Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Zece întrebări legate de traficul rutier din Alba Iulia. De ce șoferii conduc doar pe banda a doua?


Publicat

Cine conduce (un autoturism) în Alba Iulia știe ce înseamnă să vii dimineața dinspre Micești, să cobori în centru spre cimitir sau, misiune imposibilă, să mergi de la Fortuna spre spital. Parcări pe marginea drumului, semafoare, sensuri giratorii și șoferi care circulă după legi personale sunt doar câteva aspecte ale traficului rutier de zi cu zi din Alba Iulia. 

Alba24 a realizat un top al întrebărilor și observațiilor pe acest subiect, adunate în ultima vreme de la cititori. Vă așteptăm cu noi întrebări, dar și cu eventuale răspunsuri.

  1. De ce șoferii din Alba Iulia conduc doar pe banda a doua?
  2. De ce unele sensuri giratorii sunt dublate de semafoare?
  3. De ce unele piste de biciclete încep brusc și se termină la fel? În spatele Hotelului Cetate, pe strada Aurel Vlaicu, pista de biciclete trece peste drum, exact în curbă. Cine a fost cu ideea?
  4. Care este rostul accesului interzis, cu excepția riveranilor, în cartierul Caroline (cel paralel cu Moților)?
  5. De ce lipsesc de ani întregi indicatoare cu accesul interzis la capătul unor străzi cu sens unic? De exemplu, pe strada din fața Tribunalului Alba este sens unic, dar din direcția opusă lipsește sensul interzis.
  6. De ce instructorii auto își scot clienții la condus la orele de trafic maxim?
  7. De ce nu este înscrisă în Cartea Recordurilor intersecția semaforizată de la Hotel Cetate, unde au verde deodată mașinile care vin de pe strada Cloșca și merg spre Bd. Horea, cele care vin dinspre Cetate și pietonii?
  8. De ce pasajele sunt blocate cu pizzerii, puburi și săli de biliard?
  9. De ce este permisă staționarea pe banda întâi în fața magazinelor de la parterul blocului 280, doar pe o porțiune limitată, când banda este oricum blocată, chiar și cu o singură mașină oprită?
  10. De ce unii dintre șoferii albaiulieni doresc să parcheze în fața locului în care au treabă și nu iau în calcul nici o variantă de parcare la mai mult de 50 de metri?


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

26 Comentarii

26 Comentarii

  1. Nicu

    luni, 23.10.2017 at 18:22

    Referitor la intrebarea 7…acest gen de intersectii este plin in germania…chiar era sa lovesc un pueton din cauza asta…deci nu e demn de cartea recordurilor…

    • M.G.

      marți, 24.10.2017 at 08:55

      Pentru ca politia rutiera este la radar la Partos.
      Pentru ca instructorii auto sunt sub orice critica, nu invata elevii sa faca o parcare si circula doar pe banda a doua.
      Pentru ca nu se gandeste nimeni sa se gaseasca o solutie de fluidizare a traficului.
      Pentru ca parcarile in oras sunt inexistente. Fiindca tot vorbim de germania sau alte state europene, cu care ne place sa ne comparam….acolo exista parcari supraterane si subterane…in alba iulia, oras inteligent al anului 2017 nu exista asa ceva.

  2. A.D.

    luni, 23.10.2017 at 19:05

    Cine lucreaza pe varianta la Supremia , VCST sau autostrada face dimineata din Cetate 45 de minute iar dupa masa la 3 – 4 o ora jumate si sunt vreo 3 km . Poate discutam aici despre cartea Recordurilor.

  3. G.K LUNI 23.10.2017 19.50

    luni, 23.10.2017 at 19:52

    RASPUNS SIMPLU IN ALBA IULIA NU EXISTA POLITIE RUTIERA NU VEZI UNU NICI DAC DAI CU TUNU SI ATUNCI FIECARE FACE CE VREA NU SE RESPECTA NICI O LEGE VORBESC LA TELEFON SE OPRESC UNDE NU TEGANDESTI PARCHEAZA UNUL LANGA ALTUL DE NUMAI TRECE NIMENI SI ASTA NU VEDE NIMENI E BINE CA SEMAI POATE MISCA SI ASA

    • Joldoș Andrei

      marți, 24.10.2017 at 08:22

      Mai taci din gură! Doar joia trecută erau 5 mașini la Stadio și în restul zilelor sunt cel puțin 2 mașini pe drum. Dacă și tu ești unul dintre incababilii care nu pot respecta legea nu mai conduce, poliția nu stă pe drum să îți restabiliească ție conexiunile neuronale. Așa că mai gândește-te puțin pe cine acuzi!

      • eu

        marți, 24.10.2017 at 10:06

        Ba bine ca sta, ca atunci cand ai o problema zici ca s-au evaporat. Dar cand e singura posibilitate sa mergi ca oamenii catre Micesti dupa ce treci de Lancram si Partos in cca 3 h, zici pot sa ajung acasa , tocmai se ascunde o masina de Militie si conducatorii auto ii vad frane, sperietura si iar blocari in trafic si uneori chiar accidente ca a aparut bau bau la adunarea banilor la buget.

  4. je

    luni, 23.10.2017 at 20:17

    Eu as pune o alta intrebare in capul listei: De ce nu foloseste lumea mai mult transportul in comun? Daca s-ar intampla asta multe din intrebarile de aici ar deveni inutile…

    • Eu

      luni, 23.10.2017 at 20:57

      Te poftesc in transportul in comun la orele 15-17,poate asa vei intelege de ce multi preferam auto personal,confortul si bunadispozitia in loc de:soferi de raba recalificati pe autobuz,conduc de parca au saci de cartofi nu oameni, inghesuiala cu mirosuri diverse,mitocania celor care urca peste tine cum se deschid usile,manele ce rasuna din casti mai ceva ca la concerte,zeci de traumatizati ce stau cu ochi tot in telefoane,rupti de realitate,incurca pe toti stand fix si fara nici un gand,exemplu de a ceda loc la o gravida.Plus altele dar ma opresc aici.

  5. ovi

    luni, 23.10.2017 at 20:34

    pentru ca unii soferi albaiulieni si cei care ne conduc sunt prosti, nu au facut nimic la viata lor cei din conducere iar de soferi , asa sunt ei . prosti cu diploma ca cei din chisinau.

    • NNC

      luni, 23.10.2017 at 21:34

      Sa spui ca n au facut nimic si sunt prosti…asta inseamna ca n ai iesit mai departe de Sebes…cel mult la mall in Cluj…Ia da o tura prin orasele din tara sa vezi diferente si apoi vorbeste!

    • Ionel

      luni, 23.10.2017 at 23:06

      Poate ar trebui sa cobori un pic din munte, sa mergi până la Cluj si sa vezi aglomerație. După aceea mai vorbim
      P.S. De obicei cel care ii face prosti pe altii, e cel mai prost. Respect!

  6. Eu

    luni, 23.10.2017 at 20:38

    Intrebari retorice si cu iz clar spre ironie,dar sursa lor este reala.Ati uitat de celebra si unica parcare cu plata,aceea care parese produce bani asa goala,nu posibilele taxari la ora din parcarile publice aflate in zonele aglomerate.Se rezolva toate dupa ce termina mustata cu planul lui maret..smart city..haha

  7. Mihai

    luni, 23.10.2017 at 21:49

    la toate 10 un raspuns: pentru ca alba-iulia

  8. ABC

    luni, 23.10.2017 at 21:51

    De ce la intersectia de la Stadion, inspre Micesti sau dinspre Micesti, cei ce vor sa mearga inainte se pun pe banda a 2-a, care este clar pentru a vira la stanga (catre Mercur sau catre Bazinul Olimpic)?…

    De ce in fata la Scoala nr. 1 nu respecta nimeni semnul de interzis???

    De ce in spatele Magazinului Unirea se intra pe interzis, atat dinspre Vanatorul si Pescarul, cat si dinspre BCR? Pe locatari ii inteleg. Dar restul???

    De ce Magazinul Unirea nu este transformat in parcare subterana, supra-terana, etajata, suspendata sau ce mai vreti voi? Cati clienti intra pe zi in cladirea aia parasita???

    • cosmin

      marți, 24.10.2017 at 09:00

      este o parcare libera langa magazinul Unirea….e goala mai tot timpul. Te invit sa parchezi acolo daca zici ca nu sunt locuri de parcare in centru, zona Unirea 🙂

      „2.De ce unele sensuri giratorii sunt dublate de semafoare?”
      R: sunt semafoare pt pietoni! daca n-ar exista, ar trece pietonii incontinuu, iar apoi ar fi nebunie. Nu va mai tot mirati ca n-ati vazut semafoare in sensuri giratorii. Sunt, in f multe orase asemenea cazuri.

      …Locuiesc in TM, dar cand vin in alba, ma iau toti nervi in traficul albaiulian, soferii par a fi multi dintre ei, la plimbare…dar o plimbare fara reguli, in stilul lor caracteristic, cand sunt pe Mamut 🙂
      Stay safe!

    • eu

      marți, 24.10.2017 at 10:20

      De ce ca si dv sunteti doar hai sa scriu si eu. Sa mergi spre Bazin ai trei variante, doar trebuie sa iti mearga capsorul, una pe langa stadion,farmacie;una prin omv ca se poate nu e interzis si una pe unde chiar se poate merge pe langa stop, ar fi culmea cand mergi spre Micesti si stanga piata sa stai numai pe banda doi ca sa treaca doua masini ratacite ca nu stiu sa caute solutii. Invers spre piata la fel. Ai trei alternative. Daca un pic am gandi poate ar fi mai bine.

  9. Vicentio

    marți, 24.10.2017 at 02:59

    Intrebarea 11. Cati ani o sa mai treaca pana o sa fie marcat drumul EUROPEAN de la iesire din oras spre Cluj. Dupa sensul giratoriu spre Santimbru nu exista marcaj pe drum de cel putin un an. Smart city de 2 lei.

  10. Mitza

    marți, 24.10.2017 at 03:06

    Referitor la intrebarea 9: afacerile situate la parterul blocului 280 au facut presiuni pt. a se lăsa clienții să aibă un loc de parcare asigurat. Altfel le scad drastic veniturile și profitil. Si atunci mai bine suferim noi fraierii, plătitori de taxe și rovignete.

  11. Joldoș Andrei

    marți, 24.10.2017 at 08:16

    De proști! Sa vedem dacă se simte cineva…

  12. Je

    marți, 24.10.2017 at 10:06

    Raspunsul la toate cele 10 intrebari este deoarece suntem Smart City. Daca cei care ne conduc SMART-ul s-ar gandim si la locuitorii acestei urbe poate ca nu am mai fi pus intrebarile respective sau cel putin o parte dintre ele. Cele referitoare la soferi tine de gradul de civilizatie, bun simt, educatie si respectarea legii. In primul rand nu suntem obisnuiti sa respectam legea si nici nu vrem, pentru ca nu vrem sa ne civilizam. Asa ca in continuare vom vorbi la telefon in timp ce conducem, vom parca unde vor muschii nostri, vom arunca hatii, peturi si mucuri de tigara pe jos pentru ca spiritul civic nu exista si amenda nu vom primi curand si nici nu ne va trage nimeni de maneca. Cainele poate sa-si faca treaba unde vrea, caci este o tara libera si nu suntem obligati sa adunam rahatul pentru ca nu ne atrage nimeni atentia si nici nu ne amendeaza. Daca ar fi fost Smart City, probabil ca exista o parcare supraterana sau subterana in centru si una in cetate iar traficul poate ar fi fost altfel. Daca conducatorii SMART-ului se gandeau si la muritorii de rand poate faceau cu complex de agrement pe malul Muresului, cu bazine de inot, cu tobogane, cu terenuri de fotbal , tenis, sa aiba acces toata lumea ca la Targu Mures. Dar oricum e bine ca suntem SMART City

  13. eu

    marți, 24.10.2017 at 10:31

    Ba bine ca sta, ca atunci cand ai o problema zici ca s-au evaporat. Dar cand e singura posibilitate sa mergi ca oamenii catre Micesti dupa ce treci de Lancram si Partos in cca 3 h, zici pot sa ajung acasa , tocmai se ascunde o masina de Militie si conducatorii auto ii vad frane, sperietura si iar blocari in trafic si uneori chiar accidente ca a aparut bau bau la adunarea banilor la buget.

  14. Georgel

    marți, 24.10.2017 at 16:27

    Avem strazi cu 2 benzi pe sens şi una e blocată permanent (Republicii, Revoluţiei, Vladimirescu, Ardealului, …etc). Strazi ale căror locatari stau la casă si tin parcate autoturismele in fata casei pe carosabil. Firme in fata carora e parc auto de masini ale firmei respective.. Parcări pline cu maşini ale firmelor de pază….Totusi…pe la altii de ce nu vedem aceste lucruri????!!!… Trecere de pietoni cu săritorii peste 4 benzi (la Casa de Pensii, pe Republicii, pe Incoronării in lucru,.. ), oare nu era mai simplu un semafor ( si mai ieftin?!!)…pt a avea timp si masinile sa treaca nu sa stea după tot cate un pieton pe rand!!!!????

  15. Cata

    marți, 24.10.2017 at 21:26

    De ce dracu nu se poate face banda reversibila din banda 2 Cetate-Micesti??? 2 benzi spre OMW dimineața ( până la prânz) când lumea merge spre oraș, si 2 benzi spre Micești după prânz, când lumea începe să plece din oraș!!! Ce e chiar atât de complicat?? Vorba aia: ne-am obișnuit cu giratoriile, nu ne putem învăța cu banda reversibila?

  16. Spirit Civic

    miercuri, 25.10.2017 at 03:02

    De ce doar in zona Tribunalului si Strazilor Bucuresti,Primaverii, nu se dau amenzi desi se parcheaza haotic ???

  17. Diana

    miercuri, 25.10.2017 at 07:58

    Apropo de intrebarea 1, azi am incercat sa conduc pe prima banda, din cetate pana spre Ambient.. Si a devenit evident raspunsul, dupa ce am luat din plin cateva canale si denivelari, pentru ca efectiv nu aveai cum sa le feresti! Apoi am trecut pe banda a doua.
    Nu doar soferii sunt o problema, ci si starea drumurilor.

  18. Tara lui Papura Voda

    miercuri, 25.10.2017 at 11:49

    Ce de specialisti…

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

11.546 de noi cazuri de COVID-19, în România, în ultimele 24 de ore. 1.750 de pacienți în stare gravă pe secțiile ATI

Publicat

11.546 de noi cazuri de COVID-19 au fost raportate, în ultimele 24 de ore, în România, transmit duminică, 17 octombrie reprezentații Grupului de Comunicare Strategică. 

Până astăzi, 17 octombrie, pe teritoriul României au fost înregistrate 1.457.260 de cazuri de infectare cu noul coronavirus (COVID – 19), dintre care 5.685 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare.

1.238.832 de pacienți au fost declarați vindecați.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 18.901. Dintre acestea, 1.750 sunt internate la ATI.

Din totalul pacienților internați, 431 sunt minori, 394 fiind internați în secții și 37 la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 9.997.204 teste RT-PCR și 3.902.275 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 17.638 de teste RT-PCR (8.297 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.341 la cerere) și 23.585 de teste rapide antigenice.

Pe teritoriul României, 136.423 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 17.140 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 59.743 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 188 de persoane.

Până astăzi, 41.781 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

În intervalul 16.10.2021 (10:00) – 17.10.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 299 decese (146 bărbați și 153 femei), dintre care unul anterior intervalului de referință, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bistrița-Năsăud, Bihor, Brăila, Botoșani, Brașov, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Ialomița, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Satu Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Vaslui, Vrancea și Municipiul București.

Dintre cele 299 decese, 1 a fost înregistrat la categoria de vârstă  20-29 ani, 3 la categoria de vârstă 30-39 ani, 18 la categoria de vârstă 40-49 ani, 28 la categoria de vârstă 50-59 ani, 80 la categoria de vârstă 60-69 ani, 97 la categoria de vârstă 70-79 ani și 72 la categoria de vârstă peste 80 ani.

276 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 15 pacienți decedați nu au înregistrat comorbidități, iar pentru 8 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

A fost raportat un deces anterior intervalului de referință, survenite în luna septembrie 2021, în județul Bihor. În intervalul de referință (ultimele 24 de ore) au fost înregistrate 298 decese.

Din totalul de 299 de pacienți decedați, 271 erau nevaccinați și 28 vaccinați. Cei 28 de pacienți decedați vaccinați aveau vârste cuprinse între 40 și 80 de ani. 27 dintre pacienții decedați vaccinați prezentau comorbidități, iar pentru 1 pacient decedat nu au fost raportate comorbidități.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Duminică, 17 octombrie, zi neagră pentru județul Alba: DSP raportează 11 cazuri de deces ale unor persoane care au luat COVID

Publicat

Duminică, 17 octombrie, Direcția de Sănătate Publică Alba, a raportat 11 decese surevenite în ultimele 24 de ore, ale unor persoane care au luat COVID. 

Este vorba despre 4 femei și 7 bărbați, toți fiind trecuți în evidențe ca persoane nevaccinate împotriva virusului. Este probabil cel mai mare număr de decese comunicat într-un interval de 24 de ore, în județul Alba, de la începutul pandemiei. 

1. Femeie, 42 de ani, din Lupsa, nevaccinată, fără comorbidități, decesul a fost comunicat oficial astăzi: Două femei din Alba de 42 și 46 de ani, confirmate cu COVID au decedat. Nu aveau comorbidități și nu erau vaccinate

2. Femeie, 58 de ani, din Arieseni, nevaccinată, comorbiditati: obezitate, diabet;

3. Barbat, 87 de ani, din Vidra, nevaccinat, cu comorbiditati;

4. Barbat, 65 de ani, din Posaga, nevaccinat, cu comorbiditati;

5. Femeie, 51 de ani, din Campeni, nevaccinata, comorbiditati: obezitate, hipotiroidism;

6. Femeie, 90 de ani, din Alba Iulia, nevaccinata, cu comorbiditati;

7. Barbat, 69 de ani, din Metes, nevaccinat, cu comorbiditati;

8. Barbat, 69 de ani, din Valea Lunga, nu apare în evidente ca vaccinat, cu comorbiditati;

9. Barbat, 66 de ani, din Alba Iulia, nevaccinat, cu comorbiditati;

10. Barbat, 83 de ani, din Blaj, nevaccinat, cu comorbiditati;

11. Barbat, 92 de ani, din Cugir, nevaccinat, cu comorbiditati

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

17 octombrie: 254 de cazuri de COVID-19, în județul Alba, în ultimele 24 de ore după 739 de teste. Incidența pe localități

Publicat

254 de noi cazuri de COVID-19 au fost depisate în ultimele 24 de ore, după testările de sâmbătă, au transmis reprezentații DSP Alba, duminică 17 octombrie. 

De la începutul pandemiei, în județul Alba, au fost confirmate 27015 de cazuri. Dintre acestea, 23220 de persoane au fost declarate vindecate. Tot de la începutul pandemiei au fost confirmate 761 de decese cauzate de COVID-19.

În ultimele 24 de ore au fost efectuate 739 de teste: teste PCR în ultimele 24 ore – 355, la SJU și teste rapide în ultimele 24 de ore: 384.

De la începutul pandemiei, în județul Alba au fost efectuate 304759 teste COVID 19 (PCR+ teste rapide), total teste PCR: 270985, total teste rapide: 33774.

Localitățile în care s-au depistat noi cazuri

Abrud 8

Aiud 18

Alba Iulia 47

Baia de Arieș 4

Blaj 9

Câmpeni 4

Cugir 20

Ocna Mureș 3

Sebeș 43

Teiuș 1

Zlatna 1

Albac 5

Arieșeni 2

Avram Iancu 2

Bistra 1

Bucerdea Grânoasă 1

Bucium 5

Cetatea de Baltă 4

Cigud 6

Ciuruleasa 1

Cricău 2

Cut 1

Daia Română 11

Doștat 1

Fărău 1

Galda de Jos 2

Gârda de Sus 1

Hopârta 1

Ighiu 3

Jidevi 1

Livezile 2

Lopadea Nouă 2

Lupșa 1

Meteș 1

Mirăslău 1

Pianu 1

Rădești 1

Roșia Montană 5

Săliștea 1

Sântimbru 2

Săsciori 1

Șona 6

Șpring 1

Stremț 1

Șugag 1

Vadu Moților 2

Valea Lungă 2

Vințu de Jos 13

Un caz de reinfectare la Alba Iulia.

Incidența cazurilor de COVID-19 pentru fiecare localitate în parte

Localitățile Rata incidenței
LIVEZILE 15.44
METEŞ 13.91
MUNICIPIUL ALBA IULIA 12.53
BUCIUM 12.2
VINŢU DE JOS 11.21
ŞIBOT 10.99
ORAŞ CUGIR 10.83
GÂRDA DE SUS 10.7
MUNICIPIUL AIUD 10.54
CIURULEASA 10.5
ORAŞ ABRUD 10.39
ARIEŞENI 10.31
ALBAC 9.71
ORAŞ CÂMPENI 9.55
CRĂCIUNELU DE JOS 9.34
IGHIU 9.21
MIRĂSLĂU 9.09
MUNICIPIUL SEBEŞ 8.96
CRICĂU 8.61
DAIA ROMÂNĂ 8.61
ORAŞ TEIUŞ 8.61
ŞPRING 8.35
NOŞLAC 8.29
CIUGUD 7.94
OCOLIŞ 7.83
BISTRA 7.72
STREMŢ 7.41
ROŞIA MONTANĂ 6.57
SCĂRIŞOARA 6.55
CUT 6.31
PIANU 6.13
GALDA DE JOS 6.01
VIDRA 5.84
MUNICIPIUL BLAJ 5.65
GÂRBOVA 5.53
VADU MOŢILOR 5.44
LUPŞA 5.16
LOPADEA NOUĂ 5.14
SĂLIŞTEA 5.14
BUCERDEA GRÂNOASĂ 4.85
ORAŞ OCNA MUREŞ 4.74
SĂSCIORI 4.61
CERU-BĂCĂINŢI 4.31
CERGĂU 4.28
SĂLCIUA 4.28
ŞUGAG 4.19
AVRAM IANCU 4.16
HOREA 4.16
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 3.97
SÂNTIMBRU 3.97
DOŞTAT 3.96
MOGOŞ 3.96
RĂDEŞTI 3.91
SÂNCEL 3.84
ŞONA 3.43
POŞAGA 3.27
LUNCA MUREŞULUI 3.13
CÂLNIC 3.07
ALMAŞU MARE 2.49
ORAŞ ZLATNA 2.3
BERGHIN 2.1
RÂMEŢ 2
MIHALŢ 1.86
UNIREA 1.84
SOHODOL 1.8
PONOR 1.72
VALEA LUNGĂ 1.61
JIDVEI 1.32
CETATEA DE BALTĂ 1.31
BLANDIANA 1.15
RIMETEA 1
CENADE 0.96
POIANA VADULUI 0.95
HOPÂRTA 0.86
ROŞIA DE SECAŞ 0.63
FĂRĂU 0
ÎNTREGALDE 0
OHABA 0

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Povestea de succes a unei absolvente a Colegiului Militar din Alba Iulia: De la pași timizi de defilare la Forțele Aeriene

Publicat

Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia continuă seria poveștilor de succes a elevilor, care între timp au reușit să înceapă o carieră în cadrul Armatei Române.

Duminică, 17 octombrie, repezentații instituției de învățământ au prezentat povestea unei absolvente a colegiului – promoția 2018.

Este vorba despre Andreea-Ioana Moisa care a ales să urmeze o carieră în cadrul Forțelor Aeriene. 

Mai mult de atât, aceasta a absolvit ca șef de promoție specializarea Radiolocație a Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă”, Brașov.

Postarea de pe Facebook a Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia.

„În pas de cadență tremurat am început viața de licean…plămădind în noi speranțe, idealuri și-un spirit care reușea să facă din imposibil, posibil”, spune sublocotenent Andreea-Ioana Moisa, absolventă a Colegiului Național Militar ,,Mihai Viteazul”, promoția 2018.

Andreea a ales să urmeze o carieră în cadrul Forțelor Aeriene și a absolvit ca șef de promoție specializarea Radiolocație a Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă”, Brașov.

Colegiul militar din Alba Iulia a fost pentru Andreea locul în care a reușit să-și depășească limitele, să descopere că imposibilul devenea posibil și unde s-a pregătit „să ia calea unui cer senin”.

„Pe malul unei singure clipe s-au spart valuri întregi de amintiri, care mai apoi s-au risipit în suflet și în gânduri și-au rămas adânc ancorate în viețile noastre. În pas de cadență tremurat am început viața de licean, care s-a scurs cu defilări printre momente de bucurie și momente de tristețe, plămădind în noi speranțe, idealuri și-un spirit care reușea să facă din imposibil, posibil.

Anii de liceu, cei mai frumoși ani, m-au învățat să prețuiesc timpul și prezentul, mi-au dezvăluit adevăratele prietenii și m-au făcut să-mi depășesc limitele, iubindu-mă. Mereu îmi voi aminti cu drag și nostalgie de zilele cu instrucție, diminețile răcoroase de înviorare, nopțile petrecute povestind fel și fel, de profesorii și cadrele militare care au contribuit la formarea mea, de emoțiile fiecărui început și sfârșit de an, de ultimul apel și de absolvirea Colegiului Național Militar ,,Mihai Viteazul”, care mi-a fost „acasă” timp de patru ani.

Această „casă” mi-a fost alături și m-a pregătit să îmbrac cu mândrie uniforma albastră a Academiei Forțelor Aeriene ,,Henri Coandă”, să iau calea unui „cer senin” și să continui în același pas cadențat în bocanci, spre visul meu”, mărturisește Andreea.

Dar drumul spre împlinirea unui vis nu este deloc ușor, recunoaște Andreea, însă atunci când visul devine realitate, iar pe umeri stă așezat primul grad de ofițer, gradul de sublocotenent, spuni misiune îndeplinită și te pregătești pentru noi provocări!

„Acest drum presărat de maturitate, responsabilitate, profesionalism și disciplină sunt o rampă de lansare pentru ce m-aștepată, dar și o ajustare a uniformei, punându-mi pe umăr primul grad de ofițer.

Vis îndeplinit! Dar ăsta nu-i nicidecum sfârșitul, viața de militar abia acum începe și sunt dornică de noi provocări! Mulțumesc tuturor celor care mi-au fost alături și au contribuit la ceea ce am ajuns astăzi! Servesc patria și am onoarea să vă salut!”, a transmis sublocotenent Andreea-Ioana Moisa.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate