Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Medic acuzat de colegi de comportament nepotrivit în relația cu pacienții și cadrele medicale, la Spitalul din Aiud. Scrisoare către Consiliul Local

avatar

Publicat

medici spital

mediciMai mulți medici de la Spitalul Municipal Aiud au adresat o scrisoare deschisă către Consiliul Local Aiud în vederea demarării unei anchete cu privire la comportamentul unui doctor din unitatea medicală. Cadrele medicale amenință cu pichetarea spitalului sau cu refuzul de a asigura linia de gardă, dacă situația nu se poate calma.

Redăm integral scrisoarea semnată de un număr de 32 de cadre medicale:

„În numele colectivului medical al Spitalului Municipal Aiud, considerăm că este de datoria noastră să vă aducem la cunoștiință o situație de-a dreptul absurdă, jenantă și disperată care există în instituția în care suntem angajați. Vă adresăm aceste rânduri în speranța că există o posibilitate prin care putem fi ajutați, momentan fiind într-un impas și fără soluții concrete la problema care urmează să o detaliem mai jos.

Această problemă a început odată cu angajarea în spitalul nostru, în urmă cu trei ani, a unui nou medic cardiolog și anume dr. D.S. Menționăm că suntem o instituție care în permanență își dorește angajarea și promovarea medicilor tineri, aceștia fiind mereu încurajați să se integreze în colectiv, iar conducerea spitalului a demonstrat în permanență dorința de a ajuta medicii tineri în demersul lor de a se integra în colectiv, dovada stă în multitudinea de angajări anterioare și ulterioare sosirii dr. D.S., toți colegii noi găsindu-și locul perfect în colectiv, în deplină armonie. Dar în ciuda faptului că mulți dintre colegii noi s-au integrat perfect în colectiv, spre mulțumirea pacienților și a colectivului medical, acest lucru nu s-a întâmplat și cu dr. D.S.. Încă din primele zile ale sosirii colegei noastre aceasta a demonstrat o atitudine cel puțin ostilă față de orice o înconjoară în instituția noastră, de la colegi până la pacienți. Exemplele sunt nenumărate iar în orașul în care ne desfășurăm activitatea comportamentul colegei noastre a devenit notoriu, neexsitând om în Aiud să nu fi auzit de aceste „isprăvi”.

Relația cu asistentele medicale

În primul rând menționăm că atitudinea sfidătoare, dictatorială și ostilă adresată colegelor noastre asistente, de la declarații de genul „asistentele sunt proaste” făcute în fața pacientilor, „eu nu vorbesc cu asistentele”, la acuzații false legate de activitatea asistentelor, de exemplu că nu au administrat medicamentația pacienților, bineînteles toate nefondate. Nu mai vorbim de tonul cu care se adresează asistentelor, în permanență ostil, ridică, acuzator, ajungându-se în situația în care cadrele medicale ieșeau de la vizită plângând în hohote de umilință. În două-trei luni de la angajarea dr. D.S., toate asistentele de pe secția Cardiologie tremurau de frică numai la auzul vocii sale. Situația a fost similară și în relația pe care acest medic o are și cu asistenta din ambulatoriul cardiologie, aceasta fiind printre primele persoane care au sesisat abuzurile medicului sus numit. La fel este și situația colegilor asistenți din urgență cu care dr. D.S. colabora în gărzi. De exemplu, inițial, în gărzile dânsei era sunată pentru urgență în CPU iar dr. D.S. nu răspundea la telefon câte 2-3 ore. Sau au fost situații în care a răspuns la telefon dar a refuzat să își facă datoria de a răspunde la solicitare, pe motiv că ea nu merge de exemplu pe secția Pediatrie. Am ajuns în situația în care tot spitalul era îngrozit când era acest medic de gardă.

Bineînteles că foarte repede după angajare au început reclamațiile, un procent semnificativ din personalul spitalului sesizând conducerii toate aceste aspecte și solicitând remedierea situației. A urmat ulterior un proces îndelungat prin care i s-au aplicat diverse sancțiuni conform legii în speranța că își va remedia comprtamentul. S-a început cu intenția unor discuții amiabile în care i sa solicitat ameloriarea comportamentulu. Fără nici un rezultat, fiecare discuție de genul acesta degradând într-un scandal imens între restul medicilor și dr D.S.. De fiecare dată când i se aducea la cunoștiință o plângere, ne-am confruntat cu situatia care dr S. nu isi asuma nimic din comportament, afea in permanenta o alta varianta, in ciuda declaratiilor numerosilor martori care sustin contrariul. Avem numeroase dovezi în acest sens, copii după multe foi de observație a pacienților, în care se poate observa de exemplu că nu a fost indicat un anumit medicament cu toate că dr. D.S., în dorința de a acuza asistentele, i-a scris în foi retroactiv, dar bineînțeles că medicamentul respectiv nu apărea și în condica farmaciei pentru ziua respectivă. Exemplele pot continua, ideea este că dacă s-ar intervia fiecare asistentă din compartimentul Cardiologie, acestea ar putea exemplifica comportamentul distructiv și ostil al mediuclui respectiv, neeexistând nicio asistentă cu care dr. D.S. să nu fi intrat în conflict. S-a ajuns și în situația în care în timpul vizitei nu comunica cu asistentele decât să le acuze, bineînteles toate acestea fiind în detrimentul sănătății pacientului. Este un stres permanent, pacienții sunt nemultumiți de zilnicele scandaluri la care asistă fără voia lor iar asistentele terorizate în momentul în care vin la vizită.

La fel a fost și în relația cu colegii medici. De nenumărate ori, chiar de la începutul activității dânsei în spitalul nostru ni se adresau pacienții declarând că dr. D.S. a făcut afirmații denigratoare la adresa colegilor dânsei. De genul, „dr x este prost, dr y era să vă omoare”. Bineînteles că am cerut explicații, dar din nou colega noastră a răspuns prin scandal după scandal. În câteva luni sa ajuns în situația în care avusese deja un conglict fățiș cu fiecare medic din spital. Degeaba s-a încercat ameliorarea situației, în sensul în care a fost efectiv rugată să nu se mai certe, că dânsa a continuat. S-a încercat de nenumărate ori să i se explice că este complet lipsit de deontologie colegii din spital să își denigreze colegii din spital sau din alte instituții. A fost rugată efectiv să își schimbe comportamentul dar degeaba. Fiecare zi venea cu o nouă poveste de scandal între dr D.S. și un alt medic. Aceste scandaluri erau legate de multe ori de refuzul dr D.S. de a efectua consultări interclinice, de multe ori conducerea spitalului, cu managerul în frunte, fiind nevoită să se adreseze personal la cabinetul de Cardiologie să intervină pentru efectuarea consultului. Limbajul folosit de dr D.S. a fost în permanență ostil, vindicativ, pe un ton de superioritate, restul colegilor fiind numiți „proști” sau „expirați”. Am constatat că singurul ton cu care reusește să se adreseze unui coleg este unul ostil și pus pe harță. Întotdeauna. Cu excepția situațiilor în care avea vreun interes personal, de exemplu un schimb de gardă, și atunci ieșea la iveală un ton adecvat între doi oameni normali. Am ajuns acum în situația în care după trei ani pe secția interne cardiologie în fiecare zi dr. D.S isca câte un nou scandal. Bineînteles că nu respectă pe nimeni și nimic. De la infirmiere la directori. Recent una dintre colegele noastre a fost înjurată și scoasă de dr S. afară din cabinet în momentul în care colega noastră a mers la cabinetul de Cardiologie să solicite un consult cardiologic pentru un pacient internat, consult care era defapt solicitat de patru zile pentru un pacient cu comorbidăți și patologie cardiovasculară dar dr D.S. nu răspunde apelărilor colegei noastre nici pe telefonul fix nici pe mobil. Bineînțeles că era o situație gravă în care viața pacientului era în pericol. În momemntul în care și-a dat efectiv afară colega din cabinet, folosind un limbaj injurios, a fost auzită de mulți pacienți din poiclinică care așteptau la diferite cabinete, iar acei pacienți au reclamant situația la conducerea spitalului. În relația cu colegii nu dovedește nici o urmă de omenie, ce să mai vorbim de respect. Am ajuns atât de stresați de situațiă încât ne este împiedicată activatea normală și relația medic pacient. Ni se pare absurd și ridicol și extrem de riscant ca într-un spital in care eram într-o relație de colaborare între medici am ajuns atât de stresați de acestă colegă încât în fiecare zi este o corvoadă mersul la servicii. Pentru că zilnic ne petrecem ore încercând să convingem colega să vadă un pacient sau suntem supuși unui limbaj verbal ostil în prezența pacienților, de multe ori jicniți de acest medic. Bineînțeles a fost sancționată și i sa solicitat în mod repetat corectarea comportamentului, dar de fiecare dată urmările au fost și mai teribile. Nici măcar o clipă nu a demonstrat dorința de corectare, în permanent comportamentul fiind tot mai sfidător și atitudinea mai beligerată.

Suntem un spital mic și o cumonutate mică, considerăm noi, o echipă medicală deschisă la nou, formată de oameni cumsecade, care până la venirea acestui medic nu a avut nici macar un conflict. Ne-am respectat între noi, ne-am respectat opiniile, am demonstrat spirit de echipă în interesul pacientului. Suntem ca într-o familie, cu excepția acestei colege care distruge prin comportamentul ei armonia zilnică a întregii comunități. Nici măcar avertismentele verbale, nici cele scrise, nici macar sancțiunile financiare (recent i sa aplicat o sancțiune cu reducerea cu 10% a salariului) nu au avut efect.

Trebuie aici de asemenea explicată și atitudinea în fața pacienților. Aceștia s-au adresat frecvent conducerii spitalului cu multe plângeri scrise și verbale, legate de faptul că sunt veșnic umiliți de către dr. D.S.. Lipsește categoric empatia față de pacienți, sunt bruscați verbal, sunt jicniți. De asemenea există multe plângeri legate de conduita medicală, erori de diagnostic în care au pus în pericol viața pacienților, iar aceștia au făcut numeroase plângeri conducerii spitalului și Colegiului Medicilor. Adresabilitatea pacienților către cabinetul de Cardiologie a scăzut drastic, pacienții preferând să plătească de multe ori serviciul privat către un cabinet privat care își desfășoară activitatea în orașul nostru decât să se adreseze d-șoarei dr. D.S.. În gărzi mulți colegi medici s-au confruntat cu situația în care pacienții au refuzat categoric, sub semnatură, să fie internați pe secția de Cardilogie și să fie supravegheați de către dr. S., în ciuda faptului că le era pusă viața în pericol de către afecțiunea cardiologică, iar medicul de gardă i-a informat asupra acestui lucru. Alt lucru care trebuie subliniat este dorința dr. D.S. de a pune mereu în lumina nefavorabilă restul colegilor. Suntem efectiv terorizați în demersul de a interna în secția de Cardiologie un pacient venit în gardă, pentru că a doua zi ne trezim cu acuzații, de la diagnostic greșit sau tratament inadecvat, bineînțeles toate lucrurile acestea fiind comunicate pacientului într-o manieră în care i se distruge complet încrederea în actul medical desfășurat în unitatea noastră. În momentul în care i se solicită un răspuns vis a vis de această atitudine, nu recunoaște niciodată, deși există multipli martori care susțin contrariul.

Vă relatăm încă odată aceste lucruri, deși suntem convinși că probabil, în calitate de edili ai orașului, ați auzit din diferite surse despre această situație. Dar considerăm și am făcut acest demers pentru că, deși susținem aplicarea unor măsuri mai coerente și mai drastice în sancționarea colegei, la fel suntem de părere că situația actuală nu mai poate continua așa. Nu este posibil să se pună în balanță armonia unei întregi comunități cu dorința de a nu sancționa radical. Este uman, întradevăr, să se dea fiecăruia o șansă, dar noi am făcut acest lucru de trei ani și niciodată nu s-a corectat comportamentul acestui medic. Avem nevoie ca de aer de un medic cardiolog, dar nu așa. Ci de un cardiolog care să colaboreze cu echipa spre binele pacientului. Suntem atât de disperați încât vă comunicăm că dacă situația nu se poate calma, suntem dispuși la acțiuni mai drastice, de exemplu pichetarea spitalului sau refuzul de a asigura linia de gardă.

În lumina acestor fapte descrise în această scrisoare, vă solicităm demararea unei anchete în cadrul instituției noastre, în vederea rezolvării acestei situații”

 

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

loading...
loading...
24 Comentarii

24 Comments

  1. avatar

    Un martor

    miercuri, 15.02.2017 la 17:57

    Este asa cum a fost relatat mai sus,confirm ca si martor dar as vrea sa stiu de ce camera de supraveghere din hol in fata cabinetului dansei este scoasa din functiune si sucita ….?

  2. avatar

    victima

    miercuri, 15.02.2017 la 21:20

    este sustinuta de directorul medical care intretine starea conflictuala prin refuzul rezolvarii situatiei .

  3. avatar

    ANONIM

    miercuri, 15.02.2017 la 21:36

    D-soara doctor este singura care m-a bagat in seama dupa ce toate ziua m-am plimbat pe acele holuri pentru un control de rutina. Cat despre unele asistente, cu parere de rau, are dreptate.

    • avatar

      altul

      miercuri, 15.02.2017 la 21:50

      cautati probabil cabinetul de psihiatrie ? pentru controlul de rutina ?

      • avatar

        Anonim

        joi, 16.02.2017 la 20:31

        Sa stiti ca am fost si pe acolo 🙂 si este totul bine.

    • avatar

      Victima

      joi, 16.02.2017 la 00:44

      Cred ca esti singurul din miile de oameni.

      • avatar

        Mihai

        joi, 16.02.2017 la 11:14

        „Cred ca esti singurul din miile de oameni”
        Ce vrei sa spui? Nu vrei sa fii mai explicit?

      • avatar

        Mihai

        joi, 16.02.2017 la 11:16

        ?

    • avatar

      prostea

      joi, 16.02.2017 la 08:58

      unde ai mai vazut in lume ”control de rutina” ? nu esti cine te declari

      • avatar

        Anonim

        joi, 16.02.2017 la 20:28

        Dacă dvs mergeți la doctor doar cand faceti un pre infarct, este strict problemă dvs. Unii mai merg sa-si faca cate un control..periodic.
        O seara buna!

    • avatar

      Victima

      joi, 16.02.2017 la 09:39

      Eu sunt un caz ratat al dansei,păcat ca spitalul Aiud are asemenea medic ținând cont ca e singura pe sectia cardiologie dupa ce ca e varza din punct de vedere medical mai are si un comportament neadecvat unui medic,dar totusi e sustinuta de sus ….. foarte tare.

  4. avatar

    cica

    miercuri, 15.02.2017 la 21:41

    Eu stiu un caz concret, despre un pacient al Dansei, care a fost tinut in sectia cardiologie pina situatia s-a agravat. Doar atunci , la insistentele familiei a fost trimis la Cluj , unde dupa 2 zile a murit. Daca îl timitea de la început, putea fi salvat… Dar a fost prea mândră să recunoască că nu știe ce are… Ulterior când i s-a adus la cunostinta ca pacientul murise reactia ei a fost: „Cum a murit, ca doar l-am trimis la Cluj?” ….

  5. avatar

    simi

    joi, 16.02.2017 la 09:08

    1. cine si de ce au angajat-o ?
    2. de ce o tine directorul medical in functie de vreme ce si el stie de 3 ani ce face doctorita ? – cum de directorul general a tolerat-o de 3 ani ?
    3. stie cineva cum se comporta directorul medical sau general cu ceilalti medici care le sesizau situatia ? ca pana sa ajunga astia sa scrie la ziar or fi patimit multe pe parcursul a 3 ani din acel raspuns se pot trage multe concluzii
    4. barfa pietei spune ca si tacsu panaramei a trecut cu zisu pe la directiune asa o fi ?
    5. directorii au acceptat toate reclamatiile depuse, cu numar de inregistrare sau multe s-au evaporat ?
    6. cum se poate descrie grija directorilor spitalului pentru nevoile orasului de vreme ce tolereaza situatia de -se zice ca- de 3 ani ?
    7. directorul medical si cel general si-ar duce mama la cardilogul asta ? sau daca au o problema fug ca si parlamentarii in patru zari, neavand curajul sa se trateze in unitatea pastorita de catre ei ?

  6. avatar

    Marcela

    joi, 16.02.2017 la 10:02

    La spitalul din Aiud problemele sunt mult mai multe!La secția de Neurologice,pe care eu am numit.o „secția mortii”,nici un cadru medical nu are nici o treaba cu pacienții!Nimeni nu.ti cere nimic dar absolut nimeni nu face nimic!Daca le dai ceva,pt moment bine cu tine la pacient si face ce.i solicita,apoi uită!E horror!Spun asta din ce am trăit eu acolo cu mama mea!Sunt tot timpul nervoase,irascibile…cum bagi mana in buzunar,le aduci zâmbetul!!Asa ca managerul spitalului poate sa dea un „ochi” si la aceasta secția!Sa mai spun ca iti cer medicamente care apoi doar?Sau ca dispar lucruri?Nu intereseaza pe nimeni!

    • avatar

      Maria

      joi, 16.02.2017 la 11:33

      Pentru Marcela
      Zic sa nu amestecam problemele.
      In articol este vorba despre altceva.

  7. avatar

    gabriel cismaru

    joi, 16.02.2017 la 19:11

    Doctorita este pregatita la cele mai bune spitale din Cluj: Institutul Inimii, Recuperare, Medicala I.
    E un medic care isi face datoria si are foarte foarte multi pacienti care o cauta. Imi pare rau ca o acuzati pe nedrept, fiindca in afara de doamna Dr. Ioana Groza care este o profesionista, alt medic nu mai aveti acolo.
    Din cauza ca sunt foarte multi bolnavi e suprasolicitata, iar uneori bolnavii se poarta de-a dreptul injust si cu un aer de superioritate.
    Avem o colaborare buna cu doamna doctor, fiindca trimite la Cluj cazurile grave de cardiologie pentru a fi operate, ori pentru ablatie sau implantare de pacemaker.
    Nu aveti nici un drept sa terfeliti prin acest jurnal imaginea doamnei doctor si sa neglijati bolnavii care au nevoie de ea.

    Gabriel Cismaru, medic specialist cardiolog,
    asistent universitar,
    Universitatea de Medicina si Farmacie
    „Iuliu Hateganu” Cluj-Napoca.

    • avatar

      speedy gonzales

      joi, 16.02.2017 la 20:47

      atunci luati-o la d-vs poate ca va satiusface cerintele; o fi fost ea la cele mai bune si prestogioase clinici dar se pare ca nu s-a lipit nimic de ea ca sa nu mai vorbim de caracterul total neconform pe care-l developeaza la orice interrelationare cu personalul si pacientii; incercati sa va tratati o ruda la ea ? sa ne dati ceva lectii despre cum a facut; conchid ca d-vs considerati tot personalul spitalului Aiud mincinos si dus de acasa si doar zana providentiala va satisface cerintele ? ciudata pozitie aveti in context -de fapt fara sa stiti ce si cum, desi scrisoarea publicata era relevanta

      • avatar

        gabriel cismaru

        vineri, 17.02.2017 la 10:16

        anonim e usor de comentat. Nu te vede nimeni, nu te stie nimeni, ai scapat cu fata curata.

        • avatar

          Anonim

          sâmbătă, 18.02.2017 la 12:53

          Dacă trebuie o sa dau si o declaratie scrisă pt d’soara doctor! 🙂

    • avatar

      victima roz

      duminică, 19.02.2017 la 16:22

      Stimate doctor , „colaborare buna fiindca ne trimite cazuri „? atat ? Intr-adevar la Cj a primit d-ra calitatea de specialist . Ati vorbit cu vreunul dintre colaboratorii sai ? dar ati citit macar continutul articolului ? nici macar nu e articol , e o petitie semnata de vreo 40 de victime , printre victime cateva parafe de spacialisti si primari, majoritatea cu specialitati facute in CJ. . Cat credeti ca poate sa dureze o lipsa de colaborare ca un medic sa faca reclamatie scrisa altui medic ? Va spun eu : pana pacientii sufera ! peste suferinta pacientilor nu se poate trece . Asadar cititi ce au scris victimele si comporatati-va ca un medic !

    • avatar

      alt contribuabil

      sâmbătă, 25.02.2017 la 20:56

      rusine „celor mai bune spitale din Cluj ” ca au dat asemenea rateuri !

  8. avatar

    berbecaru

    vineri, 17.02.2017 la 00:52

    In romania medicii cei mai buni sunt jurnalistii care dau stiri senzationale despre medici si unii pacienti care privesc medicii ca pe niste sclavi care trebuie sa faca ce li se cere si tot nu e bine. Plecati medici din Romania, voi cei rai, exigenti plecati ca veti fi respectati, lasat-ii doar pe cei buni, umili si lingusitori. Asta e situatia.

  9. avatar

    Ioan

    vineri, 17.02.2017 la 02:52

    Romanii au nevoie in continuare: de biserici, cimitire, penitenciare! Scoli ?spitale? da-le-ncolo, la ce-s necesare?! Doctorite si profesoare, savanti si genii creatoare, personalitati autentice de valoare? Nu-s bune, nici necesare, trebuie terfelite, calcate in picioare, deoarece prezenta lor ne tulbura, ne doare!!!!!!!

  10. avatar

    vicrima roz

    duminică, 19.02.2017 la 16:38

    se semneaza mai multi cu „victima” , si vreau sa fie clar ca eu sunt victima roz . E ok pana esti roz , e mai greu cand esti victima violet= hipoxie= oxigenare periferica deficitara 🙂 . Asadar ca o vitima roz ce ma aflu ii invit pe toti laudatorii d-rei sa isi trateze neamurile la dansa ! Va asigur ca va fi o colaborare scurta (sau tragica dupa cum v-o fii norocul) ! Dupa incheierea colaborarii sa ii multumiti si dr. Campean director medical care a adus-o in spital si ex-dir Nichimis si , nu uitati sa multumiti partidului (nu stiu carui partid dar se pare ca „are sustinere de la partid”, probabil psd , va interesati dumnavoastra dupa funerarii ).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

Publicitate

ACTUALITATE

Sfinţii CONSTANTIN şi ELENA 2018: MESAJE pentru familie, prieteni, colegi şi cunoştinţe, în sărbătoarea din 21 mai

avatar

Publicat

Una dintre cele mai importante sărbători ortodoxe este pe 21 mai, atunci când credincioşii îi pomenesc pe Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena. 

Citeşte şi Sfinţii Constantin şi Elena: MESAJE, URĂRI şi idei de FELICITĂRI pentru prieteni, colegi, cunoscuţi sau familie

Perioada în care au domnit a fost cunoscută drept “Epoca de aur”. Datorită lor, creştinismul a devenit religie permisă, jertfele sângeroase au fost interzise şi duminica a fost stabilită zi de odihnă în Imperiul Roman.

Pe 21 mai, îşi sărbătoresc onomastica aproximativ 1,8 milioane de români, majoritatea femei. Dacă aveţi în cercul de prieteni, în familie, la serviciu sau cunoaşteţi persoane care poartă numele de Elena, Ileana, Constantin, Costel, Costică sau alte derivate, nu uitaţi să le faceţi o bucurie şi să le transmiteţi un mesaj în această perioadă.

Vă oferim câteva idei de mesaje, SMS şi urări pe care le puteţi folosi pentru a face mai frumoasă ziua celor care îşi sărbătoresc ziua numelui:

Mesaje pentru apropiaţi – familie, prieteni

La mulţi ani! Sfinţii Constantin şi Elena să te călăuzească mereu!

Sfântul/sfânta căruia/căreia îi porţi numele să te ocrotească în fiecare zi, să-ţi aducă linişte şi pace şi să nu lase ca speranţa să se stingă în suflet. La mulţi ani cu împliniri şi momente frumoase în viitor!

Pentru mine reprezinţi totul în viaţă. De ziua numelui tău, îţi spun că sufletul meu îţi doreşte tot ce e mai bun!

Să-ţi dea Domnul sănătate, judecată înţeleaptă, viaţă lungă pământească, ce doreşti să se-mplinească!

Azi, de ziua numelui, îţi urez şi eu să fii iubit(ă) şi să ai parte de tot ce îţi doreşti. La mulţi ani!

Fiecare clipă ce se scurge să te aducă tot mai aproape de visurile tale. Să prinzi aripi care să te poarte, dincolo de orice iluzie, către fericirea adevărată. La mulți ani, Elena!

Sunt aici, sunt cu tine, mereu. Şi acum, în ziua în care îţi sărbătorim onomastica. Te iubesc şi vreau să ştii că o să fie bine.

Este minunat să ştii că te place cineva, că acel cineva se gândeşte la tine şi are nevoie de tine … dar mai e minunat să ştii că exista cineva care nu-ţi uită niciodată ziua numelui. La Mulţi Ani!

Se spune că iubiţii sunt ca luna, iar fraţii ca stelele. Cerul poate arăta bine fără lună, dar niciodată fără stele, adică fără tine. La mulţi ani, fratele / sora mea dragă!

Dragul meu, cu ocazia acestei zile, îţi urez sa fii mereu sănătos, energic si plin de bucurie. La mulţi ani!

Să ai parte de cât de multă fericire îţi poate cuprinde inima, de cât de multe zâmbete îţi poate dărui o zi si de toate binecuvântările pe care ţi le poate aduce viaţa. La mulţi ani Constantin / Costică / Costel / Costin / Costi / Costinel / Costelus / Elena / Ileana / Leana / Lena / Nuti / Lenuta!

Cu ocazia zilei de nume, îţi doresc un munte de sănătate, o mare de iubire şi un ocean de fericire!

Îţi doresc să ai parte de o zi minunată. Să stii că eşti şi vei fi mereu iubit/ă de toţi prietenii tai. Cu drag, …

La Mulţi Ani, Constantine. Sper să se spargă conducta fericirii pe strada vieţii tale.

Sa ne trăieşti, Elena / Lenuţa / Costică / Costel / Nuţi / Costi / Ileana, ani mulţi si buni, Norocul sa-ti dea ghes mereu, minuni, Orice dorinţa-ţi pui să se-mplinească, Iar anii care trec te-ntinerească!

Este doar înca o zi, dar este cea mai frumoasa din tot anul, este ziua ta! La mulţi ani, iubitule/iubito!

E o zi cand sufletul invinge orice urma de tristete, cand tot ce a fost greu ti se pare uşor. La Mulţi Ani!

La multi ani! Sfintii Constantin si Elena sa te calauzeasca mereu!

Azi, de ziua numelui, îţi urez şi eu să fii iubit(ă) şi să ai parte de tot ce îţi doreşti. La mulţi ani!

Mesaje pentru colegi / şefi / cunoştinţe

Felicitări de Sfinții Constantin și Elena: Cu ocazia sărbătoririi numelui, primiţi un călduros „La mulţi ani”, multă sănătate multe realizări si tot ce vă doriţi lângă cei dragi!

La zi aniversară, noi îţi urăm numai de bine, îţi dorim sănătate, împliniri, realizări şi îţi urăm un sincer „La mulţi ani!”

La mulţi ani, cu ocazia zilei de „Sfinţii Constantin si Elena”! Să ai/aveţi parte de bucurii şi împliniri!

De ziua numelui tău, îţi doresc noroc, fericire si sănătate şi să ti se îndeplinească toate dorinţele. La mulţi ani!

Cu ocazia zilei onomastice, iti doresc o ora de liniste, o zi senina, o saptamana de bucurii, o luna de impliniri, un an de prosperitate, un veac de sanatate, fericire si iubire. La multi ani!

La mulţi ani şi mult noroc in aceasta zi speciala. Iti dorim sa ti se indeplineasca toate dorintele. Sănătate si numai bucurii!

Cele mai calde urări de bine, sănătate şi fericire, de ziua numelui. La mulţi ani!

La mulţi ani cu sănătate, Sa iti dea Domnul tot ce doreşti, Zile senine si fericire, Elena/Constantin, sa ne trăieşti!

La multi ani! Sfintii Constantin si Elena sa te calauzeasca mereu!

Ne gandim cu totii la tine si pentru ca astazi este o zi speciala iti uram un sincer- La multi ani!

Cu ocazia sărbătoririi numelui primiţi un călduros “La mulţi ani”, multă sănătate multe realizări si tot ce vă doriţi lângă cei dragi!

Alte mesaje

La mulţi ani tuturor celor care poartă numele sfinţilor împăraţi Constantin şi Elena! Să vă călăuzească şi să vă ajute să urmaţi calea spre Domnul!

Îţi urez „La mulţi ani”, pentru că porţi acest nume. Sfântul Constantin, pe care îl reprezinţi, sa-si coboare ochii asupra ta si sa iti daruiasca fericirea dorita si liniştea interioara.

Pentru că astăzi este o zi specială pentru tine, mă alătur şi eu celor care-ţi doresc din adâncul sufletului să ai parte de împliniri, satisfacţii, multă sănătate. Dumnezeu să te călăuzească şi să orânduiască totul cum este mai bine pentru tine! Anii să treacă precum razele soarelui mângâie o floare ce stă să înflorească! La mulţi ani!!!

Cu ocazia zilei Sfinţişorului tău, îţi doresc o oră de linişte, o zi senină, o săptămână de bucurii, o lună de împliniri, un an de prosperitate, un veac de sănătate, fericire şi iubire. La mulţi ani!

E o zi când sufletul învinge orice urmă de tristeţe, când tot ce a fost greu ţi se pare uşor. La Mulţi Ani!

Cu ocazia zilei onomastice, îţi doresc o oră de linişte, o zi senină, o săptămână de bucurii, o lună de împliniri, un an de prosperitate, un veac de sănătate, fericire şi iubire. La mulţi ani!

La mulţi ani şi mult noroc în această zi specială. Îţi dorim să ţi se îndeplinească toate dorintele. Sănătate şi numai bucurii!

Fie ca adierea vântului lin al acestei zile frumoase de primăvară să te mângâie cu mirosul îmbietor al florilor de mai, iar sufletul să-ti rămână deschis către calea fericirii si împlinirii eterne!

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

EVALUARE NAŢIONALĂ clasa a VI-a, 2018: MODELE de SUBIECTE, calendarul testărilor şi detalii pentru elevi

avatar

Publicat

examen scoala

În săptămâna care urmează, intră în Evaluare Naţională elevii de clasa a VI-a. Prima probă va fi miercuri, 23 mai, potrivit calendarului stabilit de Ministerul Educaţiei. Notele nu vor fi trecute în catalog, iar rezultatele vor fi utile pentru elevi, părinţi şi profesori pentru a vedea nivelul de pregătire actual.

Conform Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, rezultatele Evaluării Naţionale la finalul clasei a VI-a au ca scop elaborarea planurilor individualizate de învăţare ale elevilor şi preorientarea şcolară. De asemenea, rezultatele se comunică părinţilor.

Fiecare probă va dura 60 de minute.

CALENDARUL EVALUĂRII NAŢIONALE de CLASA a VI-a:

Miercuri, 23 mai: Limbă şi comunicare

Joi, 24 mai: Matematică şi ştiinţe ale naturii

Testele pentru Evaluarea Naţională vor fi realizate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) din subordinea Ministerului Educaţiei, în concordanţă cu programele şcolare, trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate şi un format asemănător celor al testărilor internaţionale.

MODELE de SUBIECTE:

Limbă şi comunicare (engleză): LRO_EN_VI_2014_Model_EN_LC_Caietul_elevului.mod

Limbă şi comunicare (franceză):LRO_EN_VI_2014_Model_FR_LC_Caietul_elevului

Matematică şi Ştiinţe ale Naturii: LRO_EN_VI_2014_Model_Matematia_Stinte_Caietul_elevului

ENVI_Model_2_Matematica_Stiinte_LRO

Evaluările Naţionale se vor desfăşura în sălile de clasă în care elevii urmează cursurile în mod obişnuit. Pentru testări, comisia de organizare trebuie să stabilească un interval orar unic pentru toate şcolile.

Responsabil de administrarea testării este un profesor care nu predă la clasa respectivă. Pe toată durata testărilor, elevii sunt asistaţi şi de un al doilea profesor, care nu predă la clasa respectivă. Cei doi profesori nu au voie să le dea elevilor indicaţii cu privire la rezolvarea exerciţiilor.

Testele pe care le-au susţinut elevii sunt corectate în şcoala pe care o urmează copiii, de către profesorii de la această şcoală.

Testele de Limbă şi comunicare sunt corectate de câte doi profesori, unul de Limba şi literatura română, celălalt de Limbă moderna.

Testele de Matematică şi Ştiinţe ale naturii sunt evaluate de câte trei profesori, unul de Matematică, al doilea de Fizică şi al treilea de Biologie.

Metodologia prevede că, pentru a face mai uşoară comunicarea şi înţelegerea rezultatelor către elevi şi părinţi, profesorii corectori pot să facă sublinieri sau menţiuni pe testele elevilor.

Corectarea testelor se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele individuale nu se afişează, nu se comunică public şi nu se trec în catalog. Pe baza lor, profesorii trebuie să construiască planuri individualizate de învăţare, pentru ca elevii cu lacune să recupereze materia. Aceste planuri individualizate de învăţare ale elevilor trebuie să le fie comunicate părinţilor. De asemenea, rezultatele le sunt comunicate elevilor şi părinţilor individual, în condiţii de confidenţialitate.

Părinţii semnează un proces-verbal pentru luarea la cunoştinţă a informatiilor referitoare la rezultatele elevului şi la măsurile prevăzute în planul individualizat de învăţare, dacă este cazul.

surse: edu.ro, hotnews.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

LOTERIA bonurilor fiscale: Rezultatele extragerii de duminică, 20 mai. Vezi dacă ai un bon câştigător

avatar

Publicat

bonuri fiscale

Ministerul Finanţelor Publice a organizat duminică o nouă extragere a bonurilor fiscale, pentru a stabili cele câştigătoare, emise între 1 și 30 aprilie 2018. Fondul de premiere este de 1 milion de lei, sumă din care vor fi acordate cel mult 100 de premii.

În urmare extragerii, bonurile fiscale câştigătoare sunt cele emise în data de 15 aprilie 2018, în valoare de 388 lei.

Rezultatele extragerii vor fi publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice (MFP), al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al C.N. „Loteria Română” (CNLR) pentru o perioadă de minim 30 de zile. Dacă numărul cererilor de revendicare este mai mare de 100, va fi organizată cea de-a doua extragere, pentru determinarea celor maxim 100 de bonuri câștigătoare.

Cererile de revendicare pot fi depuse începând cu prima zi după efectuarea extragerii, timp de 30 de zile. Posesorii bonurilor câștigătoare trebuie să depună bonurile fiscale (în original), copia actului de identitate și o cerere, la orice administrație fiscală din structura ANAF.

Un bon fiscal este considerat câștigător doar dacă îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute de lege, având înscrise elementele obligatorii care arată că a fost emis cu un aparat de marcat fiscalizat (de exemplu: logotipul și seria fiscală ale aparatului de marcat electronic fiscal, data și ora emiterii precum și numărul de ordine). Fiecare unitate teritorială ANAF, la care se depun bonurile fiscale câștigătoare în prima etapă de selecție, va elibera o copie a acestora cu mențiunea „conform cu originalul”, pe care va fi scris numărul unic de înregistrare. Pentru asigurarea transparenței, lista cu numerele unice de înregistrare ale cererilor de revendicare va fi publicată pe site-urile MFP și ANAF. În situația în care, după finalizarea perioadei de depunere a cererilor de revendicare, lista cuprinde cel mult 100 de cereri, premiul de 1 milion de lei este împărțit persoanelor care le-au depus, după verificarea autenticității bonurilor câștigătoare. Dacă în urma centralizării se constată depășirea numărului maxim de 100 de cereri de revendicare, va fi organizată a doua extragere în vederea determinării a 100 de câștigători.

În cazul realizării celei de-a doua etape de selecție, va fi extras un număr din lista numerelor unice de înregistrare acordate bonurilor pentru care au fost revendicate premii. Și această extragere va fi realizată cu urnele CNLR și va fi televizată, data organizării acesteia urmând să fie anunțată ulterior.

Numărul extras în cadrul acestei trageri va fi primul câștigător. Pentru desemnarea celui de-al doilea, se aplică crescător la primul număr extras un pas care are valoarea egală cu ziua emiterii bonului fiscal câștigător. Pentru aflarea celorlalți câștigători, pasul se adună succesiv la numărul desemnat anterior ca fiind câștigător.

Dacă se depășește numărul unic maxim atribuit bonurilor fiscale din listă, următorul număr câștigător este dat de diferența dintre suma determinată prin aplicarea pasului la baza de referință și numărul unic maxim atribuit. Se continuă aplicarea pasului până la stabilirea numărului maxim de premii prevăzut de lege, respectiv 100. În procesul de aplicare a pasului, numerele câștigătoare sunt eliminate din listă.

După stabilirea celor 100 de bonuri fiscale câștigătoare, acestea vor fi centralizate și transmise în termen de două zile către ANAF în vederea încărcării rezultatelor în „Baza de date privind Loteria bonurilor fiscale”, respectiv pentru verificarea autenticității bonurilor fiscale câștigătoare de către Direcția Generală Antifraudă Fiscală.

 

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Au crescut vânzările de maşini ecologice noi, cu peste 80%. Mărci preferate de români

avatar

Publicat

Au crescut considerabil vânzările de autoturisme ecologice noi. Cu 83,02% în primele patru luni din 2018. Cele mai multe maşini electrice au vândut, în România, Volkswagen, BMW şi Mercedes.

În perioada ianuarie-aprilie, au fost vândute 1.003 maşini ecologice, faţă de 548 în perioada similară din 2017, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), citată de Agerpres.

Din acest total, 238 erau autoturisme electrice 100%, echivalentul unui majorări de cinci ori (+417,4%) faţă de primele patru luni din anul precedent, iar 765 de unităţi hibrid (+52,4%).

În clasamentul celor mai comercializate autoturisme electrice 100%, în intervalul ianuarie – aprilie, primul loc a fost ocupat de Volkswagen, cu 96 de unităţi, urmat de smart (47 de exemplare), BMW (31), Mercedes Benz (19), Renault (14), Volvo (10), Audi şi Mitsubishi (câte 5 unităţi), Porsche (4) şi Kia (2).

De asemenea, cele mai multe autoturisme hibrid vândute în România, în perioada de referinţă, au fost înregistrate de Toyota (663 de unităţi), Kia (20) şi Audi (16).

Statistica APIA arată că, la nivelul anului trecut, ponderea autoturismelor electrice şi hibrid în totalul vânzărilor de unităţi noi a atins 2,2%, numărul acestora ajungând la 2.811 exemplare, în creştere cu 136,7% faţă de anul anterior.

Reamintim că din martie cei care vor să cumpere o maşină ecologică au la dispoziţie o nouă sesiune a programului „Rabla Plus”. Bugetul alocat acestui program se ridică la 120 milioane lei, valoare în care se pot acorda două tipuri de ecotichete.

O variantă de ecobonus este de 45.000 lei (10.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric. De asemenea, se poate acorda un ecobonus în cuantum de 20.000 de lei (circa 5.000 de euro), dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid cu sursă de alimentare externă, care generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 50 g/km.

Ministerul de resort estimează că, în 2018, românii vor cumpăra prin Programul „Rabla Plus” 2.000 de maşini electrice.

Accesarea programului nu este condiţionată de casarea şi radierea unui autovehicul uzat, iar prima oferită în cadrul Programului „Rabla Clasic” (de 6.500 de lei) se poate cumula cu ecotichetele prevăzute de Programul „Rabla Plus”, numai în cazul în care solicitantul va achiziţiona fie un autovehicul nou electric, fie unul electric hibrid plug-in.

surse: hotnews.ro, agerpres.ro

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Avertisment de la Protecţia Consumatorului. Ce trebuie să verificaţi atunci când cumpăraţi produse tip fast-food

avatar

Publicat

Atunci când cumpăraţi produse tip fast-food din magazinele sau restaurantele specializate, trebuie să vă asiguraţi că vânzătorul este echipat corespunzător, cu halat de protecţie, bonetă şi, mai ales, mănuşi de protecţie curate sau de unică folosinţă. Este atenţionarea transmisă de Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel

De asemenea, consumatorilor li se recomandă să verifice eticheta produsului şi ambalajul acestuia şi să compare preţul de la raft cu cel de pe bon, pe care să-l păstreze în cazul în care doresc să reclame calitatea produsului.

„Pentru a achiziţiona produse de tip fast-food care să nu le pună sănătatea sau poate chiar viaţa în pericol, consumatorii trebuie să ţină cont de câteva sfaturi: la cumpărarea produselor din carne/carne tocată să acorde atenţie deosebită la aspectul produsului, să urmărească modul de etichetare, să nu cumpere produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare, a datei durabilităţii minimale/datei limita de consum şi a ingredientelor alergene”, spune Paul Anghel.

Ei îndeamnă pe oameni să refuze produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, să refuze produsele din carne pe care nu este înscrisă data de expirare sau dacă această este modificată sau depăşită şi să nu cumpere produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu poate asigura condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială şi riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sănătatea.

„Trebuie urmărit, în cazul produselor alimentare, modul de expunere şi comercializare a acestora, pentru a observă unele indicii care pot să conducă la identificarea riscurilor pentru sănătate şi anume existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele,  integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării, precum şi etichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate”, mai spune directorul ANPC.

Un ultim sfat: “să solicite şi să păstreze bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doreşte să reclame calitatea/siguranţă unui produs”, precizează Anghel.

Reamintim că un copil de 3 ani a murit la spital, în Bucureşti, după ce ar fi mâncat, alături de părinţi, shaorma de la un fast-food în Capitală. Părinţii lui au avut nevoie de asistenţă medicală. În acest caz, Parchetul Tribunalului Bucureşti a declanşat o anchetă.

Procurorii spun că există suspiciunea unei intoxicaţii cu o substanţă necunoscută, motiv pentru care cazul este considerat unul medico-legal.

surse: digi24.ro, news.ro

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate