Connect with us
Advertisement

Eveniment

Un nou pas pentru reabilitarea centurii ocolitoare a orașului Zlatna. Acord de mediu, solicitat la APM Alba

drona

Publicat

Un nou pas a fost făcut recent pentru reabilitarea și modernizarea variantei ocolitoare a orașului Zlatna. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat, pe 4 mai, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Reabilitare și modernizare varianta ocolitoare DC 78”, amplasat în orașul Zlatna.

Potrivit memoriului de prezentare, prin proiect se va reabilita și moderniza varianta ocolitoare a orașului Zlatna, respectiv drumul comunal DC 78, de la km 0+000 la km 5+668, pe o lungime de 5.668 m.

Prin modernizarea drumului se asigura atât accesul riveranilor în oraș cât și, mai ales, tranzitarea traficului greu cu evitarea intrării acestuia în oraș. Modernizarea acestui drum reprezintă sporirea capacității portante și de circulație pe 5,845 km, cu platformă de lățime suficientă pentru asigurarea siguranței circulației și a confortului în trafic.

În prezent traficul rutier a autovehiculelor peste 7,5 to, în tranzit pe ruta Alba Iulia – Abrud este restricționat în interiorul orașului Zlatna, circulația făcându-se exclusiv pe varianta ocolitoare. Suprafata carosabilă realizată în anul 1985 este subdimensionată și în stare avansată de uzură. Pentru asigurarea traficului pietonal precum și al bicicliștilor este necesară realizarea de trotuar și pista de bicicliști pe partea dreaptă a drumului.

Cum va arăta noua centură

Potrivit proiectului, se va realiza o structură rutieră nouă, se vor amenaja intersecțiile cu drumul național DN 74, cu drumurile laterale (pe o lungime de 20 m). De asemenea, se vor realiza piste de biciclisti și trotuare și se va executa o rețea de canalizare pluvială (cu șanțuri și rigole betonate, pe o lungime de 177 m). Se vor reabilita 4 poduri, respectiv la km 0+165, km 0+950, km 0+010 (la Podul lui Paul) și km 5+630.

În profil transversal platforma va avea o lățime de:

  • varianta ocolitoare DC 78 – 8 m din care parte carosabilă 7 m și un acostament de 1 m. Partea dreaptă va fi marginită în totalitate de bordura mare;

De la km 5+400 la km 5+500, dat fiind faptul că drumul se intersectează denivelat cu un pasaj CF, platforma drumului va avea benzile delimitate de infrastructurile pasajului, astfel încât partea carosabilă pentru fiecare sens va fi de 5 m.

  • extindere La Podul lui Paul – 7 m din care parte carosabilă 5,5 m și acostamente de 2 x 0,75 m.

Pentru asigurarea traficului pietonal precum și al bicicliștilor, s-au prevăzut trotuar și pista de bicicliști pe partea dreaptă a drumului DC 78. Structura rutieră pentru fiecare din elementele descrise mai sus este:

  • Pista de bicicliști
    • strat de fundație din piatră spartă în grosime de 25 cm;
    • trat de uzură din BA8 în grosime de 6 cm.
  • Trotuare
    • strat de fundație din piatră spartă în grosime de 20 cm;
    • strat de nisip în grosime de 5 cm;
    • pavaj colorat în grosime de 6 cm.

Pista de bicicliști va fi marginită de partea carosabilă de bordura mare prefabricate iar trotuarul va fi delimitat atât la exterior cât și față de pista de bicicliști cu borduri mici prefabricată.

Pentru evacuarea apelor în afara corpului drumului, s-au prevăzut podețe tubulare cu diametrul 1000 mm dar și podețe tip P2 sau C2.

Valoarea investiției este estimată la 44.848.082 de lei, cu TVA inclus.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement