Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Primăriile din Munţii Apuseni se asociază pentru implementarea proiectului pilot destinat simplificării certificării persoanelor cu handicap

Publicat

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Florin Roman, s-a întâlnit sâmbătă cu primarii din zona Munţilor Apuseni, pentru a discuta implementarea proiectului privind simplificarea regimului birocratic pentru certificarea persoanelor cu handicap. Reamintim că este vorba despre un singur drum pe care acestea vor fi nevoite să-l facă la Alba Iulia, pentru evaluare, în loc de trei, până acum.

Proiectul pilot care va fi supus aprobării consilierilor judeţeni în următoarea şedinţă prevede îmbunătăţirea activităţii de evaluare a persoanelor cu handicap cu domiciliul sau reşedinţa în zona Munţilor Apuseni. Potrivit acestuia, se constituie asociaţia primăriilor din zona Munţilor Apuseni, fără persoană juridică, cu scopul de a facilita accesul persoanelor adulte la servicii de asistenţă şi prestaţii sociale. Primarii prezenţi la întâlnire au convenit să demareze demersurile pentru constituirea asocierii.

Astfel, se creează contextul juridic pentru ca dosarele pentru persoane cu handicap să poată fi depuse la primăriile din zonă.

Vă prezentăm în continuare detalii din proiectul-pilot:

„Art1. În conformitate cu Legea 292/2011, în vederea creșterii eficacității și accesabilității serviciilor necesare încadrării într-un grad de handicap a cetățenilor din zona Munților Apuseni se înființează Asociația primăriilor din zona Munților Apuseni, structura fără personalitate juridică.

Art2. Aderarea la Asociație a primăriilor din zonă se realizează în baza hotărârii fiecărui Consiliu local.

Art3. În cadrul fiecărei primării se va desemna prin dispoziția primarului o persoană care va avea ca obligație acordarea serviciilor de consiliere și a celor de suport pentru persoanele care se consideră îndreptățite să beneficieze de încadrarea într-un grad de handicap.

Art4. Persoana desemnată va participa la cursurile de pregătire organizate de către DGASPC Alba în luna martie 2013. În cadrul pregătirii persoana va fi instruită referitor la: module de realizare a anchetelor sociale necesare încadrării într-un grad de handicap; actele necesare întocmirii Dosarului de încadrare într-un grad de handicap și a celui de acordare a serviciilor speciale de îngrijire la domiciliu sau într-un centru rezidențial pentru persoanele cu handicap; să consilieze solicitanții pentru a completa documentarul cu toate analizele și evaluările clinice și paraclinice; să sprijine solicitanții în relațiile cu mediul de familie; să consilieze și să urmărească valorificarea tuturor drepturilor persoanei cu handicap; să reprezinte solicitanții în depunerea și preluarea tuturor documentelor de la Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Alba și a Comisiei de Evaluare A Persoanelor Adulte cu Handicap Alba. Împuternicirea se face conform modelului precizat în Procedurile de Lucru privind Evaluarea Persoanelor Adulte cu Handicap.

Modul de depunere a documentațiilor cu respectarea termenelor legale.

Art5. Primăriile din Zona Munților Apuseni vor prelua în urma solicitării, de la DGASPC Alba, tabelul cu persoanele încadrate  într-un grad de handicap, cu domiciliu în orașul sau comuna respectivă, care va avea precizarea următoare: numele prenumele persoanei încadrate într-un grad de handicap, CNP, adresa, gradul de handicap, data obținerii gradului de handicap, data limită până la care certificatul produce efecte.

Art 6.(1) Cu 35 de zile lucrătoare anterioare zilei de expirare a Certificatului de încadrare într-un grad de handicap, persoana desemnată în conformitate cu art3. va anunța deținătorul certificatului că trebuie începută procedura de reevaluare în condițiile în care stare de limitare a autonomiei personale se menține.

Anunțarea de face în scris sau prin comunicarea directă, caz în care persoana trebuie să semneze de luare la cunoștință.

Persoana este consiliată cu privire la demersurile ce urmează să le realizeze și a termenelor pe care trebuie să le respecte.

Cu 30 de zile înainte de termenul de expirare, funcționarul cu funcții de asistentă socială din cadrul primăriei demarează activitatea de anchetă socială care trebuie finalizată în termen de 10 zile. Dacă solicitantul întârzie în activitatea de obținere a documentelor medicale peste cele 10 zile, se face precizarea în registrul de eliberarea a rapoartelor privind Ancheta socială a motivului depășirii celor 10 zile. În termen de 2 zile lucrătoare, delegatul fixat în condițiile art 3 va depune documentația la Primăria orașului Cîmpeni sau în termen de 5 zile la Serviciul de Evaluare Complexă a Persoanelor Adulte cu Handicap Alba.

Art.7 (1) Primăria Orașului Cîmpeni va organiza un serviciu care să preia toate dosarele de la persoanele cu domiciliul în orașul Cîmpeni și a celor predate de primăriile din cadrul Asociației.

Dosarele preluate se predau delegatului DGASPC Alba în fiacre săptămână în ziua de joi, iar, în cazul zilelor libere, în prim zi lucrătoare.

Cu ocazia preluării dosarului, delegatul comunică funcționarului care predă următoarele: elementele care lipsesc din dosar și care vor trebui completate în 5 zile lucrătoare și data la care solicitantul trebuie să se prezinte la serviciul de evaluare sau când serviciul va merge în vizită la domiciliul acestuia.

Primăria de la domiciliul solicitantului trebuie să anunțe solicitantul în 3 zile lucrătoare cu privire la solicitările suplimentare și cu privire la datele pentru preluarea în condițiile art.3.

Art.8 (1) Certificatele de încadrare într-un grad de handicap și anexele acestuia pot fi preluate de către persoanele împuternicite de către solicitanți.

Predarea documentelor către beneficiarii acestora trebuie făcută în termenul necesar pentru a preîntâmpina pierderea valorificării drepturilor de către aceeași sau de însoțitorii lor.

Art.9 (1) Cercetările pentru valorificarea drepturilor pot fi preluate de către primăriile de la domiciliu și pot fi predate direct sau prin intermediul Primăriei orașului Cîmpeni, la Serviciul de Protecția Persoanelor Adulte și Prestații Sociale.

(2) Activitatea de preluare și predare a cererilor trebuie făcută astfel încât să nu se piardă continuitatea în valorificarea drepturilor.”

La întâlnire au participat primarii sau reprezentanţi ai consiliilor locale din Cîmpeni, Arieşeni, Bistra, Vadu Moţilor, Gârda, Sălciua, Poşaga, Baia de Arieş, Sohodol, Poiana Vadului, alături de vicepreşedintele CJ Alba, Florin Roman şi directorul ADR Centru, Simion Creţu. Şedinţa s-a desfăşurat la Pensiunea „Vraja muntelui” din Arieşeni.

În acelaşi context, edilii au solicitat sprijin de la parlamentarul liberal Teodor Atanasiu pentru reînfiinţarea în zonă a comisiei de expertizare şi a persoanelor care pot beneficia de diferite categorii de pensii. O propunere în acest sens va fi înaintată ministrului Muncii, Mariana Câmpean.

FOTO: Cătălin CRĂCIUN

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax