Eveniment
Undă verde de la APM Alba pentru asfaltarea drumului comunal DC 233 care leagă comunele Râmeț și Livezile. Cât vor costa lucrările
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat, pe 3 august, că proiectul „Modernizare drum comunal DC 233 – Valea Uzei – Olteni din comuna Râmeț” nu se supune evaluării impactului asupra mediului. Tronsonul din DC 233 Valea Uzei – Olteni propus spre modernizare are o lungime totală de 8,065 km, investiția fiind estimată la peste 8,2 milioane de lei.
Potrivit documentației, comuna Râmeț deține o rețea de drumuri comunale, străzi și alei care asigură legătură cu obiectivele din comună precum și cu comunele invecinate.
Majoritatea acestor drumuri, inclusiv cele principale/județene sunt nemodernizate fiind pietruite. În acest sens, se preconizează o creștere a activității zonei cu un potențial turistic uriaș, prin modernizarea drumului județean DJ 107 I care asigură accesul la resedința de comună și face legătura între diverse drumuri comunale ce asigură legătura între satele componente.
Proiectul vizează modernizarea infrastructurii rutiere pe drumul comunal DC 233 ce asigură legatură între comuna Râmeț și comuna Livezile.
Drumul comunal este singura legătură de acces între localitatea Râmeț și comuna Livezile, respectiv reprezintă singurul de drum de acces al riveranilor la drumul judetean DJ 107 I care asigură legătura comunei cu infastructura întregului judet, a județelor învecinate și accesul la întreaga rețea de drumuri naționale.
Tronsonul din DC 233 Valea Uzei – Olteni propus spre modernizare are o lungime totală de 8,065 km, fiind cuprins între km 0+000 și km 8+065,49. Acesta pornește din drumul județean DJ 107 I, până la limita comunei.
Drumul are o parte carosabilă actuală de 2-3 m lățime, nu este încadrat de borduri din beton și trotuare, ci de acostamente inierbate.
Drumul este pietruit cu balast în grosime medie de 5 – 25 cm pe strat suport din deluviu de pantă slab argilos cu bolovăniș și prezintă defecțiuni de tipul gropi, făgașe, denivelări, etc.
Având în vedere că structura rutieră actuală nu are o capacitate portantă corespunzătoare se recomandă realizarea unei structuri rutiere noi alcătuita din
- strat de formă din pământ tratat cu var de 20 cm
- 25 cm strat din balast
- 20 cm strat de piatră spartă
- 6 cm strat de mixturi asfaltice BAD 22,4
- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BA 16
Valoarea totală a investiției este estimată la 8.232.018,23 lei, cu TVA inclus.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News