Actualitate
Mașinile vechi se vând de trei ori mai bine decât cele noi. România, raiul mașinilor „la mâna a doua”
Vânzările de maşini second-hand sunt de trei ori mai mari decât cele de maşini noi, în 2016, se arată într-un studiu publicat recent.
Piaţa maşinilor noi în România a înregistrat un salt de 60% în 2016, faţă de anul de referinţă 2013, ajungând la aproape 95.000 de unităţi comercializate, însă, cu toate acestea, vânzările de autovehicule second-hand din import au fost de circa trei ori mai mari, până la 300.000 de exemplare, reiese dintr-o analiză de specialitate realizată Autovit.ro.
Conform platformei Autovit.ro pentru al treilea an consecutiv, piaţa maşinilor noi a consemnat vânzări în creştere. Astfel, dacă la nivelul anului 2013, s-au vândut 58.000 de unităţi noi, în 2016 acest număr a ajuns la aproape 95.000 de autoturisme, cu 60% mai mare.
Pe de altă parte, pe segmentul maşinilor second-hand din import, vânzările au avansat, în 2016, cu 18% şi s-au apropiat de pragul de 300.000 de unităţi, de peste trei ori mai mare faţă de anul 2011. În această categorie, cea mai bună lună a fost august, cu peste 31.000 de autoturisme rulate înmatriculate, iar cea mai slabă ianuarie, cu sub 17.000 de unităţi.
În ceea ce priveşte re-înmatriculările (tranzacţii cu maşini rulate, deja înmatriculate pe plan intern), analiza de specialitate relevă faptul că acestea au înregistrat, la fel ca maşinile noi, al treilea an consecutiv de creştere, cu un avans de 10%, în 2016 faţă de 2015. Prima lună a anului trecut a fost cea mai slabă, cu 16.000 de maşini reînmatriculate vândute, iar august, cea mai fructuoasă cu peste 24.000 de exemplare care şi-au schimbat proprietarii.
„Tendinţele de creştere a pieţei de autoturisme rulate, influenţate şi de modificările legislative, s-au remarcat şi pe Autovit.ro. Astfel, la finalul lui 2016, numărul de dealeri şi comercianţi auto parteneri era triplu faţă de momentul decembrie 2012, ajungând de la 450 la peste 1.100. Totodată, numărul de oferte publicate de aceştia a depăşit 55% din totalul anunţurilor din site, mai mult decât dublu faţă de acum patru ani. Un moment de referinţă pentru Autovit.ro, în 2016, a fost Black Friday când au fost cumpărate maşini în valoare de 1,7 milioane euro. Cea mai scumpă maşină vândută a fost un Ferrari California, în valoare de 138.600 euro, iar cea mai mare reducere a fost de 37.970 euro, pentru un BMW Seria 7”, notează realizatorii cercetării de specialitate.
Anul trecut, din totalul anunţurilor de autoturisme publicate pe Autovit.ro, cele mai populare au fost mărcile Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi şi Opel, cu peste 50% din total. De asemenea, Dacia se regăseşte în Top 10 mărci scoase la vânzare pe platforma virtuală, alături de Renault, Peugeot, Ford şi Skoda. În plus, nu au lipsit nici modelele de peste 200.000 de euro oferite spre vânzare, cum au fost Bentley Bentayga, Ferrari 488 Spider sau Lamborghini Huracan.
Analiza de piaţă publicată de Autovit.ro a avut la bază atât datele publice ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cât şi informaţiile pe propria platformă de internet.
sursa: realitatea.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News