Eveniment
FOTO-VIDEO: Protest cu 200 de camioane în Alba Iulia. Șoferii și-au arătat nemulţumirea faţă de legislație
Aproximativ 200 de TIR-uri, autoutilitare şi alte mijloace de transport de la cele mai importante firme din Alba au fost prezente pe mai multe străzi din Alba Iulia, pentru a-și exprima nemulţumirea faţă de legislaţia prin care se aplică amenzi mari şi se solicită licenţe de transport şi pentru autovehiculele cu masă peste 2,4 tone. La protest au participat reprezentanții mai multor firme din oraș și din Cluj, Sibiu, Hunedoara sau Arad.
Pe o căldură sufocantă, peste 200 de autovehicule ale firmelor care se ocupă cu transport intern și internațional au clanxonat continuu împotriva legilor HG 1373/2008, HG 69/2012 și OG 11/2013, în care „se face exces în privința amenzilor mari” cu care se confruntă șoferii autorizați.
Pe lângă protestatari, șoferii care au fost prinși în mijlocul acestei acțiuni au fost, și ei, nemulțumiți. În intersecțiile aglomerate ale orașului s-au creat ambuteiaje de aproximativ 2-3 kilometri, punând astfel la încercare nervii șoferilor de rând. Traseul autovehiculelor a fost început cu sediul RAR, străzile Al. I. Cuza, Tudor Vladimirescu, Republicii, Stadion, Calea Moților, sens giratoriu – Bulevardul Horea, 1 Decembrie 1918, Încoronării, Ferdinand. Odată ajunși în apropierea gării, protestatarii s-au oprit pentru puțin timp în Partoș, după care câțiva și-au continuat drumul către Sebeș, ceilalți alegând să plece înspre casă.
După tot protestul din oraș, s-a ajuns într-un final la Instituția Prefectului. Aici, organizatorii protestului au aflat că prefectul județului Alba, Gheorghe Feneșer, este plecat într-o delegație în județul Bihor. Dezamăgiți, aceștia s-au plâns unuia dintre reprezentanții prefectului de problemele lor și au stabilit să organizeze o întâlnire oficială cu prefectul într-o dată ce va fi stabilită ulterior. Pe lânga asta, protestatarii au promis că dacă nu se va modifica nimic în legătură cu acele legi, peste aproximativ o lună vor organiza un nou marș al camioanelor, de această dată la București.
Transportatorii au prezentat reprezentantului Guvernului în judeţul Alba, nemulţumiri legate de legislaţia aplicată prin OG 11/2013, HG HG 69/2012 şi HG 1373/2008, prin care activitatea acestora este mult îngreunată, după cum au susţinut protestatarii. Potrivit OG 11/2013, sunt obligatorii licenţe de transport pentru vehicule cu masa peste 2,4 tone, faţă de condiţiile anterioare, în care această obligativitate revenea doar celor mai grele de 3,5 tone. Astfel, costurile firmelor de transport sunt mult mai mari, fiind estimate la aproximativ 500 de euro pe firmă, respectiv 150 de euro pentru fiecare maşină. În plus, transportatorii reclamă „amenda unică” percepută pentru depăşirea greutăţii transportului, indiferent de cantitate şi susţin că ar trebui aplicată în funcţie de gravitatea faptei, dar şi sancţiunile de 8.000 de lei transmise firmelor pentru cazurile în care, de exemplu, şoferul nu are asupra sa avizul de transport, în condiţiile în care acesta poate fi consultat în baza de date comună a autorităţilor.
Potrivit OG 11/2013, se modifică articolul 11 din OG 27/2011 privind transporturile rutiere, astfel: “Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de mărfuri cu vehicule rutiere a căror masă maximă autorizată, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsă între 2,4 tone şi 3,5 tone, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.
Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de persoane cu autovehicule având 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcţie şi echipate pentru transportul de persoane, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.
Pentru a efectua transport rutier naţional contra cost de vehicule rutiere defecte sau care sunt avariate, întreprinderile trebuie să fie autorizate de către autoritatea competentă.
Modalitatea de autorizare, precum şi conditiile care trebuie îndeplinite pentru autorizarea transportului se stabilesc de către autoritatea competentă prin norme.”
La articolul 18 se menţionează: “Prevederile privind accesul la transportul rutier în cont propriu se aplică întreprinderilor care efectueaza operaţiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere a căror masă totală maximă autorizată, inclusiv remorcă/semiremorcă, depăşeşte 2,4 tone, cu autovehicule având cel putin 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, destinate prin construcţie şi echipate pentru transportul de persoane, respectiv întreprinderilor care efectuează operaţiuni de transport rutier în cont propriu cu vehicule rutiere care se deplasează fără încărcătură.”
FOTO-VIDEO: Cosmin NISTOR
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
KROTRAELI OPRITOB
miercuri, 24.04.2013 at 16:00
Cred ca un mars al MURITORILOR DE FOAME (FOSTI SOMERI FARA SERVICIU) ar fi mai bun decat cel al MARILOR BOGATASI !!!
Ionut
sâmbătă, 27.04.2013 at 09:52
Poti sa dormi linistit la noapte, transportatorii nu sunt mari bogatasi, nu a primit niciunu nimic de nicaieri si totusi, au cumparat si masini si au creat si locuri de munca!!!
Pop
joi, 25.04.2013 at 02:29
marsul amaratilor ! ar fi interesant sa defileze cu masinile personale !!
le ia painea de la gura
dana
vineri, 26.04.2013 at 12:12
sinteti de toata groaza. Daca nu sustinem oamenii cu influenta care vor sa faca ceva bun pentru TOATA ROMANIA nu numai pentru ei, inseamna ca ne meritam soarta. Judecati inainte de a posta ceva, nu ginditi ca frustratii…si daca au masini, au muncit pentru ele, sint oameni de afaceri si acest lucru se vede. Ca restul nu avem asa masini, nu inseamna decit ca nu ne duce capul. Ca dovada si comentariile…
radu
sâmbătă, 27.04.2013 at 10:32
Aceste legi afecteaza tot ce tine de transport ,de la firmele mici cu 2-3 angajati pana la cei mari cu 100 de angajati ,
ACEST PROTEST ESTE IMPOTRIVA TAXELOR TOT MAI MARI SI DE NESUPORTAT .acestea ne afecteaza pe toti ,angajati si angajatori.
TOTI TREBUIE SA LUAM ATITUDINE !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mircea
sâmbătă, 27.04.2013 at 13:48
Da ! Toti ar trebui sa iesim in strada contra taxelor tot mai mari si mai multe ! Avem tot mai multi parlamentari, hranim tot mai multi politicieni gunoaie ! Afara romani asa cum ati facut la revolutie !
camy
sâmbătă, 27.04.2013 at 22:26
putin le pasa la politicieni de noi si de soarta noastra ei sa o duca bn restu pot muri de foame, nu mai poti sa faci o afacere cit de mica in tara asta ca vin nesimtiti cu taxle lor si iti iau tot profitul. sa le fierusine si sa ne lase si pe noi sa muncim si sa traim fara sa platim taxe angro. RUSINE SA VA FIE
gheorghe
duminică, 28.04.2013 at 13:00
NE conduc toate CIORIL;E toti HOTI DE UNDE SA MAI PLATIM
alba
duminică, 28.04.2013 at 20:35
ca dic ala ma! Narita asculta da nu picepe
GHITA
duminică, 28.04.2013 at 22:41
Eeei , daca ieseau transportatorii alaturi de bugetari cand s-au taiat salariile si au ramas atatia oameni pe drumuri , cand s-au inchis scoli si spitale ,poate si acum era o solidaritate .Asa, au hahait cu betzivanu iar acum le-o trage si lor miki mouse !!
Murariu Angela
miercuri, 22.05.2013 at 15:36
Nu prea ai logica dle Ghita , una e sa lucrezi la stat si alta e sa ai o afacere personala , si nu cred ca poti sa ti dai seama ce investitii presupune asa ceva si cum se lucreaza la ora actuala .Daca nu stii… nu te baga in seama .Ia ti un camion si vorbeste in cunostinta de cauza.
Pingback: Transportatorii blochează drumurile din ţară. Protest cu TIR-uri împotriva taxelor şi impozitelor | Alba24
Pingback: Nemulţumiţi de modificările la Codul Rutier: Protest al transportatorilor la Alba Iulia. Sâmbătă, marș cu 300 de camioane şi autoturisme | Alba24
Pingback: FOTO: “Vrem drumuri şi autostrăzi, nu doar taxe şi amenzi!”. Protest cu peste 150 de camioane şi autoturisme, la Alba Iulia | Alba24
sotie de sofer
sâmbătă, 05.10.2013 at 02:10
Transportatorii au tupeu, exploateaza soferii (vorbesc de TIR-isti). Soferii primesc salarii ca si un angajat care lucreaza 8 ore/zi, care doarme acasa noaptea, langa familie. Prima data sa plateasca ei soferii, iar dupa sa protesteze ca Statul le iau banii. Gratis daca ar functiona transportatorii, si tot prost ii platesc pe soferi. Ar trebui sa fi sofer inainte sa fi transportator.
Vor fi persoane care vor spune sa se aleaga alta munca……….dar sa gandeasca inainte de a da aceasta replica, deoarece, orice alta munca este prost platita in Romania. Corect ar fi daca s-ar respecta principiul ” SALARIUL CORESPUNZATOR MUNCII DEPUSE ” . Mai mult, un sofer de TIR are un program zilnic de 15 ore. Despre ce vorbim? Nu le convine transportatorilor sa plateasca in plus la Stat, dar le convine sa dea putin soferilor…….Cat mai putin daca se poate……si la Stat si la soferi……..FRUMOS
Sotul meu a plecat din tara datorita transportatorilor astora, care vor doar munca fara plata………17.000 de km/luna, pentru un salar de 540 lei net/luna. Cu specificatia ca DIURNA nu este venit salarial, si statea flamand prin lume ca sa aduca banii acasa( din diurna) , deci ? Transportatorii sa-si vada de treaba.