Contacteaza-ne si pe

Ce ascunde Râpa Roșie, rezervaţia naturală de lângă Sebeş. Descoperiri interesante ale cercetătorilor şi legendele locului

rapa-rosie-3Râpa Roşie este cu o rezervaţie naturală în apropiere de Sebeş şi Alba Iulia, cunoscută pentru peisajul spectaculos pe care-l oferă, dar şi pentru descoperiri ale cercetăorilor. Aflată la doar 3 kilometri de Sebeş, Râpa Roşie are milioane de “riduri” roşii, care se pot vedea din satelit.

Un perete imens, aproape vertical, cu aspectul unei orgi uriașe, lasă impresia unui monument ancestral ruinat. Ciudatele coloane și piramide etajate, separate de ravene, formează un microrelief pe care geografii îl numesc „badlands” (pământuri rele).

Râpa s-a format prin eroziunea apei asupra solului, care a provocat, în timp, alunecări de teren masive. Rezervaţia geologică uimeşte prin decorul de statui şi frontoane rozalii. Unicitatea este dată de alternanţa argilelor roşii cu gresii cenuşii, alcătuite în formaţiuni slab cimentate. Pe lângă decorul special pe care îl oferă râpa, poate fi admirat şi peisajul floral, cu specii protejate de lege.

Descoperiri ale cercetătorilor

balaurbondocRâpa Roşie, rezervaţia naturală de lângă oraşul Sebeş, judeţul Alba, precum şi zone din apropierea acesteia sunt faimoase în lumea ştiinţifică pentru varietatea de fosile din cretacicul târziu, în urmă cu aproximativ 68 de milioane de ani, pe care le adăposteşte, precum cele de crocodili, mamifere, broaşte ţestoase şi dinozauri.

Zona Sebeşului era, în urmă cu 70 de milioane de ani, una de uscat, tăiată de râuri şi mlaştini, în care au trăit multe animale. Cele mai celebre şi spectaculoase descoperiri au fost cele ale fosilelelor de dinozaur. Oase separate sau schelete parţiale au fost găsite în ultimii ani în această zonă, iar cercetările continuă existând mari şanse ca noi descoperiri să apară aici.

S-au descoperit aici oase de dinozauri pitici erbivori (Magyarosaurus dacus, Zalmoxes sp.), bucăţi din ţestoasa denumită Kallokibotion bajazidi şi oasele celei mai mari fiinţe care zburat vreodată pe Pământ, pterosaurul denumit de cercetători Hatzegopteryx sp.

Au fost găsite şi bucăţi dintr-un conifier pietrificat Telephragmoxylon transsylvanicum. Unul dintre cei mai celebri dinozauri ale cărui fosile au fost găsite lângă Râpa Roşie este ”balaurul bondoc”.

fosila balaur bondocEvenimentul a avut loc în 2010 şi a fost posibil graţie geologului Mátyás Vremir, de la Societatea Muzeului Ardelean. Cercetările au fost efectuate, ulterior, de o echipă formată din paleontologi de la Universitatea Bucureşti şi cercetători americani de la Universitatea Columbia din New York. Potrivit acestora, balaurul pitic reprezintă o specie înrudită cu velociraptorul şi a trăit în urmă cu aproximativ 80 de milioane de ani.

Specia avea o pereche de gheare pe fiecare dintre membrele sale inferioare, cu ajutorul cărora îşi imobiliza prada, fiind unul dintre cei mai mari prădători ai vremurilor în care a trăit. Animalul avea o lungime totală cuprinsă între 180 şi 210 centimetri, de la cap la coadă. În opinia oamenilor de ştiinţă, caracteristicile sale morfologice ”reflectă fauna specială a Europei, în ultimii ani din era dinozaurilor”, o perioadă în care continentul european se afla în mare parte sub nivelul mării, fiind alcătuit din doar câteva insule, din cauza creşterii nivelului oceanului planetar.

O altă descoperire importantă a fost cea a unor fragmente din scheletul unui pterozaur de talie medie, realizată în situl Sebeş – Glod, nu departe de Râpa Roşia. Fragmentele reprezentau o vertebră cervicală ce a aparţinut celei mai mari reptile zburătoare găsită vreodată şi care a trăit în urmă cu 70 de milioane de ani.

harta pterozaurDimensiunea vertebrei este de două ori cât cel mai mare Pterozaur găsit până acum în America de Nord. Vertebra respectivă a fost descoperită în în anul 2008, dar din motive obiective nu s-a ajuns la publicarea ei abia în 2013.

„Se pare că avem de-a face cu cea mai mare «bestie zburătoare». Chiar dacă anvergura aripilor era de circa 16 metri, probabil că acest Pterozaur nu cântărea mai mult de 100 de kilograme, pentru că era aproape imposibil să zboare altfel”, explica geologul Mátyás Vremir la momentul respectiv. Dimensiunea aripilor a pus problema eventualei existenţe a unei specii gigantice care îşi pierduse capacitatea de zbor şi care trăia în izolare. Printre descoperirile cercetătorilor se numără o specie nouă de dinozaur erbivor şi, mai important, ouăle şi cuibul unor păsări preistorice care au trăit în urmă cu 68 de milioane de ani. A fost prima dovadă că acest grup de păsări primitive cuibăreau în masă pe malul cursurilor de apă, asemănător unor specii actuale.

De asemenea, a fost găsit un mic schelet de mamifer care s-a păstrat parţial în umplutura unei vizuini. Potrivit paleontologilor, în zona Sebeşului trăiau o serie de specii comune cu cele din Bazinul Haţeg, dar şi forme care încă nu s-au descoperit acolo, şi asta nu atât datorită izolării geografice, cât mai ales condiţiilor de fosilizare diferite şi a diferenţelor temporale dintre diferite situri şi straturi geologice. În siturile de la Bărăbanţ şi Ciugud, ceva mai departe de Sebeş, au fost găsite două oase de dinozaur care în prezent se află în custodia Muzeului de Ştiinţe Naturale din Aiud.

VEZI ȘI: Dovezi ale existenţei dinozaurilor, descoperite în zona Sebeş, mediatizate la nivel internaţional: O nouă specie de reptilă zburătoare

Legende

S-au spus multe legende depre Gaura Hoţilor de la Râpa Roşie, însă ce mai credibilă este despre Lică „a lu Brânză”, al cărui singur talent era să se strecoare în spaţii înguste, ca o pisică. Muncea ca păstor la Râpa Roşie, pe care ajunsese să o cunoască forte bine. Într-o dimineaţă, însă, o bancă din Sebeş a fost spartă. Hoţul, spunea un poliţist de atunci, ar fi trecut printr-o ferestruică prin care doar un copil putea să treacă. Fireşte, autorităţile l-au întemniţat pe Lică-Pisică, deşi nici un ban n-a fost găsit în timpul anchetelor. Între timp, iubita lui Lică era văzută urcând mereu la Râpa Roşie. Astfel, lumea credea că la Gaura Hoţilor şi-ar fi ascuns Lică banii. S-a făcut şi acolo o anchetă, dar tot nimic… După eliberare, Lică a plecat cu iubita lui în America, de unde, la scurt timp, a început să trimită familiei sume mari de bani. Cum a reuşit Lică-Pisică să câştige atât de mult într-un timp atât de scurt, nu se ştie. Dar umblă vorba că aceştia ar fi fost banii furaţi de Lică şi ascunşi în Gaura Hoţilor sau, cine ştie, în crăpăturile Râpei Roşii.

Gaura Hoţilor este, de fapt, o groapă săpată în roca nisipoasă a râpei. Aici se găsesc nume scrijelite încă din secolul al XIX-lea şi ascunde numeroase legende cu hoţi, haiduci şi aventurieri.

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1. Pingback: Râpa Roșie: acasă la Balaurul bondoc – Lumea lui Fede

Cercetașii din Alba Iulia sărbătoresc Ziua Mondială a Mișcării Scout. Educație după metoda unui lord englez

Cea mai veche organizație a copiilor și tinerilor din toată lumea, Organizația Mondială a Mișcării Cercetășești (World Organization of the Scout Movement), sărbătorește, pe 22 februarie, Ziua Mondială a Cercetășiei și totodată îl aniversează pe lordul englez Robert Baden Powell, fondatorul mișcării. Această zi este foarte marcată în fiecare an de cercetașii din Centrul Local „Axente Sever” Alba Iulia prin evenimente organizate pe diferite ramuri de vârste, chiar nu organizează evenimente publice.

În orice parte a lumii ai fi, când te întâlnești cu un cercetaș știi că ai în față o persoană de încredere, onestă și loială, gata oricând să te ajute. Cercetașii din Alba nu fac excepție. De ani buni, se străduiesc să lase lumea mai bună decât au găsit-o.

Organizaţia Mondială a Mişcării Scout (WOSM) este o mişcare globală, neguvernamentală şi non-profit a 28 de milioane de membri din peste 216 de ţări şi teritorii.

Fondatorul acestei mișcări, Lordul Baden Powell, s-a născut la Londra în 1857. În 1907, între 27 iulie şi 8 august, a organizat pe coasta de sud a Angliei (insula Brownsea), o tabără pentru 20 de tineri în care promova prin educaţie non-formală spiritul de aventură, lucrul în echipă şi progresul personal, prin forţele proprii. Acesta este momentul când ia naştere Cercetăşia.

În 1912 au apărut primele grupuri de cercetaşi români (Blaj, Braşov, Bucureşti) pentru ca în 1914, datorită activităţii lor creative, să ia fiinţă Asociaţia Cercetaşii României, recunoscută oficial.

Baden Powell, sau, cum îi spun cercetașii, B.P., s-a născut pe data de 22 februarie 1857, la Londra. În 1876 a terminat şcoala, însă nepromovând admiterea la Universitatea Oxford a ales cariera militară; a obţinut locul 5 la infaterie şi locul 2 la cavalerie (din 717 candidaţi), astfel încât a fost scutit de cursul introductiv de doi ani la Academia Militară Sandhurst şi promovat direct sublocotenent în regimentul 13 husari din India: pe 30 octombrie 1876 s-a îmbarcat cu destinaţia India. Între 1884 -1885 s-a mutat împreună cu regimentul său întâi în Africa de Sud, apoi în Anglia.

A salvat două armate luptându-se cu regele zulușilor

Un episod deosebit de important care dă seamă de personalitatea lui B.P. este campania din Zululand. Pentru a-şi scuti armatele de pierderi fară rost, Baden Powell şi regele zuluşilor Dinizulu hotarăsc să se dueleze. Văzând că nu poate să-l învingă pe englezul care doar se apăra, regele a lăsat jos scutul si î-a întins mâna stânga în semn de pace, cu cuvintele: „Bărbaţii adevaraţi își dau mâna stângă, pentru că aceasta vine de la inimă.” Salutul cu mâna stângă a devenit mai târziu salutul cercetașilor.

Anii 1899 -1900 îl găsesc în calitate de comandant al garnizoanei din oraşul asediat Mafeking (Africa de Sud), în timpul războiului cu burii (1899-1903). Utilizând diverse metode de diversiune, a reușit să apere oraşul, neprotejat natural (se află în stepa deschisă), cu doar 1250 soldaţi (la începutul asediului), față de cei 9000 de asediatori ai generalului bur Cronje, timp de 217 zile (11 octombrie 1899-16 mai 1900); având la dispozitie un număr insuficient de combatanţi chiar şi numai pentru a apăra fortificaţiile, a organizat prin ofiţerul său Lord Cecil, şef al statului major, un corp de cadeţi, format din băieţii din oraş cu vârsta între 12-16 ani și conduşi de băiatul Goodyear.

Aceştia erau utilizaţi ca cercetaşi, pentru transmiterea corespondenţei în afara oraşului, ca sanitari. A observat că vor face tot ce le stă în putinţă şi cât mai bine dacă li se acordă încredere. Asediul s-a sfârsit prin depresurarea de către întăririle sosite din Marea Britanie; Baden Powell, întors la Londra, a fost sărbătorit ca un adevărat erou, avansat general-maior şi distins de către regina Victoria cu Ordinul Bath.

Prima tabără de cercetași

Patru ani mai târziu, într-o vară, a organizat tabăra de cercetași pe insula Brownsea, coasta de sud a Angliei. Au participat 22 de tineri din toate categoriile sociale, organizaţi în 4 patrule si îmbrăcaţi în uniforme; despre această tabăra Baden Powell relatează: ”Trupa de băieţi a fost împarţită în patrule de câte 5 oameni, cel mai mare devenind şef de patrulă. Această împărţire în grupe mici era secretul succesului nostru. Fiecărui şef de patrulă i-a fost atribuită răspunderea totală pentru comportamentul membrilor patrulei sale. Patrula era o unitate pentru formare, muncă si joacă. Fiecare patrulă campa într-un loc propriu. Băieții garantau cu onoarea lor pentru îndeplinirea sarcinilor primite. Pe această cale era trezită responsabilitatea şi rivalitatea sănătoasă”.

Anul cel mai important pentru mișcare este 1908 când B.P. publică „Scouting for Boys”, carte cu un succes imediat şi imens, ce a dus la constituirea „British Boy Scout Association”, organizație care pâna la sfârşitul anului a atins 60.000 membri. Deși mulți nu acceptau ca fiul unui ministru să stea în acelaşi cort cu fiul unui portar, cartea sa a dus la reformarea învăţamântului: profesorul este partenerul elevului şi nu stapânul lui; cartea nu conţinea teorii pedagogice complicate şi nimic de neînţeles, ci era scrisă ca o poveste.

La prima întâlnire a cercetaşilor, în 1909, au participat 10.000 de Boy Scouts; tot atunci a apărut prima grupă de cercetaşe „Girl Scouts”. Mișcarea devenise atât de largă încât în 1910, la sfatul regelui George V, s-a retras complet din armată pentru a se dedica exclusiv mișcării cercetășeşti.

Astfel, în august 1920 are loc prima întâlnire internaţională de cercetaşi, denumită de Baden Powell „jamboree”; Baden Powell este proclamat „Chief Scout of the World”; la Londra se organizează „Biroul Internațional”. A urmat apoi publicarea mai multor cărți și participarea sa la diferite evenimente Scout, inclusiv la jamboreea de la Vogelenzang (Olanda – 1937), unde a rostit cuvântarea de adio: ” Este timpul să vă spun adio. Mă aflu în cel de-al 80-lea an al vieţii mele şi mă apropii de sfârşit. Majoritatea dintre voi sunt de-abia la început si vă doresc ca viaţa voastră să fie fericită si plină de succese…Voi înşivă o puteţi face prin îndeplinirea legii cercetaşului, în fiecare zi, orice a-ţi face, si oriunde v-aţi afla. Aşa că: rămâneți cu bine! Dumnezeu să vă binecuvânteze pe toţi!”

B.P. a murit în data de 8 ianuarie 1941 la Nyeri, lângă Nairobi (Africa Orientală Britanică), unde a fost înmormântat la 9 ianuarie; coşciugul său a fost învelit în steagurile internaţionale ale cercetaşilor si ale cercetaşelor. Pe piatra de mormânt se află inscripţionat în afară de nume şi ani un singur titlu, cel de „Chief Scout of the World” și semnul cercetășesc. Când a simţit că i se apropie sfârşitul a scris ultimul său mesaj către cercetaşii lumii.

Cercetăşia în România

România a fost printre primele ţări în care cercetăşia a fost introdusă ca mod de educare a tinerilor. Astfel a luat fiinţă Asociaţia Cercetaşilor, sub directa patronare a regelui Ferdinand.

Primele formaţiuni de cercetaşi au apărut în România la Blaj, Braşov şi Bucureşti, în 1912. La 12 mai 1914 are loc constituirea oficială a Asociaţiei “Cercetaşii României” iar în 1922 ia fiinţă Organizaţia Mondială de Cercetași. România, prin organizația ei deja constituită, devine membru fondator. Prima jamboree din România a avut loc la Sibiu, în 1930. La 24 ianuarie 1937, Carol al-ll-lea a desființat asociaţia și a înființat în schimb Straja Țării. Cercetășia a fost o mișcare foarte ”la modă” printre tinerii români, din ea făcând parte la un moment dat și Mircea Eliade (care a și scris un jurnal de camp) și o mulțime de alte personalități ale României cum ar fi: George Călinescu, Tudor Arghezi, Grigore Antipa și mulți alții.

”Asociaţia Cercetaşilor din România” s-a reînființat la data de 20 iunie 1990, iar din 17 noiembrie 1993 a primit numele de Organizaţia Naţională “Cercetaşii României” (ONCR). Organizația cuprinde patru ramuri de vârstă: lupișori (7 -10 ani), temerari (11 – 14 ani), exploratori (15 – 18 ani), seniori (peste 18- 21 ani) și lideri (de la 18 ani).

ONCR are un centru și la Alba Iulia. Centrul Local “Axente Sever” a fost înfiinţat în 1994, printre primele din ţară, la iniţiativa câtorva studenţi, animaţi de dragostea de munte şi de prietenia care îi lega. În scurt timp, grupul a devenit mult mai mare, prin alăturarea altor tineri, majoritatea elevi ai Liceului Economic din Alba Iulia, şi în 1995 a fost organizat primul camp al organizaţiei locale, în Poarta Raiului, din Munţii Şureanu. În prezent, grupul din Alba Iulia este unul dintre cele mai mari și mai active din România.

” Dragi cercetaşi !

În piesa de teatru “Peter Pan”, pe care poate o cunoaşteţi, căpitanul piraţilor este mereu pregătit să-şi scrie testamentul, de teamă că în clipa în care îi va veni vremea nu va mai avea timp. Si mie mi se întâmplă la fel.

Nu sunt chiar pe patul de moarte, dar ziua aceea nu e prea departe. De aceea, doresc sa-mi iau adio de la voi. Gândiţi-vă că e ultimul meu mesaj către voi si luati-l serios în considerare.

Viaţa mea a fost fericită si nu doresc sa vă urez decât să trăiţi fiecare la fel de fericit.

Eu cred că Dumnezeu ne-a adus pe lumea asta pentru a fi fericiţi în ea şi pentru a ne bucura de viaţă. Fericirea nu este rezultatul bogăţiei sau al reuşitei în carieră şi mai puţin a ignoranţei faţa de sine.

Un pas important spre fericire este de a vă face utili şi de a vă bucura de viaţă, când o sa deveniţi şi voi bărbaţi.

Studiul naturii o să vă releve toate frumuseţile si minunăţiile cu care Dumnezeu a înzestrat Pamântul spre bucuria voastră. Fiţi multumiţi cu ce v-a fost dat si folosiţi-vă de acestea în mod util. Căutaţi să găsiţi o parte bună în fiecare lucru.

Dar adevărata fericire se află în a-i face pe alţii fericiţi. Încercaţi să lăsaţi lumea un pic mai bună decât aţi găsit-o. Si atunci când viaţa voastră va fi pe sfârşite, veţi putea muri liniştiţi ştiind că timpul nu a trecut degeaba ci aţi făcut mereu tot ce v-a stat în putinţă.

Fiţi în acest sens “Gata Oricând” pentru a trăi şi a muri fericiţi. Respectaţi mereu legământul de cercetaş, chiar şi atunci când nu veţi mai fi nişte copii.

Prietenul vostru
Baden-Powell of Gilwell”

Citește mai departe

Polițiștii locali din Alba Iulia, păsuiți încă două luni cu norma de hrană. Din martie li se taie „rația”

Polițiștii locali din Alba Iulia ar putea să primească norma de hrană până la finalul lunii februarie, după ce inițial Consiliul Local a votat retragerea acesteia, din 1 ianuarie. Hotărârea nr. 47/2018 privind retragerea normei de hrană, aprobată la începutul lunii februarie, încălca principiul neretroactivității din Constituție, astfel că un nou proiect de hotărâre este supus luni, 26 februarie, spre aprobarea consilierilor locali.

Citește și Oficial: Poliţiştii locali din Alba Iulia rămân fără NORMA de HRANĂ. VOT, joi, în şedinţa Consiliului Local

Consilierii locali din municipiul Alba Iulia vor avea de aprobat, în ședința de luni, 26 februarie, modificarea hotărârii CL prin care a fost retrasă norma de hrană personalului poliției locale.

„(…) este necesară acordarea normei de hrană ce se cuvenea personalului poliției locale pentru munca deja prestată în luna ianuarie și chiar februarie întrucât hotărârea de retragere a indemnizației de hrană a fost adoptată cu nerespectarea dispozițiilor art. 15 alin (2) din Constituția României, respectiv încălcarea principiului neretroactivității”, se precizează în raportul de specialitate.

Proiectul propus spre aprobarea consilierilor locali prevede modificarea Hotărârii nr. 47/2018 a Consiliului Local al municipiului Alba Iulia privind retragerea normei de hrană personalului poliției locale din cadrul Serviciului Poliția Locală al  municipiului Alba Iulia.

Astfel, norma de hrană în valoare de aproximativ 1.000 de lei/lunar se va acorda personalului poliției locale în perioada 1 ianuarie 2018 – 28 februarie 2018.

Retragerea normei de hrană se va face începând cu data de 1 martie 2018.

Citește mai departe

METEO de WEEKEND în Alba: Sfârșit de săptămână GEROS. Minime de -14 grade în zona de munte

Pe când ne pregăteam de primăvară și ne gândeam că anul acesta am „scăpat ușor” de ger, uite că iarna mai are o incercare și nu se dă plecată. Weekendul care vine aduce cu el ger deci paltoanele și căciulile trebuie să fie nelipsite dacă vă pregătiți să ieșiți din casă mai ales duminică. Minimele vin acest sfârșit de săptămână vor fi, în zona de munte, de -12 … -14, iar maximele de 8 grade Celsius, însă asta doar vineri pentru că după această zi vremea se răcește considerabil.

Vineri, 23 februarie

Arieşeni: minime de -11 grade Celsius, maxime de 0 grad Celsius;  noros

Cugir: minime de -6 grad Celsius, maxime de 5 grade Celsius; noros

Duminică, 24 februarie

Alba Iulia: minime de -2 grade Celsius, maxime de -9 grade Celsius; ninsoare

Sebeș: minime de -9 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; ninsori ocazionale și fulguieli

Oaşa: minime de -14 grade Celsius, maxime de -12 grade Celsius; ninsori ocazionale și fulguieli

Aiud: minime de -9 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; ninsori ocazionale și fulguieli

Blaj: minime de -2 grade Celsius, maxime de -9 grade Celsius; ninsori ocazionale și fulguieli

Ocna Mureş: minime de -10 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; ninsoare

Zlatna: minime de -10 grade Celsius, maxime de -3 grade Celsius; ninsoare slabă

Abrud: minime de -11 grade Celsius, maxime de -4 grade Celsius; ninsoare slabă

Cîmpeni: minime de -11 grade Celsius, maxime de -4 grade Celsius; ninsoare slabă

Arieşeni: minime de -12 grade Celsius, maxime -7 grad Celsius; ninsoare ocazională și fulguieli

Cugir: minime de -9 grade Celsius, maxime de -2 grade Celsius; ninsori ocazionale și fulguieli

sursa: accuweather.com

ADMINISTRATIE

LUNI: Şedinţă extraordinară la Consiliul Local Alba Iulia. Credit Apa CTTA, renovări de blocuri, finanţări

Consilierii locali din Alba Iulia se reunesc luni, 26 februarie, de la ora 13.00, în şedinţă extraordinară, cu 20 de proiecte pe ordinea de zi. Vor avea de aprobat, printre altele, documentaţia pentru creşterea eficienţei energetice la mai multe blocuri din oraş, garantarea unui credit ce va fi contractat de Apa CTTA SA, bani pentru asociaţii.

Şedinţa va avea loc la sediul Direcţiei Programe din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, str. Bucovinei nr. 6.

Proiectul ordinii de zi:

1. Aprobarea documentaţiei tehnico-economice faza DALI şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului: ”Creşterea eficienţei energetice a clădirilor rezidenţiale din municipiul Alba Iulia” Lot 1: Bloc M1-M6B, Bloc M7A-M12, Bloc 35, Bloc 62, Bloc CH1; Lot 2: Bloc 14A, Bloc 13B, Bloc CF11, Bloc MV 1-MV 7, Bloc MV 2-MV 12; lot 3: Bloc D3-D4, Bloc D2-D3, Bloc 8.

2. Garantarea de către Municipiul Alba Iulia a unei finanțări rambursabile contractate de Apa CTTA Alba SA, pentru realizarea unor obiective de investiţii de interes local

3. Cuantumul comisionului la fondul de risc ce va fi perceput de municipiul Alba Iulia de la Apa CTTA SA, pentru acoperirea riscurilor financiare care decurg din garantarea finanțării rambursabile pe care societatea urmează să o contracteze pentru finanțarea investițiilor

4. Alocarea unei sume de bani din bugetul local pe anul 2018 al Municipiului Alba Iulia pentru Asociația Tradiții de Alba

5. Alocarea unor sume de bani pentru publicații și activități culturale în anul 2018

6. Alocarea din bugetul local pe anul 2018 a sumelor pentru susținerea programelor ”YouthBank” și  ”Change Makers”, în cadrul protocolului de cooperare încheiat între Municipiul Alba Iulia și Fundația Comunitară Alba

7. Plata cotizației către Asociația Municipiilor din România (AMR)

8. Plata cotizației către Asociația Localităților și Zonelor Istorice și de Artă din România

9. Modificarea Hotărârii nr. 245/2012 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

10. Aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare și a Statului de funcții a unității proiectului în cadrul Centrului Europe Direct Alba Iulia, finanțat de Comisia Europeană, prin intermediul Direcției Generale Comunicare

11. Aprobarea cotizației și contribuției Municipiului Alba Iulia la Asociația Grupul de Acțiune Locală Alba Iulia Inclusivă (GAL Alba Iulia Inclusivă)

12. Modificarea Hotărârii nr. 47/2018 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

13. Atribuirea denumirii unor străzi din municipiul Alba Iulia

14. Aprobarea unor documentaţii de urbanism:

Art.1: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Modificare reglementări urbanistice, în vederea construirii unei policlinici medicale, Alba Iulia, Calea Moţilor 61, solicitant SC Optic Medical Line SRL prin Holhoş Teodor”.

Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale – modificare reglementări urbanistice (tramă stradală), aprobate cu HCL 195, art. 8 din 28.06.2013, Alba Iulia, str. Luminilor, nr. 10,17, solicitant Hancheş Daniel, Hancheş Mihaela Măgduţa, Costea Romulus Petru, Costea Silvia, Beldean Simion, Beldean Elena, Feisan Ioan şi Feisan Cecilia”.

Art.3: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Repoziţionare strada Orizont 18, Alba Iulia, str. Orizont 18, FN, solicitant Nicola Olimpiu Valentin, Nicola Felicia Victoria”.

Art.4: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe collective cu spaţii comerciale şi servicii la parter, Alba Iulia, str. Brânduşei, nr. 8, solicitant Puican Ştefan, Puican Anca Claudia”.

Art.5: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire sediu administrativ cu spaţii comerciale la parter, Alba Iulia, Bulevardul Încoronării, nr. 9C, solicitant Ciucă Gheorghe pentru SC Tipo-Rex SRL”.

Art.6: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Desfiinţare parţială locuinţă familială (C1) şi extindere, Alba Iulia, strada Ion Arion, nr. 4A, solicitant Florinc Rodica, Sandu Nicolae”.

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Extindere şi schimb de destinaţie din cabană în hotel, Alba Iulia, DN1, nr. 4, solicitant SC Inter Transilvania SRL prin Lazăr Gheorghe”.

Art.8: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţă unifamilială – a doua pe parcel, Alba Iulia, strada Petru Dobra nr. 13, solicitant Câmpean Eugenia”.

Art.9: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Amplasare containere şi cort exterior pentru alimentaţie publică şi comert, Alba Iulia, Calea Moţilor, nr. 120, solicitant Kaufland Romania SA”.

Art.10: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire hală logistică (pentru circulaţia mărfii şi întreţinerea mijloacelor de transport) şi birouri, Alba Iulia, strada Pietrar nr. 2, solicitant SC FM International Transport SRL”.

Art.11: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe collective şi spaţii de birouri la parter, Alba Iulia, strada Trandafirilor nr. 13, solicitant Jidveian Ovidiu Viorel şi Otvos Elenuţa”.

Art.12: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire 3 locuinţe individuale în regim înşiruit, Alba Iulia, strada Orizont 14, solicitant SC Bona Lux SRL prin Folea Niculiţă”.

Art.13: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Schimb de destinaţie din apartament în spaţiu commercial şi birouri, cu extindere şi realizare acces, Alba Iulia, strada Cloşca, nr. 1, Bl. C2, sc. 3, ep. P, ap. 30, solicitant Alba Travel & Events SRL prin Zgâia Dorina”.

Art.14: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Costruire hală depozitare materie primă, Alba Iulia, alee din Alexandru Ioan Cuza, nr. 38, solicitant SC IPEC SA”.

Art.15: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe unifamiliale, Alba Iulia, str. După Grădini, FN, solicitant Baldea Iuliana, Baldea Zamfira, Baldea Radu Alex”.

Art.16: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire atelier covoare şi machete tradiţionale, Alba Iulia, între strada Sliven şi strada Aradului, solicitant SC Medanamin SRL şi Asociaţia Sfântul Nicolae prin Ciufu Minerva”.

Art.17:Revocă Planul Urbanistic Zonal „Construire locuinţe individuale şi semicolective şi creare stradă acces, Alba Iulia, str. Ion Lăncrănjan, nr. 24 –aprobat cu HCL nr. 57, art. 1 din 28.02.2017, solicitant SC Antonia Invest Consulting SRL”.

15. Înscrierea dreptului de proprietate a municipiului Alba Iulia – domeniu privat asupra unor imobile (terenuri) situate în Alba Iulia, strada Nichita Stănescu

16. Atribuirea în proprietatea solicitanților, proprietari ai apartamentelor, terenul aferent locuinței în cotă indiviză deținută din construcții

17. Expertiza extrajudiciară, întocmită  în Dosar nr. 365/176/2018, aflat pe rol la Judecătoria Alba Iulia

18. Închirierea prin licitaţie publică a unor spații din imobilul (construcție) situat în Alba Iulia – Oarda de Jos, str.Biruinței, nr.56

19. Completarea Hotărârii nr.315/2017 a Consiliului local referitoare la aprobarea vânzării prin licitaţie publică a unui imobil (teren) situat în Alba Iulia, str.Brândușei, FN

20. Vânzarea prin licitaţie publică a unor imobile (terenuri) situate în Alba Iulia, str. Tribunalului, nr.3

Citește mai departe

Premierul Viorica Dăncilă: Pașapoartele simple electronice vor fi valabile 10 ani

Pașapoartele simple electronice vor fi valabile 10 ani, a anunțat joi premierul Viorica Dăncilă, la începutul ședintei săptămânale de guvern.

În prezent, un pașaport simplu electronic este valabil 5 ani. Guvernul va prelungi durata de valabilitate a pașapoartelor simple electronice pentru persoanele cu vârste cuprinse între 17 și 25 de ani de la 3 la 5 ani.

În plus, se va schimba cadrul normativ pentru emiterea unui pașaport simplu temporar emis în situații de urgență, precum cazuri de sănătate, familiale sau profesionale, în sensul în care pentru un minor „e eliminată obligația ca documentele doveditoare să fie avizate de o unitate administrativă română”, a spus Viorica Dăncilă.

Potrivit premierului, persoanele care nu doresc un pașaport simplu electronic își pot lua un pașaport temporar, care va fi „eliberat în intervalul în care se emite pașaportul simplu electronic”.

sursa: hotnews.ro