Actualitate
Veste neaşteptată pentru şoferii români. Radarele fixe de pe șosele nu mai sunt funcționale
În prezent, Poliția rutieră depistează vitezomanii de pe şosele doar cu radare mobile, cele fixe nemaifiind funcţionale, potrivit Inspectoratului General al Politiei Române.
Politia rutieră nu mai dispune de sisteme fixe funcţionale, cu rol de supraveghere a traficului rutier şi măsurare a vitezei de deplasare a autovehiculelor, ci doar de radare mobile, scrie capital.ro.
Agenţii au în folosinţă în prezent 639 de radare mobile repartizate la inspectoratele judeţene de poliţie (în medie 14 aparate/judeţ), Brigada Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti (36) şi Secţia de Poliţie Autostrăzi (24).
De asemenea, nici radarele fixe amplasate pe Drumul Naţional 1 nu mai sunt funcţionale în prezent. Șoferii vitezomani riscă amenzi cuprinse între 195 şi 1950 de lei.
Un punct-amendă, potrivit codului rutier, reprezintă valoric 10% din salariul minim brut pe economie. Salariul minim brut pe economie a fost majorat din 1 ianuarie 2015 la 975 de lei, de la 900 de lei, cât era în 2014, urmând ca din 1 iulie 2015 să ajungă la 1.050 de lei.
Siguranța rutieră din România
România se clasează printre statele membre UE cu cea mai mare rată a accidentelor rutiere fatale în anul 2014, înregistrând 91 de decese la fiecare milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană (51 decese / 1 milion locuitori). Totodată, datele statistice arată însă că România a înregistrat progrese în domeniu, reușind să reducă numărul deceselor survenite în urma accidentelor rutiere cu 24% în ultimii 4 ani (semnificativ peste media UE de 18%).
Reducerea numărului de accidente rutiere mortale a continuat, comparativ cu anul 2013, deși într-un ritm mult mai scăzut, de doar 2%, apropiat de media UE (1%).
Alături de Letonia, România înregistrează și cel mai ridicat procent al deceselor în rândul pietonilor din numărul total de victime al accidentelor rutiere (39% față de media UE de 22%). În ceea ce îi privește pe cicliști, procentul deceselor înregistrate în România este aproape de media europeană (9% vs. 8%), în timp ce în cazul motocicliștilor indicatorul este mult sub această medie (3% vs. 15%).
În cele 28 de state membre ale Uniunii s-au înregistrat, în 2014, 25.700 de accidente rutiere mortale. Din totalul victimelor, 22% erau pietoni, 8% cicliști, 15% motocicliști, 3% conducători de motorete, restul de 52% fiind reprezentat de șoferi sau pasageri ai autoturismelor.
sursa: capital.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
autostrada
luni, 30.03.2015 at 12:02
Se produc accidente multe din cauza ca nu avem autostrazi. Drumurile sunt dezastru de la oras.. DN..incluziv autostrada deva-sibiu ..rusine sa le fie..