Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

VINERI: Curs festiv al Promoției 101 a Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia. Evenimentul, transmis LIVE

Publicat

Colegiul Național „Horea, Cloșca și Crișan” din Alba Iulia va organiza vineri, 29 mai, începând cu ora 11:00, un curs festiv online al Promoției 101.

Cursul festiv va avea două părți și va fi transmis în direct de Alba24.ro. 

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

– În prima parte oficialitățile prezente sunt invitate să transmită mesaje

– Partea a doua va fi dedicată profesorilor, diriginților claselor a XII-a și elevilor absolvenți

Evenimentul este organizat de directorii Colegiului Național „Horea, Cloșca și Crișan”, prof. Valeriu Nicolae Cerbu și prof. Sorin Dumitru Schiau, în parteneriat cu ISJ Alba.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: Restricții de circulație pe A1 Sibiu-Sebeș și alte tronsoane de autostradă sau drumuri naționale din țară. Zonele vizate

Publicat

Centrul InfoTrafic din Inspectoratul General al Poliției Române a anunțat, joi, restricții de circulație pe mai multe tronsoane de autostradă și drumuri naționale.

Autostrada A1 Sibiu – Sebeș – Deva – restricții de trafic:

  • pe sensul către Sibiu, între kilometrii 243 – 240, pe raza municipiului Sibiu – restricționată a doua bandă pentru a permite curățarea zonei mediane, până la ora 17.00
  • pe sensul către Deva, pe tronsonul kilometric 308+200 de metri – 309+200 de metri, pe raza localității Sebeș – restricționate banda de urgență și prima bandă pentru efectuarea unor lucrări de reparații asfaltice, până la ora 19.00.

Autostrada A1 București – Pitești – restricții de trafic

  • pe sensul către Pitești, tronsonul kilometric 30 – 32, pe raza localității Bolintin Vale – restricționată a doua bandă pentru a permite colectarea nisipului din zona mediană. Lucrările au loc până la ora 14.00.
  • pe tronsonul kilometric 114 – 115, sensul către București, în zona municipiului Pitești, până la ora 18.00, banda de urgență este restricționată pentru lucrări de întreținere.

Drumuri naționale – Vâlcea – restricții de trafic

  • DN 7, între kilometrii 236 – 237, în afara localității Câineni (Vâlcea), se lucrează la decolmatare canal, între orele 08:00 – 16:00. Circulația rutieră se desfășoară pe jumătate de cale, dirijată de piloți de circulație
  • DN 67B, între kilometrii 75 – 88, pe raza localităților Lăcusteni – Fârtățești, se lucrează la frezare denivelări și făgașe, până la ora 18.00. Circulația rutieră se desfășoară pe jumătate de cale, dirijată de piloți de circulație
  • DN 67, pe tronsonul kilometric 198+600 de metri – 198+764 de metri, pe raza localității Budești, se lucrează la reparații asfaltice, până la ora 18.00. Circulația rutieră se desfășoară pe jumătate de cale, dirijată de piloți de circulație
  • DN 7A, pe tronsonul kilometric 5+900 de metri – 6, în afara localității Brezoi, respectiv pe tronsonul kilometric 22+500 de metri – 22+700 de metri, pe raza localității Malaia, se lucrează la montare parapet metalic, până la ora 16.00. Circulația rutieră se desfășoară pe jumătate de cale, dirijată de piloți de circulație.

Conducătorii auto sunt sfătuiți să respecte semnificația semnalizării instituite temporar, circulând cu viteza adaptată condițiilor de trafic și de drum.

sursă: politiaromana.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Apa de ploaie nu mai este potabilă nicăieri pe Terra. Planeta noastră este „contaminată în mod ireversibil”

Publicat

Nu mai există niciun loc pe Pământ unde apa de ploaie să fie sigură pentru băut. Apa de ploaie de pe Terra este improprie consumului din cauza prezenţei substanţelor chimice toxice peste nivelurile recomandate, potrivit unui studiu recent realizat de oameni de ştiinţă de la Universitatea din Stockholm, relatează AFP citat de Agerpres.

„Nu există niciun loc pe Pământ unde apa de ploaie să fie sigură pentru băut, conform datelor pe care le-am utilizat”, a declarat Ian Cousins, profesor la Universitatea din Stockholm şi autor principal al studiului, publicat în revista Environmental Science and Technology.

Echipa sa a analizat date compilate din 2010 şi a arătat că „chiar şi în Antarctica sau pe platoul tibetan, nivelurile (de substanţe chimice toxice) prezente în apa de ploaie sunt peste cele recomandate de Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite ale Americii (EPA)”, a adăugat el.

Planeta este invadată de ”substanțe chimice eterne”. Odată ingerate se acumulează în organism

Considerate în mod normal neatinse, ambele regiuni au niveluri de PFAS (substanţe perfluoroalchilate şi polifluoroalchilate) „de 14 ori mai mari” decât recomandările EPA privind apa potabilă.

Cunoscute mai frecvent sub denumirea de „substanţe chimice eterne” deoarece se dezintegrează extrem de lent, PFAS, prezente iniţial în ambalaje, şampoane şi chiar în produsele de machiaj, s-au răspândit în mediul înconjurător, inclusiv în apă şi în aer. Odată ingerate, PFAS se acumulează în organism.

Efectele nocive ale PFAS

Potrivit unor studii, expunerea la PFAS poate avea efecte asupra fertilităţii şi dezvoltării fetusului. De asemenea, poate duce la riscuri crescute de obezitate sau anumite tipuri de cancer (de prostată, rinichi şi testicule) şi la creşterea nivelului de colesterol.

EPA a scăzut recent pragul PFAS recomandat după ce a descoperit că aceste substanţe chimice ar putea avea un impact asupra răspunsului imunitar al copiilor la vaccinuri, a afirmat Ian Cousins.

Planeta este „contaminată în mod ireversibil”

Potrivit lui Ian Cousins, PFAS sunt acum „atât de persistente” şi omniprezente încât nu vor dispărea niciodată de pe Pământ.

„Am făcut planeta inospitalieră vieţii umane, contaminând-o ireversibil, astfel încât nimic să nu mai fie curat”, a mai spus el.

„Am depăşit o limită planetară”, a mai spus Cousins, referindu-se la un model care permite evaluarea capacităţii Pământului de a absorbi impactul activităţii umane.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Câți bunici are România și care este pensia lor medie. Date publicate de Casa Națională de Pensii

Publicat

Datele publicate de Casa Națională de Pnsii arată că în România, în luna iulie, erau aproape 4,8 milioane de pensionari. Raportat la aceeași perioadă, pensia medie a fost de 1773 de lei.

Din totalul acestora, peste 3,8 milioane s-au pensionat la limita de vârstă, pensia medie fiind de 1930 de lei, iar în jur de 93.000 au obținut pensie anticipată parțială.

Instituția precizează de asemenea că peste 710.000 de pensionari aveau perioade lucrate în agricultură, ei primind în luna iulie 508 lei.

De pensia de invaliditate au beneficiat peste 400.000 de persoane, valoarea fiind de 792 de lei, potrivit Radio România Actualități.

În prezent, în țară sunt peste 200.000 de pensii speciale. Este vorba în principal despre militari, polițiști, foști angajați ai serviciilor secrete (mulți chiar din fosta Securitate), magistrați și alte categorii.

Citește și: România nesimțirii: 357.000 de lei pe an, cea mai mare pensie din Parlament. Ce miză ascunde discuția despre pensiile speciale

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Trei drumuri comunale din comuna Fărău vor fi reabilitate și asfaltate. Acord de mediu, solicitat la APM Alba

Publicat

Primăria comunei Fărău vrea să reabiliteze și asfalteze trei drumuri comunale, ce fac legătura între localitatea Fărău și localitățile Heria, Medveș și Sânbenedic. Lungimea totală a celor trei drumuri este de peste 8,2 kilometri. 

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat recent depunerii solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Reabilitare drumuri comunale în comuna Fărău”, propus a fi amplasat în localitățile Fărău, Heria, Medveș și Sânbenedic.

Potrivit memoriului tehnic, Primăria comunei Fărău vrea să reabiliteze și să modernizeze trei drumuri comunale, cu o lungime totală de 8.220 metri.

Este vorba despre:

  • DC 7 (DJ 107 D – Heria) – 3.768 m lungime
  • DC 8 (DJ 107 D – Sânbenedic) – 2.073 m lungime
  • DC 9 (DJ 107 D – Medves) – 2.379 m lungime

Drumurile comunale analizate (DC 7, DC 8, DC 9) sunt amplasate în comuna Fărău, în intravilanul si extravialnul localităților Fărău, Heria, Medveș și Sânbenedic.

Drumul comunal DC 7 începe din drumul județean DJ 107 D, în intravilanul localității Fărău și se termină în interiorul localității Heria și are o lungime totală de 3,768 km.

Sectorul de drum analizat este situat între km 0+000 (intersecția cu DJ 107 D) și km 3+768 în intravilanul localității Heria.

În profil longitudinal drumul este alcătuit din mai multe succesiuni de sectoare în rampă și pantă. Acestea se desfășoara între cotele extreme de 388 m și respectiv 305 m, iar declivitățile sunt cuprinse între cca. 0.00 – 10.52%.

În mare parte drumul este amenajat la cota terenului sau puțin peste aceasta, dar există și tronsoane cu taluz de debleu pe flancul amonte.

Drumul comunal DC 8 începe din drumul judetean DJ 107 D, în extravilanul localității Fărău și se termină în interiorul localității Sânbenedic și are o lungime totală de 2,073 km.

Sectorul de drum analizat este situat între km 0+000 (intersecția cu DJ 107 D) și km 2+073 în intravilanul localității Sânbenedic.

În profil longitudinal drumul este alcătuit din mai multe succesiuni de sectoare în rampă și pantă. Acestea se desfășoară între cotele extreme de 358 m și respectiv 314 m, iar declivitățile sunt cuprinse între cca. 0.01 – 8.96%.

În mare parte drumul este amenajat la cota terenului sau puțin peste aceasta, dar există și tronsoane cu taluz de debleu pe flancul amonte.

Drumul comunal DC 9 începe din drumul județean DJ 107 D, în extravilanul localității Fărău și se termină în interiorul localitatii Medveș și are o lungime totală de 2,379 km.

Sectorul de drum analizat este situat între km 0+000 (intersecția cu DJ 107 D) și km 2+379 în intravilanul localității Medveș.

În profil longitudinal drumul este alcătuit din mai multe succesiuni de sectoare în rampă și pantă. Acestea se desfășoară între cotele extreme de 346 m și respectiv 319 m, iar declivitățile sunt cuprinse între cca. 0.05 – 3.99%.

În mare parte drumul este amenajat la cota terenului sau puțin peste aceasta, dar există și tronsoane cu taluz de debleu pe flancul amonte.

Soluția tehnică presupune realizarea următoarelor categorii de lucrări:

  • Reabilitare sistem rutier în parte carosabilă și acostamente;
  • Realizare dispozitive de scurgere a apelor de suprafață (rigole/șanțuri, podețe, guri de scurgere, canale din beton etc);
  • Amenajarea acceselor la proprietăți;
  • Amenajarea intersecțiilor cu drumurile laterale;
  • Amenajare platforme de încrucisare;
  • Amenajare spații verzi;
  • Lucrări conexe pentru siguranța rutieră;

Lucrările propuse a se executa pe cele pe drumuri comunale amintite mai sus vor conduce la îmbunătățirea condițiilor de circulație și a fluenței traficului rutier și pietonal, precum și la sporirea siguranței și confortului pietonilor și vor influența benefic zona atât din punct de vedere ambiental, cât și din punct de vedere socio-economic.

Valoarea totală a investiției este estimată la 11.829.272,03 de lei, cu TVA inclus.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax