Connect with us
Advertisement

Eveniment

Un milion de lei finanţare pe cinci ani din bugetul local la Alba Iulia pentru trei proiecte de dezvoltare şi promovare a oraşului

Publicat

primaria alba iulia Primăria Alba Iulia propune alocarea unei finanţări în valoare totală de peste un milion de lei pentru trei proiecte de dezvoltare şi promovare a oraşului. Banii vor asigura cheltuieli pe o perioadă de cinci ani, până în 2020, după finalizarea implementării proiectelor din fonduri europene. Proiectul intră la aprobare în CL în şedinţa din 19 decembrie.

Este vorba de suma de 356.280 lei, aferentă fiecăruia dintre cele trei proiecte: Gastro Cities, CityLogo – Managementul unui brand local innovator şi TUTUR – activităţi temporare în spaţii abandonate, pentru regenerarea urbană. Suma pentru fiecare an din perioada 2015-2020 este de 71.256 lei pe an.

Proiectul “Gastro Cities> Innovative City: City Strategy on Gastronomy as a tool for Tourism and Employment Development” (Gastronomic-Cities) este derulat de Municipiul Alba Iulia în perioada 1 decembrie – 31 martie 2015 şi finanţat de Uniunea Europeană prin programul European The Urban Development Network Programme Urbact II 2007-2013 prin Fondul European de Dezvoltare Regională. În cadrul acestuia, municipiul Alba Iulia face parte dintr-un consorţiu transnaţional coordonat de către municipalitatea Burgos, Spania. Din structura acestui consorţiu mai fac parte, alături de Municipiul Alba Iulia, în calitate de parteneri, orașele Hospitalet de Llobregat (Spania), Fermo (Italia) și Korydallos (Grecia).

(P) Independent Media: Publicitate outdoor în Alba Iulia: Reclamă pe panouri publicitate de 12 mp tip backlit, unipole, bilboard. Publicitate pe ecrane video led gigant în cele mai importante orașe din Transilvania.

Proiectul Gastronomic-Cities este dedicat generării unor practici creative menite să promoveze gastronomia ca un instrument inovator, respectiv ca un cluster urban al activităţii economice, vector al creşterii economice şi al competitivităţii. Totodată proiectul îşi propune exploatarea potenţialului gastronimic al oraşelor partenere în vederea creării unor strategii integrate de dezvoltare economică şi turistică, îmbunătăţirea ofertei turistice a oraşelor prin plasarea turismului de tip culinar în centrul strategiilor turistice locale.

În cadrul acestui proiect, în Alba Iulia s-a înfiinţat un grup de suport local, alcătuit din bucătari, producători din domeniul agricol şi alimentar, manageri de hoteluri şi pensiuni etc. Aceştia au avut mai multe întâlniri, atât în grupul de suport, cât şi cu partenerii de proiect, pentru a defini elaborarea unui plan local de acţiuni.

Proiectul CityLogo – Innovative Place-Brand Management (Managementul unui Brand Local Inovator) presupune crearea unei reţele transaţionale de promovare a dezvoltării locale folosind instrumente inovatoare de marketing, pentru a creşte vizibilitatea la nivel european a potenţialului turistico-economic al oraşului.

Concret, la Alba Iulia s-a înfiinţat un grup de suport local format din experţi în marketing, turism, publicitate, blogging, din instituţii publice şi private, de la Universitatea “1 Decembrie 1918” şi de la AMPOR, pentru elaborarea unui plan local de acţiuni. Acesta va sta la baza unor proiecte locale de dezvoltare pentru a creşte vizibilitatea potenţialului turistic al municipiului şi atractivitatea pentru investitori, folosind exemple de bune practice în domeniul City branding din ţări mai dezvoltate. Astfel, vor putea fi încheiate parteneriate cu actori internaţionali importanţi în domeniu pentru identificarea elementelor de identitate culturală, economică şi socială care să aducă plus valoare actualei strategii de promovare a municipiului.

Proiectul este implementat de primărie în perioada 21 februarie 2013 – 30 aprilie 2015 cu finanţare de la Uniunea Europeană în cadrul programului URBACT II prin FEDR, iar parteneri sunt municipalitatea din Utrecht (Olanda) şi cele din Coimbra (protugalia), Zaragoza (Spania), Genova (Italia), Krakow (Polonia), Dundee (Scoţia), Aarhus (Danemarca), Vilnius (Lituania) şi Oslo (Norvegia). Din 1 mai 2015, continuarea funcţionarea unităţii de management al proiectului revine pentru finanţare primăriei. Echipa de proiect se va completa cu doi experţi de implementare a planului local de acţiuni.

Proiectul TUTUR – Reţea Pilot Focusată pe Activităţi Temporare ca Instrumente de Regenerare Urbană propune introducerea metodei de utilizare temporară a clădirilor și spațiilor abandonate în vederea regenerării urbane. În cadrul acestui proiect, activitățile temporare reprezintă un instrument de planificare urbană care reunește în mod eficient diverse părți interesate, determinând autoritățile publice locale și agenții economici să valorifice potențialul infrastructurii și a resurselor existente.

În prezent, în municipiul Alba Iulia există multe clădiri și zone abandonate care au nevoie de o abordare strategică pentru includerea lor în peisajul urban ca spațiu util atât pentru potențiali investitori, IMM-uri, ONG-uri, cât și pentru serviciile publice. Din cauza faptului că la nivel național nu există o strategie care să încurajeze acest tip de abordare si că Alba Iulia nu are experiență suficientă în acest domeniu, se utilizează modele de la alte comunități care au implementat cu succes aceste tipuri de măsuri și care au avut un impact pozitiv pe termen scurt și lung. Pentru a evita o planificare urbană necorespunzătoare, includerea unor măsuri în strategia pe termen lung a comunității locale și identificarea noilor instrumente de restructurare urbană sunt esențiale.

Proiectul este finanțat prin programul operațional URBACT II 2007-2013, în cadrul căruia Municipiul Aba Iulia participă în calitate de partener alături de Municipalitatea Bremen (Germania), într-un consorțiu coordonat de Municipalitatea Roma (Italia). Proiectul este implementat cu fonduri europene până în 31 martie 2015. Pentru continuarea acţiunilor grupului local format din arhitecţi, factori de decizie, ONG-uri, instituţii publice şi organizaţii private, se propune alocarea sumei de 356.280 lei (71.256 lei pe an), de la 1 aprilie 2015 până în 2020. Cheltuielile sunt pentru funcţionarea unităţii de management a proiectului, cu includerea a doi experţi în echipa locală.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement