Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Compania Albalact a preluat peste 99% din capitalul social al SC Rarăul. Profit cu 14% mai mare în 2013 faţă de 2012

Publicat

Compania Albalact a încheiat anul 2013 cu o creștere profitabilă a afacerilor, în condițiile consolidării portofoliului și deschiderii unor noi investiții, arată raportul financiar aprobat luni în Adunarea Generală a Acționarilor. Albalact a obținut, anul trecut, o creștere cu 23% la sută a cifrei de afaceri, care a ajuns la 423.185.587 lei, și a înregistrat un profit de 8.400.362 lei, cu 14% mai mare decât profitul din anul precedent. În 2012, cifra de afaceri a companiei s-a ridicat la 343.844.878 lei, iar profitul a fost de 7.320.697 lei.

Acționarii companiei au hotărât și votat, anul acesta, ca profitul net aferent exerciţiului financiar 2013 să rămână nerepartizat.

„Am obținut performanțe financiare respectând toate obiectivele bugetate pentru o creștere profitabilă, am consolidat portofoliul prin investiții noi și lansări de produse, ne-am extins semnificativ și în zona de vânzări și logistică.. În 2013, ne-am păstrat o strategie orientată către segmentele dinamice de piață, iar anul acesta vom urma aceleași obiective. Am planificat să ieșim în piață cu produse noi, deși consumul rămâne moderat, însă căutăm să ne adaptăm continuu nevoilor de consum și puterii de cumpărare”, declară Raul Ciurtin, președinte și director general Albalact.

Tot în Adunarea Generală de luni, acționarii au aprobat de principiu fuziunea S.C. Albalact S.A. cu S.C. Raraul S.A, prin absorbția Rarăul de către Albalact. Compania Albalact detine astăzi 99,01% din capitalul social al societății Rarăul, pe care a achiziționat-o în 2008 și în care a investit an de an. Fuziunea societăților Albalact și Rarăul – necesară pentru dezvoltarea unui management integrat eficient – a fost amânată în 2010, pentru a nu afecta eligibilitatea proiectelor de finanțare nerambursabilă SAPARD, contractate de ambele societăți și aflate la vremea aceea în derulare.

Acționarii Albalact au mai aprobat și iniţierea negocierilor cu potenţiali investitori pentru înstrăinarea parţială sau totală a SC Albalact Logistics SRL, societate înființată anul trecut pentru preluarea activității de logistică a companiei.

Albalact, al treilea mare jucător de pe piața românească a lactatelor, rămâne lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, având o cotă de piață de 29.5% în valoare, dar este lider și în total piață de lapte (lapte UHT și lapte pasteurizat), cu o cotă de piață de 21.1% în valoare. Albalact este de asemenea lider de piață pe segmentul untului de masă, cu brandul omonim De Albalact și pe segmentul smântână, cu tot brand-ul De Albalact. Cu brand-ul Rarăul, compania a urcat pe locul 2 în topul producătorilor de brânză proaspătă de vaci (conform datelor A.C. Nielsen, Septembrie 2013).*

Zuzu Bifidus Snack este cel mai important proiect recent al companiei și completează portofoliul de iaurt al brand-ului Zuzu. Zuzu Bifidus Snack este o combinație echilibrată de iaurt probiotic cu mixuri de cereale, fructe și semințe și vine în întâmpinarea consumatorilor care-și doresc o alimentație sănătoasă. Zuzu Bifidus Snack este și o inovație în această categorie, pentru că are combinații de cereale și fructe unice pe piață, cum este mixul de goji cu stafide și merisoare sau mixul de fulgi de ovăz cu semințe (in, dovleac și floarea-soarelui). Extinderea și inovarea portofoliului de iaurt a propulsat Albalact în topul primilor 3 producători de iaurt din România (conform datelor A.C. Nielsen, Septembrie 2013).

Tot în categoria iaurt, Albalact a dezvoltat și brand-ul Poiana Florilor (un brand mai tânăr în portofoliul) cu o gamă de iaurturi cu aroma de fruct într-o variantă de gramaj mai mică, de 100 de grame.

Alte schimbări importante pentru Albalact au avut loc anul acesta. Zuzu a trecut printr-o noua etapă de rebranding, cu mici schimbări de design și ambalaj, care vor consolida identitatea brand-ului și îi vor conferi o și mai bună vizibilitate la raft. Toate ambalajele au fost redesenate în stilul viu, proaspăt, simplu și natural al brand-ului Zuzu. Noutățile vizează și rețetele, care au fost îmbunătățite, în special la iaurtul cu fructe.

Albalact – Alba Iulia este unul dintre primii trei producători de lapte şi produse lactate din România si cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 6000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine și 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Fruzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax