Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Zile numărate pentru mașinile cu motoarele diesel și pe benzină. Ar mai putea fi vândute în UE doar 14 ani de acum înainte

Publicat

scumpiri

Mașinile noi cu motoare diesel și pe benzină ar mai putea fi vândute în Uniunea Europeană doar 14 ani de acum înainte, conform noilor obiective de emisii discutate la Bruxelles. Planurile de retragere au devenit mult mai agresive, ca de altfel întreg programul de reducere a amprentei de carbon în Uniunea Europeană.

Oficialii Comisiei Europene discută stabilirea unui obiectiv de emisii zero pentru vehiculele vândute după 2035 – o schimbare uriașă față de traiectoria actuală a standardelor din industrie care ar marca o revoluție pentru producătorii auto din Europa. „Bruxelles-ul pregătește condamnarea la moarte a motoarelor termice”, precizează publicația Politico, care citează trei oficiali europeni.

Noile reguli pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ar fi parte a revizuirii standardelor prezente în Green Deal, care prevedeau atingerea emisiilor zero în 2050. Însă acum, oficialii Comisiei analizează posibilitatea de a impune o reducere a emisiilor cu 60% până în 2030, mult peste obiectivul de 37,5% menționat inițial. Până în 2035, obiectivul ar putea fi de reducere cu 100% a emisiilor, arată sursele citate.

Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi prezentat la 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European. Însă, cel mai probabil, lobby-urile din industrie și țările cu economii care depind în mare măsură de fabricarea automobilelor se vor opune propunerii.

Și asta deoarece, deși mulți producători de automobile au început să producă mașini electrice, doar Volvo și Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate până în 2030. Spre exemplu, Audi, parte a grupului Volkswagen, va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice din 2026, în vreme ce rivalii Daimler și BMW sunt printre cei mai puțin pregătiți să renunțe la combustia internă.

Lobby-iștii intră în acțiune

Reacțiile din partea puternicei industrii auto germane au sosit imediat. Șeful unui important grup de lobby al producătorilor auto a declarat că noile ținte ar duce nu doar la sfârșitul motorului cu ardere internă, ci și al mașinilor hibride plug-in. Reprezentanții constructorilor auto spun că planurile Comisiei Europene ar impune o trecere rapidă la vehiculele pe baterii, fără a lua în considerare alternativele.

„Dacă veți vrea să cumpărați o mașină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Mașina va avea motor electric, chiar dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a o încărca”, spune secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor Auto.

Constructorii auto cer Uniunii Europene și statelor membre ca, înainte de a anunța interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, să crească dramatic cheltuielile pentru instalarea de puncte de încărcare și să facă autovehiculele electrice mai atractive. Dar, din cauza temerilor tot mai mari cu privire la schimbările climatice, Comisia este nevoită să ia măsuri radicale.

Potrivit Green Deal, emisiile generate de sectorul transporturilor ar trebui să scadă cu 90 la sută până în 2050. Și având în vedere că mașinile au un ciclu de viață de 15 ani, 2035 este termenul limită pentru a opri vânzările de automobile cu motoare pe benzină și motorină pentru a atinge această țintă în 2050.

sursa: politico.eu, digi24.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Premierul Ciucă: ”Mi-e teamă de un singur lucru, să nu mor neîmpărtășit”. Ce spune despre candidatura la președinție

Publicat

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, joi seara, într-un interviu difuzat de România TV, că îi este teamă doar de un singur lucru, respectiv să nu moară neîmpărtășit.

Este o declarație directă care vizează un anumit tip de public, făcută într-o perioadă, (sărbătorile de Crăciun), în care acest tip de mesaje prinde la oameni, consideră specialiștii în comunicare.

Ciucă a fost întrebat dacă s-a decis în privința posibilității de a candida la prezidențiale.

„În acest moment, există o singură posibilitate: să ne îngrijim de guvernare”, a replicat liderul PNL.

Nicolae Ciucă a precizat că la Sighetu Marmației nu a avut un discurs care să îl profileze drept prezidențiabil:

„La Sighet nu a fost un discurs care să urmărească profilarea unei persoane, a mea, ci pentru profilarea tinerilor în ceea ce trebuie să însemne politica”.

Totuși, Ciucă a susținut vineri la Sighetu Marmației un discurs programatic în fața liberalilor, vorbind despre schimbări doctrinare și un proiect de țară.

De ce se teme premierul României: Să nu moară neîmpărtășit

Întrebat dacă s-ar teme de vreun contracandidat, Nicolae Ciucă a răspuns: „Mi-e teamă de un singur lucru. Nu e de la mine, e de la părintele Cleopa: să nu mor neîmpărtășit, în rest nu are de ce să ne fie teamă”.

Liderul PNL a spus că este o persoană credincioasă, dar „credința nu se împărătșește, credința se trăiește, se arată prin ce facem și dacă facem bine atunci înseamnă să avem credință”.

„Adevărul e lucrul cel mai ușor de făcut și de spus. De multe ori îmi spun și colegii că sunt foarte franc și niciodată nu încerc să îmbrac în ceva ceea ce gândesc. (…) Nu e o slăbiciune”, a mai declarat Nicolae Ciucă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Imagini de la petrecerea AUR la Alba Iulia, cu pâine, slănină, sarmale și cântece patriotice, înainte de congresul național

Publicat

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) se pregătește pentru Congresul Național de la Alba Iulia, cu o petrecere retrasă. Petrecerea are loc la Vila Elisabeta din Alba Iulia.

Au participat câteva sute de membri și simpatizanți AUR, în frunte cu președintele partidului George Simion.

Au fost așteptați cu pâine cu unsoare, sarmale, dar și cartofi copți la jar, iar după lăsarea serii a fost aprins un foc de tabără.

Simion a ținut un discurs în fața celor prezenți, s-au cântat cântece patriotice și s-a discutat, printre altele despre oculta mondială și pandemie.

”Globaliștii n-o să dea niciodată un virus care să-i omoare și pă ei” se aude explicația unuia dintre participanți, care le vorbește celorlalți.

CITEȘTE ȘI: Congres național AUR la Alba Iulia, după 1 Decembrie: Peste 550 de membri din toată țara participă la eveniment. Ce vor discuta

Vineri, 2 decembrie, la Alba Iulia este programat un congres național al celor de la AUR.

În timpul ședinței vor fi adoptate Rezoluția AUR privind starea sistemului sanitar din mediul rural și Strategia politică a partidului pentru anii 2023 – 2024.

Congresul va începe la ora 11:00 și va avea loc în Casa de Cultura a Sindicatelor din Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Focurile de artificii de 1 Decembrie 2022 la Alba Iulia. La mulți ani, România!

Publicat

Alba Iulia – 1 Decembrie 2022: La mulți ani, România! Evenimentele organizate de Ziua Națională în Capitala Unirii se încheie, joi seara, cu spectacolul focurilor de artificii. 

Dacă anul trecut autoritățile locale au ales varianta spectacolului cu drone, în 2022 s-a revenit la cel ”clasic”, cu artificii, lumină și zgomot.

Vezi și La mulți ani, România! MESAJE de ZIUA NAȚIONALĂ pentru toți românii. Felicitări și urări din inimă de român, de 1 Decembrie 2022

Focurile de artificii durează circa opt minute, sub forma unui spectacol piro-muzical, pe coloană sonoră, pe muzică din lucrări folclorice românești. Sunt folosite mai multe tipuri de obiecte pirotehnice.

Sunt cinci locuri de tragere, unul la înălțime, din curtea Palatului Copiilor din Cetatea Alba Carolina.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Mașina de Formula 1 care a câștigat titlul mondial în 2021, filmată pe Transalpina. Imagini superbe din România

Publicat

Monopostul cu care Max Verstappen a cucerit titlul mondial în anul 2021 a traversat Transalpina, cea mai înaltă șosea din România, care pornește din județul Alba, iar la volan s-a aflat un pilot junior al echipei Red Bull.

Informațiile au fost publicate în urmă cu 2 zile de siteul Red Bull, dar un video care surprinde momentele extraordinare, a fost postat pe youtube joi, 1 decembrie.

Patrick, pilotul Red Bull, a traversat Transalpina și s-a îndreptat printr-un peisaj mirific spre capitala României, București, fiind ghidat de un inginer Red Bull.

Patrick Friesacher, primul pilot din academia de juniori Red Bull și fost pilot de Formula 1, a avut parte de o aventură epică, plină de provocări, pe Transalpina.

În drumul spre spre București, pilotul Red Bull s-a întâlnit și cu un cioban, care i-a urat noroc.

„- Stai, mai e un tip aici. E un cioban.

– Ia, taică. Vasilică să-ți poarte noroc.

– Mi-a dat o bucată de lână.

– E o tradiție românească, să atingi un miel pentru noroc. Dar, suntem în 2022, aparent primești doar puțină lână.

– Nu am nevoie de noroc dacă te am pe tine.

– Mulțumesc, Patrick! Acum ce s-a mai întâmplat?

– Cred că are loc o nuntă în mijlocul drumului.

– Se învârt în horă. Ar trebui să le arăți cum se face”.

În 2022, anul în care echipa Oracle Red Bull Racing și-a asigurat titlurile mondiale în Formula 1, la piloți cu Max Verstappen și la constructori, Patrick Friesacher a făcut un road trip în România pentru a descoperi Transalpina, drumul aflat la cea mai mare altitudine din țara noastră.

Transalpina ajunge, în Pasul Urdele, la 2.145 de metri, aproape la aceeași înălțime la care se desfășoară și Marele Premiu de Formula 1 al Mexicului (2.285 de metri), cursa din calendar desfășurată la cea mai mare altitudine.

„Să am ocazia să pilotez un monopost de Formula 1 pe Transalpina a fost ceva cu adevărat special. Îmi place să descopăr drumuri spectaculoase și cu siguranță Transalpina a fost o experiență unică pentru mine.

Toate acele viraje care se succedau unul după altul, peisajele de vis, provocările întâlnite pe drum… a fost ca un vis care a devenit realitate”, povestește Patrick Friesacher.

În drumul său spre București, Patrick a avut parte de viraje spectaculoase, completate cu un peisaj de poveste pe unul dintre cele mai superbe drumuri din lume.

Dar și de provocări pe măsură. Întâlnirea cu vampirul s-a terminat fără urmări, dar probabil doar pentru că a fost pe timpul zilei, iar smocul din blana lui Vasilică îi poartă și acum noroc lui Patrick, mai ales că, se știe, piloții de curse sunt extrem de superstițioși.

După încă o serie de viraje strânse, Patrick a ajuns în mijlocul unei nunți.

Pilotul Oracle Red Bull Racing s-a prins și el în horă, iar darul de nuntă pentru miri a fost o serie de „cerculețe” făcute pe drumul cu o lățime de doar 8,5 metri.

Pe ultima porțiune din Transalpina, Patrick s-a luat la întrecere cu Toma Coconea, care și-a început deja antrenamentele cu parapanta pentru ediția din 2023 a Red Bull X-Alps, cea mai dificilă cursă de aventură din lume.

Aventura lor s-a terminat la București, în fața a 50.000 de spectatori, la Red Bull Racing Show Run.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax