Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Zeci de persoane amendate în Alba, pentru nerespectarea măsurilor anti-COVID în ultimele 24 de ore. Acțiune la Sebeș


Publicat

Zeci de persoane care nu au respectat măsurile impuse în pandemie au fost sancționate în Alba, în ultimele 24 de ore. Una a încălcat măsura carantinei, iar alte șase nu au respectat restricțiile de deplasare. Au fost date amenzi și în cadrul unei acțiuni la Sebeș.

În ultimele 24 de ore au fost verificate 733 de persoane aflate în carantină, 758 aflate în izolare și au fost organizate 11 acțiuni punctuale în cadrul cărora au fost verificate 461 de persoane. Alte 99 de persoane au fost verificate în cadrul altor activități în contextul pandemiei, a transmis IPJ Alba.

Au fost controlate 100 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 111 terase, restaurante, fast food-uri, hoteluri și 58 de  mijloace de transport, din care 19 mijloace de transport în comun.

Echipele de control au depistat și sancționat 94 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, una care nu a respectat măsura privind carantinarea/izolarea și 6 care nu au respectat restricțiile de deplasare.

Cu ocazia unei acțiuni cu efective suplimentare, organizată la Sebeș, au fost legitimate 47 de persoane, au fost verificate 29 de autovehicule și au fost aplicate 17 sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea regulilor de protecție sanitară.

”Obiectivul acțiunilor desfășurate nu este aplicarea de sancțiuni, ci acela de a-i determina pe toți cetățenii să conștientizeze necesitatea respectării normelor sanitare pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu Covid 19.

Reamintim că, în toate localitățile se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 22.00 – 05.00, iar în toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 4 și mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în zilele de vineri, sâmbătă și duminică în intervalul orar 20.00 – 05.00.

În toate localitățile, unde incidența cumulată la 14 zile depășește 7,5/1.000 de locuitori, se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 20.00-05.00”, precizează Poliția Alba.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

CJSU Alba a adoptat o nouă hotărâre. Măsuri pentru Cergău și Sohodol, în funcție de rata de incidență a cazurilor COVID

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a emis duminică o nouă hotărâre, care stabilește nivelul restricțiilor în comunele Cergău și Sohodol, în funcție de rata de incidență.

HOTĂRÂREA nr. 135 din 09.05.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Cergău şi Sohodol

Luând în dezbatere rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de COVID–19, la nivelul tuturor unităților administrativ–teritoriale din județ, transmisă Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba de către Direcția de Sănătate Publică Alba prin adresa nr. 5325/07.05.2021, pentru data de 09.05.2021;

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba, convocat în ședință extraordinară în data de 09.05.2021,

HOTĂRĂȘTE:

Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 09.05.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

La nivelul comunei Cergău, unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 10.05.2021, ora 00.00, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 22.00-05.00, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;

deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;

deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;

deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800.

În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu;

Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;
Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;
Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

(1) La nivelul comunei Sohodol, unde rata de incidenţă cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 09.05.2021 este de 3,00/1000 de locuitori, începând cu data de 10.05.2021, ora 00.00, încetează aplicarea măsurilor stabilite la art.2 alin.(1) lit. a), b), c) şi e) din hotărârea Comitetului Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Alba nr. 127 din 05.05.2021.

(2) Celelalte măsuri prevăzute în hotărârea CJSU Alba nr. 127 din 05.05.2021, pentru diminuarea riscului la nivelul comunei Sohodol, rămân în vigoare în perioada prevăzută la art.2 alin.(1) din hotărârea menționată anterior.

Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.
Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție.

De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba.

Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Alba Iulia, 09.05.2021

PREȘEDINTELE COMITETULUI JUDEȚEAN PENTRU SITUAȚII DE URGENȚĂ ALBA

Nicolae ALBU

Prefectul Județului Alba

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Germania a ridicat duminică toate restricțiile pentru persoanele vaccinate sau care au trecut prin COVID

Publicat

Germania a ridicat duminică restricțiile, după șase luni de carantină fermă, dar numai pentru persoanele vaccinate cu ambele doze împotriva Covid, precum și pentru cele care au trecut prin boală și au anticorpi.

Planul de relaxare a fost adoptat în Bundestag acum 3 zile. 

Restricțiile pentru restul populației rămân: nu se poate circula după ora 22.

Germania este singura țară europeană care reușește acum să vaccineze mai mult de un milion de persoane pe zi.

Până acum peste 26 de milioane de germani (34%) au primit deja o primă doză, iar autoritățile intenționează să administreze vaccin anti-Covid tuturor adolescenților cu vârsta de peste 12 ani până la sfârșitul lunii august.

De la sfârșitul săptămânii trecute autoritățile au decis să permită imunizarea la liber cu vaccinul AstraZeneca a tuturor persoanelor de peste 18 ani, iar rapelul nu va mai fi făcut la 12 săptămâni, ci la patru după prima doză.

Sursă: Biziday.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cluj Arena, desemnată gazdă a Campionatului European de Atletism U20 din 2023. Peste 1500 de sportivi vor participa

Publicat

Cluj Arena, stadionul emblemă al Clujului și al întregii Transilvanii, a fost desemnat oficial de către European Athletics drept gazdă a Campionatului European de Atletism U20 din 2023 – European Athletics U20 Championships 2023.

Astfel, peste doi ani, aproximativ 1.500 de sportivi din 48 de țări vor concura pe Cluj Arena în cadrul acestei prestigioase competiții europene de atletism.

Întrunit vineri seara la Lausanne, Consiliul European Athletics (Asociația Europeană a Federațiilor de Atletism), a acordat Clujului și României șansa organizării celui de-al doilea campionat european cu probe de pistă, după Campionatul European de Atletism pe Echipe – Liga 1 care se va desfășura în luna iunie a acestui an pe Cluj Arena.

Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj:

„E o reușită extraordinară și un motiv de mare mândrie pentru Cluj și pentru întreaga Românie.

Este un nou eveniment sportiv de mare anvergură pe care îl vom găzdui pe Cluj Arena și care ne poziționează definitiv în clubul extrem de select al instituțiilor capabile să organizeze competiții de un asemenea nivel.

Totodată, e o nouă confirmare a alegerii corecte pe care am făcut-o atunci când am decis ca acest stadion să dispună de o pistă de atletism omologată la nivel internațional și când am asigurat toate dotările necesare.

În calitate de gazdă a acestui eveniment unic îin România și în această parte a Europei, Consiliul Județean Cluj își va onora statutul de bun organizator, deja dovedit prin numeroase alte mari evenimente, și va oferi condiții ideale pentru o competiție de excepție, un veritabil regal al atletismului european”.

Anterior organizării acestei mari competiții de talie europeană, Consiliul Județean Cluj și Cluj Arena au mai  gazduit în foarte bune condiții alte mari competiții de pistă, respectiv Campionatul Balcanic de Juniori din 2019 și Campionatul Balcanic de Seniori din anul 2020.

De asemenea, anul acesta va avea loc pe Cluj Arena Campionatul European pe Echipe Liga 1.

În vederea realizării documentației pentru această candidatură s-a lucrat încă din 2018, vineri având loc prezentarea finală.

Pentru a fi desemnată drept gazdă a competiției europene, România, reprezentată prin Cluj Arena, a concurat cu alte state extrem de bine poziționate în atletismul european și în organizarea de mari evenimente, dintre care în etapa finală au rămas Spania, Italia și Estonia.

Un rol esențial în acordarea pentru Cluj Arena a dreptului de organizare a European Athletics U20 Championships 2023 l-a avut sprijinul necondiționat acordat de către Consiliul Județean Cluj și autoritățile locale precum și afinitatea deja dovedită a Clujului pentru sportul de performanță.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PENSII UE 2021: Ce trebuie să faci pentru a cumula pensia, dacă ai lucrat în mai multe țări din UE. Documente, condiții, sfaturi

Publicat

p

Românii care au lucrat legal în mai multe țări din Uniunea Europeană, este posibil să fi dobândit drepturi de pensie în fiecare dintre ele, în funcţie de legislaţia specifică a fiecărui stat.

Cererea de pensionare va trebui depusă la casa de pensii din țara în care locuiți sau la cea din ultima țară în care ați lucrat.

Dacă nu ați lucrat niciodată în țara în care locuiți, aceasta va înainta cererea dvs. către țara în care ați lucrat ultima dată.

Țara respectivă va răspunde de tratarea cererii și va aduna dovezile care atestă contribuțiile pe care le-ați plătit în toate țările în care ați lucrat.

Cu cel puțin 6 luni înainte de pensionare, este recomandat să solicitați informații de la casa de pensii, întrucât procedura de acordare a pensiei poate dura dacă sunt implicate mai multe țări.

Pensii UE: Documentele necesare

Documentele de care veți avea nevoie diferă de la o țară la alta. În general, trebuie să furnizați coordonatele dvs. bancare, precum și un document de identificare.

Pentru detalii, contactați casa de pensii care vă va trata cererea. Linkuri de contact utile AICI

Pensii UE: Vârsta legală de pensionare

Vârsta legală de pensionare diferă de la o țară a UE la alta.

Nu veți putea primi pensia de stat din țara în care locuiți sau țara în care ați lucrat ultima dată decât din momentul în care ați împlinit vârsta legală de pensionare din acea țară.

De asemenea, dacă ați dobândit drepturi de pensie și în alte țări, veți putea primi părțile corespunzătoare doar în momentul în care ați împlinit vârsta legală de pensionare din țările respective.

De aceea, vă recomandăm să aflați din timp ce se va întâmpla, pentru fiecare țară în care ați lucrat, dacă schimbați data de la care doriți să vă pensionați.

Dacă nu vă pensionați simultan, valoarea pe care o veți primi s-ar putea modifica.

Pentru detalii și consiliere, adresați-vă casei de pensii din țara în care locuiți și/sau din țările în care ați lucrat.

Pensii UE: Cine vă plăteşte pensia?

  • În fiecare ţară, dosarul dumneavoastră de asigurat este păstrat până când ajungeţi la vârsta de pensionare.
  • Fiecare ţară în care aţi fost asigurat pe o perioadă de cel puţin un an vă va plăti o pensie pentru limită de vârstă în momentul în care împliniţi vârsta de pensionare stabilită în ţara respectivă.  Pentru perioade mai scurte, găsiţi detalii la rubrica întrebări frecvente. Drepturile dumneavoastră pentru fiecare țară din UE le puteți vedea AICI
  • De exemplu, dacă aţi muncit în trei din ţările enumerate mai sus, veţi primi trei pensii pentru limită de vârstă.

Pensii UE: Cum se calculează pensia?

Pensia dumneavoastră va fi calculată pe baza dosarului de asigurat din fiecare ţară: suma pe care o veţi primi din partea fiecărui stat va corespunde perioadei în care aţi beneficiat de asigurare în statul respectiv. Veţi primi o notă explicativă (documentul P1) incluzând o prezentare a deciziilor luate de fiecare ţară în care aţi înaintat o cerere. Lista cu formularele de securitate socială, inclusiv pentru pensii pot fi descărcate de AICI

Pensii UE: Unde se depun cererile?

Chiar dacă aţi lucrat în mai multe ţări, cererea de pensionare se depune în ţara în care locuiţi, cu excepţia cazului în care nu aţi lucrat niciodată acolo. Dacă vă aflaţi în această situaţie, va trebui să depuneţi cererea în ţara în care aţi lucrat ultima dată.  Lista contactelor pentru fiecare țară poate fi accesată de AICI.

Pensii UE: Pensionarea în străinătate

Veţi primi pensie indiferent în ce ţară europeană locuiţi, permanent sau temporar (UE 27 + Islanda, Liechtenstein, Norvegia sau Elveţia).

Pensii UE: Alte pensii 

În general, normele privind pensiile pentru limită de vârstă se aplică şi pensiilor de invaliditate, precum şi pensiilor pentru urmaşi (soţi supravieţuitori sau orfani).

 

Sursă: Comisia Europeană

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate