ca și alcătuire a sistemului rutier:
- pe o lungime de 5.075 metri – de la km 40+600 la km 45+675 – sistem rutier din piatră spartă
- pe o lungime de 1.250 metri – de la km 45+675 la km 46+924 – sistem rutier din piatră spartă cu îmbrăcăminți din beton asfaltic
Traseul se desfășoară în zona de luncă și munte, în extravilanul comunei Avram Iancu de la km 40+600 la km 45+686 și în intravilanul localității Vidrișoara, de la km 45+686 la km 46+925.
La km 46+875 există un pod peste râul Arieșul Mic aflat în stare avansată de degradare. Acesta este propus spre demolare, iar în locului lui urmează să fie construit un nou pod.
Un drum județean care leagă comuna Avram Iancu de județul Hunedoara va fi asfaltat
Potrivit proiectului, modernizarea drumului județean și consolidarea acostamentelor este propusă prin realizarea unui sistem rutier compus din următoarele straturi:
Sistem rutier ranforsat:
- sistem rutier cu îmbracaminte asfaltică existentă cu reparații în casete și/sau frezări în sectiune;
- 6 cm strat de uzură BA16 grosime în sectiune minim 4 cm;
Acostamentele se vor realiza din 12 cm strat de piatră spartă.
Sistem rutier nou:
- 4 cm strat de uzură BA16;
- 6 cm strat de binder BADPC22.4;
- 10 cm strat de bază din macadam;
- 24 cm strat de fundție din piatră spartă;
- 20 cm minim strat de formă din pietruire existentă sau blocaj din piatră
Acostamentele se vor realiza din 12 cm strat de piatra spartă, 10 cm macadam, 24 cm strat de fundație din piatra spartă, 20 cm minim strat de formă din pietruirea existentă sau blocaj.
De asemenea, se vor executa lucrări de terasamente, scurgerea apelor și podete, lucrări pentru sistem rutier la partea carosabilă și acostamente drum, accese laterale, stații de încrucișare, consolidare cu ziduri de sprijin, lucrări de poduri, variante provizorii pentru poduri, lucrări de siguranța circulației.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.