Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

USR-PLUS anunță candidatul la președinție, în cel mult două săptămâni


Publicat

Președintele USR Dan Barna a transmis că este posibil ca la finalul acestei săptămâni sau în maxim o săptămână și jumătate Alianța 2020 USR-PLUS să anunțe candidatul la alegerile prezidențiale.

„Ca interval poate fi oricând, de la finalul acestei săptămâni, până într-o săptămână și jumătate. Suntem încă în discuții. Să vedem cum evoluează și cum vom reuși să închidem. Am discutat și astăzi (n.r. luni – 8 iulie). O să discutăm și în zilele următoare”, a afirmat Dan Barna, luni seară, pentru Mediafax.

La începutul lunii, USR a anunțat că partidul va decide în Congresul, care va avea loc în această sâmbătă, asupra susţinerii candidatului la prezidenţiale. Patru membri USR s-au înscris în competiţia internă, printre care şi preşedintele formaţiunii Dan Barna.

„Cei patru membri USR care s-au înscris în competiţia pentru alegerea candidatului la prezidenţiale până la termenul limită votat de Comitetul Politic sunt preşedintele USR Dan Barna, senatorul Mihai Goţiu şi alţi doi membri USR – Dumitru Stanca şi Dragoş Dinulescu. Dumitru Stanca este cadru militar în rezervă şi membru USR Ilfov, Dragoş Dinulescu este medic dentist şi membru în Biroul Judeţean USR Prahova”, a transmis partidul, într-un comunicat de presă.

USR și PLUS se află în negocieri pentru a stabili candidatul Alianței pentru un mandat la Cotroceni. Liderii celor două formațiuni au explicat că va fi un tandem al Alianței USR-PLUS. Dacă Dan Barna va fi prezidențiabilul, atunci Dacian Cioloș va fi propunerea de premier sau viceversa.

Surse din partid au declarat, pentru Mediafax, că încă nu a fost stabilit dacă va participa și Dacian Cioloș la Congresul USR de sâmbătă. Când vor fi finalizate negocierile între cele două partide, liderii USR-PLUS vor da un mesaj comun, au adăugat sursele citate.

sursa: digi24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Ludovic Orban: Organizarea alegerilor locale s-ar putea desfășura fără probleme. Principalele declarații

Publicat

Premierul Ludovic Orban a declarat luni că organizarea alegerilor locale s-ar putea desfășura fără probleme, dacă se menține actuala rată de infectare cu noul coronavirus.

Principalele declarații:

”Dacă nu apar ameliorări, reduceri semnificative, vom prelungi starea de alertă.

Dacă ne uităm la evoluția în ultimele 2 săptămâni putem constata că am reușit să oprim creșterea, ceea ce este extrem de important.

Sigur, că orice măsură ia Guvernul, oricâte amenzi dăm, oricâte restricții impunem, avem nevoie de sprijinul populației pentru a stopa răspândirea virusului.

Din punctul meu de vedere, la numărul actual de cazuri, se pot organiza alegerile, nu există niciun fel de problemă. Sunt țări precum Croația sau Polonia care au organizat alegeri prezidențiale sau parlamentare.

Dacă toți candidații, toți cei implicați în campanie vor respecta regulile, nu vor fi probleme.

Readuc aminte că, urmare a sesizării Avocatului Poporului și a deciziei CCR, autoritățile executive și autoritățile sanitare nu au avut la dispoziție nicio măsură pentru limitarea răspândirii virusului vreme de trei săptămâni.

Este vorba de zeci de mii de români care fie au fost infectați, fie puteau fi infectați. Nu am putut dispune nicio măsură, decizia a dus la creșterea numărului de decese.

Să ataci din nou legea la CCR îmi arată că Avocatul Poporului a pierdut legătura cu societatea și cu poporul, că nu-i pasă de sănătatea românilor. Mi se pare o acțiune împotriva vieții și sănătății românilor.”

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Premieră la Cluj-Napoca: Computer tomograf și radiografie pentru o mumie egipteană

Publicat

La Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca s-a înregistrat o premieră în cadrul Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală din cadrul Facultății de Medicină Veterinară (FMV): investigarea computer tomograf (CT) și radiografică a unei mumii umane, a unor organe umane mumificate, precum și a unor mumii animale.

Investigațiile au fost făcute la cererea Muzeului Național de Istorie a Transilvaniei (MNIT), care deține colecția, în cadrul proiectului ”Zei și muritori din Egiptul antic” (ZMEA, contract de finanțare RO-CULTURA).

Specialiștii care au participat din cadrul Laboratorului de Radiologie și Imagistică Medicală al USAMV Cluj-Napoca sunt Șef lucrări dr. Robert Purdoiu, Conf. dr. Radu Lăcătuș și tehnicianul Alex Muntean, în colaborare cu reprezentanții MNIT – Dr. Diana Bindea, Dr. Eugenia Beu-Dachin, Dr. Irina Nemeti.

„Avem un acord de colaborare cu muzeul, la fel cum avem un astfel de acord și cu Spitalul Județean Cluj, care apelează uneori la noi pentru investigații în cazul unor pacienți cu o greutate care depășește capacitatea aparatelor CT din dotarea spitalelor.

CT-ul pe care îl avem aici este pentru uz uman, dar suportă greutăți de până la 200 kilograme, față de cele din spitalele umane, care ajung la 120-150 kilograme.

Experiența de investigație a mumiei umane, organelor umane mumificate și a mumiilor animale a fost o premieră, ceva special și pentru noi.

A avut loc scanare în vederea stabilirii conținutului și gradului de alterare/conservare, iar informațiile și rezultatele vor fi folosite pentru restaurarea pieselor care aparțin muzeului.

A fost vorba de mumia umană, mumii de Ibis, șoim, crocodil, o mână umană și organe umane. Din câte știm, este prima dată în România când se fac astfel de investigații la nivel de Facultate de Medicină Veterinară.

Această mumie a mai fost supusă examinării radiologice în anii 1980, dar nu și investigațiilor CT. Este foarte fragilă, a fost scanată cu tot cu sarcofag, iar informațiile legate de sarcorfag vor fi folosite de către restauratori în vederea recondiționării.

Ne bucurăm mult că am putut face parte din proiect și așteptăm cu interes interpretarea rezultatelor din partea specialiștilor muzeului”, a explicat șef lucrări dr. Robert Purdoiu.

Rezultatele investigațiilor

Rezultatele investigațiilor de la USAMV Cluj-Napoca au fost transmise către Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei și vor fi interpretare și publicate în cadrul proiectului.

„Prin aceste analize s-au avut în vedere mai multe aspecte care pot lămuri întrebări, precum sexul individului, patologia osoasă, dar și alte posibile patologii, poate vârsta și, nu în ultimul rând, eventualele obiecte cu care a fost pregătită persoana pentru viața de apoi”, au precizat și reprezentanții MNIT.

Proiectul „Zei și muritori din Egiptul antic” este derulat de MNIT, între 1 februarie 2020 – 1 februarie 2022, și este finanțat prin Granturile SEE 2014-2021 (sprijin financiar acordat de Islanda, Principatul Liechtenstein și Regatul Norvegiei) în cadrul Programului RO-CULTURA, apelul privind susținerea expozițiilor inovative cu bunuri culturale mobile restaurate.

Sursă: Cluj24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Simion Crețu, PNL Alba: Finanțarea ieşirii din criză cu bani europeni, cea mai bună soluție adoptată de Guvernul PNL

Publicat

Recent au fost prezentate public 3 scheme de ajutoare financiare pentru mediul de afaceri, în valoare totală de peste 1 miliard de euro, destinate microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii, pentru ieșirea din criză, iar ministrul Fondurilor Europene a anunțat un calendar orientativ al derulării acestor scheme de finanțare. Apelul de proiecte urmează să fie deschis după lansarea Ghidului solicitantului, în toamnă, pentru că trebuie să fie îndeplinite procedurile legale prevăzute de regulamentele europene, întâi o dezbatere publică a ghidului, apoi depunerea de cereri de finanțare, evaluarea cererilor și încheierea contractelor de finanțare.

Planul de susținere a mediului de afaceri – de redresare economică a României – prevede un total de peste 3 miliarde euro, constând în credite subvenționate prin FNGCIMM, granturi pen­tru companii din domeniul HoReCa, granturi pentru investiții în sectoarele afectate de criză, granturi pentru com­paniile care angajează studenți sau granturi pentru investiții cu impact major în economie.

Programul IMM INVEST România permite IMM-urilor afectate semnificativ de criza COVID-19 să își asigure lichiditățile pentru derularea activității curente sau pentru investiții, prin accesarea unuia sau a mai multor credite pentru realizarea de investiții și/sau unul sau mai multe credite/linii de credit pentru capital de lucru, garantate de către FNGCIMM, în numele și contul statului român, prin Ministerul Finanțelor Publice. Plafonul maxim de garantare alocat a fost crescut chiar la sfârșitul săptămânii trecute de Guvernul PNL de la 15 la 20 miliarde lei, ca urmare a acceptului Comisiei Europene. 21 de bănci participă în programul IMM Invest și acestea au aprobat firmelor solicitante, în total, un număr de peste 11.600 credite, iar volumul finanțărilor garantate la sfârșitul lunii iulie a depășit deja 10 miliarde lei.

Avantajele creditului garantat prin programul IMM Invest constau în faptul că statul poate garanta până la 90% din valoarea creditelor pe care le firmele le accesează la una din băncile partenere. Pentru aceste credite nu se plătește dobândă, comision de garantare sau alte costuri de acordare și nici măcar comision de rambursare anticipate. Băncile partenere acordă credite de până la 10.000.000 lei pentru investiții și până la 5.000.000 lei pentru capital de lucru!

Pe de altă parte, Guvernul PNL a decis adoptarea unor măsuri active pentru îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici şi mijlocii, prin contractarea proiectelor depuse în cadrul apelurilor dedicate mediului de afaceri, fiind vizate cererile de finanțare a căror valoare nerambursabilă totală depăşeşte valoarea alocării financiare – așa numita supra-contractare.

Practic, este vorba de suplimentarea, cu 130 de milioane de euro, a alocării financiare a apelului dedicat microîntreprinderilor (ale căror proiecte solicită spre finanțare maxim 200.000 euro), urmând să fie contractate toate proiectele depuse și evaluate, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate. În plus, a fost suplimentată, cu 450 de milioane de euro, și alocarea financiară a apelului de proiecte dedicat IMM-urilor (ale căror cereri de finanțare solicită sume nerambursabile cuprinse între 200.000 și 1.000.000 de euro). Nu în ultimul rând, până la începutul toamnei va fi lansat un apel de proiecte finanțat cu 550 de milioane de euro, dedicat acelor companii care au pregătit proiecte prin care solicită fonduri între 1.500.000 și 6.000.000 euro, la care contribuția proprie a beneficiarilor trebuie să fie de minim 30%.

Astfel, Guvernul liberal a decis continuarea procesului de contractare a cererilor de finanțare depuse în cadrul Axei prioritare 2 a POR 2014-2020, a căror valoare totală nerambursabilă depășește valoarea alocării financiare, prin alocarea, de la bugetul de stat sau transferul de la alte programe operaționale, a minimum 580 de milioane de euro pentru anii 2020 și 2021, în conformitate cu legislația europeană. Până în prezent, au fost făcute plăți către beneficiarii contractelor, în valoare de peste 555 de milioane euro, din fonduri europene.

Pentru domeniile cele mai grav afectate de criza COVID din acest an, soluția granturilor este cea mai potrivită, pentru că în aceste domenii se înregistrează pierderi de venituri ce nu mai pot fi recuperate. Faptul că PNL mobilizează surse europene este poate cea mai bună soluție în acest caz. Ne concentrăm toate eforturile să profităm de aceste oportunități, deoarece previziunile analiștilor financiari arată un deficit bugetar destul de mare, deci spațiul fiscal al bugetului este foarte redus pentru ca guvernul să vină cu alte măsuri de susținere a mediului privat. Granturile propuse pentru micro-economie vor fi acordate de către Ministerul Economiei, Energiei și al Mediului de Afaceri (MEEMA) în parteneriat cu Agențiile pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE) și STS.

Cele 3 scheme de granturi sunt: microgranturi pentru firme și PFA, granturi de capital de lucru și granturile pentru investiții. Bugetul total al acestor scheme de sprijin este de un miliard euro. Microgranturile se vor da sub formă de sumă forfetară în valoare de 2.000 de euro fiecare. Bugetul total disponibil este de 100 de milioane de euro, din care 85% de la UE și restul de la bugetul de stat. Beneficiarii vor fi IMM-uri care nu au angajați, precum și PFA, iar cererile de finanțare depuse în cadrul apelurilor de proiecte vor fi selectate în ordinea depunerii, cu respectarea criteriilor de eligibilitate.

Granturile pentru capital de lucru vor avea valoare variabilă, ca procent din cifra de afaceri pe anul 2019 a firmelor beneficiare (IMM-uri a căror activitate a fost afectată de răspândirea COVID-19 sau a căror activitate a fost suspendată). Categoriile de ajutoare de capital de lucru sunt diferite, firmele cu rulaj mic, cu cifra de afaceri între 5.000 și 13.500 euro pe anul 2019, vor primi granturi de 2.000 euro, în timp ce firmele cu cifra de afaceri de la 13.501 până la 1.000.000 euro vor primi granturi la valoarea de 15% din cifra de afaceri pe anul 2019, dar nu mai mult de 150.000 euro fiecare. Domeniile eligibile acestor granturi de lucru sunt restaurantele, hotelurile, cafenelele, serviciile de transport, agențiile de turism, librăriile, editurile, bibliotecile, industriile creative, firmele de organizare de evenimente. Pentru acordarea acestor granturi destinate capitalului de lucru, MEEMA va elibera în perioada până în 15 septembrie 2020, la cerere, Certificate de Situații de Urgență. Bugetul schemei este de 350 de milioane de euro.

În fine, granturile pentru investiții vor fi acordate pe bază de proiect depus de firma beneficiară și aprobat de Ministerul Economiei și AIPPIMM, ținând cont că firma beneficiară va trebui să vină și ea cu un aport propriu la cheltuielile eligibile de cel puțin 15% (30% pentru firmele din București și județul Ilfov). Granturile se vor acorda IMM-urilor care vor face investiții pentru extindere sau pentru realizarea de noi capacități de producție sau prestării de servicii. Bugetul schemei este de 550 de milioane de euro.

La finalul lunii iulie s-a lansat în consultare publică, proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Programului Național de digitalizare a microîntreprinderilor, întreprinderilor mici și mijlocii, finanțat în cadrul Programului Operațional Competitivitate 2014-2020. Valoarea programului este de 726 milioane lei, echivalentul a 150 milioane euro, fiind finanțate activități pentru dezvoltarea de produse inovative în domeniul Tehnologia Informației și Comunicațiilor, dar și activități de digitalizare a microîntreprinderilor și a întreprinderilor mici și mijlocii, altele decât cele care au ca obiect principal de activitate TIC.

De asemenea, Guvernul PNL va oferi sprijin companiilor care creează locuri de muncă pentru studenți și granturi pentru investiții în medul rural. În cel mai scurt timp va produce efecte și programul Innotech Student, lansat în mai 2020, prin care se vor finanța propunerile antreprenoriale ale studenților români din numeroase domenii inovatoare. Acest program va încuraja studenții să își pună în practică viziunea, dar și spiritul lor antreprenorial, fiind alocată pentru acest domeniu o sumă de 20 milioane euro, în cadrul Programului Operațional Capital Uman.

Simion Crețu

PrimVicepreședinte PNL Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Județul Alba: Mai puțin de un caz de COVID-19, la mia de locuitori. LISTA procentelor pe județe

Publicat

Județul Alba se află la coada clasamentului la numărul de cazuri de coronavirus la mia de locuitori. Mai exact, în Alba, procentul de cazuri la 1000 de locuitori este de 0,42 %, în condițiile în care în ultimele 14 zile au fost raportate 136 de infectări cu COVID-19. 

Situația este gravă în județul Argeș, unde la 1000 de locuitori este un procent de 2, 37 % persoane infectate. Pe lista galbenă, după județul Argeș, urmează Brașovul cu un procent de 1,70% și Dâmbovița cu 1,67 %.

Alba se situează pe locul 33 al județelor, iar cele mai puține cazuri la 1000 de locuitori sunt înregistrate în Satu Mare cu un procent 0,11 și 36 de cazuri în ultimele 14 zile.

Reamintim că numărul total de teste efectuate în județ a ajuns la 47.190, de la începutul pandemiei sunt confirmate 826 de îmbolnăviri,  644 de persoane au fost declarate vindecate și au fost înregistrate 36 de decese, potrivit datelor de duminică, 9 august.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate