Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Vechime în muncă 2021. Cum poți cumpăra vechime pentru pensie și cât costă 6 ani pe cartea de muncă. Termenul a fost prelungit


Publicat

Românii care nu se pot bucura de pensie, deoarece au goluri pe cartea de muncă își pot cumpăra 6 ani vechime. Termenul în care se poate cumpăra vechimea în muncă a fost prelungit de autorități, astfel încât cei care mai au nevoie de câțiva ani vechime în muncă pentru a ieși la pensie să poată plăti pentru aceștia.

Cât costă să cumperi șase ani de vechime în cartea de muncă

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat cu 304 voturi ”pentru”, 2 ”împotrivă” şi o abţinere, ordonanţa de urgenţă privind cumpărarea vechimii în muncă, care stabileşte cadrul legal pentru completarea de către persoanele care nu au calitatea de pensionar a stagiului de cotizare în sistemul public de pensii, transmite Agerpres.

Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest act normativ.

Românii și-au putut cumpăra vechime la pensie chiar de la începutul anului 2021. Aceștia au plătit acele contribuţii care s-ar fi încasat lunar dacă ar fi muncit, raportat la cel puţin salariul minim din acea perioadă potrivit unui document publicat pe siteul Ministerului Muncii.

În cazul în care contractul de asigurare socială se încheie în cursul anului 2021, iar salariul minim este de 2.300 de lei, vei plăti 575 de lei pentru fiecare lună „cumpărată”, indiferent la anul la care se referă.

Vezi AICI: CALCULATOR PENSII online: La ce vârstă poți ieși la pensie, în funcție de anul nașterii și stagiul de cotizare

Un an de pensie constă astfel 6.900 de lei, iar pentru cumpărarea unui întreg stagiu (6 ani) asigurantul va trebui să plătească 41.900 de lei pe an.

Mai exact românii care nu îndeplinesc condiţia stagiului minim de cotizare pentru a accede la o categorie de pensii din sistemul public pot cumpăra cel mult șase ani vechime în câmpul muncii.

”Persoanele care nu au calitatea de pensionari pot efectua plata contribuţiei de asigurări sociale pentru perioade de cel mult 6 ani anteriori lunii încheierii contractului de asigurare, în care persoana nu a realizat stagiu de cotizare sau stagiu asimilat stagiului de cotizare în sistemul public de pensii sau într-un sistem de asigurări sociale neintegrat acestuia, în ţară, în statele membre UE sau în alte state cu care România aplică instrumente juridice internaţionale în domeniul securităţii sociale”, se arată în proiectul de OUG pentru modificarea Legii pensiilor publice.

Mii de români au optat pentru această variană doar ca să iasă la pensie. Până acum şi-au cumpărat vechime în jur de 6.000 de persoane, iar valoarea totală este de 50 de milioane de lei.

Pensii 2021. Cine îşi poate cumpăra vechime în muncă

– persoane cu vârstă peste 18 ani

– stagiul de cotizare să nu fie complet (goluri în cartea de muncă)

– vechimea poate fi cumpărată pentru orice perioadă în care lipsesc ani din cartea de muncă

– perioada maximă cumpărată nu poate depăşi cumulat 6 ani

– trebuie făcută cerere la Casele Judeteţe de Pensii

Pensii 2021. Cât costă să vă cumpăraţi vechime

În cazul în care contractul de asigurare socială se încheie în cursul anului 2021, iar salariul minim este de 2.300 de lei, vei plăti 575 de lei pentru fiecare lună „cumpărată”, indiferent la anul la care se referă.

Un an de pensie constă astfel 6.900 de lei, iar pentru cumpărarea unui întreg stagiu (6 ani) asigurantul va trebui să plătească 41.900 de lei pe an.

Plata poate fi făcută și în rate.

Cum se cumpără vechime în muncă

Pentru an întreg de vechime în muncă se plătește aproape 6.900 de lei. Pentru acești bani trebuie să știți că luați o pensie minimă, de sub 1.000 de lei.

Condițiile de pensionare din România

Femeile se pot pensiona cu vârstă standard de 61 de ani și 4 luni acum, iar această vârstă tot crește ca să ajungă la 63 de ani în ianuarie 2030.

Pentru bărbați e simplu – vârsta ieșirii la pensie e 65 de ani.

Dacă au vârstele acestea și un stagiu minim de cotizare de 15 ani, românii se pot retrage cu pensia care reiese din calculul făcut pe lege.

Dar dacă vor o pensie completă, atunci și stagiul de cotizare trebuie să fie complet – 31 de ani la femei și 35 pentru bărbați.

La încheierea contractului de asigurare socială, solicitantul completează o declarație precizează CNPP

În perioada pentru care vor să își completeze retroactive, vechimea în muncă, specificată în contractul de asigurare socială, persoana nu trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

  • nu au avut calitatea de asigurat în sistemul public de pensii sau într-un sistem de asigurări sociale neintegrat acestuia;
  • nu au avut obligaţia asigurării în sistemul public de pensii ca urmare a realizării de venituri din activităţi independente; – nu au beneficiat de indemnizaţie de şomaj;
  • nu au beneficiat de pensie de invaliditate;- nu au urmat cursurile de zi ale învăţământului universitar, organizat potrivit legii, pe durata normală a studiilor respective;
  • nu au satisfăcut serviciul militar ca militar în termen sau militar cu termen redus;
  • nu au beneficiat, în perioada 1 aprilie 2001 – 1 ianuarie 2006, de indemnizaţii de asigurări sociale, acordate potrivit legii;
  • nu au beneficiat, începând cu data de 1 ianuarie 2005, de concediu pentru incapacitate temporară de muncă cauzată de accident de muncă şi boli profesionale;
  • nu au beneficiat, începând cu data de 1 ianuarie 2006, de concediu pentru creşterea copilului în vârstă de până la doi ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la trei ani.

Datele privind vechimea în muncă, recuperate din arhiva electronică

Totodată, legea mai prevede ca în situații excepționale, cum ar fi:

  • -distrugerea, degradarea sau pierderea carnetului de muncă, declarate în condițiile legii,
  • – angajatorul/angajatorii a/au încetat activitatea
  • -arhiva acestuia/acestora nu mai poate fi identificată,

În aceste situații perioadele de până la 1 aprilie 2001 pot fi valorificate pe baza informațiilor, respectiv datelor preluate din carnetele de muncă, existente în arhiva electronică creată în temeiul Hotărârii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncă a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificările și completările ulterioare.

Arhiva electronică cuprinde atât datele preluate din carnetele de muncă cât și carnetele de muncă scanate.

Contractul cu Casa de Pensii și documentele necesare

Contractul de asigurare socială  se încheie între persoana interesată sau, după caz, mandatarul acesteia, desemnat prin procură specială şi casa teritorială de pensii competentă, în funcţie de domiciliul sau reşedinţa persoanei interesate ori, după caz, a mandatarului.

Document MODEL Contract asigurare sociala pensii Anexa 1 si 2

Documentele necesare pentru încheierea contractului de asigurare sunt, după caz:

  • actul de identitate al persoanei care urmează să beneficieze de asigurare, respectiv al mandatarului, în original și copie;
  • declaraţia pe propria-răspundere ; Documentul AICI: Declarație PENSIE Anexa 3
  • procura specială autentificată în condițiile legii şi care trebuie să conţină, în mod expres, datele de identificare ale mandantului şi ale mandatarului, respectiv cel puţin: numele, prenumele, data naşterii, adresa şi CNP.

Obiectul procurii îl constituie împuternicirea mandatarului de a încheia contractul de asigurare socială prevăzut de OUG nr. 163/2020, în numele persoanei care va beneficia de asigurare şi de a achita contribuţia de asigurări sociale, datorată de persoana asigurată.

Venitul asigurat la care se achită contribuţia de asigurări sociale, înscris în contractul de asigurare socială, este ales de persoana care încheie contractul.

Acesta nu poate fi mai mic decât salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare la data încheierii contractului de asigurare socială.

Începând cu data de 13 ianuarie 2021,  nivelul minim al venitului lunar asigurat înscris în contractul de asigurare socială este de 2.300 lei, iar cuantumul contribuției de asigurări sociale  aferent acestui venit este de 575 lei.

În situația în care, pe perioada aplicării OUG 163/2020, salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată sau cota contribuției de asigurări sociale se modifică, contractele de asigurare aflate în derulare nu vor fi afectate.

Cele două variabile noi vor fi utilizate doar în cazul contractelor de asigurare socială încheiate începând cu data intrării în vigoare a actului normativ care modifică aceste variabile.

Cum se face plata contribuției pentru cumpărare vechime

Suma cu titlu de contribuţie de asigurări sociale datorată în baza contractului de asigurare socială poate fi plătită în una sau mai multe tranşe lunare, fără a depăşi data de 31.08.2021.

Plata contribuției se poate face prin orice mijloace de plată prevăzute de lege, inclusiv în numerar, la casieria casei teritoriale de pensii, în contul deschis la Trezoreria Statului pe seama casei teritoriale de pensii.

Contractul de asigurare socială încheiat în condiţiile OUG nr. 163/2020 îşi încetează aplicabilitatea la data la care contribuţia de asigurări sociale contractată este achitată în întregime.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Zăpadă de 7-8 metri pe Transfăgărășan, la mijlocul lunii iunie. Când se se va putea circula pe cea mai spectaculoasă șosea

Publicat

Stratul de zăpadă atinge și opt metri pe Transfăgărășan, la mijlocul primei luni de vară. Pe 15 iunie, drumarii au continuat intervenţia pentru deszăpezirea DN 7C – Transfăgărăşanul, deşi în unele zone grosimea stratului de zăpadă depăşeşte chiar şapte-opt metri.

„Cu toate că iarna pare că s-a instalat definitiv în zona alpină, continuăm eforturile pentru deszăpezirea Transfăgărăşanului.

Indiferent de condiţiile meteo intervenim cu excavatoare, încărcătoare şi freze pentru îndepărtarea stratului de zăpadă care pe alocuri depăşeşte şi 7-8 metri”, au transmis, marţi, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov.

Un strat proaspăt de zăpadă s-a aşternut în Masivul Bucegi, unde a început din nou să ningă. Meteorologii anunţaseră, de altfel că, în noaptea de duminică spre luni şi pe parcursul zilei de luni, vremea se răceşte şi apar precipitaţii mixte pe creste.

Şi la Bâlea-Lac temperaturile scăzute au dus la menţinerea stratului de zăpadă, dar drumarii intervin pentru deszăpezirea Transfăgărăşanului.

Purtătorul de cuvânt al Direcţiei regionale de drumuri Braşov, Robert Elekes, a declarat că drumarii intervin cu excavatoare, freze de zăpadă, încărcătoare frontale pentru deszăpezirea părţii superioare a drumului.

În funcţie de condiţiile meteo, Transfăgărăşanul ar putea fi deschis la 1 iulie.

sursa foto/video: DRDP Brașov, CNAIR

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Biletele de acces în Salina Turda s-au scumpit, din 15 iunie. Lista noilor tarife de vizitare pentru adulți și copii

Publicat

foto: facebook.com/salinaturda

Bilete de la acces în Salina Turda s-au scumpit de marți, 15 iunie. Programul este de luni până duminică, între orele 09:00-17:00, iar ultima intrare este ora 16:00.

Un adult va trebui să plătească 50 de lei pentru a intra în Salina Turda, în zilele de luni până vineri. Pentru weekend și sărbătorile legale, tariful va fi de 60 de lei pentru adulți. 

Pensionarii, copiii și studenții vor plăti 30 de lei (pe baza cuponului de pensie / abonamentului de student sau elev vizat la zi).  

Grupurile de cel puțin 50 de persoane vor plăti 1000 de lei pe oră, pentru vizitele în afara programului. De asemenea, ghidul va costa 100 de lei. 

Staționarea în parcare va costa 5 lei pe oră.

Lista completă a tarifelor la Salina Turda

Societatea Salina Turda SA este deținută de Primăria Turda. Motivul majorării tarifelor nu a fost explicat, dar Salina Turda a fost în permanență în scandaluri privind numirile pe posturi care se fac acolo.

*Pensionarii vor prezenta cupon de pensie și actul de identitate

**Elevii și studenții vor prezenta carnetul sau legitimația vizata la zi

**Copii cu vârsta cuprinsă între 3-18 ani

  • Copiii sub 3 ani beneficiază de intrare gratuită
  • Grupurile organizate de min. 20 pers. beneficiază de ghid gratuit, cu programare prealabilă și în limita personalului disponibil
  • La grupurile organizate, de peste 10 persoane, se acordă un voucher de intrare gratuită pentru fiecare a 11-a persoană (cu condiția achitării taxei pe același bon fiscal)
  • Copilul cu dizabilități precum și persoana care îl însoțește beneficiază de gratuitate, în baza documentelor dovedioare ale condiției
  • Adultul cu dizabilitate gravă sau accentuată, precum și persoana care îl însoțește beneficiază de gratuitate, în baza documentelor doveditoare ale condiției;
  • Adultul cu dizabilitate medie sau ușoară beneficiază de bilete de intrare în aceleași condiții ca pentru elevi și studenți, în baza documentelor doveditoare ale condiției;
  • Ghizii atestați obțin gratuitate pe baza unei cereri scrise și aprobate și a atestatului de ghid;
  • Biletul de intrare = bonul fiscal și permite accesul o singură dată/zi

sursa: salinaturda.eu

Foto: facebook.com/salinaturda

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum se va tranșa războiul de la vârful Primăriei Sebeș, dintre Nistor și Bogdan. Ce poate pierde fiecare din acest conflict

Publicat

Cetățenii din Sebeș așteaptă cu nerăbdare ședința de consiliu de miercuri, 16 iunie, în care primarul Dorin Nistor (PNL) propune consilierilor locali eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan (PNL), aflat în această funcție de aproximativ 20 de ani.

Este o luptă la vârful administrației între două persoane care au lucrat împreună mulți ani. Fiecare poate pierde ceva din acest război administrativ.

Adrian Bogdan ar putea pierde venituri consistente pe care i le aduce funcția de viceprimar, iar Nistor s-ar putea alege cu un adversar politic redutabil, dacă Bogdan va face pasul spre un alt partid.

Oficial, lui Bogdan i se reproșează prestația administrativă slabă legată de atribuirea contractului de transport public și interesele pe care le-ar avea la Ocolul Silvic, unde soția sa este consilier juridic.

Dincolo de asta, mai sunt și alte lucruri care nu sunt exprimate public, dar sunt intens discutate pe culoarele institției. Printre acestea, petrecerile la care se afișează viceprimarul și investiția acestuia într-un apartament de lux situat pe două etaje ale unui bloc nou din Sebeș.

Decizia, în consiliul local

Consiliul Local Sebeș dezbate miercuri o hotărâre pentru eliberarea din funcție a viceprimarului Adrian Bogdan, aflat într-un conflict deschis cu primarul Dorin Nistor.

Amândoi fac parte din PNL, ceea ce face ca lupta să se dea în interiorul consiliului local, dar și în interiorul organizației locale a partidului.

Mai vechi în partid, Adrian Bogdan a construit în bună parte organizația politică din Sebeș, însă în ultimii ani, Dorin Nistor a reușit să echilibreze forțele și chiar să își impună oamenii de încredere, inclusiv în consiliul local.

L-a ajutat și funcția de primar, poziție din care a putut să supravegheze cu atenție interesele locale ale celor din PNL Sebeș, inclusiv pe cele ale lui Bogdan.

Decizia va fi luată în CL Sebeș, controlat de PNL. Liberalii au 14 consilieri, iar PSD deține 5 mandate.

Practic, PNL nu are nevoie de social-democrați pentru a schimba viceprimarul și pentru a instala altul. În această situație, contează mai mult cine controlează organizația locală: Nistor sau Bogdan.

Ce ar putea pierde Bogdan

Pe scurt, Adrian Bogdan a avut până acum, pe lângă un salariu consistent, o felie importantă de gestionat din administrația locală.

În 2020, Adrian Bogdan a încasat de la primărie 100.380 de lei, iar soția sa, consilier juridic la Ocolul Silvic Sebeș RA, 59.248 de lei.

O sumă importantă, pe care Bogdan o va pierde în situația în care proiectul de hotărâre va trece de consiliul local.

De asemenea, ar putea pierde și influența locală asigurată de postul de viceprimar. În aceste condiții, Dorin Nistor nu ar mai fi nevoit să își împartă influența cu Bogdan.

De cealaltă parte, este puțin probabil ca Adrian Bogdan să își încheie cariera politică, dacă pierde funcția de primar. Având în vedere experiența sa în domeniu, acesta ar putea opta pentru o altă formațiune politică.

De altfel, sursele noastre spun că acesta ar fi curtat deja de mai multe partide, inclusiv de AUR.

Războiul din administrația Sebeș, faza pe documente

Scandalul dintre cei doi mocnește de o bună bucată de timp. Din câte se pare, problemele au pornit din încercarea viceprimarului Bogdan de a influența luarea unor decizii la Ocolul Silvic Sebeș, unde soția acestuia este angajată pe funcția de jurist.

Motivele pentru care primarul Nistor cere schimbarea viceprimarului sunt cuprinse în expunerea de motive a hotărârii privind schimbarea din funcție a acestuia.

Practic, lui Bogdan i se reproșează ”îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor” care i-au fost delegate pentru realizarea documentației pentru procedura de atribuire a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în Municipiul Sebeș.

  • ”Ținând cont de faptul că în data de 01.10.2021 expiră contractul nr. 65/14.09.2015 de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate și având în vedere că nu s-a întreprins niciun demers de prelungire a respectivului contract, Municipiul Sebeș se află în pericol ca după data de 01.10.2021 să nu aibă asigurat acest serviciu.
  • Având în vedere importanța serviciului de transport public local pentru întreaga comunitate, pentru miile de cetățeni ai Sebeșului care folosesc transportul în comun și pentru mediul economic, neîndeplinirea atribuțiilor delegate pune în pericol desfășurarea unui serviciu public obligatoriu, respectiv a transportului public local de persoane în Municipiul Sebeș” – se arată în document.

De asemenea, i se mai reproșează modul în care a condus Direcția de Asistență Socială dar și că ”nu și-a îndeplinit obligația legală de a anunța la începutul ședințelor Consiliului Local al Municipiului Sebeș interesul personal pe care îl avea la adoptarea hotărârilor referitoare la bugetul, organizarea, statul de funcții, retribuirea salariaților Ocolului Silvic Sebeș R.A., instituție în cadrul căreia activează ca angajat un membru al familiei sale, în fapt soția domnului Bogdan Adrian, doamna Bogdan Loredana”.

Documentul AICI: pr.180 eliberarea din funcție a viceprimarului

Ce spune viceprimarul

Viceprimarul municipiului Sebeș, Adrian Bogdan, a răspuns acestor acuzații, într-o postare pe Facebook.

Titlul din mesajul acestuia sugerează o amenințare voalată: ”Adevărul ne va face liberi! E drept, poate nu pe toți”.

”Cred că am tăcut destul și am înghițit prea multe. Totul ține de un bun simț, pe care eu încă nu l-am pierdut, dar și de dorința de a construi împreună ce am promis locuitorilor din Sebeș.

Înțeleg că, acest lucru nu mai este dorit de domnul primar Dorin Nistor și vom vedea dacă visul lui va fi și voința PNL Sebeș!

Fără a mă disculpa în vreun fel în fața glumelor folosite pe post de acuzații, pe care posibil viitorul meu fost coleg mi le aduce, țin doar să punctez mici detalii.

Pentru unii vor conta, pentru cei mai mulți vor ridica un semn de întrebare, iar pe dl Nistor Dorin îl va umple de ridicol, de la un capăt la altul al expunerii motivelor sale pentru care mă vrea plecat din Primăria Municipiului Sebeș.

Și poate chiar și din localitatea în care eu chiar trăiesc, spre deosebire de domnia sa” a scris Bogdan.

Ședința pentru demiterea viceprimarului va fi transmisă live pe paginile de Facebook și Youtube ale Primăriei Sebeș.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consiliul Județean Alba cumpără panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice. LISTA zonelor unde vor fi amplasate

Publicat

Consiliul Județean Alba cumpără 33 de panouri de semnalizare pentru mai multe obiective turistice din județ și peste 1.600 de indicatoare rutiere necesare drumurilor județene. 

Consiliul Județean Alba a lansat miercuri, 15 iunie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru furnizarea de indicatoare rutiere și panouri de semnalizare.

Valoarea totală estimată este de 169.166,47 de lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, se vor achiziționa, de asemenea, panouri de semnalizare a obiectivelor turistice, respectiv 16 panouri de semnalizare obiectiv turistic, trei panouri de direcționare spre obiectiv turistic și 14 panouri de semnalizare „VIA VINUM”. Valoarea estimată a acestor panouri este de 23.500 de lei, fără TVA.

Panouri de semnalizare – locul amplasării:

  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiel
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Ighiu
  • Ansamblul bisericii reformate – Șard
  • Lacul Iezer Ighiel – Ighiu
  • Biserica „Nașterea Maicii Domnului” – Galda de Jos
  • Biserica „Cuvioasa Paraschiva” – Mesentea
  • Biserica „Sfinții Arhangheli” – Galda de Jos
  • Cheile Gălzii – la intrarea în Cheile Gălzii
  • Cheile Gălzii – la ieșirea din Cheile Gălzii
  • Cheile Întregalde – la intrarea în Cheile Întregalde
  • Cheile Întregalde – la ieșirea în Cheile Întregalde
  • Biserica de lemn „Sfinții Arhangheli” – Dealu Geoagiului
  • Ansamblul bisericii reformate fortificate – Cricău
  • Cetatea Dacică Piatra Craivii – Cricău
  • Cetatea Dacică Cugir – Cugir

Panou de direcționare – locul amplasării:

  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Bucerdea Vinoasă
  • Panou de direcționare spre Piatra Craivii – Craiva
  • Panou de direcționare spre Biserica Sfinții Apostoli – Modolești

14 panouri de semnalizare „VIA VINUM” urmează să fie amplasate astfel: două la Bucerdea Vinoasă, două la Cricău, unul la Făgădaiele Gălzii, unul la Galda de Jos, patru la Ighiu, unul la Sântimbru și trei la Șard.

De asemenea, se vor achiziționa următoarele tipuri / forme /indicatoare rutiere, necesare drumurilor județene:

  • indicatoare rutiere triunghiulare, L = 700 mm – 800 buc.
  • indicatoare rutiere circulare, diametru = 600 mm – 170 buc.
  • indicatoare rutiere pătrate, pătrate = 650 mm – 400 buc.
  • indicatoare rutiere octogonale „STOP” = 800 mm – 10 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, 1500 x 500 mm – 180 buc.
  • trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere – 2 buc.
  • panouri pentru trecerea la nivel cu calea ferată – 6 seturi (1 set = 3 buc.)
  • indicatoare rutiere de formă săgeată, direcția spre localitatea indicată, 1100 x 330 mm – 3 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, intrare/ieșire din localitate, 1250 x 800 mm – 19 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin dreapta, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicatoare rutiere dreptunghiulare, baliză direcțională care indică ocolirea obstacolului prin stânga, 250 x 1000 mm – 20 buc.
  • indicator rutier dreptunghiular, distanța între indicator și începutul locului periculos – 1 buc.
  • stâlp din metal pentru indicatoare de circulație rutieră, diametru 48 mm, lungime 3,5 metri – 410 buc.
  • baliză plastic direcțională cu două fețe + talpă cauciuc, 250 x 1000 mm  – 20 buc.
  • oglindă rutieră stradală, diametru 800 mm – 15 buc.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate