Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Vacanță la munte în această iarnă. Cât de scumpe sunt minivacanțele la schi în țară, comparativ cu cele din Austria

Publicat

Vacanța de iarnă la stațiuni montane în România se anunță a fi la fel de scumpă ca și cea de vară, în comparație cu cele din anumite locații din străinătate.

Au început să apară primele oferte pentru sejur la munte, atât în țară cât și peste hotare.

În România, prețurile variază între 1.100 de lei pentru două persoane cu mic dejun inclus și 6.000 de lei, în funcție de locație.

Pentru pasionații de schi care optează pentru o vacanță în Austria, ofertele pornesc de la 2.100 de lei, la un hotel de trei stele, potrivit digi24.ro.

Exemple de prețuri pentru minivacanțe la munte

În țară

Pentru patru zile, în intervalul 23-27 decembrie, la Predeal, la un hotel de trei stele se cere 1.182 de lei – doi adulți, cu mic dejun inclus. În aceleași condiții, prețurile la un hotel de patru stele ajung la 1.904 lei.

La Sinaia, un hotel de patru stele cere 2.259 de lei, cu mic dejun inclus.

În Păltiniș, pentru același hotel veți ajunge să plătiți dublu.

La un un hotel de patru stele din Poiana Brașov, prețul este de 5.943 de lei. Închirierea unei cabane cu trei camere și două băi ajunge la 5.600 de lei, iar un apartament cu două camere și o baie costă 1.890 de lei. Prețurile din această stațiune montană sunt asemănătoare cu cele din unele stațiuni din Austria.

În zona Arieșeni-Albac din județul Alba, prețurile pentru sejur de două persoane la cabană, de Crăciun, variază între 240 de lei – 960 de lei/cameră și 1.500 lei – 4.500 de lei / toată cabana.

În zona Șureanu – Valea Sebeșului, pentru aceeași perioadă, prețurile sunt între 400 și 1.100 lei/cameră sau 2000-5000 lei/cabană, însă majoritatea locațiilor au fost deja rezervate.

În Austria

Un sejur de patru nopți, în intervalul 23-27 decembrie, pentru doi adulți, un hotel de patru stele din Tirol – 5.162 lei, cu mic dejun și cină incluse. Oferta include, însă, numai cazarea.

În Innsbruck, ofertele pornesc de la 5.960 de lei și pot ajunge la 7.367 de lei, în Ischgl.

Şi la hotelurile de trei stele, prețurile variază în funcție de stațiune. Pornesc de la 3.000 de lei și pot ajunge până la 4.200 cu mic dejun inclus.

Pentru un apartament cu două camere ar trebui să plătiți 6.879 de lei, iar o cameră la pensiune ar fi cam 1.890 de lei, tot cu mic dejun inclus.

sursă: digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Ce culoare ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini și ce autorisme se vând cel mai greu. STUDIU

Publicat

Culoarea care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este galbenul, potrivit unui studiu realizat de platforma carVertical.

Locul doi este ocupat de argintiu, iar locul trei de negru. La polul opus, mașinile vopsite în culoarea bej se vând cel mai greu.

Conform unei analize carVertical, primul loc de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este galbenul.

„Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede.

Acest lucru se datorează probabil în parte rarității cât și coeficientului de sex-appeal pe care o mașină galbenă îl posedă intrinsec”, arată cei de la platforma online.

Locul doi, în schimb, este ocupat de argintiu. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile.

Deloc surpinzător având în vedere versatilitatea culorii care poate fi folosită atât într-un mediu de business cât și pentru o mașină de familie.

Locul trei este ocupat de negru. La fel, ușor de asortat la orice gust, versatilitatea negrului face mașinile care poartă această nuanță foarte dezirabile, având o medie de doar 22,9 zile la vânzare.

Platforma citată a urmărit și evoluția VW Golf și spune că se vinde cel mai bine în culoarea maro, cu o medie de doar 18,6 zile la vânzare.

Un VW Golf maro se vinde în medie cu 35% mai rapid decât un VW Golf alb. Locul doi are o medie de 20,8 zile la vânzare și este ocupat de argintiu, iar locul trei confirmă și el trendul general, fiind ocupat de galben cu o medie la vânzare de 22,6 zile.

Dacă mașinile galbene dispar cel mai rapid de pe piață, la polul opus, culoarea care se vinde cel mai greu pe o mașină este bejul.

Deși bejul este o alegere neutră, foarte populară când vine vorba de design interior, se pare ca în lumea automobilelor șoferii se feresc de ea.

Cu o medie de 26,2 zile la vânzare, diferența dintre bej și culoarea de pe primul loc este de puțin peste 5 zile.

În procente, în schimb, diferențele sunt semnificative: e nevoie de 26% mai mult timp să se vândă o mașină bej decât una galbenă.

Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi cu o medie de 24,8 și respectiv 24,7 zile la vânzare.

În Europa, cele mai căutate culori sunt negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Contractele de închiriere, înregistrate obligatoriu la ANAF, din 1 ianuarie 2023. MODELUL cererii și instrucțiuni de completare

Publicat

Contractele de închiriere vor trebui înregistrate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), de la 1 ianuarie 2023. Ordinul pentru aprobarea procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” a fost publicat recent în Monitorul Oficial. 

Potrivit OG nr. 16 din 15 iulie 2022, pentru contractele încheiate începând cu 1 ianuarie 2023, contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, au obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent.

Începând cu 1 ianuarie 2023 în cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului încheiat între părţi şi a modificărilor survenite se efectuează în termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligaţia înregistrării acestora.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar are obligația înregistrării contractului de închiriere la organul fiscal competent.

Pentru înregistrarea contractului de închiriere, contribuabilii vor depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune”.

Vezi AICI modelul cererii de înregistrare a contractelor de locațiune (.pdf)

Instrucțiuni de completare a formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune”

Depunerea cererii

Cererea de înregistrare a contractelor de locațiune se completează și se depune de către:

  • persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor și care au obligația înregistrării contractului la organul fiscal, potrivit legii;
  • locatorii care solicită înregistrarea contractului la organul fiscal pentru a constitui titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele și modalitățile stabilite în contract sau, în lipsa
    acestora, prin lege.

Cererea se depune, direct sau prin împuternicit, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu scrisoare recomandată sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, după caz, la termenele stabilite de legislația în vigoare.

Cererea se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeț și corect, toate datele prevăzute de formular.

Un exemplar al cererii, însoțit de copia contractului de locațiune, se depune la organul fiscal competent și un exemplar se păstrează de contribuabil.

Organul fiscal competent este:

a) organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana fizică rezidentă are domiciliul fiscal, potrivit legii;

b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află bunul imobil care face obiectul contractului de închiriere, în cazul persoanelor fizice nerezidente/organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului, după caz, pentru persoanele fizice nerezidente;

c) organul fiscal în raza căruia se face constatarea închirierii bunului mobil, conform dispozițiilor legale fiscale, în cazul persoanelor fizice nerezidente;

d) organul fiscal în a cărui evidență este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe și contribuții locatorul persoană juridică/altă entitate fără personalitate juridică.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar persoană fizică are obligația depunerii cererii la organul fiscal competent, în vederea înregistrării contractului de închiriere, potrivit legii.

Completarea cererii

Caseta „Anul” – se completează anul calendaristic în care se depune cererea.

Caseta „Cerere rectificativă” — se completează cu X în cazul cererilor rectificative.

Casetele „Modificare/Încetare” — se completează cu X în cazul mențiunilor privind modificarea sau încetarea contractului de locațiune.

Secțiunea A „Date despre locator”

Subsecțiunea a. „Date de identificare a locatorului”

Caseta „Denumire/Nume și prenume” – se completează cu numele și prenumele persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se înscrie denumirea locatorului.

Caseta „Cod de identificare fiscală”- se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se completează codul de înregistrare fiscală al contribuabilului care are calitatea de locator.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

Subsecțiunea b. „Cota-parte deținută” – se completează cu cota-parte deținută de locator din bunul mobil sau imobil (procent sau fracție).

Secțiunea B „Date de identificare a locatarului (chiriașului)”

Caseta „Nume și prenume/Denumire” – se completează cu numele și prenumele/denumirea persoanei care are calitatea de locatar.

Caseta „Cod de identificare fiscală” – se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care are calitatea de locatar sau codul de înregistrare fiscală al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică care are calitatea de locatar, după caz.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

În situația în care într-un contract de locațiune sunt mai mulți locatari se completează câte o secțiune „date de identificare” pentru fiecare locatar.

Secțiunea C „Date despre contractul de locațiune”

Subsecțiunea a. „Contractul de locațiune inițial”

Casetele „Nr.”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare”, „Moneda”, „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” și „Date de identificare ale bunului mobil
care face obiectul contractului” – se completează cu informații conform contractului de închiriere.

Casetele „Data” și „Perioada contractului” – se completează sub forma zz/ll/aaaa.

Caseta „Moneda” – se completează cu codul ISO al monedei [RON (LEU), EUR].

Caseta „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” – se completează cu adresa completă a bunului imobil.

Caseta „Date de identificare ale bunului mobil care face obiectul contractului” – se completează cu date de identificare ale bunului mobil (exemplu: număr de înmatriculare, serie șasiu,
serie certificat etc.).

Subsecțiunea b. „Modificări ale contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Modificare”.

Casetele „Contract conex nr. ”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare” și „Moneda” – se completează cu informații conform actului adițional al contractului de închiriere.

Subsecțiunea c. „Încetarea contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Încetare”.

Casetele „Documentul care atestă încetarea”, „Nr.”, „Data” și „Motivul încetării” – se completează cu informații conform actului de încetare a contractului de închiriere.

Declarația este însoțită în mod obligatoriu de copia contractului de închiriere.

În cazul modificării/încetării, după caz, a contractului de locațiune, toate casetele de la secțiunea A. „Date de identificare a locatorului” și B „Date despre contractul de locațiune” se
completează în mod obligatoriu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Începe „deranjul” în centrul municipiului Alba Iulia și pe străzi din Bărăbanț. Primăria a predat amplasamentul, constructorului

Publicat

La Alba Iulia vor începe în curând lucrările de reabilitare și modernizare a infrastructurii rutiere pe străzile Ardealului, Tudor Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei. Primarul Gabriel Pleșa a anunțat că marți, 6 decembrie a avut loc predarea amplasamentului pentru Lotul 2, parte din primul proiect de mobilitate urbană din municipiu.

În cadrul acestui proiect va fi reabilitată și modernizată infrastructura rutieră, pe principalele artere de circulație din Alba Iulia, cuprinzând străzile: Ardealului, T. Vladimirescu, Turnătoriei și Cabanei. Contractul a fost atribuit firmei PORR Construct SRL și are o valoare de 34.591.356,72 le, cu TVA.

„Prin implementarea acestui proiect se urmărește reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier, creșterea utilizării transportului nemotorizat, creșterea numărului de pasageri în transportul public local, reducerea traficului cu autoturisme personale și realizarea unui centru de comandă și control pentru monitorizarea sistemului de management al traficului.

În cadrul proiectului se vor amplasa șase stații de transport public inteligente, dotate cu echipamente moderne, mobilier urban, iluminat treceri pietoni și intersecții semaforizate, inclusiv sistem de supraveghere video, o stație de încărcare pentru vehicule electrice cu două puncte de reîncărcare, un sistem de management al traficului și amenajări peisajere.

Aceste lucrări vor crea un anumit nivel de disconfort și facem apel la înțelegerea cetățenilor pe perioada desfășurării lor.

Este evidentă necesitatea unor astfel de lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere pentru a alinia municipiul Alba Iulia la standardele comunității europene, deoarece îmi doresc ca Alba Iulia să devină un oraș prietenos cu mediul înconjurător și ușor accesibil atât pentru localnici cât și pentru turiști”, a scris Gabriel Pleșa, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Un șofer din Alba a accidentat mortal un biciclist, pe un drum din Satu Mare

Publicat

Un șofer de 40 de ani, din județul Alba, a lovit un biciclist pe un drum din Satu Mare. 

La data de 6 decembrie a.c., polițiștii sătmăreni au fost sesizați prin apel 112, despre faptul că pe DN 19, în localitatea Dorolț ar fi avut loc un eveniment rutier, soldat cu o victimă.

Ajunși la fața locului, polițiștii au constatat faptul că un bărbat de 74 de ani, din aceeași localitate, în calitate de biciclist, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui autoturism condus de un bărbat, de 40 de ani, din județul Alba.

În urma impactului a rezultat decesul biciclistului, au transmis reprezentanții IPJ Satu Mare.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind negativ.

Totodată, acestuia i s-au recoltat probe biologice de sânge, pentru stabilirea unei eventuale alcoolemii.

La locul intervenției s-a deplasat un echipaj EPA de tip Smurd B2, dar la sosirea echipajului medical, victima se afla în stop cardio respirator, potrivit reprezentanților ISU.

În sprijin a fost solicitat și elicopterul Smurd de la Jibou.

Verificările în cauză continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă.

Sursă foto/video: Facebook Ovidiu Domide

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax