Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

VINERI: Trupa Bohemian Groove din Alba Iulia își lansează primul ALBUM, la Casa de Cultură a Sindicatelor. Invitați speciali, Ovidiu Pârjol și Cristina Vaipan


Publicat

Cunoscută deja din concerte susținute la diverse evenimente în Piața Cetății din Alba Iulia și nu numai, trupa albaiuliană Bohemian Groove își lansează primul album, „Event Horizon”, într-un concert. Evenimentul va avea loc vineri, 6 iunie 2014, începând cu ora 21.30, în foaierul Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia, iar biletul de intrare costă 10 lei.

Trupa Bohemian Groove a fost înființată în anul 2012 și este compusă din Tudor Vaipan – chitară și voce, Ana-Maria Lazăr – bass și voce și Laur Făgădar – tobe, toți trei din Alba Iulia. La concertul de vineri vor participa, ca invitați speciali sunt Ovidiu Pârjol la clape și Cristina Vaipan la voce.

„Suntem toți trei fani ai rock-ului anilor ’60 și ’70 și abordăm un stil mult mai pur, mult mai autentic, oarecum în contrast cu muzica ultra-procesata și „artificială” a vremurilor actuale. „EVENT HORIZON” este prima materializare a ideilor noastre, fiind un album cu material în întregime original. O ascultare a albumului te va purta prin diferite stări, de la autocontemplare și fragilitate, până la speranță, putere și exaltare. Ca versuri, am abordat teme legate de evoluție spirituală, trăirea unei vieți mai sincere, mai autentice, teme legate de iubire, de puterea cuvântului și puterea intenției, noi înșine aflându-ne pe nesfârșitul drum al cunoașterii și al descoperirii. Este un proiect în care am investit mult, atât material cât și sufletește, un proiect de care suntem foarte mândri, un proiect prin care vrem să vă încurajăm și pe voi să vă descoperiți și dezvoltați calitățile, și să le urmați până la finalul drumului, oriunde ar duce el”, spun cei de la Bohemian Groove.

Vă invităm să luați o pauză de câteva minute și să vă delectați cu o piesă semnată Bohemian Groove:



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Românii sunt de vină, fiecare în parte, că SUA nu elimină vizele pentru ei. Explicații halucinante al ministrului de Externe

Publicat

sua

Ministrul Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu, spune că românii au în continuare nevoie de vize pentru a călători în SUA, deoarece rata de refuz în cazul cetăţenilor din ţara noastră este de 9 – 10% din numărul total de solicitări. 

Pentru a fi eliminate vizele complet, legislaţia americană prevede o limită de 3%.

De vină, lasă să se înțeleagă Aurescu, ar fi chiar românii, care aplică în ciuda faptului că nu au șanse să obțină viza, astfel încât procentul de refuz rămâne ridicat.

”Această situaţie nu este imputabilă nici autorităţilor române, nici autorităţilor americane, ci se referă exact la situaţia neîndeplinirii condiţiilor de către cetăţenii români, fiecare în parte, care aplică pentru a obţine o viză”, a afirmat Aurescu.

Soluția propusă de ministru ar fi ca cei care nu au șanse la viză să nu mai aplice și astfel procentul de refuz ar scădea.

SUA au fost somate de UE să scoată vizele pentru români, însă chiar europarlamentarii români au votat împotriva sancțiunilor împotriva americii.

SUA continuă să ceară ca cetățenii din Bulgaria, Croația, Cipru și România să dețină viză pentru a intra pe teritoriul său.

Toți ceilalți cetățeni ai UE sunt exonerați de obligația de a deține viză pentru o perioadă scurtă de ședere în SUA (maximum 90 de zile în orice perioadă de 180 de zile), la fel ca și cetățenii americani atunci când vizitează Uniunea Europeană.

Explicațiile ministrului

Prezent duminică la o emisiune la Prima TV, Bogdan Aurescu a fost întrebat despre motivele pentru care românii au nevoie în continuare de vize pentru a călători în SUA, deşi legislaţia europeană prevede reciprocitate între UE şi Statele Unite în acest domeniu.

„Este, până la urmă, rezultatul unei legislaţii americane, care este destul de strictă şi care, după cum cunoaşteţi, prevede o serie de condiţii.

Noi am îndeplinit toate aceste condiţii prevăzute de legislaţia americană, cu excepţia condiţiei care se referă la rata de refuz.

Plafonul ratei de refuz prevăzut de legislaţia americană, adică transpus în procent de număr de vize care nu sunt acordate atunci când se fac aplicaţii pentru această viză de scurtă şedere în Statele Unite, plafonul acesta este de 3% din numărul total de solicitări.

În momentul de faţă, noi nu suntem la acest plafon. (…) În momentul de faţă, suntem în jur de 9 – 10%.

Or, această situaţie nu este imputabilă nici autorităţilor române, nici autorităţilor americane, ci se referă exact la situaţia neîndeplinirii condiţiilor de către cetăţenii români, fiecare în parte, care aplică pentru a obţine o viză”, a afirmat Aurescu.

Ministrul a precizat că a discutat această temă cu secretarul de stat al SUA, Antony Blinken, şi a anunţat o campanie de informare pentru cetăţenii români care doresc să călătorească în America, pentru a scădea această rată mare de refuz.

„Dorim să declanşăm în perioada următoare o campanie de informare comună România – Statele Unite, în aşa fel încât să conştientizăm pe toţi cetăţenii români care doresc să aplice pentru o viză de scurtă şedere în Statele Unite să ştie care sunt condiţiile acestea. (…)

Şi, atunci, dacă fiecare cetăţean român ştie exact dacă se încadrează sau nu în aceşti parametri, ştie să nu facă o astfel de cerere dacă ea nu are şanse să fie acceptată. (…)

Şi, în felul acesta, procentul de refuz va scădea. Acest procent de refuz este prevăzut într-o legislaţie adoptată de Congresul american”, a indicat ministrul Aurescu.

Potrivit acestuia, au existat iniţiative în Congresul american pentru a fi introduse excepţii de la regula acordării vizelor pentru cetăţenii care provin din statele aliate ale SUA, însă nu au avut succes.

„Executivul american nu are foarte multă marjă de manevră, de fapt nu are niciun fel de marjă de manevră. Ar fi necesare modificări de legislaţie americană.

Noi am explorat în trecut astfel de variante, în aşa fel încât să încercăm să creăm nişte excepţii, de exemplu pentru aliaţi puternici, parteneri strategici, cum este România. (…) S-a discutat.

Şi am discutat şi eu anul trecut, în octombrie, când am fost la Washington şi m-am întâlnit cu secretarul de stat Pompeo, de la acel moment.

Existau la acel moment, în Congresul american, două iniţiative care mergeau pe două căi legislative diferite, dar care aveau în vedere fie o posibilitate de excepţie de la această rată de 3% sau varianta în care se putea acorda sau se putea lua o decizie pentru admiterea unui stat care este un stat puternic aliat şi partener strategic important al Statelor Unite care, de exemplu, alocă 2% din PIB pentru apărare”, a adăugat ministrul de Externe.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

Lucrări de reparații pe străzile din municipiul Blaj, în următorii doi ani. Primăria investește peste 2,8 milioane de lei

Publicat

Primăria Blaj alocă peste 2,8 milioane de lei pentru reparații pe străzile asfaltate din municipiu. Lucrările urmează să fie eșalonate pe o perioadă de doi ani, iar suprafața totală ce va fi reparată este de 70.000 mp. 

Administrația locală din Blaj a lansat vineri, 14 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru lucrări de reparații curente pe străzile din municipiu.

Valoarea totală estimată este de 2.840.967,43 de lei, fără TVA.

Administrația locală dorește repararea străzilor care prezintă deformări și urme de îmbătrânire a îmbrăcăminților bituminoase. Necesitatea achiziției acestor lucrări rezultă din nevoia asigurării unui confort în trafic, atât pentru traficul de tranzit cât ți pentru traficul rezidențial.

Se vor achiziționa 3.750 de bucăți de rigolă tip scafă și 70.000 mp de reparații îmbrăcăminți bituminoase prin frezare și așternerea unui strat nou de asfalt.

Potrivit caietului de sarcini, pentru realizarea unor lucrări de calitate se va respecta cu strictețe tehnologia de execuție și anume:

  • marcarea suprafețelor ce vor fi decapate sau frezate prin tragerea unor linii pline la marginea acestor suprafețe
  • frezarea îmbrăcămintei bituminoase a suprafeței marcate
  • scoaterea și îndepărtarea materialului decapat din perimetrul marcat
  • curățarea suprafețelor decapate cu mături și perii prin suflare cu aer comprimat
  • amorsarea suprafeței curate cu emulsie bituminoasă cationică cu rupere rapidă
  • așternerea uniformă a mixturii asfaltice la temperatura optimă
  • compactarea cu cilindru vibrator

Lucrările propuse vor fi eșalonate pe o perioadă de 24 de luni, acestea vor fi împărțite în tronsoane nu mai mici de 10.000 mp. Reprezentanții administrației locale împreună cu executantul vor identifica tronsoanele de străzi care urmează a fi reabilitate.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un nou magazin Kaufland, la Alba Iulia. În ce zonă urmează să fie construit

Publicat

Kaufland va construi al doilea magazin din municipiul Alba Iulia. Acesta urmează să fie amplasat pe un teren aflat în cartierului Ampoi I. 

În data de 12 mai, Primăria Alba Iulia a emis pentru Kaufland SCS un certificat de urbanism pentru demolarea construcțiilor existente (Corp C1, C4) și organizare de șantier, pe strada Tudor Vladimirescu, nr. 78.

Terenul se află în cartierul Ampoi I, în zona supermarketului Penny.

În luna aprilie, a fost emis un certificat de urbanism pentru elaborare PUZ pentru construire hipermarket Kaufland și construcții anexe, amenajări exterioare incintă, amenajări accese rutiere și pietonale din drumuri publice, împrejmuire teren, elemente publicitare – modificare reglementări aprobate cu HCL 115/2016, art 13.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la STAT. POSTURILE vacante în instituții publice din județul Alba. Condiții și calendarul concursurilor

Publicat

În această perioadă, în județul Alba sunt vacante mai multe posturi în instituții publice.

Candidații interesați de ocuparea acestora trebuie să îndeplinească unele condiții, privind studiile, vechimea de muncă și alte cerințe.

Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:

a) are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;

b) cunoaște limba română, scris și vorbit;

c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;

d) are capacitate deplină de exercițiu;

e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;

f) îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;

g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.

POSTURI VACANTE:

ALBA IULIA

Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Alba

– asistent registrator principal, grad II – Serviciul Publicitate Imobiliară – Biroul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Alba Iulia

Condiții: studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență în specializarea drept; vechime în muncă – 6 luni.

Termen limită pentru depunerea dosarelor: 26 mai 2021, ora 16.30

Concurs: 7 iunie 2021, ora 10:00: proba scrisă, la Facultatea de Teologie Ortodoxă, din Alba Iulia, Bd. 1 Decembrie 1918 nr. 13, Aula „Dumitru Stăniloaie”, et. 3; 11 iunie 2021, ora 10:00: proba interviu, la sediul O.C.P.I. Alba, str. Septimius Severus nr. 59, județul Alba, camera de consiliu.

Relaţii suplimentare, la sediul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Alba, din Alba Iulia, str. Septimius Severus nr. 59, etajul 2, camera 215, Judeţul Alba, telefon 0258/813.170, interior 118.

ABRUD

Primăria Oraşului Abrud

– muncitor calificat, treapta IV, în cadrul Serviciului de Administrarea Domeniului Public și Privat

Condiții: studii medii; certificat de calificare în unul din domeniul mecanic; nu necesită vechime în muncă.

Concurs: 9 iunie 2021, ora 10:00 – proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare, la Primăria Oraşului Abrud cu sediul în Abrud, Piaţa Eroilor nr. 1, telefon 0258/780.519, e-mail resurseumaneprimariaabrud@yahoo.ro.

BLAJ

Primăria Municipiului Blaj

Biroul Integrare Europeană

– expert, grad IA

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință științe economice; vechime în specialitatea studiilor – minimum 7 ani.

– expert, grad I

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință inginerie civilă, cu domeniul de licență inginerie civilă sau ingineria instalațiilor; vechime în specialitatea studiilor – minimum 4 ani.

– expert, grad I

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în ramura de știință științe economice sau științe juridice sau domeniu] fundamental științe inginerești; vechime în specialitatea studiilor – minimum 4 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 20 mai 2021

Concurs: 28 mai 2021, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare, la Primăria Municipiului Blaj, Piața 1848 nr. 16, telefon 0258/710.110.

CUGIR

Şcoala Gimnazială Nr. 3 din Cugir

– administrator patrimoniu

Condiții: studii superioare; inginer, subinginer. economist; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – nu se solicită.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 25 mai 2021, ora 13.00

Concurs: 7 iunie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; 8 iunie 2021, ora 10.00 – proba practică; 9 iunie 2021, ora 10.00 – proba interviu.

Relații suplimentare, la sediul Şcolii Gimnaziale Nr. 3 din Cugir, Aleea Constructorului nr. 1, telefon: 0258/751.075.

CÂMPENI

Spitalul de Boli Cronice Câmpeni

– director financiar contabil (perioadă determinată)

Condiții: absolvenți de învățământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licență sau echivalentă în profil economic; vechime în specialitatea postului – au cel puțin 2 ani vechime în specialitatea postului.

Termen limită pentru înscrieri: 24 mai 2021, ora 15.00

Concurs: 2 iunie 2021, ora 10.00 – proba test grilă/lucrare scrisă; 3 iunie 2021, ora 10.00, susținerea proiectului; 4 iunie 2021, ora 10.00 – interviul de selecție; toate probele, la sediul Spitalului de Boli Cronice Câmpeni.

Relații suplimentare, la Serviciul Personal- R.U.N.O.S. al unității sau la tel /fax 0258771582, între orele 7.00 -15.00.

TEIUȘ

Primăria Orașului Teiuș

-muncitor necalificat I din cadrul Serviciului Urbanism și Amenajarea Teritoriului, protecție civilă – Compartimentul spații verzi

Condiții: studii generale; fără vechime.

Concurs: 27 mai 2021, ora 16.00: termenul limită de depunere a dosarelor; 7 iunie 2021, ora 10.00 – proba scrisă; data și ora interviului se vor comunica ulterior.

Relaţii suplimentare, la sediul Primăriei Orașului Teiuș, str. Clujului nr. 80, Județul Alba, telefon 0258/851.101, interior 24.

ALTE LOCALITĂȚI

Asociația Comunelor de Munte – Munții Apuseni – județul Alba (Bucium)

auditor intern, grad profesional asistent, la Compartimentul de audit public intern

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în științe/domeniul economic și/sau juridic; experiență în specialitatea studiilor – minimum 9 ani pentru auditorul intern, grad profesional asistent; cunoștințe de utilizare a aplicației Microsoft Oftice (Word, Excel, PowerPoint și Outlook); disponibilitatea la deplasări frecvente în comunele din județul Alba aflate în aria de responsabilitate a Compartimentului de audit public intern, precum și, ocazional, pe teritoriul național, conform programelor de pregătire profesională planificate; obținerea avizului favorabil la interviul de avizare, susținut conform pct 2.3.4.1. din Normele generale privind exercitarea activității de audit public intern, aprobate prin H.G. nr. 1086/2013.

Termen limită de depunere a dosarelor: 18 mai 2021, ora 16:00

Concurs: 25 mai 2021, ora 10:00 – susținere interviu de avizare; 26 mai 2021, ora 10:00 – proba scrisă; 31 mai 2021, ora 10:00 – proba interviu.

Relaţii suplimentare, la sediul Asociației Comunelor de Munte – Munții Apuseni – Alba, Primăria Comunei Bucium, Str. Principală nr. 25, județul Alba, telefon 0769/226.585

Școala Gimnazială Sohodol

– muncitor – personal nedidactic (0,25 normă)

Condiții: studii medii, cu diplomă de bacalaureat; vechime în muncă minimum 8 ani; recomandare de la ultimul loc de muncă/locul de muncă; permis auto categoriile B, C și D; domiciliul în comuna Sohodol.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 21 mai 2021, în intervalul orar 12.00-14.00

Concurs: 2 iunie 2021, ora 09.00: proba scrisă; 2 iunie 2021, ora 12.00: proba practică.

Relaţii suplimentare, la Școala Gimnazială Sohodol din comuna Sohodol, str. Sohodol nr. 2, telefon 0258/787.22

Primăria Comunei Șugag

– inspector de specialitate I – Compartiment Administrație Publică Locală și Secretariat Administrativ, Resurse Umane și Gestiunea Funcțiilor Publice, Registrul Agricol, Cadastru și Achiziții Publice

Condiții: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile: inginerie civilă, inginerie geodezică, arhitectură și urbanism; vechime în muncă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției contractuale – minimum 3 ani; cunoștințe de operare/programare pe calculator: nivel avansat în utilizare și proiectare – ArhiCAD/AutoCAD; nivel avansat în utilizarea programelor de editare de texte, programe GIS de analiză și editare: Global Mapper, QGIS, ArcGIS; de comunicare electronică și internet; limbi străine – cunoștințe limbă engleză – nivel mediu.

Concurs: 26 mai 2021, ora 10.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare, la sediul Primăriei Comunei Șugag, str. Valea Frumoasei nr. 180, telefon 0258/746.177.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate