Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Veniturile medicilor ar putea fi suplimentate din bugetele consiliilor județene sau locale. Propunere legislativă, la Camera Deputaților


Publicat

medici spital

mediciParlamentarii propun modificarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, în sensul suplimentării veniturilor medicilor de la bugetul autorităţilor locale.

Potrivit inițiatorilor, faptul că sistemul public de sănătate se confruntă, din ce în ce mai dramatic, cu un deficit însemnat de cadre medicale, face imperios necesară acordarea unor sporuri salariale pentru condiții deosebite de muncă, gratificații de performanță, gradații de merit, prime de fidelizare, și a altor forme de stimulare financiară, în vederea creșterii atractivității și motivării personalului medical.

„Completarea necesarului de cadre și stabilizarea personalului din spitalele publice județene, municipale și orășenești, din unitățile de primiri urgențe ale acestora și din serviciul de ambulanță se pot realiza din aplicarea unor măsuri stimulative, motivaționale, în primul rând prin creșterea corespunzătoare a compensațiilor bănești cumulative ale serviciilor medicale”, se precizează în expunerea de motive.

Parlamentarii susțin că noua lege care permite prestarea de servicii medicale în infrastructura publică, la cerere, în regim privat, poate duce, în timp, la discriminarea persoanelor cu venituri mici.

„De aceea, pe lângă remunerarea din bugetul Ministerului Sănătății și prin decontarea serviciilor medicale cu Casele Județene de Sănătate, propunem acordarea, în completare, de stimulente bănești din bugetele consiliilor județene și locale, lăsând astfel, între administrațiile teritoriale, a unei competiții benefice pentru menținerea personalului medical în țară și pentru creșterea calității serviciului de sănătate publică în folosul întregii comunități”, mai precizează inițiatorii în expunerea de motive.

Senatorii și deputații propun ca managerul unității, cu aprobarea consiliului de administrație al fiecarei unități spitalicești, să poată înainta, lunar, consiliilor județene sau locale, după caz, propuneri individuale de acordare a stimulentelor, iar la sfârșitul fiecărui an financiar, managerii espectivelor unități financiare să poată negocia cu administrațiile tutelare suma totală ce va fi prevăzută în bugetul anului financiar următor.

Practic, se propune modificarea şi completarea art.54, alin.1, lit.c) astfel:

Art. 54, alin. 1, lit. c) se modifică şi se completează după cum urmează şi va avea următorul cuprins: „din alte surse, inclusive din bugetele consiliilor judeţene şi locale, din donaţii şi sponsorizări, în condiţiile legii.”

„În continuare se introduce litera c 1) cu următorul cuprins: Din bugetele consiliilor judeţene şi locale, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, pot fi acordate prime de merit, gratificaţii şi alte stimulente băneşti, personalului spitalelor regionale, judeţene, locale, centrelor de permanenţă, precum şi unităţilor de primiri urgenţe şi serviciilor de ambulanţă.”

Propunerea legislativă a fost trimisă pentru raport la Comisia pentru administraţie publică şi amenajarea teritoriului și Comisia pentru sănătate şi familie. Totodată a fost trimisă pentru aviz la Comisia pentru buget, finanţe şi bănci, Comisia pentru muncă şi protecţie socială și Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Tragedie în familia prefectului de Alba: Fratele acestuia, în vârstă de 55 de ani, s-a stins din viață

Publicat

Tragedie în familia prefectului de Alba, Nicolae Albu. Luni dimineață, fratele acestuia a suferit un infarct și a decedat. 

Bărbatul în vârsta de 55 de ani nu ar fi avut nicio afecțiune cunoscută. Cu o seară înainte de tragedie acesta chiar ar fi jucat fotbal alături de mai mulți cunoscuți.

Colegii și prietenii din PNL Alba transmit pe această cale sincere condoleanțe familiei îndurerate. Dumnezeu să îl odihnească în pace.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: Ambulanță din Alba, implicată într-un accident rutier în Cluj Napoca. Echipajul, rănit ușor

Publicat

O ambulanță a Serviciului Județean de Ambulanță Alba a fost implicată într-un accident rutier petrecut în noaptea de duminică spre luni, pe o stradă din Cluj Napoca.

Echipajul: un medic de 69 de ani, o asistentă și șoferul au fost răniți ușor.

Aceștia au dus la Cluj Napocaun pacient cu COVID, care era în transfer către un spital din Oradea.

Echipajul din Alba Iulia a predat pacientul către un alt echipaj clujean și mergeau către decontaminare. 

Potrivit IPJ Cluj, accidentul s-a produs în jurul orei 23.00, pe strada Horea. Din primele date, ambulanța ar fi pătruns în intersecție în timp ce semaforul indica culoarea roșie, având în funcțiune semnalele acustice și luminoase.

În urma evenimentului rutier a rezultat rănirea medicului de 69 de ani din Alba Iulia, care a suferit o contuzie la coloană, ambulanțierul o contuzie la șold și asistentul un traumatism minor la nivelul capului, au transmis reprezentații SJA  Alba pentru alba24.ro

Conducătorii auto au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ în ambele cazuri.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tânăr din Alba, trimis în judecată după ce a încercat să întrețină relații sexuale cu verișoara sa într-un lan de porumb

Publicat

Un tânăr din județul Alba a fost trimis în judecată pentru tentativă de act sexual cu un minor, după ce a vrut să întrețină relații intime cu verișoara sa în vârstă de 14 ani. 

Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, fapta s-a petrecut în noaptea de 27 iulie 2020.

Atunci în jurul orei 23.00, tânărul s-a deplasat alături de verișoara sa într-un lan de porumb, din apropierea unui imobil, unde au încercat să întrețină relații sexuale.

Tânărul a așezat-o pe minoră pe pământ și a apucat să se dezbrace parțial.

Însă, aceștia au fost surprinși de mama fetei, iar actul sexual nu s-a mai consumat, au transmis procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Alba Iulia, pentru alba24.ro.

Dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, însă momentan nu a primit un prim termen de judecată.

sursă foto: arhiva alba24.ro, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Care sunt principalele probleme resimțite de profesori în perioada şcolii online. Diferențe între urban și rural. Studiu

Publicat

laptop calculator

Nivelul de stres psihic, social sau tehnic şi lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online sunt principalele dificultăţi cu care s-au confruntat cadrele didactice pe parcursul desfăşurării orelor în mediul online, potrivit unui studiu realizat de specialişti în ştiinţele educaţiei.

Cercetarea a fost realizată în perioada martie 2020 – februarie 2021 şi la aceasta au participat peste 10.000 de cadre didactice din toate judeţele, reprezentând toate nivelurile de învăţământ.

Studiul „Un an de şcoală online – Premise pentru inovarea educaţiei” relevă că cele mai mari dificultăţi în realizarea de către profesori a activităţilor didactice la distanţă sunt în ordine (în funcţie de scorul pe o scală de la 1 la 4): nivelul de stres psihic, social sau tehnic – 2,59, lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea şi desfăşurarea activităţilor online – 2,39, insuficient timp pentru planificarea/ organizarea lecţiilor – 2,36, lipsa unui computer suficient de performant – 2,27, lipsa timpului necesar pentru înţelegerea şi utilizarea adecvată a instrumentelor şi resurselor digitale – 2,27, lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei, pentru feedback şi evaluare – 2,25, lipsa unui spaţiu adecvat (acasă) pentru realizarea de activităţi didactice – 2,23.

Conform cadrelor didactice respondente, elevii întâmpină dificultăţi similare în activităţile de învăţare la distanţă, ierarhizate de profesori după cum urmează: dificultăţi tehnice – de acces, conectare, afişare – 2,86, lipsa obişnuinţei de a învăţa cu ajutorul noilor tehnologii – 2,85, nivelul insuficient al competenţelor digitale – 2,74, lipsa unui program bine structurat, determinând sincope în învăţare – 2,74, lipsa unui spaţiu adecvat pentru realizarea de activităţi de învăţare online – 2,70, acces limitat la internet – 2,66.

De asemenea, studiul relevă că într-o comparaţie între cadrele didactice din şcoli din mediul rural şi cele din mediul urban, apar diferenţe semnificative în special în ceea ce priveşte accesul la tehnologie – echipamente, internet, suport specializat în configurarea şi utilizarea aplicaţiilor şi platformelor digitale. Astfel, 2,15 respondenţi din mediul rural au răspuns că au întâmpinat dificultăţi tehnice, 2,09 – din mediul urban mic şi 2,05 din mediul urban mare, 1,94 din mediul rural au indicat accesul limitat la internet, 1,77 din mediul rural mic şi 1,69 din mediul rural mare, 2,38 din mediul rural – lipsa unui computer suficient de performant, 2,30 din mediul urban mic şi 2,17 din mediul urban mare.

Majoritatea cadrelor didactice participante la cercetare au remarcat faptul că lipsa interacţiunii directe, în grupul de învăţare, cu colegii şi cu profesorii, are repercusiuni iremediabile asupra dimensiunii sociale, emoţionale şi afective a dezvoltării copiilor. 44% dintre respondenţi sunt de acord că dezvoltarea socio-emoţională a copiilor este influenţată negativ, 37% – de acord parţial, 15% în dezacord şi 4% nu ştiu.

Studiul a evidenţiat că în perioada şcolii online, motivaţia pentru cariera didactică a crescut pentru 30% dintre profesori, a rămas la fel pentru 54,1% dintre aceştia, în timp ce 10% se declară mai puţin dedicaţi profesiei în urma acestei experienţe.

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte aspectele care influenţează desfăşurarea unei activităţi de calitate cu elevii, rezultatele studiului arată că profesorii se ancorează mai degrabă în pedagogie (60%), decât în tehnologie (36%), cu toate că la începutul pandemiei, în opinia profesorilor, tehnologia ocupa un loc central al activităţii didactice (57%), depăşind cu mult preocupările privind aspectele pedagogice (38%).

Cadrele didactice au răspuns că au primit ajutor în perioada şcolii online în mare măsură de la directorul şcolii – 41%, de la informaticianul şcolii – 26%, de la membri ai familiei – 25%, de la colegi – 23%, 12% de la MEC, inspectorat, CCD, CIRAE, ISE/CNPEE, 6% de la elevi, 6% de la ONG-uri sau companii private şi 5% de la părinţi.

Au desfăşurat acest studiu specialişti în ştiinţele educaţiei de la Universitatea din Bucureşti, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Vest din Timişoara, Universitatea „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, din cadrul Proiectului CRED, al Proiectului ROSE şi al Centrului Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate