Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

WhatsApp amână cu trei luni aplicarea noilor condiții de utilizare. Zeci de milioane de utilizatori au renunțat la aplicație

Publicat

whatsapp

Aplicaţia de mesagerie online WhatsApp a decis să amâne cu trei luni intrarea în vigoare a noilor sale condiţii de utilizare, încercând astfel să îşi liniştească utilizatorii în legătură cu protejarea datelor lor personale, informează AFP.

Vom amâna data la care utilizatorii vor trebui să citească şi să accepte condiţiile de utilizare„, au anunţat vineri reprezentanţii aplicaţiei WhatsApp într-un articol publicat pe blogul ei oficial.

Modificările, care ar fi trebuit să intre în vigoare pe 8 februarie, vor deveni efective începând din data de 15 mai.

Săptămâna trecută, WhatsApp a cerut celor aproximativ 2 miliarde de utilizatori ai săi să accepte noile condiţii de utilizare, care permit aplicaţiei să partajeze datele personale ale clienţilor cu compania ei mamă, Facebook. În caz de refuz, utilizatorii WhatsApp erau informaţi că nu vor mai putea să îşi acceseze conturile începând din 8 februarie.

La o scară mult mai redusă, migrația se întâmplă și în România scrie G4Media.ro. Potrivit unui instrument de analiză a aplicațiilor, disponibil online, Signal a fost pe locul 27 în ceea ce privește toate aplicațiile descărcate la noi, iar Telegram pe 12, potrivit datelor din 11 ianuarie. Cele două aplicații au câștigat foarte mult și la capitolul ”popularitate” unde ratingul lor a ajuns aproape de maxim.

WhatsApp explică ce înseamnă noua actualizare

Acea decizie a fost interpretată de numeroşi critici drept o tentativă a aplicaţiei de a partaja mai multe date personale ale utilizatorilor WhatsApp cu compania-mamă, Facebook, care a cumpărat WhatsApp în 2014.

Vineri, WhatsApp a ţinut să îi asigure pe utilizatori că noua actualizare „nu întăreşte capacitatea noastră de a partaja datele personale cu Facebook”, ci are scopul de a ajuta companiile să comunice mai bine cu clienţii lor prin intermediul acestei platforme.

Aplicaţia doreşte mai ales să permită companiilor de publicitate să îşi vândă produsele direct pe WhatsApp, aşa cum se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.

Conversaţiile purtate pe WhatsApp vor continua să fie protejate folosind principiul de criptare „end-to-end” şi nici Facebook, nici WhatsApp nu vor avea posibilitatea de a vedea aceste mesaje private, au transmis reprezentanţii aplicaţiei, citați de Agerpres.

Anunţul de săptămâna trecută a provocat panică şi un val de revoltă în rândul multor utilizatori, care s-au declarat alarmaţi din cauza renunţării la valorile fondatoare ale WhatsApp.

WhatsApp a încercat să îi liniştească pe utilizatorii săi, îngrijoraţi de ideea că această aplicaţie de mesagerie online va partaja mai multe date personale cu compania ei mamă, Facebook, după ce noile condiţii de utilizare a acestui serviciu, publicate săptămâna trecută, au stârnit un val de panică în rândul persoanelor care folosesc WhatsApp şi înscrieri record pe platformele concurente Signal şi Telegram, informează AFP.

„Cu toate aceste zvonuri care circulă, vrem să răspundem unora dintre cele mai frecvente întrebări pe care le-am primit”, au transmis administratorii aplicaţiei WhatsApp pe site-ul acesteia, în rubrica „Securitate şi confidenţialitate”.

„Vrem să spunem cât se poate de clar că acea actualizare nu afectează în niciun fel confidenţialitatea mesajelor schimbate cu prietenii voştri şi cu familiile voastre”, precizează acelaşi text.

Joi, WhatsApp a cerut celor aproximativ 2 miliarde de utilizatori ai săi să accepte noile condiţii de utilizare, care permit aplicaţiei să partajeze datele personale ale clienţilor cu compania ei mamă, Facebook. În caz de refuz, utilizatorii WhatsApp nu vor mai putea să îşi acceseze conturile începând din 8 februarie.

Modificările nu privesc decât conversaţiile viitoare ce vor fi purtate cu companii, afirmă reprezentanţii WhatsApp, care doresc să dea dovadă „de mai multă transparenţă” despre modul în care ei „recoltează şi utilizează datele personale ale utilizatorilor”.

Grupul Facebook Inc., care obţine profituri imense din publicitatea orientată distribuită pe reţelele de socializare Facebook şi Instagram, a început să obţină venituri şi din serviciile sale de mesagerie online, precum Messenger, permiţând companiilor de publicitate să îi contacteze pe clienţii săi, pentru a-şi vinde direct produsele, aşa cum se întâmplă deja în India, cea mai mare piaţă a companiei californiene, cu 400 de milioane de utilizatori.

WhatsApp a încercat să îi liniştească pe utilizatorii îngrijoraţi din această ţară din Asia de Sud, publicând în ziarele de miercuri un mesaj, pe prima pagină, cu următorul conţinut: „Respectarea vieţii voastre private este înscrisă în ADN-ul nostru”.

Telegram jubilează

Aplicaţia WhatsApp, cumpărată de Facebook în 2014, şi-a construit reputaţia bazându-se în special pe protejarea datelor private ale utilizatorilor săi. Actualizarea de joi a provocat însă un val de nemulţumire pe reţelele de socializare, un exemplu concludent în acest sens fiind cel al antreprenorului Elon Musk, CEO-ul companiilor SpaceX şi Tesla, care a distribuit pe contul său de Twitter un mesaj laconic: „Folosiţi Signal”.

„Există multă dezinformare despre condiţiile de utilizare a serviciului WhatsApp în acest moment”, a reacţionat marţi Adam Mosseri, directorul reţelei de socializare Instagram.

Această campanie de imagine soseşte însă puţin prea târziu, afirmă jurnaliştii de la AFP: serviciile de mesagerie securizată Signal şi Telegram beneficiază începând de joi de o creştere uriaşă de popularitate.

„În prima săptămână din ianuarie, Telegram a depăşit 500 de milioane de utilizatori activi pe lună. Apoi, cifrele au continuat să crească: 25 de milioane de utilizatori noi s-au alăturat Telegram în următoarele 72 de ore”, a declarat marţi fondatorul acestei mesagerii online, rusul Pavel Durov, pe contul său de Telegram.

„Este o creştere semnificativă în raport cu anul trecut”, a continuat el, explicând că Telegram a mai trecut de câteva ori prin valuri de „înscrieri subite” în timpul celor „şapte ani ai săi de experienţă în materie de protejare a vieţii private a utilizatorilor”. Dar, „de această dată, e ceva diferit”, a adăugat antreprenorul rus.

„Oamenii nu mai vor să îşi partajeze viaţa privată contra unor servicii gratuite. Ei nu mai vor să fie luaţi ostatici de către monopoluri tehnologice”, a adăugat miliardarul rus, în vârstă de 36 de ani.

Creată în 2013 de fraţii Pavel şi Nikolai Durov, creatorii foarte popularei reţele de socializare ruseşti VKontakte, aplicaţia Telegram a făcut o prioritate din securitatea datelor personale ale utilizatorilor şi refuză în general să colaboreze cu autorităţile, fapt care a expus-o în faţa unor tentative de blocare în anumite ţări, în special în Rusia.

Signal decolează

Signal şi Telegram figurează în fruntea descărcărilor de aplicaţii gratuite pe platformele Apple Store şi Google Play din mai multe ţări.

Pentru a-i cuceri şi mai mult pe noii săi utilizatori, Signal a publicat chiar şi un tutorial care îi ajută să importe mai uşor conversaţiile purtate pe grupurile create pe alte aplicaţii de mesagerie online.

Succesul a fost atât de mare, încât afluxul de noi conexiuni a provocat anumite probleme tehnice între joi şi vineri. „Codurile de verificare sunt în prezent întârziate (…) pentru că multe persoane noi încearcă să se înscrie pe Signal în perioada actuală”, au explicat reprezentanţii aplicaţiei.

Lansată în 2014, aplicaţia americană Signal este considerată de specialişti una dintre cele mai securizate aplicaţii de mesagerie online de pe piaţă, graţie în special capacităţii sale de criptare de tip „end-to-end”, ce permite securizarea tuturor tipurilor de conversaţii (mesaje, apeluri audio şi apeluri video) purtate între utilizatorii săi.

Platforma a încercat să calmeze „incendiul” provocat de anunţul de săptămâna trecută prin intermediul unei serii de anunţuri liniştitoare şi de campanii publicitare, dar serviciile concurente, precum Signal şi Telegram, au profitat de acea stare de confuzie şi descărcările lor din magazinele online au cunoscut creşteri spectaculoase.

surse: digi24.ro, Agerpres

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax