Eveniment
Zboruri anulate: Care este soluția recomandată de Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism, celor care călătoresc cu avionul
Zboruri anulate: Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) transmite recomandări turiştilor, în contextul în care, în ultima perioadă, mai multe companii aeriene, în toată lumea, au fost nevoite să anuleze zboruri din diverse motive.
ANAT sugerează turiștilor să achiziţioneze biletele de avion prin intermediul agenţiilor de turism.
„ANAT colaborează cu Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT) pentru a crea un Fond de garantare a biletelor de avion în caz de faliment al companiilor aeriene. În prezent, nu există asigurări care să acopere anulările sau întârzierile provocate de aceste companii.
Recomandăm turiştilor să cumpere bilete de avion prin agenţiile de turism pentru a fi protejaţi şi pentru a avea alternative în caz de anulare”, a declarat Alin Burcea, preşedintele ANAT, potrivit Agerpres.
Zboruri anulate. Avantajele recomandării privind agențiile de turism
Printre avantajele rezervării biletelor de avion prin agenţiile de turism, ANAT menţionează protecţia împotriva anulărilor. Turiştii beneficiază astfel de protecţie în caz de anulare, deoarece, dacă un zbor face parte dintr-un pachet de călătorie, agenţiile sunt obligate, conform legii, să găsească soluţii de repatriere a pasagerilor fără costuri suplimentare.
Totodată, subliniază ANAT, companiile aeriene nu anunţă întotdeauna clienţii despre anulări sau întârzieri. În schimb, agenţiile de turism informează turiştii, asigurându-se că aceştia nu se prezintă la aeroport decât atunci când au o alternativă de zbor garantată.
Un alt avantaj ar fi, potrivit sursei citate, siguranţa curselor charter, operate cu avioane închiriate de touroperatori de la companiile aeriene, care se numără printre cele mai sigure opţiuni de zbor.
„Touroperatorii sunt obligaţi să asigure derularea zborurilor sau să ofere alternative, atât la curse charter, cât şi la circuite”, se menţionează în comunicatul ANAT.
ANAT mai precizează că pasagerii au dreptul la despăgubiri din partea companiilor aeriene în anumite condiţii, plus cazare şi masă dacă sunt întârzieri foarte mari sau anulări care periclitează revenirea pasagerului la destinaţie, însă agenţiile de turism pot asigura rapid o alternativă de transport.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News