Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Un nou centru pentru persoane vârstnice în Alba: Căminul ”Sfântul Martin” din Sântimbru, locul unde bunicii se vor simți acasă


Publicat

(P) Hotelul Rustiq din Sântimbru, după aproape 20 de ani în slujba ospitalității, se reprofilează, dar rămâne la fel de primitor.

Acum, clădirea va fi transformată într-un centru în care bunicii sau părinții tăi vor putea spune că sunt acasă. 

Căminul pentru persoane vârstnice ”Sfântul Martin” va fi o mână de ajutor pentru când anii devin grei. Pentru mai multe detalii, cei interesați pot accesa pagina de internet a căminului: sfantulmartin.ro.

Din luna iunie, căminul va putea acomoda 47 de vârstnici, în 28 de camere, unde aceștia se pot bucura permanent de confortul unei vacanțe, unde cineva se îngrijește permanent de nevoile și siguranța lor.

Personalul este prietenos, oferind atenția și grija de care fiecare rezident are nevoie și încercând să susțină comunitatea prin activități variate.

Pe lângă facilitățile de bază, vârstnicii se vor bucura de plimbări în natură, într-o grădină de 700 de metri pătrați, cu filigorii și băncuțe.

Mai mult de atât, este amenajat un terasament pentru ergoterapie alături de animale, dar și cu activități de grădinărit.

De asemenea, centrul este dotat cu o sală de divertisment, echipată cu pian și jocuri. Săptămânal, vor fi susținute activități socio-recreative, iar, în apropierea sărbătorilor, acestea vor avea o tematică specifică.

Zilele de naștere vor fi sărbătorite de asemenea de către toți vârstnicii.

Căminul este dotat cu rampă pentru deplasarea persoanelor, precum și cu bucătărie proprie și sală de mese, bucătari cu experiență în domeniu, bibliotecă și sistem de supraveghere video profesional.

Când vine vorba despre socializare și divertisment, rezidenții vor avea la dispoziție:

  • Plimbări în grădina amenajată cu bănci și balansoar, unde rezidenții pot citi sau se pot relaxa
  • Posibilitatea vizitării de către familie
  • Organizarea zilelor de naștere, Paște, Crăciun și Anul nou
  • Program de cinematică
  • Terapie prin pictură / lucru manual (croșetat)
  • Săptămânal, seri de table, șah sau remi
  • În grădină au posibilitatea să grădinărească, să planteze legume, flori și plante
  • Sunt puse la dispoziție seturi de croșetat și de pictură
  • Au posibilitatea să facă exerciții pe bicicleta mobilă și eliptică.

Facilitățile camerelor

Fiecare cameră are o poveste și a fost amenajată special pentru confortul și bunăstarea asistaților, atât pentru cei care stau singuri, cât și pentru cei care aleg colegi de cameră.

Cele 28 de camere sunt dotate cu 1 pat, 2 sau 3 paturi separate, acces la telefon. Fiecare cameră dispune de baie proprie.

De asemenea, toate camerele dispun de televiziune prin cablu cu peste 80 de programe, internet de mare viteză și buton către camera infirmierelor.

Ce mâncare vor servi rezidenții

”Meniul este foarte important pentru noi, vrem să le oferim rezidenților noștri feluri variate de mâncare care corespund nevoilor și gusturilor fiecăruia. Ei primesc 3 mese delicioase pe zi, plus gustări între mese”, spun reprezentanții Centrului.

Fiecare fel de mâncare este gândit de bucătari profesioniști cu experiență și gătit cu ingrediente proaspete, de sezon.

”Pentru că ne dorim să respectăm credințele rezidenților noștri, oferim și posibilitatea de a ține posturile importante ale anului, iar pentru ca aniversările, sărbătorile și ocaziile speciale sunt cu atât mai speciale la această vârstă, oferim posibilitatea de a le sărbători cu mese festive”, mai spun inițiatorii proiectului.

De ce să alegi Căminul pentru persoane vârstnice ”Sfântul Martin”

La Centrul ”Sfântul Martin”, cei dragi ție pot să se bucure de această perioadă a vieții în siguranță, îngrijiți și făcând parte dintr-o comunitate cu care pot să desfășoare activități și să socializeze.

Când am conceput acest loc, am avut în vedere ca nevoile rezidenților noștri să fie pe primul loc.

Motiv pentru care, pe lângă tratamentul necesar persoanelor vârstnice (grijă și suport pe partea de tratament, suport medical, ajutor în deplasare și alte activități uzuale, etc.) am inclus și activități care au în vedere starea de bine.

Rezidenții noștri au acces la curte și grădină, căci contactul cu natura are efecte pozitive asupra minții. Aici pot să și grădinărească dacă doresc – activitate despre care studiile zic ca are un rol în combaterea depresiei.

Ne oferim să facem cumpărături suplimentare pentru rezidenții noștri (din partea aparținătorilor) ca tu să îi poți trimite celui drag tot ce are nevoie, fără a trebui să fii fizic aici.

Sărbătorile, de orice fel, sunt importante pentru noi. Ne punem la dispoziția ta să organizăm mese festive pentru cei dragi cu ocazia aniversărilor personale, iar pentru sărbătorile principale ale anului (Crăciun și Paște) organizăm sărbători pentru toți rezidenții.

Masa este un element-cheie în abordarea noastră – credem că nu doar dragostea, ci și starea de bine trec prin stomac. Toți bucătarii noștri sunt specializați și oferă meniuri variate, cu ingrediente proaspete, de sezon, concepute special pentru a avea în vedere anumite restricții alimentare, specifice vârstei dar și fiecărui rezident, dacă este cazul.

Contact

Telefon: +40 788 444 413

Email: contact@sfantulmartin.ro

Locația: Str. Blajului 238, Sântimbru, județul Alba

pagina web: sfantulmartin.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. pilu

    miercuri, 14.04.2021 at 19:35

    Treaba buna. Acum se va castiga intr-o luna cat castiga hotelul in patru luni. As fi curios sa faceti o ancheta peste un an in randul celor care au acolo parinti, bunici etc.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Avertizare Infotrafic: Restricția de circulație pe autostrada A1 Sebeș – Sibiu, rămâne și pe timpul nopții

Publicat

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, restricţia aplicată (prima bandă şi cea de urgenţă) între km 274-272, raza localităţii Sălişte, jud. Sibiu, sensul de deplasare Sebeș – Sibiu, va rămâne şi pe timpul nopţii, până la finalizare, semnalizată corespunzător.

În zonă se fac pentru lucrări de colmatare a fisurilor din asfalt

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, Poliția sfătuiește conducătorii auto să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate