Actualitate
Medic acuzat de colegi de comportament nepotrivit în relația cu pacienții și cadrele medicale, la Spitalul din Aiud. Scrisoare către Consiliul Local
Mai mulți medici de la Spitalul Municipal Aiud au adresat o scrisoare deschisă către Consiliul Local Aiud în vederea demarării unei anchete cu privire la comportamentul unui doctor din unitatea medicală. Cadrele medicale amenință cu pichetarea spitalului sau cu refuzul de a asigura linia de gardă, dacă situația nu se poate calma.
Redăm integral scrisoarea semnată de un număr de 32 de cadre medicale:
„În numele colectivului medical al Spitalului Municipal Aiud, considerăm că este de datoria noastră să vă aducem la cunoștiință o situație de-a dreptul absurdă, jenantă și disperată care există în instituția în care suntem angajați. Vă adresăm aceste rânduri în speranța că există o posibilitate prin care putem fi ajutați, momentan fiind într-un impas și fără soluții concrete la problema care urmează să o detaliem mai jos.
Această problemă a început odată cu angajarea în spitalul nostru, în urmă cu trei ani, a unui nou medic cardiolog și anume dr. D.S. Menționăm că suntem o instituție care în permanență își dorește angajarea și promovarea medicilor tineri, aceștia fiind mereu încurajați să se integreze în colectiv, iar conducerea spitalului a demonstrat în permanență dorința de a ajuta medicii tineri în demersul lor de a se integra în colectiv, dovada stă în multitudinea de angajări anterioare și ulterioare sosirii dr. D.S., toți colegii noi găsindu-și locul perfect în colectiv, în deplină armonie. Dar în ciuda faptului că mulți dintre colegii noi s-au integrat perfect în colectiv, spre mulțumirea pacienților și a colectivului medical, acest lucru nu s-a întâmplat și cu dr. D.S.. Încă din primele zile ale sosirii colegei noastre aceasta a demonstrat o atitudine cel puțin ostilă față de orice o înconjoară în instituția noastră, de la colegi până la pacienți. Exemplele sunt nenumărate iar în orașul în care ne desfășurăm activitatea comportamentul colegei noastre a devenit notoriu, neexsitând om în Aiud să nu fi auzit de aceste „isprăvi”.
Relația cu asistentele medicale
În primul rând menționăm că atitudinea sfidătoare, dictatorială și ostilă adresată colegelor noastre asistente, de la declarații de genul „asistentele sunt proaste” făcute în fața pacientilor, „eu nu vorbesc cu asistentele”, la acuzații false legate de activitatea asistentelor, de exemplu că nu au administrat medicamentația pacienților, bineînteles toate nefondate. Nu mai vorbim de tonul cu care se adresează asistentelor, în permanență ostil, ridică, acuzator, ajungându-se în situația în care cadrele medicale ieșeau de la vizită plângând în hohote de umilință. În două-trei luni de la angajarea dr. D.S., toate asistentele de pe secția Cardiologie tremurau de frică numai la auzul vocii sale. Situația a fost similară și în relația pe care acest medic o are și cu asistenta din ambulatoriul cardiologie, aceasta fiind printre primele persoane care au sesisat abuzurile medicului sus numit. La fel este și situația colegilor asistenți din urgență cu care dr. D.S. colabora în gărzi. De exemplu, inițial, în gărzile dânsei era sunată pentru urgență în CPU iar dr. D.S. nu răspundea la telefon câte 2-3 ore. Sau au fost situații în care a răspuns la telefon dar a refuzat să își facă datoria de a răspunde la solicitare, pe motiv că ea nu merge de exemplu pe secția Pediatrie. Am ajuns în situația în care tot spitalul era îngrozit când era acest medic de gardă.
Bineînteles că foarte repede după angajare au început reclamațiile, un procent semnificativ din personalul spitalului sesizând conducerii toate aceste aspecte și solicitând remedierea situației. A urmat ulterior un proces îndelungat prin care i s-au aplicat diverse sancțiuni conform legii în speranța că își va remedia comprtamentul. S-a început cu intenția unor discuții amiabile în care i sa solicitat ameloriarea comportamentulu. Fără nici un rezultat, fiecare discuție de genul acesta degradând într-un scandal imens între restul medicilor și dr D.S.. De fiecare dată când i se aducea la cunoștiință o plângere, ne-am confruntat cu situatia care dr S. nu isi asuma nimic din comportament, afea in permanenta o alta varianta, in ciuda declaratiilor numerosilor martori care sustin contrariul. Avem numeroase dovezi în acest sens, copii după multe foi de observație a pacienților, în care se poate observa de exemplu că nu a fost indicat un anumit medicament cu toate că dr. D.S., în dorința de a acuza asistentele, i-a scris în foi retroactiv, dar bineînțeles că medicamentul respectiv nu apărea și în condica farmaciei pentru ziua respectivă. Exemplele pot continua, ideea este că dacă s-ar intervia fiecare asistentă din compartimentul Cardiologie, acestea ar putea exemplifica comportamentul distructiv și ostil al mediuclui respectiv, neeexistând nicio asistentă cu care dr. D.S. să nu fi intrat în conflict. S-a ajuns și în situația în care în timpul vizitei nu comunica cu asistentele decât să le acuze, bineînteles toate acestea fiind în detrimentul sănătății pacientului. Este un stres permanent, pacienții sunt nemultumiți de zilnicele scandaluri la care asistă fără voia lor iar asistentele terorizate în momentul în care vin la vizită.
La fel a fost și în relația cu colegii medici. De nenumărate ori, chiar de la începutul activității dânsei în spitalul nostru ni se adresau pacienții declarând că dr. D.S. a făcut afirmații denigratoare la adresa colegilor dânsei. De genul, „dr x este prost, dr y era să vă omoare”. Bineînteles că am cerut explicații, dar din nou colega noastră a răspuns prin scandal după scandal. În câteva luni sa ajuns în situația în care avusese deja un conglict fățiș cu fiecare medic din spital. Degeaba s-a încercat ameliorarea situației, în sensul în care a fost efectiv rugată să nu se mai certe, că dânsa a continuat. S-a încercat de nenumărate ori să i se explice că este complet lipsit de deontologie colegii din spital să își denigreze colegii din spital sau din alte instituții. A fost rugată efectiv să își schimbe comportamentul dar degeaba. Fiecare zi venea cu o nouă poveste de scandal între dr D.S. și un alt medic. Aceste scandaluri erau legate de multe ori de refuzul dr D.S. de a efectua consultări interclinice, de multe ori conducerea spitalului, cu managerul în frunte, fiind nevoită să se adreseze personal la cabinetul de Cardiologie să intervină pentru efectuarea consultului. Limbajul folosit de dr D.S. a fost în permanență ostil, vindicativ, pe un ton de superioritate, restul colegilor fiind numiți „proști” sau „expirați”. Am constatat că singurul ton cu care reusește să se adreseze unui coleg este unul ostil și pus pe harță. Întotdeauna. Cu excepția situațiilor în care avea vreun interes personal, de exemplu un schimb de gardă, și atunci ieșea la iveală un ton adecvat între doi oameni normali. Am ajuns acum în situația în care după trei ani pe secția interne cardiologie în fiecare zi dr. D.S isca câte un nou scandal. Bineînteles că nu respectă pe nimeni și nimic. De la infirmiere la directori. Recent una dintre colegele noastre a fost înjurată și scoasă de dr S. afară din cabinet în momentul în care colega noastră a mers la cabinetul de Cardiologie să solicite un consult cardiologic pentru un pacient internat, consult care era defapt solicitat de patru zile pentru un pacient cu comorbidăți și patologie cardiovasculară dar dr D.S. nu răspunde apelărilor colegei noastre nici pe telefonul fix nici pe mobil. Bineînțeles că era o situație gravă în care viața pacientului era în pericol. În momemntul în care și-a dat efectiv afară colega din cabinet, folosind un limbaj injurios, a fost auzită de mulți pacienți din poiclinică care așteptau la diferite cabinete, iar acei pacienți au reclamant situația la conducerea spitalului. În relația cu colegii nu dovedește nici o urmă de omenie, ce să mai vorbim de respect. Am ajuns atât de stresați de situațiă încât ne este împiedicată activatea normală și relația medic pacient. Ni se pare absurd și ridicol și extrem de riscant ca într-un spital in care eram într-o relație de colaborare între medici am ajuns atât de stresați de acestă colegă încât în fiecare zi este o corvoadă mersul la servicii. Pentru că zilnic ne petrecem ore încercând să convingem colega să vadă un pacient sau suntem supuși unui limbaj verbal ostil în prezența pacienților, de multe ori jicniți de acest medic. Bineînțeles a fost sancționată și i sa solicitat în mod repetat corectarea comportamentului, dar de fiecare dată urmările au fost și mai teribile. Nici măcar o clipă nu a demonstrat dorința de corectare, în permanent comportamentul fiind tot mai sfidător și atitudinea mai beligerată.
Suntem un spital mic și o cumonutate mică, considerăm noi, o echipă medicală deschisă la nou, formată de oameni cumsecade, care până la venirea acestui medic nu a avut nici macar un conflict. Ne-am respectat între noi, ne-am respectat opiniile, am demonstrat spirit de echipă în interesul pacientului. Suntem ca într-o familie, cu excepția acestei colege care distruge prin comportamentul ei armonia zilnică a întregii comunități. Nici măcar avertismentele verbale, nici cele scrise, nici macar sancțiunile financiare (recent i sa aplicat o sancțiune cu reducerea cu 10% a salariului) nu au avut efect.
Trebuie aici de asemenea explicată și atitudinea în fața pacienților. Aceștia s-au adresat frecvent conducerii spitalului cu multe plângeri scrise și verbale, legate de faptul că sunt veșnic umiliți de către dr. D.S.. Lipsește categoric empatia față de pacienți, sunt bruscați verbal, sunt jicniți. De asemenea există multe plângeri legate de conduita medicală, erori de diagnostic în care au pus în pericol viața pacienților, iar aceștia au făcut numeroase plângeri conducerii spitalului și Colegiului Medicilor. Adresabilitatea pacienților către cabinetul de Cardiologie a scăzut drastic, pacienții preferând să plătească de multe ori serviciul privat către un cabinet privat care își desfășoară activitatea în orașul nostru decât să se adreseze d-șoarei dr. D.S.. În gărzi mulți colegi medici s-au confruntat cu situația în care pacienții au refuzat categoric, sub semnatură, să fie internați pe secția de Cardilogie și să fie supravegheați de către dr. S., în ciuda faptului că le era pusă viața în pericol de către afecțiunea cardiologică, iar medicul de gardă i-a informat asupra acestui lucru. Alt lucru care trebuie subliniat este dorința dr. D.S. de a pune mereu în lumina nefavorabilă restul colegilor. Suntem efectiv terorizați în demersul de a interna în secția de Cardiologie un pacient venit în gardă, pentru că a doua zi ne trezim cu acuzații, de la diagnostic greșit sau tratament inadecvat, bineînțeles toate lucrurile acestea fiind comunicate pacientului într-o manieră în care i se distruge complet încrederea în actul medical desfășurat în unitatea noastră. În momentul în care i se solicită un răspuns vis a vis de această atitudine, nu recunoaște niciodată, deși există multipli martori care susțin contrariul.
Vă relatăm încă odată aceste lucruri, deși suntem convinși că probabil, în calitate de edili ai orașului, ați auzit din diferite surse despre această situație. Dar considerăm și am făcut acest demers pentru că, deși susținem aplicarea unor măsuri mai coerente și mai drastice în sancționarea colegei, la fel suntem de părere că situația actuală nu mai poate continua așa. Nu este posibil să se pună în balanță armonia unei întregi comunități cu dorința de a nu sancționa radical. Este uman, întradevăr, să se dea fiecăruia o șansă, dar noi am făcut acest lucru de trei ani și niciodată nu s-a corectat comportamentul acestui medic. Avem nevoie ca de aer de un medic cardiolog, dar nu așa. Ci de un cardiolog care să colaboreze cu echipa spre binele pacientului. Suntem atât de disperați încât vă comunicăm că dacă situația nu se poate calma, suntem dispuși la acțiuni mai drastice, de exemplu pichetarea spitalului sau refuzul de a asigura linia de gardă.
În lumina acestor fapte descrise în această scrisoare, vă solicităm demararea unei anchete în cadrul instituției noastre, în vederea rezolvării acestei situații”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Un martor
miercuri, 15.02.2017 at 17:57
Este asa cum a fost relatat mai sus,confirm ca si martor dar as vrea sa stiu de ce camera de supraveghere din hol in fata cabinetului dansei este scoasa din functiune si sucita ….?
victima
miercuri, 15.02.2017 at 21:20
este sustinuta de directorul medical care intretine starea conflictuala prin refuzul rezolvarii situatiei .
ANONIM
miercuri, 15.02.2017 at 21:36
D-soara doctor este singura care m-a bagat in seama dupa ce toate ziua m-am plimbat pe acele holuri pentru un control de rutina. Cat despre unele asistente, cu parere de rau, are dreptate.
altul
miercuri, 15.02.2017 at 21:50
cautati probabil cabinetul de psihiatrie ? pentru controlul de rutina ?
Anonim
joi, 16.02.2017 at 20:31
Sa stiti ca am fost si pe acolo 🙂 si este totul bine.
Victima
joi, 16.02.2017 at 00:44
Cred ca esti singurul din miile de oameni.
Mihai
joi, 16.02.2017 at 11:14
„Cred ca esti singurul din miile de oameni”
Ce vrei sa spui? Nu vrei sa fii mai explicit?
Mihai
joi, 16.02.2017 at 11:16
?
prostea
joi, 16.02.2017 at 08:58
unde ai mai vazut in lume ”control de rutina” ? nu esti cine te declari
Anonim
joi, 16.02.2017 at 20:28
Dacă dvs mergeți la doctor doar cand faceti un pre infarct, este strict problemă dvs. Unii mai merg sa-si faca cate un control..periodic.
O seara buna!
Victima
joi, 16.02.2017 at 09:39
Eu sunt un caz ratat al dansei,păcat ca spitalul Aiud are asemenea medic ținând cont ca e singura pe sectia cardiologie dupa ce ca e varza din punct de vedere medical mai are si un comportament neadecvat unui medic,dar totusi e sustinuta de sus ….. foarte tare.
cica
miercuri, 15.02.2017 at 21:41
Eu stiu un caz concret, despre un pacient al Dansei, care a fost tinut in sectia cardiologie pina situatia s-a agravat. Doar atunci , la insistentele familiei a fost trimis la Cluj , unde dupa 2 zile a murit. Daca îl timitea de la început, putea fi salvat… Dar a fost prea mândră să recunoască că nu știe ce are… Ulterior când i s-a adus la cunostinta ca pacientul murise reactia ei a fost: „Cum a murit, ca doar l-am trimis la Cluj?” ….
simi
joi, 16.02.2017 at 09:08
1. cine si de ce au angajat-o ?
2. de ce o tine directorul medical in functie de vreme ce si el stie de 3 ani ce face doctorita ? – cum de directorul general a tolerat-o de 3 ani ?
3. stie cineva cum se comporta directorul medical sau general cu ceilalti medici care le sesizau situatia ? ca pana sa ajunga astia sa scrie la ziar or fi patimit multe pe parcursul a 3 ani din acel raspuns se pot trage multe concluzii
4. barfa pietei spune ca si tacsu panaramei a trecut cu zisu pe la directiune asa o fi ?
5. directorii au acceptat toate reclamatiile depuse, cu numar de inregistrare sau multe s-au evaporat ?
6. cum se poate descrie grija directorilor spitalului pentru nevoile orasului de vreme ce tolereaza situatia de -se zice ca- de 3 ani ?
7. directorul medical si cel general si-ar duce mama la cardilogul asta ? sau daca au o problema fug ca si parlamentarii in patru zari, neavand curajul sa se trateze in unitatea pastorita de catre ei ?
Marcela
joi, 16.02.2017 at 10:02
La spitalul din Aiud problemele sunt mult mai multe!La secția de Neurologice,pe care eu am numit.o „secția mortii”,nici un cadru medical nu are nici o treaba cu pacienții!Nimeni nu.ti cere nimic dar absolut nimeni nu face nimic!Daca le dai ceva,pt moment bine cu tine la pacient si face ce.i solicita,apoi uită!E horror!Spun asta din ce am trăit eu acolo cu mama mea!Sunt tot timpul nervoase,irascibile…cum bagi mana in buzunar,le aduci zâmbetul!!Asa ca managerul spitalului poate sa dea un „ochi” si la aceasta secția!Sa mai spun ca iti cer medicamente care apoi doar?Sau ca dispar lucruri?Nu intereseaza pe nimeni!
Maria
joi, 16.02.2017 at 11:33
Pentru Marcela
Zic sa nu amestecam problemele.
In articol este vorba despre altceva.
gabriel cismaru
joi, 16.02.2017 at 19:11
Doctorita este pregatita la cele mai bune spitale din Cluj: Institutul Inimii, Recuperare, Medicala I.
E un medic care isi face datoria si are foarte foarte multi pacienti care o cauta. Imi pare rau ca o acuzati pe nedrept, fiindca in afara de doamna Dr. Ioana Groza care este o profesionista, alt medic nu mai aveti acolo.
Din cauza ca sunt foarte multi bolnavi e suprasolicitata, iar uneori bolnavii se poarta de-a dreptul injust si cu un aer de superioritate.
Avem o colaborare buna cu doamna doctor, fiindca trimite la Cluj cazurile grave de cardiologie pentru a fi operate, ori pentru ablatie sau implantare de pacemaker.
Nu aveti nici un drept sa terfeliti prin acest jurnal imaginea doamnei doctor si sa neglijati bolnavii care au nevoie de ea.
Gabriel Cismaru, medic specialist cardiolog,
asistent universitar,
Universitatea de Medicina si Farmacie
„Iuliu Hateganu” Cluj-Napoca.
speedy gonzales
joi, 16.02.2017 at 20:47
atunci luati-o la d-vs poate ca va satiusface cerintele; o fi fost ea la cele mai bune si prestogioase clinici dar se pare ca nu s-a lipit nimic de ea ca sa nu mai vorbim de caracterul total neconform pe care-l developeaza la orice interrelationare cu personalul si pacientii; incercati sa va tratati o ruda la ea ? sa ne dati ceva lectii despre cum a facut; conchid ca d-vs considerati tot personalul spitalului Aiud mincinos si dus de acasa si doar zana providentiala va satisface cerintele ? ciudata pozitie aveti in context -de fapt fara sa stiti ce si cum, desi scrisoarea publicata era relevanta
gabriel cismaru
vineri, 17.02.2017 at 10:16
anonim e usor de comentat. Nu te vede nimeni, nu te stie nimeni, ai scapat cu fata curata.
Anonim
sâmbătă, 18.02.2017 at 12:53
Dacă trebuie o sa dau si o declaratie scrisă pt d’soara doctor! 🙂
victima roz
duminică, 19.02.2017 at 16:22
Stimate doctor , „colaborare buna fiindca ne trimite cazuri „? atat ? Intr-adevar la Cj a primit d-ra calitatea de specialist . Ati vorbit cu vreunul dintre colaboratorii sai ? dar ati citit macar continutul articolului ? nici macar nu e articol , e o petitie semnata de vreo 40 de victime , printre victime cateva parafe de spacialisti si primari, majoritatea cu specialitati facute in CJ. . Cat credeti ca poate sa dureze o lipsa de colaborare ca un medic sa faca reclamatie scrisa altui medic ? Va spun eu : pana pacientii sufera ! peste suferinta pacientilor nu se poate trece . Asadar cititi ce au scris victimele si comporatati-va ca un medic !
alt contribuabil
sâmbătă, 25.02.2017 at 20:56
rusine „celor mai bune spitale din Cluj ” ca au dat asemenea rateuri !
berbecaru
vineri, 17.02.2017 at 00:52
In romania medicii cei mai buni sunt jurnalistii care dau stiri senzationale despre medici si unii pacienti care privesc medicii ca pe niste sclavi care trebuie sa faca ce li se cere si tot nu e bine. Plecati medici din Romania, voi cei rai, exigenti plecati ca veti fi respectati, lasat-ii doar pe cei buni, umili si lingusitori. Asta e situatia.
Ioan
vineri, 17.02.2017 at 02:52
Romanii au nevoie in continuare: de biserici, cimitire, penitenciare! Scoli ?spitale? da-le-ncolo, la ce-s necesare?! Doctorite si profesoare, savanti si genii creatoare, personalitati autentice de valoare? Nu-s bune, nici necesare, trebuie terfelite, calcate in picioare, deoarece prezenta lor ne tulbura, ne doare!!!!!!!
vicrima roz
duminică, 19.02.2017 at 16:38
se semneaza mai multi cu „victima” , si vreau sa fie clar ca eu sunt victima roz . E ok pana esti roz , e mai greu cand esti victima violet= hipoxie= oxigenare periferica deficitara 🙂 . Asadar ca o vitima roz ce ma aflu ii invit pe toti laudatorii d-rei sa isi trateze neamurile la dansa ! Va asigur ca va fi o colaborare scurta (sau tragica dupa cum v-o fii norocul) ! Dupa incheierea colaborarii sa ii multumiti si dr. Campean director medical care a adus-o in spital si ex-dir Nichimis si , nu uitati sa multumiti partidului (nu stiu carui partid dar se pare ca „are sustinere de la partid”, probabil psd , va interesati dumnavoastra dupa funerarii ).