Contacteaza-ne si pe

ACTUALITATE

SONDAJ Alba24.ro: Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?

Publicat

ridicare masiniPrimăria Alba Iulia a simulat consultarea cetățenilor din oraș cu privire la proiectul de ridicare a mașinilor parcate neregulamentar, printr-un sondaj realizat cu ajutorul Orange România… în autobuz.

Oamenii au fost invitați să completeze un chesitonar în care erau incluse întrebări cu răspuns indus, formulate în așa fel încât concluzia să fie cea dorită de autorități. ”Mașinile parcate reprezintă o problemă în Alba Iulia?” și ”Ridicarea acestora ar ajuta la fluidizarea traficului în oraș?” sunt întrebările la care aproape oricine ar răspunde pozitiv.

Din cele peste 650 de răspunsuri colectate în autobuz (deci nu în rândul utilizatorilor de automobil personal), administrația locală a tras concluzia că albaiulienii susțin in masă ridicarea mașinilor. Alte date nu există despre acest sondaj: nici pasul statistic utilizat, nici grupul de vârstă, categoria socială, categoria de venituri … nu au fost prezentate.

În aceste condiții, având în vedere că voi, cititorii alba24.ro reprezentați toate categoriile venituri, de vârstă, utilizatori de automobil sau pietoni, vă invităm să răspundeți la o întrebarea ceva mai directă, care lipsește din chestionarul primărirei:

Sunteți de acord cu ridicarea mașinilor parcate în afara spațiilor amenajate ( parcări) din Alba Iulia?

Loading ... Loading ...

ȘTIREA TA - Evenimentele nu se întâmplă doar în fața reporterilor profesioniști. Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite să vadă și alții ceea ce tu ai trait "live". Poți trimite prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

26 Comentarii

26 Comments

  1. Ion

    vineri, 28.04.2017 la 17:27

    Mi se pare corect ca inainte de luarea unor masuri de acest gen sa ne fie amenajate un nr suficient de parcari…dar nu in modalitatea in care am aparut la stiri de rasul curcilor cu scaunelul in fata primariei in bataia pustii pt un loc. Sanctionati insa cei ce blocheaza accesul total al pietonilor pe trotuare. Si inca ceva…la noi in oras cand va fi respectata legea ce ofera elevilor gratuitate pt transportul in comun?!

    • Diana Hategan

      vineri, 28.04.2017 la 23:33

      In orice zona din oras unde sunt amenajate parcari cu plata doresti sa parchezi in timpul zilei se intampla ceva paradoxal: sunt locuri de parcare libere dar nu se poate parca pentru ca sunt rezervate. Sau vine cineva in vizita, in parcare sunt 10 locuri libere ale proprietarilor plecati din oras, dar musafirul nu are unde parca.
      Cred ca ar fi mult mai eficient ca locurile de parcare sa nu mai fie rezervate personal si fiecare dintre noi sa platim un abonament lunar sau anual diferentiat pe zone de interes:
      Zona 1, cel mai scump, care sa-mi permita sa parchez peste tot;
      Zona 2, mai ieftin, care sa-mi permita sa parchez pe anumite strazi secundare si intre blocuri;
      Zona 3, cel mai redus ca pret care sa mi permita sa parchez doar intre blocuri.
      Ceva de genul este implementat in Spania si functioneaza foarte bine.
      Astfel cei care platesc abonamentul respectiv isi lipesc pe geam tichetul si parcheaza unde este loc liber in zona pentru care au platit.
      Si atunci vecinul care parcheaza pe trotuar sau pe drum va avea unde sa parcheze cand eu sunt plecat in concediu 2 saptamani si locul de parcare e liber dar nu e ” disponibil”.

  2. Nelu

    vineri, 28.04.2017 la 17:55

    @Ion Trasportul elevilor este gratuit. Se deconteaza de catre primarie prin unitatiile de invatamant.

  3. Stefan

    vineri, 28.04.2017 la 18:06

    Eu cred ca e destul ca platim amenda si mai platim si locul de parcare pe un an de zile.si ar trebui sanctionati si cei de pe arterele secundare nu numai cei de pe drumurile principale

  4. Ioan

    vineri, 28.04.2017 la 19:51

    Deci sa intelegem ca, dupa parerea ta, votul celor care merg cu autobuzul nu este relevant si nu ar trebui luat in seama? Etapa aceasta de sondaj a fost facuta pe categoria care merge cu autobuzul. Probabil ca vor mai urma si altele.

  5. mihai

    vineri, 28.04.2017 la 21:45

    De acord cu ridicarea masinilor parcate in intersectii, pe treceri de pietoni sau statii stp. Problema este: unde parcam? In zonele cu locuri de parcare pentru închirierea cărora am văzut zilele trecute scene desprinse parca din „epoca de aur” se blochează trotuare si cel puțin un sens de mers (vezi str. Arnsberg). De asemenea, se parchează pe locurile marcate cu X – intrări in blocuri, acces rampe pentru persoane cu dizabilități… In acest timp, multe din locurile închiriate sunt libere. Ar fi interesant de întrebat reprezentantii primăriei daca au uitat de LOCURILE PENTRU PARCAREA OCAZIONALA mentionate in HCL privind parcările amenajate sau amenajarea de parcări cu plata in zona Cetate. In lipsa acestora persoanele care nu locuiesc in zona sau cele care nu au „pupat moaste” in fata primăriei zilele trecute,ajung in situatia de a parca in locurile interzise anterior mentionate. Concluzionand, prin neasigurarea de locuri de parcare pentru parcare ocazionala se încalcă indirect dreptul la libera circulatie al celorlalti locuitori ai orasului, al turistilor si, tot indirect, se determină „parcările inspirate”.

  6. Boss

    sâmbătă, 29.04.2017 la 00:31

    Tre’ să fii retardat să crezi că faci un bine cu ridicările! Dar văd că există unele gâsculițe ce totuşi speră, doamne fereşte bai tâmpiților credeți că avantajează pe altcineva înafară de firmele pt ridicări treaba asta? Da! Dacă ar fi gratis ridicarea sau din bugetu primăriei dar e un abuz la libertate să i iei maşina omului cu japca(că aşa se ridica cu japca, vezi n cazuri) iar apoi să-i mai pui şi amenda 5 milioane să l nenoroceşto de tot… la salariile astea. MANEVRE FRAȚIILOR!

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 la 16:21

      Da, faci un bine sa ridici masinile. Poate asa o sa reusim sa ne educam si noi si sa nu mai parcam masinile unde ne taie capul, unii si in sensul giratoriu, in intersectii, pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi si in multe alte locuri. Pe Vasile Goldis si-a lasat unul masina in mijlocul benzii, a blocat autobusul 15 minute, vi se pare normal?

      • Iulia

        duminică, 30.04.2017 la 16:59

        Adevarat!! Su mai subt atatea locuri unde e nevoie de cele 2 benzi di nu se poate ….

  7. Jorj

    sâmbătă, 29.04.2017 la 00:38

    Ok, am platit si mi am rezervat loc in fata blocului, desi nu stiu ce face primaria mai departe cu banutii astia.
    Si acum ce fac, las masina si merg pe jos prin oras? Fiindca cu masina nu prea pot merge, decat daca parchez pe un loc rezervat de altcineva.
    Eventual tin masina in fata blocului pana mai ies la plimbare in alt oras.

    Daca este spatiul public, de ce sa fie rezervat personal?
    Si plus ca nu mai marcheza proaspat spatiile rezervate, asa ca oricum nu sti daca poti parca sau nu, chiar si daca nu este rezervat…

    Nu sunt de acord ch ridicarea masinilor fiindca stau in Alba si stiu cat este de greu sa parchez in oras si incepe sa imi fie frica ca o sa ma costa 10 mil fiindca am iesit 30min pe bulevard si am gresit unde am parcat masina, nemaistiind unde pot parca.

    Creat locuri de parcare si oamenii au unde parca. Simplu

  8. Raul Peterliceanu

    sâmbătă, 29.04.2017 la 07:49

    Pt ca legea asta sa aibă vreun sens, ar trebui cel puțin câte o parcare supra(sub) terana, atât în centru cât și în cetate. Altfel…mi-e greu sa cred ca poți găsi un loc de parcare liber și legal , seara, în zona cetate, unde e cea mai mare densitate de oameni…și toți sunt acasă. Probabil ca aleșii nostrii (sau a altora) văzând aglomerația de la înmatriculări s-au gândit sa speculeze momentul și sa facă bani ( în afară de specula oricum nu se pricep la altceva) pe mașinile aduse în tara de romani. Din păcate nu am fost destul de inspirați sa aducem mașini care sa leviteze , ca sa nu le ridice cozile de topor ale aleșilor nostrii .

  9. Contribuabil

    sâmbătă, 29.04.2017 la 12:05

    Poate invata ceva si alesii locali din sondajul asta si mai ales din comentarii (pe facebook am vazut ca sunt peste 100 de comentarii la acest articol). Prea s-au invatat sa voteze fara sa consulte oamenii care i-au ales. Si pe Hava nu-l mai intereseaza demult ce parere au cetatenii din Alba Iulia. Adevarul e ca nici nu prea mai are cand sa-i asculte ca e plecat prin strainatate mai tot timpul. Revenind la parcari, toata lumea vede si spune ca logic e sa se faca parcari si abia apoi sa se ceara conformare din partea oamenilor. Si nu parcari de 2 ori mai scumpe decat la Cluj sau Sibiu cum e cea de la Roberta! Ca nu toti avem salarii si spagi ca cei din primarie! Ia sa puna 1 leu pe ora si 50 de lei abonament lunar pentru riverani sa vada cum s-ar umple parcarea si ar face mai multi bani decat fac acum din volum nu din pret mare, asa cum orice bun comerciant ar face. Dar e prea mare aroganta lui Hava care vrea sa arate ca nu discuta cu oamenii si ca el are dreptate tinand permanent peste 60 de locuri de parcare goale. Iar solutia ridicarilor e o barbarie la care s-a renuntat in marile orase dar la noi la tara nu s-a aflat. Dar lasa ca vin alegerile…

  10. Adina

    sâmbătă, 29.04.2017 la 14:20

    Normal ca sustin ridicarea masinilor daca i intrebati pe cei din autobuz. Sa intrebati pe cei care sunt soferi daca sunt de acord sau nu..pe cei care conduc zi de zi. Ei stiu mai bine daca sunt deranjati si cum stam si cu locurile de parcare

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 la 16:11

      Clar ca unui sofer care parcheaza in mijlocul strazii nu ii convine sa i se ridice masina. Masini parcate ca in Alba Iulia nu am vazut nicaieri in tara asta. Zilele trecute s-au batut pe locuri de parcare, din 900 de locuri dispinibile s-au ocupat in jur de 650. Considerati ca nu sunt locuri de parcare? Sunt, dar suntem atat de comozi incat daca nu parcam in fata la magazin este o problema. Parca v-ati nascut in masina!

  11. Adina

    sâmbătă, 29.04.2017 la 14:26

    Dar de ce nu i intrebati oe cei care coduc zi de zi, nu pe cei din autebuze, eu consider ca pe soferi i intereseaza mai mt acest subiect, ei stiu mai bine cat i deranjeaza si tot ei stiu si cum e sa cauti un loc de parcare.

  12. Marko

    sâmbătă, 29.04.2017 la 14:35

    Alba Iulia trebuie sa introduca prima data plata pentru parcare. E primul pas spre civilizatie si spre civilizarea soferilor care oricum au un renume… 🙂

    • Nelu

      sâmbătă, 29.04.2017 la 16:14

      Mare dreptate aveti, in nici un oras nu este parcarea gratuita!

  13. Nelu

    sâmbătă, 29.04.2017 la 16:28

    Domnilor jurnalisti, va propun un sondaj.
    Cati dintre locuitori ar fi de acord ca locurile de parcare sa fie rezervate dupa un orar? De exemplu: de la ora 08:00- pana la ora 16:00 sau 17:00 sa fie libere pentru toata lumea..de la 17:00 pana la 08:00 dimineata sa fie rezervate de catre proprietari. Daca totusi doresti sa ai locul rezervat 24/24h sa platesti mai mult si sa fie”R”-cu culoarea rosie de exemplu. Asa cei care merg la servici lasa locuri libere intr-o parte si ocupa alte locuri in alta parte.

  14. ...!..

    sâmbătă, 29.04.2017 la 18:05

    Romanul ar fii mulțumit sa fi totul gratis..sa facă ce vrea…nu ii cam place civilizația..putina educație prin aplicarea legii nu strica!!…il face pe roman mai frumos. …

  15. Zgovu

    sâmbătă, 29.04.2017 la 18:06

    Toata tarasenia asta cu locurile de parcare ii prost aplicata si inteleasa. Ii absurd ca un chirias din zona cetate care munceste in centru sa nu aiba unde parca, ca, chipurile ii un loc rezervat, din pacate…de un chirias care munceste in zona cetate dar locuieste in centru…in cazul asta o sa avem pe timpul zilei mai multe locuri goale dar rezervate decat locuri de parcare…
    Oare nu ar fi o solutie ca acele locuri rezervate sa fie rezervate doar dupa ora 17…poate asa putem toti parca pe undeva in orasul asta fara sa risti sa platesti o amenda sau o taxa pentru ocuparea unui loc „rezervat” dar liber pana la ora 17….
    Sa avem cap!

  16. Ionel

    duminică, 30.04.2017 la 00:04

    Din pacate in multe locuri din oras nu se ocupa nimeni de aplicarea unor strategii de fluidizare a traficului. Nu se fac investitii in infrastructura de parcari. Nu a mai aparut in orasul asta o paracare noua de o gramada de timp iar masini sunt tot mai multe. La semaforul de la Kaufland nu s-a dat drumul de ani de zile, s-a pus acolo pe post de obiect decorativ. Un sistem de unda verde nu este implementat niciunde in oras dar am vazut ca o sa avem parte de mai multe treceri de pietoni inaltate. Tineti-o tot asa!

  17. CostaJ

    duminică, 30.04.2017 la 13:26

    As fi de acord cu masurile de ridicare, in conditiile in care ar fi amenajate destule locuri pt a parca.

  18. Alin Ciorbea

    duminică, 30.04.2017 la 14:25

    In toate țările civilizate exista parcări supra sau subterane la absolut toate instituțiile asa încât toate masinile isi gasesc un loc. Cat de dificil este sa se construiască si intr-un „smart city” care se pretinde orasul nostru astfel de parcari?
    Sau punem din nou boii in fata carului? Creăm nevoi cărora li se atribuie solutii premeditate???

  19. DanO

    duminică, 30.04.2017 la 23:34

    Toate locurile de parcare trebuiau sa fie inchiriate dupa un program stabilit, ex: 17 – 8.00 sau 18 – 8.00 iar in timpul zilei sa poti parca in orice zona a orasului fara nici o problema.Asa sti ca nu mai ai treaba cu locul de parcare in timpul zilei cand iesi in oras cu masina, iar seara cand ajungi acasa de la servici nu iti mai faci griji ca trebuie sa dai 2-3 ture de cartier pt. a gasi un loc de parcare. Pe deasupra mai pui ca in parcari mai apar si masini de firma (dubite ) care nu prea au ce cauta. Dupa ce ca traficul este destul de aglomerat iar locurile de parcare se gasec greu, te mai gandesti sa inchizi parcarea vinerea pt. a organiza piata de alimente.
    Astept si ziua cand parcarea de la spital v-a deveni etajata dupa promisiunile din campanie ale d-lui primar.
    In privinta ridicarii masinilor sunt total de acord, cu conditia sa nu fie pt. uni muma iar pt. altii ciuma, in sensul: ca pe aceasta nu o ridicam ca este masina primarului au a lui nu stiu care consilier.
    Am auzit de multe ori „pe dincolo nu se intampla asta… ” , dar noi nu suntem in stare sa respectam un simplu semn de circulatie, o simpla trecere de pietoni mutata 2-3 m mai sus sau mai jos de locul actual ( trecem tot ca vitele pe unde a fost vechea trecere), 2-3 sec pana sa se faca culoarea rosie la semafor si multe altele dar avem pretentii mari. Am devenit o natie de puturosi care nu se mai pot deplasa pe jos pana la magazin sa cumpere o paine daca nu merg cu masina si o parcheaza cat mai aproape de intrare in magazin,daca s-ar putea sa intre cu masina in magazin sa isi faca cumparaturile direct de pe raft.
    Cand reusim sa facem aceste mici schimbari in viata noastra si sa respectam legea, atunci sa spunem ca incepem sa ne civilizam. Nimeni nu spune ce se intampla pe dincolo daca parchezi intr-o zona interzisa. Toti cand mergem dincolo respectam legile, respectam indicatoarele de viteza, zonele de parcare iar cand revenim in tara uitam sa mai respectam.
    In concluzie: tot ce este parcat neregulamentar sa fie ridicat iar cu banii colectati din amenda sa fie investiti in locuri de parcare, caci poate asa incepem si noi sa ne mai civilizam

  20. Nelu

    luni, 01.05.2017 la 22:05

    Va multumesc domnilor ziaristi ca imi stergeti comentarile, oare va deranjeaza cu ceva?

    • moderatorul de serviciu

      marți, 02.05.2017 la 01:02

      @Nelu, Nu am sters nimic.. Cred ca ai gresit ceva la postarea comentariului. Nu ai apasat butonul bine… repeta postarea eventual

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
loading...
loading...
Publicitate

ACTUALITATE

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

Publicat

Angajatorii români sunt cei mai optimiști din regiune în ceea ce privește activitatea de angajare în intervalul ianuarie – martie 2018. În mai multe domenii, sunt prognozate creşteri ale numărului de salariaţi, potrivit unui studiu ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă.

Previziunea Netă de Angajare ajustată sezonier este de +17%, cea mai puternică raportată în țara noastră de la începutul anului 2009 până acum, îmbunătățindu-se față de intervalul ianuarie – martie 2017 cu 3 puncte procentuale, potrivit sursei citate.

Având în vedere că 22% dintre angajatori prognozează o creștere a numărului de angajați, doar 12% prevăd scăderi de personal și 64% nu anticipează nicio modificare, perspectivele de angajare la început de 2018 sunt pozitive în toate regiunile și sectoarele de activitate și indiferent de dimensiunea organizației, făcând excepție doar micro-organizațiile, adică cele cu până la zece angajați, unde angajatorii raportează o Previziune Netă de Angajare negativă de -2%.

Cele mai optimiste în ceea ce privește activitatea de angajare din intervalul ianuarie –martie 2018 sunt organizațiile mari, cu peste 250 de angajați. Acestea raportează o Previziune Netă de Angajare de + 30%, cea mai puternică din istoria sondajului din România la această categorie de organizații.

La cota de optimism cea mai ridicată din cei aproape 10 ani de desfășurare a studiului în România se situează și angajatorii din sectorul Industrie prelucrătoare, care raportează pentru trim. I/2018 o Previziune Netă de Angajare de +39%. Perspectivele din sector se îmbunătățesc atât față de trimestrul IV/2017, fiind mai puternice cu 4 puncte procentuale, cât și față de trimestrul I/2017, consolidându-se cu 8 puncte procentuale.

Angajatorii din sectorul Construcții sunt, la rândul lor, mai optimiști decât în trecut, raportând cele mai puternice intenții de angajare din ultimii aproape șase ani. Previziunea Netă de Angajare de +21% este cu 6 puncte procentuale mai puternică decât în trim. IV/2017 și se îmbunătățește cu 11 puncte procentuale față de trimestrul I/2017.

Cea mai amplă îmbunătățire de la trimestru la trimestru, de 14 puncte procentuale, se înregistrează în sectorul Comerț cu ridicata și cu amănuntul, însă Previziunea Netă de Angajare de +16% raportată în acest sector pentru trim. I/2018 este mai slabă decât cea din anul precedent cu 11 puncte procentuale, cel mai abrupt declin de la an la an din toate sectoarele de activitate analizate.

În schimb, angajatorii din sectorul Energie electrică, apă, gaz prognozează cea mai amplă îmbunătățire de la an la an, de 14 puncte procentuale, raportând o Previziune Netă de Angajare +9%, una din cele mai optimiste pentru acest sector din istoria studiul în România.

Intențiile de angajare sunt favorabile și la nivelul celor opt regiuni ale țării. Angajatorii din Nord-Vest sunt cei mai optimiști din România, unul din trei intenționând să angajeze în decursul trimestrului I/2018 și doar 6% prognozând o scădere de personal, ceea ce rezultă într-o Previziune Netă de Angajare de +33%, cea mai puternică raportată în regiune de aproape zece ani (din trim. III/2008). Cei mai puțin optimiști sunt angajatorii din regiunea Sud-Vest, însă Previziunea Netă de Angajare de +6% este totuși mai puternică decât în trim. IV/2017 și decât în trim. I/ 2017, îmbunătățindu-se cu 2, respectiv 9 puncte procentuale. Cele mai semnificative îmbunătățiri de la trimestru la trimestru și de la an la an, de 17 puncte procentuale, se raportează în regiunea Nord-Vest, urmată de regiunea Nord-Est, în care Previziunea Netă de Angajare se consolidează față de trimestrele IV/2017 și I/2017 cu 13, respectiv 10 puncte procentuale.

Previziunea Netă de Angajare se obține făcând diferența dintre procentul de angajatori care anticipează o creștere a volumului total de angajări și procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locația lor, în trimestrul următor. Pentru țările care au acumulat date cel puțin 17 trimestre consecutiv, printre care și România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepția cazului în care se specifică altfel, precizează autorii studiului.

Studiul ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă s-a derulat în intervalul 18 octombrie – 31 octombrie 2017 pe un eșantion reprezentativ de 625 de angajatori. Rezultatele obținute au o marjă de eroare de +/-3,9%.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Publicat

Surpriză de proporții întru-un dosar privind mafia lemnului, care implică delapidare, fals intelectual şi tăiere, fără drept, de arbori: directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, a fost REȚINUT pentru 24 de ore. Poliţiştii din Alba, cu sprijinul Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române, au efectuat în această dimineață 9 percheziţii la persoane bănuite că ar fi creat un prejudiciu de peste 450.000 de lei.

Şi alţii dintre cei aduşi la sediul IPJ Alba au fost reţinuţi. În total, opt persoane au fost aduse la audieri, şapte fiind angajaţi ai Ocolului Silvic din Blaj, iar celălalt administratorul unei firme, la data faptelor (2013-2015).

Sinea are 30 de ani și a preluat funcția de director DSP Alba în iulie 2016, după ce a promovat concursul organizat de ANFP, cu 8,66.

Firma acestuia, ”Sinalex” SRL apare la registrul comerțului ca fiind radiată din 2015.

UPDATE: Potrivit IPJ Alba pentru toate cele 8 persoane cercetate a fost luata măsură reținerii, pentru o perioadă de 24 de ore, urmând ca mâine, 13 decembrie, sa fie prezentate Parchetului de pe lângă Judecătoria Blaj, pentru dispunerea măsurilor legale.

UPDATE: Potrivit unor surse, firma lui Alexandru Sinea, ”Sinalex”, ar fi contractat material lemnos de la Ocolul Silvic Blaj în sumă de aprape 500.000 de lei, pentru care ar fi emis cecuri, neîncasate la instituția silvică. Mai mult, la finalul anului respectiv s-ar fi întocmit rapoarte prin care lemnul în cauză ar fi figurat ca fiind netăiat, contrar realității.

Investigația ar fi pornit de la un denunț penal al Romsilva.

”Sinalex” avea ca obiect de activitate tăierea și rinderuirea lemnului. Cifra de afaceri în 2013 a fost de 310.000 de lei, iar profitul pe anul 2015 a fost de 21.639 de lei. Alexandru Sinea era unic asociat în această firmă și totodată administrator. Firma a intrat în dizolvare cu lichidare (radiere) din data de 7 iunie 2016, cu puțin timp înainte de a fi instalat în funcția de director al DSP Alba.

Lichidatorul ”Sinalex” a fost Casa de Insolvență Hunedoara SPRL.

Anul 2015 nu a fost cel mai bun an pentru afacerile firmei. Cu un an înainte, respectiv în 2014, ”Sinalex” a avut o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei, dar și o pierdere netă de 479.000 de lei. Numărul angajaților a scăzut în perioada 2012 – 2015, de la trei la zero.

 

PERCHEZIŢII în ALBA. Surse: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REŢINUT. OPT persoane, aduse la audieri

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

Publicat

Un proiect de lege depus la Senat prevede modificări de calcul pentru impozitul auto, astfel încât pentru maşinile cu capacitate cilindrică mare, taxa va fi mai mică decât cea percepută în prezent.

Iniţiatorii susţin că „menţinerea unui nivel ridicat al impozitului auto va încuraja, în continuare, căutarea unor soluţii alternative de înmatriculare, în alte ţări membre ale Uniunii Europene, care vor genera, ca şi până acum, o diminuare a impozitelor colectate şi, foarte important, probleme majore în traficul cotidian”.
Consideră că modificarea modului de calcul va aduce mai multe venituri la buget, prin diminuarea evaziunii şi încurajarea proprietarilor de maşini să nu mai recurgă la soluţii alternative de înmatriculare, în alte ţări, cum ar fi Bulgaria.

Concret, proiectul propune calculul impozitului auto în funcţie de capacitatea cilindrică a autovehiculului prin înmulţirea numărului de cmc cu suma corespunzatoare din tabelul următor:

Potrivit noilor calcule, pentru un autoturism cu capacitate cilindrică de 1.400 cmc, impozitul datorat va fi de 84 de lei, pentru unul cu 1.900 cmc – 114 lei, pentru unul cu 3.000 cmc – 360 de lei, iar pentru unul cu 4.000 cmc – 480 de lei.

Comparativ, în prezent, calculul impozitului auto se face prin înmulţirea fiecărei grupe de 200 cmc sau fracţiune din aceasta cu o suma corespunzătoare stabilită în Codul Fiscal.

Impozitul datorat pentru un autovehicul cu capacitate cilindrică de 1.400 cmc este de 56 de lei, pentru 1.900 cmc – 171 de lei, pentru 3.000 cmc – 2.160 lei, iar pentru un autovehicul cu 4.000 cmc – 5.800 de lei.

Se observă că, prin proiectul de la Senat, se scumpeşte impozitul pentru maşinile cu capacitate cilindrică mai mică şi se ieftineşte considerabil cel pentru maşinile puternice.

“În primele nouă luni ale anului au fost aduse peste 350.000 de autoturisme rulate din străinătate, cu 70% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, acestea adăugându-se unui parc auto care a depăşit 7 milioane de vehicule la finele lui 2016. Peste 70 la sută din autovehiculele aduse anul acesta în ţară sunt mai vechi de 10 ani, mai poluante şi cu o capacitate cilindrică mai mare, deci cu un preţ mai mic”, mai scriu iniţiatorii, în expunerea de motive a proiectului.

Actul normativ a fost semnat de 36 de parlamentari PMP, PNL, USR, PSD şi minorităţi, inclusiv deputaţii de Alba Corneliu Olar şi Sorin Bumb.

surse: senat.ro, ziare.com

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

Publicat

Peste 400 de fazani au fost eliberaţi în natură, lângă Alba Iulia şi lângă Cugir, în cadrul unei acţiuni organizate de AJVPS Alba, cu sprijinul unor membri şi colaboratori.

Operaţiunea a vizat completarea efectivelor de fazani din fauna judeţului, pentru restabilirea echilibrului ecologic în zonă.

Păsările provin dintr-o crescătorie de fazani a Direcţiei Silvice Prahova (făzăneria Gherghiţa), fiind achiziţionate cu ajutorul membrilor şi colaboratorilor AJVPS Alba.

“Visul de acum o lună a devenit realitate …. A.J.V.P.S. Alba a eliberat în teren peste 400 de fazani maturi (180-200 zile), datorită unor oameni inimoşi, care au fost şi vor fi întotdeauna alături de noi, mulţumită cărora acest frumos vis a devenit realitate. Le mulţumesc pe această cale”, spune Bogdan Dragomir, reprezentant AJVPS Alba.

Asociaţia mai are planuri de acţiuni asemănătoare şi în următoarea perioadă. Intenţionează să mai aducă alţi fazani, dar va fi populat şi râul Mureş, cu cegă (1000 de exemplare, în prima etapă) şi crap.

Citește mai departe
Publicitate

ACTUALITATE

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult, în noiembrie. Alte creşteri de preţuri

Publicat

Din datele Institutului Național de Statistică (INS), ouăle, untul și fructele proaspete sunt mărfurile alimentare care s-au scumpit cel mai mult în noiembrie față de luna precedentă.

La categoria mărfuri nealimentare, cele mai importante creșteri de prețuri au fost consemnate în cazul combustibililor, al tutunului și țigărilor.

Ouăle s-a scumpit în noiembrie, comparativ cu luna precedentă, cu 29,21%, untul cu 6,92 și fructele proaspete 2,22%, iar prețul laptelui de vacă a crescut cu 1,51%.

Pe segmentul mărfurilor nealimentare, prețul combustibililor a urcat cu 2,78%, iar cel al tutunului și țigărilor cu 1,95%.

În sectorul de servicii, creșteri mai semnificative au fost consemnate în cazul tarifelor la telefon, de 0,96%, transportul aerian, de 0,78%, și igienă și cosmetică, 0,51%.

sursă: realitatea.net

Citește mai departe
Publicitate
ACTUALITATEacum 7 ore

Studiu: Angajatorii români prognozează cel mai optimist ritm de angajare din ultimii nouă ani. Domeniile

EVENIMENTacum 8 ore

BREAKING NEWS: Directorul DSP Alba, Alexandru Sinea, REȚINUT pentru infracțiuni silvice și evaziune fiscală

Publicitate
EVENIMENTacum 9 ore

Impozitul auto, mai mic pentru maşini puternice. Proiect la Senat pentru modificarea modului de calcul

EVENIMENTacum 9 ore

FOTO-VIDEO: Peste 400 de fazani, eliberaţi în sălbăticie, lângă Alba Iulia şi Cugir. Acţiune AJVPS Alba

Publicitate
ACTUALITATEacum 9 ore

Ce alimente s-au scumpit cel mai mult, în noiembrie. Alte creşteri de preţuri

EVENIMENTacum 10 ore

Medicii din Alba şi-au cerut drepturile în instanţă. Proces cu ministerul, pentru asistenţă medicală gratuită

Publicitate
ACTUALITATEacum 10 ore

Procurorii vor putea renunţa la urmărirea penală a micilor evazionişti. Proiect

ACTUALITATEacum 11 ore

TAXA AUTO. Gavrilescu: Timbrul de mediu ar putea fi înlocuit în martie-aprilie 2018

Publicitate
ACTUALITATEacum 11 ore

Miercuri, joi şi vineri: Şedinţe de trageri şi distrugeri cu material real, în poligon, lângă Alba Iulia

ACTUALITATEacum 11 ore

Ioan Dîrzu, deputat PSD de Alba: “Investițiile sunt mai mari ca în Guvernarea Cioloș”

Publicitate
ACTUALITATEacum 12 ore

Apel umanitar pentru Ciprian Sfichi, poliţistul grav rănit în misiune, la Rădăuţi

ACTUALITATEacum 12 ore

”Un mesaj crește la firida mea”, sub trei trandafiri. PSD Alba a primit candele și lumânări, la sediu

ACTUALITATEacum 12 ore

A pus în pericol siguranţa circulaţiei. Dosar penal pentru un bărbat din Alba Iulia

ACTUALITATEacum 12 ore

Poliţiştii din Alba au dat amenzi de aproape 30.000 de lei, într-o zi. Cinci şoferi au rămas fără permise

ACTUALITATEacum 13 ore

Atenţie, şoferi! Străzi cu SENSURI UNICE noi la Alba Iulia. Modificările de organizare a circulaţiei