Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Zeci de magazine Lidl închise temporar de ANPC, după controale în Alba și alte județe. Nereguli constatate de la începutul anului

Publicat

Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor au dat amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei unor magazine Lidl din toată ţara. De asemenea, au dispus oprirea temporară a prestării serviciilor, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de unităţi, pentru nereguli constatate în timpul controalelor efectuate în acest an.

Potrivit unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), remis vineri Agerpres, de la începutul acestui an şi până în prezent au fost desfăşurate 307 acţiuni de verificare a supermarketurilor Lidl, la nivel naţional, în cadrul unei tematici de control care prevede supravegherea modului în care marile lanţuri de retail, care activează în România, respectă legislaţia în vigoare.

În urma neregulilor constatate, comisarii ANPC au aplicat 481 amenzi contravenţionale, în valoare de aproximativ 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente şi au oprit definitiv de la comercializare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.

Magazine închise temporar

De asemenea, comisarii au decis oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficienţelor, în cazul a 38 de unităţi situate în judeţele: Alba, Arad, Prahova, Caraş Severin, Hunedoara, Neamţ, Iaşi, Constanţa, Olt, Dolj, Braşov, Mureş, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistriţa- Năsăud, Ilfov şi municipiul Bucureşti şi propunerea încetării practicilor comerciale incorecte, în cazul a 66 de unităţi.

UPDATE: Potrivit CJPC Alba, au fost făcute controale și constatate deficiențe la toate cele trei magazine din Alba Iulia, la finalul lunii ianuarie, respectiv începutul lunii februarie.

Pentru un magazin din municipiul Bacău comisarii au decis închiderea temporară pentru o perioadă de până la 6 luni.

„Nu ştiu cum funcţionează această reţea în celelalte ţări. Sperăm ca măcar în România să fie un exemplu pentru toţi ceilalţi, dar mai ales pentru noi. De asemenea, nu ştiu dacă, în ţara de origine a acestui operator economic se mănâncă legume şi fructe mucegăite sau preţurile de la raft nu se potrivesc cu cele de la casă.

Mă întreb şi dacă, după venirea unei autorităţi în control şi aplicarea unor sancţiuni, lucrurile sunt tratate cu aceeaşi superficialitate şi dezinteres. Noi ne luaserăm pixuri să învăţăm ce trebuie să facem, dar a trebuit să scriem cu ele în procese verbale de sancţiune”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.

Nereguli constatate

Printre cele mai importante nereguli constatate de reprezentanţii Protecţiei Consumatorului s-au numărat:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data durabilităţii minimale depăşită
  • depozitarea unor produse de panificaţie neambalate, în lăzi cu praf şi impurităţi
  • folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheaţă în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare şi de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte
  • utilizarea unor rafturi de expunere şi a unor tăvi deteriorate sau neigienizate
  • folosirea unor cuptoare neigienizate.
  • comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul şi data limită de consum
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice
  • comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai şi zone încolţite
  • lipsa de la raft a preţurilor produselor
  • nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa de la raft a produsului de referinţă, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfăşura promoţia etc.).
  • neconcordanţe între preţul produselor de la raft şi cel de la casa de marcat
  • existenţa unor condiţii de depozitare necorespunzătoare, cu curăţenie deficitară
  • lipsa menţionării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine
  • ipsa menţionării ţării de provenienţă a unora dintre produsele
  • lipsa declaraţiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română
  • lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse, lipsa menţionării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului etc.

În luna august a anului trecut, mai multe magazine din reţeaua Lidl au mai fost amendate cu 3,5 milioane de lei, tot din cauza unor nereguli găsite în timpul controalelor efectuate în unităţile, care s-au derulat în luna august.

sursa: Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax