Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Zeci de cetăţeni din Alba, păcăliţi de firmele „specializate” în reabilitări termice


Publicat

Autorităţile din Alba atrag atenţia cetăţenilor cu privire la firmele pe care le contractează pentru reabilitarea termică a clădirilor, pentru a evita eventuale neplăceri.

În cursul acestui an, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Alba a înregistrat 50 de reclamaţii de la cetăţeni: 36 reclamaţii privind lucrările de execuţie şi montaj de tâmplărie PVC, 10 reclamaţii privind termoizolaţiile exterioare, patru pentru centrale termice defecte în termenul de garanţie şi o reclamaţie la o instalaţie de încălzire pardoseală. În cea mai mare parte, deficienţele au fost constatate şi de autorităţi, în urma controalelor făcute pe teren.

Un meseriaş a luat banii… şi a plecat
La lucrările de termoizolaţii exterioare, toate reclamaţiile au fost întemeiate, iar pentru deficienţele constatate s-au dispus măsuri de remediere sau de finalizare a lucrării, în termen de 10 zile. Pentru deficienţele constatate, operatorii economici au fost sancţionaţi contravenţional şi s-au stabilit măsuri de intrare în legalitate.

Conform Protecţiei Consumatorilor, abateri grave de desfăşurare a activităţii de termoizolaţii exterioare s-au constatat la PF Groza Adrian Petru din Alba Iulia. Acesta a încasat sume de bani reprezentând contravaloarea avansului său integral la valoarea lucrării de termoizolaţie, fără a începe deloc prestarea serviciului contractat. Reclamaţiile la adresa acestui operator economic, înregistrate în cursul anului 2010 au fost redirecţionate spre soluţionare Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Alba, întrucât nu a putut fi contactat reprezentantul PF.

Totodată, în cursul anului 2009, acest operator economic a avut plângeri depuse la Comisariatul de Protecţie a Consumatorilor Alba (CJPC), pentru nefinalizarea lucrărilor contractate, ce au fost cercetate de comisari, după care a fost sancţionat contravenţional cu amenzi în valoare de aproximativ 20.000 lei.

Societate economică  de montare tâmplărie PVC, cu reclamaţii

La lucrările de execuţie şi montaj de geamuri şi uşi din tâmplărie PVC s-au cercetat reclamaţiile primite , 15 fiind întemeiate, două neîntemeiate şi cinci încheiate amiabil între operatori economici şi reclamanţi. Operatorii economici reclamaţi, constataţi ca având abateri de la prevederile legale au fost sancţionaţi contravenţional şi s-au dispus măsuri de intrare în legalitate.

Abateri grave au fost constatate în activitatea operatorului economic SC „Invest Trading” SRL Ocna Mureş, ce a înregistrat la CJPC Alba 12 reclamaţii, pentru neexecuţii şi montaje de tâmplărie PVC. În cazul a 10 cercetări de reclamaţii, din cauza faptului că nu a putut fi contactat administratorul societăţii, au fost redirecţionate către Poliţie, spre cercetare şi soluţionare.

În ceea ce priveşte lucrările la centrale termice, reclamaţiile cercetate s-au soluţionat ca fiind întemeiate, fiind dispuse măsuri de reparare a produsului în termen de garanţie, conform Legii 449/2003 privind produsele de folosinţă îndelungată şi garanţiile asociate acestora.

În urma cercetării reclamaţiilor, au fost întocmite 16 procese verbale de constatare a contravenţiei şi au fost aplicate şapte amenzi contravenţionale în valoare de 13.000 lei şi  nouă avertismente.

Pretenţiile reclamanţilor sunt de remediere a deficienţelor, de înlocuire a produselor necorespunzătoare sau de restituire a avansului acordat pentru lucrări cu termen de finalizare depăşit, la care nu au început lucrările.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Înmatricularea și radierea mașinilor se va simplifica, iar RAR va primi atribuții suplimentare. Proiect trecut de Senat

Publicat

RAR registrul auto roman Alba

Un proiect de lege, care prevede simplificarea procedurii de înmatriculare şi radiere a maşinilor printr-un singur drum la Registrul Auto Român, a trecut de Senat. RAR ar primi mult mai multe atribuții, prin acest proiect, iar procedura ar fi simplificată. 

Una dintre măsurile luate în calcul  în acest proiect este trecerea activităţilor de înmatriculare şi radiere a vehiculelor de la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), aşa cum e acum, la Registrul Auto Român (RAR).

Proiectul nu a fost dezbătut, astfel că a trecut tacit de Senat.

Ce modificări aduce proiectul

Transferarea activităţilor de înmatriculare şi înregistrare a vehiculelor de la DRPCIV, aşa cum e acum, la RAR, este o modificare importantă. Asta ar însemna un singur drum, la RAR.

Mai exact, RAR ar urma să se ocupe şi de „activitatea de înmatriculare sau radiere a vehiculelor, de eliberare şi evidenţă a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor, precum şi de eliberare şi evidenţă a autorizaţiei de circulaţie provizorie sau pentru probe a vehiculelor”.

Plăcuţele de înmatriculare vor fi fabricate tot de RAR .

RAR va încasa tarifele pentru obţinerea documentelor de înmatriculare, confecţionării plăcuţelor de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial, păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare, furnizarea unor date privind vehiculul, respectiv contravaloarea certificatelor de înmatriculare şi a autorizaţiilor provizorii sau de probă.

RAR ar urma să comunice firmelor de asigurări, pentru a le permite acestora întocmirea dosarelor de despăgubire, informaţii legate de proprietarii maşinilor sau deţinătorii mandataţi ai acestora.

Procedura se schimbă

Procedura efectivă de înmatriculare, radiere, eliberare a certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor de înmatriculare urmează să fie stabilită prin ordin al ministrului Transporturilor şi Infrastructurii.

Acest transfer de autoritate către RAR ar urma să reducă și costurile pentru cetățeni.

Camera Deputaților este for decizional.

Surse: Adevărul.ro, avocatnet.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Vouchere de 1000 de lei pentru profesori la Alba Iulia. Ce vor putea cumpăra cu acestea. Proiect

Publicat

Cadrele didactice cu activitate de predare în unitățile de învățământ din Alba Iulia ar urma să primească un voucher în valoare de 1000 de lei fiecare, ca sprijin de la administrația locală, pentru achiziționarea materialelor necesare la școală, grădiniță sau liceu.

Proiectul, ce va fi prezentat pentru aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 28 septembrie, este propus pentru a permite profesorilor să-și achiziționeze cărți școlare, materiale didactice, tablete sau laptopuri, strict pentru utilizarea în activitatea cu scop didactic.

Programul local prin intermediul căruia ar urma să fie acordate aceste stimulente se numește ”Voucher educațional” și a fost inițiat de consilierul independent Paul Victor Florea.

Cum se vor acorda stimulentele – proiect

În documentația proiectului se arată că voucherul de 1000 de lei se va acorda, pe întreaga durată a anului școlar 2021-2022, fiecărui cadru didactic care predă la una dintre unitățile de învățământ preuniversitar, publice, de pe raza municipiului Alba Iulia.

Stimulentele de tip voucher vor fi acordate profesorilor exclusiv pentru achiziționarea de carte școlară, laptopuri, tablete sau alte materiale didactice specifice și necesare disciplinei/disciplinelor predate de către cadrul didactic.

Fiecare cadru didactic va primi un voucher valoric de la primărie, iar aceasta va deconta suma operatorului economic de la care profesorul a achiziționat bunuri.

Propunerea nu are un buget estimativ

La acest moment, proiectul nu include și un buget estimativ, potrivit datelor din documentația prezentată consilierilor.

Se precizează că reprezentanții primăriei vor elabora regulamentul de acordare a voucherelor educaționale și decontare a acestora, vor cere de la Inspectoratul Școlar baza de date cu cadrele didactice și vor asigura gestionarea voucherelor.

Unitățile de învățământ vor trebui să centralizeze listele cu beneficiarii programului și să le pună la dispoziția IȘJ și primăriei și să distribuie voucherele către cadrele didactice.

Inițiatorul proiectului, consilierul Paul Victor Florea, precizează în documentație că ”sistemul voucherelor valorice permite UAT Alba Iulia să deconteze pe o perioadă mai lungă de timp, ceea ce nu va genera un efort asupra bugetului local. Cel mai probabil, plățile se pot efectua chiar și până în 2023”.

În Alba Iulia, sunt 1.191 de cadre didactice în activitate, inclusiv educatori și învățători. Efortul financiar de la bugetul local ar fi astfel de peste un milion de lei.

Citeste mai mult
Publicitate

BLAJ

FOTO: Peste 6,2 milioane de lei pentru amenajarea exterioară și peisagistică la Sala Polivalentă din Blaj. Cum va arăta zona

Publicat

Terenul de lângă Sala Polivalentă din Blaj urmează să fie amenajat printr-o investiție de peste 6,2 milioane de lei. Proiectul prevede căi de acces pietonale și auto, peste 100 de locuri de parcare, spații verzi, iluminat stradal și pietonal și mobilier urban. 

Primăria Blaj a lansat marți, 21 septembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru lucrări de amenajare exterioară și peisagistică aferente Sălii Polivalente de sport din municipiu, cu capacitate 1800-2000 de locuri.

Valoarea totală estimată este de 6.272.419,79 de lei, fără TVA. 

Potrivit proiectului, amplasamentul studiat are o suprafață de 17.118 mp și o formă a terenului neregulată. Accesul pietonal și auto se realizează din două direcții: la sud prin strada Al. G. Golescu și din vest, tot din strada Al. G. Golescu.

Terenul este delimitat la nord de albia râului Târnava Mare, la vest de o parcelă aflată în proprietatea Primăriei Blaj pe care în prezent există un stadion de fotbal, dar pe care se dorește amenajarea unui scuar verde, la sud de parcele cu locuințe individuale, iar la est de un teren aflat tot în proprietatea Primăriei Blaj, liber de construcții.

Pe amplasament există în prezent o clădire având suprafața construită de 324 mp., regimul de înălțime P (parter) și funcțiunea de vestiar, ce deservește terenul de fotbal de pe parcela alăturată. Clădirea este înconjurată de o platformă minerală betonată, având o alee cu același finisaj ce duce spre terenul de fotbal.

Se propune sistematizarea pe verticală a terenului din jurul sălii, cu asigurarea tuturor căilor de acces pietonale și auto și spații de parcări pentru toate categoriile de utilizatori, alături de amenajări peisagere.

Căile de rulare auto vor fi amenajate cu suprafață sigilată – sistem rutier cu beton asfaltic, spațiile de parcare vor fi amenajate cu suprafață nesigilată din pavaj din dale de beton prefabricate înierbate, iar traseele pietonale cu suprafață nesigilată din pavaj din dale de beton prefabricate.

Traseul pietonilor către intrarea principală a sălii de sport se va face pe o rampă pietonală pentru accesul publicului cu panta de 8%, dar și prin pachete de scări situate de pe laturilor sudice și estice ale sălii polivalente.

Pentru iluminatul stradal și pietonal se va propune un sistem de iluminat realizat într-un concept unitar. Se propune montarea aparatelor de iluminat pe stâlpi de-alungul pentru iluminatul public, alimentarea cu energie electrică fiind realizată din tabloul electric general al investiției.

Pentru iluminatul general din parcare și al aleilor pietonale, se vor folosi aparate de iluminat de tip LED 38 W, IP65, montate pe stalpi cu înălțimea de 4 m, iar pentru zona rampei de acces se vor utiliza aparate de iluminat LED 42 W, IP65, montate pe stâlpi cu înălțimea de 3 m, conform standardelor și normativelor în vigoare.

Se vor propune și aparate de iluminat rotunde încastrate în pavaj pe trotuarele și spațiile pietonale din jurul sălii polivalente pentru iluminatul fațadelor, conform standardelor și normativelor în vigoare și a fișelor tehnice anexate. Tipul de iluminat va fi cu lumină difuză, răspândit pe o arie mai largă. Instalația de iluminat va cuprinde aparatele de iluminat, stâlpii cu brațul de susținere, sistemul de fixare și panourile fotovoltaice.

Toate celelalte elemente ale infrastructurii edilitare existente în zonă se vor rezolva în sisteme subterane moderne. Reţeaua exterioară de canalizare este realizată în sistem separativ în interiorul incintei, existând o rețea pentru canalizarea apelor pluviale, și o rețea pentru canalizarea apelor menajere.

Se vor propune echipamente și mobilier urban realizate din materiale durabile și care asigure o patinare frumoasă în timp. Elementele de mobilier urban propuse sunt următoarele:

– Bolarzi metalici dreptunghiulari sau cilindrici

– Rastel de biciclete

– Cişmea apă

– Vitrină iluminată (1.200 x 1.700 mm)

– Terminal Intrare Parcare

– Terminal Ieșire Parcare

– Barieră electromecanică automată

– Casă automată pentru efectuarea plății parcării

Totodată se propune accesul controlat pe parcelă din strada Alexandru Golescu printr-un sistem de taxare a parcării dotat cu barieră electromecanică, terminale de intrare și ieșire din parcare și o casă automată de plată pentru parcare.

Vegetație și amenajări peisagere

Spațiile verzi propuse, inclusiv taluzele înierbate din jurul sălii polivalente vor fi amenajate cu gazon. Se propun plantații de aliniament de-alungul căilor de rulare auto și în spațiile amenajate pentru parcare, cu arbori din specia Platanus acerifolia, pentru retenția emisiilor de CO2 și pentru îmbunătățirea calității spațiului exterior.

Pe latura estică și sudică se propune realizarea unei împrejmuiri opace din panouri metalice pe soclu de beton armat, conform fișei tehnice anexate.

Împrejmuirea va dispune pe latura estică în vecinătatea digului de o poartă de acces cu lățimea de 4 m pentru întreținerea digului. Împrejmuirea propusă va fi dublată de un gard viu din specia Chiparos Leyland.

Instalații irigare spații verzi

La solicitarea beneficiarului a fost prevăzută o instalație automată de irigare cu aspersoare pentru taluzuril înierbate de lângă sala de sport.

Reţeaua şi sistemul de irigaţii permite asigurarea umidităţii impuse de spaţiile verzi într-un debit de 2,0 l/mp zi – eventual in perioadele de seceta 2,2 l/mp zi,

Zonificare funcțională și signalistică

Se propune organizarea traficului auto în jurul sălii polivalente și de-alungul digului existent de pe malul Târnavei Mari, cu acces de pe latura sudică din strada Alexandru Golescu și de pe latura vestică tot spre strada Alexandru Golescu.

Spațiile pentru parcare vor fi amenajate în zona sudică a amplasamentului, precum și de-alungul căilor de circulație de pe latura estică și vestică.

Spațiile de parcare cuprind 104 locuri de parcare pentru automobile (grupate în locuri pentru public, pentru mass-media și pentru VIP și oficiali), 2 locuri de parcare pentru autocare și un loc de parcare pentru autospeciale.

Spațiile de circulație pietonală vor fi amenajate în jurul sălii polivalente și a taluzurilor înierbate, spațiul pietonal cel mai generos fiind în fața intrării principale în sala de sport.

Se propune de asemenea realizarea unor trepte și a unor rampe pietonale pe taluzul existent în vederea unei amenajării viitoare a unei promenade de-alungul râului Târnava Mare.

Termenul de execuţie a lucrărilor este de 9 luni, de la emiterea ordinului de începere al lucrărilor.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Salariul minim va crește cu 8 până la 12 procente. Propunerea pe care Ministerul Muncii o face sindicatelor

Publicat

bani

Salariul minim va crește cu 8 până la 12 procente. Ministerul Muncii va face o propunere sindicatelor, săptămâna viitoare, anunță Raluca Turcan. 

Majorarea salariului minim va fi consistentă inclusiv pe partea de salariu net, a declarat miercuri, la Tulcea, în timpul unei conferinţe de presă susţinută la Prefectura judeţului, ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

„Cel mai probabil săptămâna viitoare, când vom avea Consiliul naţional tripartit, vom face o propunere sindicatelor şi patronatelor cu privire la creşterea salariului minim.

Solicitarea de majorare se încadrează între 8 şi 12%, iar împreună cu premierul am identificat o variantă ancorată în indicatorii economici reali astfel încât majorarea salariului minim să fie una consistentă inclusiv pe partea de salariu net”, a declarat ministrul Turcan, potrivit DC News.

Și prim-ministrul Florin Cîţu a menţionat, la finalul săptămânii trecute, că ia în considerare majorarea salariului minim brut cu 8%, iar creşterea acestuia ar putea fi realizată de la 1 noiembrie sau de la 1 decembrie 2021.

Salariul minim brut în România a ajuns la 2.300 lei pe lună în 2021, după o creștere de 70 de lei (3,1%) față de anul precedent, când se situa la 2.230 lei pe lună.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate